Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

stoomloc met tender LNER 2581

Gestart door Northlander zaterdag 31 maart 2012, 14:53:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
stoomloc met tender LNER 2581
hallo,

ik heb hier een eigenaardig gevalletje voor handen, schaal H0 of 0, zwaar volmetalen locje met blikken tender. Wisselstroommotor met rijrichtingsrelais, wel speciale uitvoering, dus zeker  (denk ik toch) geen Marklin; Trix of Hornby misschien? Ik heb het werkende gekregen, nog een rariteit: het is niet volledig 3-rail, maar 2-rail, de middengeleider wordt gebruikt via lepelslepers, en de rechterkant van de railstaaf, dit ook via 2 lepelslepers. Het heeft gebruiksporen en de koppeling vooraan, (zamac) is beschadigd. Wie weet hier meer over en wat zou de waarde hiervan zijn?

mvg,

Alain
Re:stoomloc met tender LNER 2581
  Beste Alain, Ik moest wel even slikken toen ik dat lokje zag mij doet het inderdaad denken aan trix en in de tweede plaats  aan Hornby als het marklin was dan had je voor een klein kapitaaltje in je bezit maar nu een vraagteken.        er zijn wel veilinghuizen hier in dit land misschien dat men daar iets weet.
succes en vrg Wim Erfmann.
Re:stoomloc met tender LNER 2581
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:stoomloc met tender LNER 2581
Hallo Alain.
Toch wel een hele leuke aanwinst, jammer dat deze niet van Märklin is!
Ik dacht al (ergens) een antwoord van Ben gelezen te hebben dat dit een TRIX zou zijn, alleen kon ik deze zelf niet terugvinden, maar tijdens mijn zoektocht las ik dit bericht : firma TTR (Trix Twin Railway) aus England baugleich mit Trix Express aus Deutschland. en dan lijkt dit al meer verklaarbaar.

Succes met het zoeken en op naar de volgende ontdekking.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:stoomloc met tender LNER 2581
bedankt AlbertJan, maar ik denk toch dat ik het van de hand zal doen, past niet in mijn verzameling Marklin,

groetjes,

Alain
Re:stoomloc met tender LNER 2581
staat te koop voor 20?,

mvg,

Alain