Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

massabezetmelding

Gestart door evert61 woensdag 11 april 2012, 16:49:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2006

offline
Re: massabezetmelding
Citaat van: evert61 op vrijdag 12 oktober 2012, 15:02:08
Goede middag heren.

Gisteren naar SEMINAR geweest als oplossing voor mij probleem kreeg ik als antwoord dat ik niet de goede spullen gebruik.
Met andere woorden alleen M gebruiken, kan me met zo antwoord iets bij voor stellen, maar kreeg wel een rotgevoel.

Verkopen die zooi en nooit meer iets van Märklin aanschaffen. Meer woorden zal ik er maar niet aan vuil maken.

Mvg
Wim.
Re: massabezetmelding
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: massabezetmelding
Gemts,

Laten we maar weer on topic gaan en het over massabezetmelding hebben.

Afgeven op fabrikanten hoort er even niet bij!!

Gr. Fred.
Re: massabezetmelding
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: massabezetmelding
Citaat van: Sprinter op zondag 14 oktober 2012, 13:21:21
Verkopen die zooi en nooit meer iets van Märklin aanschaffen. Meer woorden zal ik er maar niet aan vuil maken.

Welnee niet nodig hoor, als je maar onthoud dat ze natuurlijk voor eigen parochie spreken he..
Doen ze uiteindelijk allemaal toch..   O:-D
Re: massabezetmelding
Blausee-Mitholz
gast

Re: massabezetmelding
Citaat van: Spoorman op vrijdag 12 oktober 2012, 17:56:13
Citaat van: evert61 op vrijdag 12 oktober 2012, 15:02:08

Met andere woorden alleen M gebruiken, kan me met zo antwoord iets bij voor stellen, maar kreeg wel een rotgevoel.

Schandalige houding en het slaat nergens op.

Mee eens, en dan ook nog eens 39,50 uit de zak getroggeld zeker...........................

Ik zou mijn  puko's ook verkopen  ;)

Mvg, Johan
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: massabezetmelding
Het is natuurlijk niet aardig van de mensen van Tante M om het zo hard te zeggen, ze kunnen niet anders, maar ze hadden het ook vriendelijker kunnen zeggen.

Er zit wel een goede tip in: probeer het eens met een terugmelder van Tante M, als die ook niet werkt dan heb je een echte reden om wat aan Tante M te vragen.

Groet, Anne W
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: massabezetmelding
Hallo Anne W.

Anne ik heb een terugmelder van tante M er aan gehangen en het werkt, daar aan een viesmann werkt ook daar aan die van Albert Jan ook die werkt dus probleem opgelost.
Ik ben nu een nieuwe testbaan aan het opbouwen om rijwegen uit te proberen.


Mvg Evert.
Re: massabezetmelding
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: massabezetmelding
Hallo Evert,

Mooi dat het nu wel werkt, ik ben ( en ik denk meerdere ) wel erg benieuwd hoe je het nu werkend gekregen hebt.

Ik dank met het verhaal van Ronald ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: massabezetmelding
lijkt me dus gewoon een massaprobleem.De eerste terugmelder moet bij de ecos ook aan de massa verbonden worden.Mss is het met de terugmelder van het CS ook zo.
Re: massabezetmelding
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: massabezetmelding
Dat hebben we uitgebreid geprobeerd, maar toen deed hij het niet.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: massabezetmelding
Hoi Peter

Ik heb tante M er aan gehangen met massa en proef op stelling gemaakt en hij doet het,
toen daar na de viesmann aan tante M en die doen het ook,daar weer die van Albert Jan en die doet het ook.
Wat ik nog niet geprobeerd heb is een van die andere rechtstreeks aan de CS had geen tijd meer.
Na mijn pensioen dacht ik een hoop tijd te hebben,maar moeders,zoon dochter en vrienden denken daar anders over.

Mvg Evert.
Re: massabezetmelding
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: massabezetmelding
Hoi Evert,

Had je dan ook nog een blok aangemaakt of heb je getest zoals we in Werkendan bij HIP gedaan hadden ?

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je de AJ-S88 als eerste op de CS2 aansluit.
Dat lezen we morgen dan wel weer  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: massabezetmelding
Hoi Peter en ander.

