Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wissels digitaliseren

Gestart door C-Brian donderdag 29 maart 2012, 15:48:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wissels digitaliseren
C-Brian
gast

Wissels digitaliseren
Hallo

Ik ben nogal nieuw met digitaal en ik heb echt geen idee hoe ik wissels zou moeten digitaliseren (of aansluiten)

Ik ga zaterdag naar Houten en ik hoop dat ik de nodige wissels al dan met decoder en aandrijving heb. Maar wat is nou het beste? (te veel keus!)

Ik heb dit gevonden via google, maar ik snap het nog niet helemaal..

Edit: Ik weet niet of dit het goede topic is, misschien een verwijzing?
Re:Wissels digitaliseren
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wissels digitaliseren
Gebruik de zoekfunctie eens, of kijk eens in onze wiki. In de loop der jaren zijn hierover tig topics vol geschreven. Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden.
Re:Wissels digitaliseren
Wat voor rails gebruik je?
Wil je de decoder in de rails inbouwen (is de duurste optie) of met apparte wissel decoders werken?
Ben je in staat de decoder zelf te solderen (in geval van LDT decoders scheelt dat 5 tot 10 euro per decoder)?
Re:Wissels digitaliseren
Hoihoi

Ik ben niet zo handig met de zoekfunctie ;)

Maar ik heb c-rail, en opzich heb ik geen probleem met de decoder naast de rails leggen. Ik kan opzich wel solderen, maar andere opties zouden fijner zijn (+ dat ik zelf nog nooit gesoldeerd heb)

Hopelijk kunnen jullie helpen
Re:Wissels digitaliseren
Voor voordelige decoders kan je ook contact opnemen me forumlid Albert Jan.... Overigens... Je kan wel solderen maar je hebt nog nooit gesoldeerd?? Hoe weet je dan dat je kan solderen?  :-) :-)
Re:Wissels digitaliseren
Hoi Wasmi

Ik ga eerst kijken op de beurs wat ik kan vinden, wat raden jullie voor aandrijving en decoder aan? servo? of eerder magnetisme?

En met "ik kan solderen" bedoel ik dat ik de middelen ervoor heb :D
Re:Wissels digitaliseren