Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

geometrie

Gestart door Dirk dinsdag 03 april 2012, 23:21:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
geometrie
Lid sinds: 2006

offline
geometrie


Heren,

Ik ga weer eens slopen en daarna weer bouwen, Ik ga de hele beschikbare ruimte gebruiken om rond te rijden, maar wil wel ook ruimte overhouden om mijn knutsel tafels te vetten. Het plan is om in een helft 2 stations te plaatsen en dan dubbelsporig de hele kamer rond. Ik boor de nodige gaten en leg een oversteek in de traphal. Tot zover geen probleem. Echter wil ik niet altijd in de zelfde richting rijden, en dus heet mijn maat een keerlus bedacht. (als alles goed gaat zou er een foto moeten zichtbaar zijn op de bovenstaande url) Het ontwerp lijkt me prima, alleen krijgen we de geometrie niet juist. Het is de bedoeling dat het dubbelspoor boven evenwijdig met de muur loopt. Beneden links lukt het maar boven dus niet. Hoe zou het opgelost kunnen worden. Het is getekend in C-rails win wintrack 8. Iemand een idee?

mvg

Dirk

Re:geometrie
Lid sinds: 2010

offline
Re:geometrie
Hoi Dirk,

Het idee klinkt leuk, helaas doet je url het niet. Je kan wanneer je een bericht typt ook kiezen voor extra opties. Daarin kan je foto's uploaden.

Succes er mee,

Gr. Dirk
Re:geometrie met uitleg
Lid sinds: 2006

offline
Re:geometrie met uitleg
Hmmm, blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest, daarom een kleine update.
De rondloop rails die ik getekend heb zijn een voorlopige cirkel. de maten van de ruimte kloppen maar er zijn nog geen stations gemaakt, het is alleen om te zien of die keerlus ingewerkt kan worden. Ik vind het niet, ik denk dat het te maken heeft met de hoek van de kruisingen, die kan ik niet terug 90graden krijgen.
Ik hoop dat er iemand wat meer inspiratie heeft dan ik.
Het is dat ik een massa C-rails heb, want ik speel met de gedachte om volledig over te gaan naar K-rails, die heb ik ook, maar ik vrees dat ik teveel verlies ga hebben als ik al mijn C- ga verkopen, Ik spreek hier over zeker 100 meter en een 30tal wissels...
Dus als het mogelijk is zou ik mijn onzichtbare gedeeltes in C maken.

mvg

Dirk
Re:geometrie
Guringo
gast

Re:geometrie
Zit je vast aan de getekende keerlus? Ik heb zelf een keerlus gemaakt (en tijdelijk gelegd) in M-rails, zoals bijgevoegde tekening laat zien. Ik weet alleen niet of deze in C-rails te leggen is...

Re:geometrie de oplossing??
Lid sinds: 2006

offline
Re:geometrie de oplossing??
Ja de kunst om het anders te bekijken, Ik kreeg deze oplossing toegestuurd.
Zo kan het ook...

Dirk