Hoi Rutger,
Mooie reportage
Er wordt volgens mij door allen hier,en ook de politicie,niet meer gedacht aan de strategische waarden van deze lijn.
Die kan je niet ombouwen in een lightrailverbinding,want strategisch houd ook militairbelang in,dus zwaar vervoer.
Nu zal dat afgezwakt zijn,en wellicht achterhaald,en natuurlijk probeert de politiek de zaak te rekken.
Anders kost het geld.
Daarom ging deze lijn ook dicht,omdat ie onrendabel was,en wie zei dat ook alweer?
Juist de staat,want ten tijde van sluiting was de NS nog een staatsbedrijf.
En nu de lijn er zo braak bij ligt,zullen de pennelikkers er alles aan doen,om dit weg te schrappen.
En een bestemmingsplan wijzigen,dat gebeurt in de handen van de gemeente binnen een paar seconde,het is maar wat de doorslag geeft.
Bebouwen kost ook geld,maar levert ook geld op,en de lijn openstellen kost alleen maar geld.
Zo ziet de politiek het waarschijnlijk,en natuurlijk heb je ook met de plaatselijke bevolking te maken,want gaan die ooit weer reizen via die lijn?
En dan nog de internationale kant,die is zo versplintert,dat het overzicht totaal weg is.
Bij deze vrees ik,dat we aangewezen zijn op de geschiedenis
M.v.g.
Hans V200.0