Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Munitie loods Harskamp van roerstokjes

Gestart door wesleycockerill maandag 02 april 2012, 10:59:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Voor een kennis van me ga ik een munitieloods die op het ISK in Harskamp staat maken.  De loods word gemaakt van roerstokjes in het frame, beschuitrol voor de bedekking, en flexhout voor de constructie van het dak. Fotos volgen

Groetjes
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Hoi Wesley,

Leuk en laat eens wat foto's zien. Vorig jaar ben ik nog met een oud klasgenoot op ISK geweest. :)

Groetjes,

Antal
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Antal,

Fotos komen er vanmiddag. Over 2 weken is er een open dag van het Decauville Spoorqegmuseum, dat gevestigd is op het Isk en de loods gebruikt. Dan volgen fotos van de loods. Zelf kun je ook op de site van het DSM kijken.

Groetjes
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Hierbij het plaatje van het origineel, foto van Arnoud Bongaards



Groetjes
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Op t moment is het wachten op de bouwtekeningen. Zogauw ik die heb kan ik hout inkopen en natuurlijk zullen de foto"s volgen. Excuses.

Groetjes
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Het lijkt me eerlijk gezegd onverantwoord om een trein in een munitie loods te rijden...
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
??? Waarom??? Op allerlei munitiecomplexen werden smalspoortreintjes gebruikt. Het meeste van dat spul is veilig zolang er geen ontstekers zijn geplaatst, en die worden pas bij daadwerkelijk gebruik aangebracht. Ontstekers en munitie worden ook op verschillende plaatsen opgeslagen om vergissingen te voorkomen. En ehh, als je ze niet met een treintje vervoerd an gaat het wel met een vrachtauto of heftruck....
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
het zal vaak goed gaan - anders zouden ze er wel mee stoppen. Maar de ontsteker heb je niet nodig als er voldoende hitte is.
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Eurm, deze loods word niet meer gebruikt voor munitie opslag, het is een van de 3 remises van het smalspoormuseum. Ipv munitie staat er nu de personentrein en een oude HFB brigadestoomloc
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
ZO!

Afgelopen weekeinde heb ik van Arnoud Bongaards, de voorzitter, oprichter en tevens een goede vriend van mij de tekeningen van de loods ontvangen. Op basis daarvan heb ik de maten berekend, ik had met Arnoud schaal 1:76 afgesproken. Zelf een ware grootte tekening gemaakt en ik kon aan de slag:



Het raamwerk voor de lange zijde


Het eerste van de 3 delen voor de voor en achterkant


Voeg de 3 delen samen en je krijgt dit


Doe dat laatste nog es, knip beschuitrol op de maat en plakken maar, nu nog 1 zijde en het dak.

To be continued...
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Ziet er al goed uit Wesley

Tony
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
hoi wesley

ziet er al goed uit

mvg gerard-ns
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Leuk projectje Wesley!!
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Danke schön!
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Bitte sehr! :D
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
ziet er al erg mooi uit

mvg danny
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

inspiratie van Gerard?
Re:Munitie loods Harskamp van roerstokjes
 Haha, nee eigelijk niet. Deze loods is voor het DSM, komt daar in de tentoonstelling over het museum.