Ik ben meteen even naar boven gegaan om de andere terugmelders rechtstreeks aan te sluiten op de CS.
Tot mijn verbazing doen ze het, ik ben van mening dat ik de rijweg niet goed had in gesteld,zou het anders niet weten.
Zo nu testen testen testen voor dat ik veder ga.

Mvg Evert.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: massabezetmelding
Peter dit antwoord genoeg.

Evert.
Re: massabezetmelding
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: massabezetmelding
Zeker antwoord genoeg, je dient dus in de CS2 eerst een rijweg aan te maken voordat je daadwerkelijk kunt zien of de melder binnen komen.

Dit is een hele andere werkwijze dan bv een Ecos.

Ik ben blij dat het werkt en we weer wat geleerd hebben.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2011

offline
Re: massabezetmelding
Je kunt natuurlijk ook een layout aanmaken met daarin alle S88 ingangen, dan heb je een goed beeld...

Groet,

Guus
Re: massabezetmelding
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: massabezetmelding
Wij hadden op een layout een klein stukje baan staan en daarop de s88 meld punten aangebracht en geadresseerd.

Deze lichten niet geel op als we via de s88 een massa contact aanboden, wel konden we op het scherm de melder geel laten branden door erop te klikken.

Jammer dat Marklin niet zoals een ecos van zich zelf een menu heeft die alle melders laat zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2011

offline
Re: massabezetmelding
Hoi Peter,

handmatig een bezetmelder geel 'klikken' zorgt ervoor dat deze niet meer automatisch reageert, je 'overruled' met het klikken de automatische functie.
Pas na een herstart, of herhaaldelijk activeren van de melder werkt deze weer als echte melder. Ik heb dit al vaker beleefd...

Het handmatig geel maken of bezet geven is ervoor om eventueel gekoppelde routes te testen die aanvangen bij 'bezet', of juist bij 'niet meer bezet'

Groet,

Guus
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: massabezetmelding
Soms zitten er in software "weetjes", die niet beschreven zijn, dat kom ik ook wel eens tegen......

Het meeste "geschreeuw" was dus niet terecht.

Groet, Anne W
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2011

offline
Re: massabezetmelding
Hoi Anne,

Ik weet niet of deze feature nu alle problemen uit dit draadje verklaart, ik denk het eerlijk gezegd niet..

Groet,

Guus
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: massabezetmelding
Beste Guus,

Ik weet het, maar schreeuwen lost helemaal niets op.

Groet, Anne W
Re: massabezetmelding
Spoorman
gast

Re: massabezetmelding
Er wordt hier niet geschreeuwd maar slechts meningen geuit. En dat is in dit onderhavige geval niet in het voordeel van betrokken fabrikant en de diehard Marklinisten vinden het niet zo leuk. Maar ja, als je bagger ondersteuning levert vraag je om kritiek. En daar is dit forum de ultieme plek voor immers de fabrikant (via zijn stroman) leest mee weten we inmiddels. ;) En nu maar hopen dat ze er van leren.

Gr, Ben.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: massabezetmelding
En er wat mee doen...
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: massabezetmelding
Mensen kunnen ook gewoon opbouwende kritiek leveren, stroop levert meestal meer op als azijn, tenzij het je lukt een kopersstaking voor elkaar te krijgen in Nederland en Duitsland, dan levert azijn meer op.

P.S., Zoals nagenoeg iedereen weet gebruik ik Märklin rails en loks, meer niet.

Groet, Anne W
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2011

offline
Re: massabezetmelding
Citaat van: Spoorman op dinsdag 16 oktober 2012, 19:12:20
En nu maar hopen dat ze er van leren.
Iemand sluit waarschijnlijk iets verkeerd aan en krijgt het uiteindelijk zonder duidelijke oorzaak wel werkend, wat kunnen 'ze' hiervan leren?

Guus
Re: massabezetmelding
Spoorman
gast

Re: massabezetmelding
Guus,

Lees onderstaand nog eens.

