Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve

Gestart door Rutger dinsdag 03 april 2012, 13:20:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Hoi Rutger,

Mooie reportage :thumbup:

Er wordt volgens mij door allen hier,en ook de politicie,niet meer gedacht aan de strategische waarden van deze lijn.

Die kan je niet ombouwen in een lightrailverbinding,want strategisch houd ook militairbelang in,dus zwaar vervoer.

Nu zal dat afgezwakt zijn,en wellicht achterhaald,en natuurlijk probeert de politiek de zaak te rekken.

Anders kost het geld.

Daarom ging deze lijn ook dicht,omdat ie onrendabel was,en wie zei dat ook alweer?

Juist de staat,want ten tijde van sluiting was de NS nog een staatsbedrijf.

En nu de lijn er zo braak bij ligt,zullen de pennelikkers er alles aan doen,om dit weg te schrappen.

En een bestemmingsplan wijzigen,dat gebeurt in de handen van de gemeente binnen een paar seconde,het is maar wat de doorslag geeft.

Bebouwen kost ook geld,maar levert ook geld op,en de lijn openstellen kost alleen maar geld.

Zo ziet de politiek het waarschijnlijk,en natuurlijk heb je ook met de plaatselijke bevolking te maken,want gaan die ooit weer reizen via die lijn?

En dan nog de internationale kant,die is zo versplintert,dat het overzicht totaal weg is.

Bij deze vrees ik,dat we aangewezen zijn op de geschiedenis :(

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Hoi Rutger,

Mooie reportage.
Mijn moeder komt uit Nijmegen en zij komt ook vaak in Groesbeek.

Bij Prüm in Duitsland is ook een lijn geweest waar een fietspad van is gemaakt.
Ik kom regelmatig in die omgeving en het station van Pronsfeld is er nog mét locomotief.
Even gegoogled en een link gevonden met meer 'Bahnstrecken' die tot fietspad omgevormd zijn...

http://www.achim-bartoschek.de/details/rp1_06.htm

ook in NL, maar die jij noemt staat er niet bij:

http://www.achim-bartoschek.de/bahneur_hol.htm

groet,
Frank
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Mooi baan vak om een ns diesel voor een duitse d trein te zetten.
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
lange trein  :O :D
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
De trein kan nog veel langer ;), moet je hier maar eens kijken:



Voor meer fotos en verhalen over deze spoorlijn http://www.geschiedenisgroesbeek.nl/spoorlijn.htm
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
 :mrgreen:

rij er nog dagelijks langs op met de trein opweg naar school ;)
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Wat een mooie reportage. Vraag me, na het zien van de foto's, wel af hoe waarschijnlijk een eventuele heropening van de lijn is... ;)

Groeten,
Marc
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Hallo Marc,

Kan ik kort over zijn. Zoals het er nu naar uitziet: NIET!

Groet, Jasper
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Schitterende reportage, zelf in de zomer ook nog geweest bij die draisines.  :thumbup:
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
mooie reportage, ik heb nog altijd de ultieme droom er ooit een museumlijn van te maken. maar dan moet ik eerst de jackpot winnen....

gr
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Daar is het denk ik best een leuk lijntje voor, maar ik gok dat de bewoners er niet op zitten te wachten. Aan de andere kant: een goeie jackpot doet wonderen... >:-D
Re: Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
precies. als ik zo eens rondneus is de enige gemeente die dwars ligt groesbeek. de rest vind het prima. zolang het ze geen cent kost.
het kan zo mooi zijn.... dromen mag :D en wie weet... (iefst met stoomtractie :P)
Re:Fotoreportage spoorlijn Nijmegen-Kleve
Citaat van: Rutger op woensdag 11 april 2012, 12:27:52
Ik ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen. Op één van de buurfora loopt al een tijdje een discussie over de heropening van de lijn en hoe vooral de aansluiting op Nijmegen mogelijk gemaakt zou moeten worden.

We wachten af!

dat is wel interessant. dus eigenlijk is de spoorlijn nog steeds onderdeel van het spoorwegnet. Kan ik dit soort (officiele) dingen ook ergens vinden??

gr matthijs