Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af

Gestart door marinosco vrijdag 30 maart 2012, 13:07:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af
 :-( Mijn Tegernsee-lok is nog nooit gebruikt geweest en heeft altijd in de vitrine gestaan. Nu wilde ik er eens echt mee gaan rijden maar hij neemt geen stroom af of er is ergens een contact wat het niet doet. Ik heb vastgesteld dat er geen spanning op de contactplaat komt. Ik heb daarom de sleper verwijderd en nu probeer ik die opnieuw te monteren maar dat gaat zomaar niet (wordt niet met een schroefje vastgezet maar door omgebogen voetjes aan de sleper zelf). Vraag 1: hoe krijg ik een nieuwe sleper gemonteerd? Vraag 2: Als ik eventueel de rode voedingskabel (die ergens met de sleper verbonden is) wil vervangen en eventueel ook  de bruine massakabel wil vervangen (omdat ze misschien defect zijn) waar zijn die dan ergens met de sleper en met de massa verbonden? Wie kan me helpen? 
Re:Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af
Je hebt waarschijnlijk je sleper gemold :(, de sleper zit of met een schroefje of met een klikverbinding, de sleper moet echter wel aan het plaatje blijven zitten.

Staat de schakelaar niet op bovenleiding ?

Meet de spanning op je rails met een klein lampje, 1 draad op de spoorstaaf en 1 draad op de middenleiding (puko's)

Mvg Gert
Re:Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af
@Lucien

ik zie het , tis een MAK ;)

Mvg Gert
Re:Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af
Zoals ik al schreef komt er geen stroom van de sleper naar de contactplaat dus dat is een gegeven. Ik wil alleen weten hoe en waar de rode kabel met de sleper is verbonden want ik kan daar nergens achter komen.
Re:Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af
De sleper klik je gewoon onder de lok. De lipjes moeten contact maken met het plaatje wat zichtbaar is als de sleper is verwijderd. Kan nauwelijks verkeerd....
Re:Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af
Als je Tegernsee lok nieuw is, heb je vast ook wel de handleiding erbij.
Hierin staat keurig uitgelegd hoe je de sleper moet vervangen.
Kijk anders een in het boekje van de 37640 op blz 26.
Voor het boekje plak je volgende link in de adresbalk van je browser.
http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37640_betrieb.pdf
Hieronder ook nog een stukje van de explode view tekening van de 37645.
Re:Lok 37645 Tegernsee neemt geen stroom af
Bedankt allemaal; hij doet het weer. :)