Citaat van: evert61 op vrijdag 12 oktober 2012, 15:02:08

Gisteren naar SEMINAR geweest als oplossing voor mij probleem kreeg ik als antwoord dat ik niet de goede spullen gebruik.
Met andere woorden alleen M gebruiken, kan me met zo antwoord iets bij voor stellen, maar kreeg wel een rotgevoel.
Iemand hier eerder van gehoord ???? ik niet,ik blijf zelf wel door zoeken en anderen hoop ik ook.


Hoe moeilijk kan het zijn een S88 van Marklin of welk merk dan ook aan een CS2 hangen?

Gr, Ben.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: massabezetmelding
Heren.

Even ter aanvulling op mijn verhaal .
Als eerste met het antwoord van de man was ik ook niet blij.
Als tweede de winkelier behandelde mij zeer correct ben ik zeer te vrede mee.
Als derde bleek door onkunde,dat ik het niet goed begreep.
Als vierde met de hulp van mede forum gebruikers de onkunde opgelost.
Als vijfde er zal wel meer onkunde komen van mij kant, en die hoop ik op te lossen met hulp van dit forum.
Daar om ben ik zeer blij met de hulp van dit forum.

Mvg Evert.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2011

offline
Re: massabezetmelding
Hallo Evert en Ben,

dat is de functie van het forum. Ik heb er al zo vreselijk veel informatie en kennis afgehaald, die ik anders nergens zou kunnen vinden. Leg je je probleem hier voor, dan heb je een enorme doelgroep die met je meedenkt met allemaal verschillende spullen en ervaringen. Leg je je probleem voor op een Marklin seminair, tja, dan leg je het voor aan mensen die alleen hun eigen spullen kennen en zich ook daartoe beperken. Niet leuk, maar wel begrijpelijk, gebeurt overal..
'We' kunnen hier dus van leren dat een probleem beter en sneller wordt opgelost op het forum, tenzij iets echt kapot is natuurlijk..

Groet,

Guus
Re: massabezetmelding
Spoorman
gast

Re: massabezetmelding
Citaat van: Guus op woensdag 17 oktober 2012, 11:13:45

'We' kunnen hier dus van leren dat een probleem beter en sneller wordt opgelost op het forum, tenzij iets echt kapot is natuurlijk..


Hoe naïef. Denk je nu echt dat alle CS2 bezitters of meer algemeen alle Marklin rijders hier op het forum vertoeven?

Gr, Ben.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2011

offline
Re: massabezetmelding
Natuurlijk niet Ben, dat is ook niet wat ik beweer, maar er is op dit forum wel een hoop kennis aanwezig, vaak meer dan bij een winkelier. Iemand die ervaring heeft met AJ s-88 modules en een CS2 bijvoorbeeld vind je hier en niet in een winkel..

Groet,

Guus
Re: massabezetmelding
Spoorman
gast

Re: massabezetmelding
Guus,

We raken behoorlijk off-topic maar dat mot dan maar. :D

Mij gaat het om iets anders n.l. de arrogante houding van fabrikanten/winkeliers en in dit topic met name dan Marklin want die kunnen er wat van. Ik heb m'n zakken er van vol na pak 'm beet 35 jaar merkentrouw. En niet in het bijzonder omdat ik nu aan het 2-railen.

Een S88 is een S88, die dingen zijn allemaal hetzelfde. Viesmannen, A-J's, Marklin, noem maar op. Hoe moeilijk kan het zijn en hoeveel wil is er nodig om de bezitter van een CS2 op weg te helpen?

De arrogantie zit 'm in het feit dat de koop gesloten is, de centjes binnen zijn en nazorg ho maar. Zelfs als je ?39 neertelt voor een seminar (wat ik op zich kan billijken) mag je toch wel wat verwachten? Centjes zijn niet van blik.

Gr, Ben.
Re: massabezetmelding
Lid sinds: 2011

offline
Re: massabezetmelding
Kan ik in meegaan. Het is jammer maar het is niet anders, je ziet het de laatste tijd helaas vaker. Zeker een merk dat zich prijstechnisch bovenin de markt profileert zou zich positief kunnen onderscheiden.

Ok, back to topic?

Guus
Re: massabezetmelding
Spoorman
gast

Re: massabezetmelding
Yep, on-topic.