Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Haperende Loc op een Koploper-testbaantje

Gestart door staal donderdag 29 maart 2012, 12:42:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Hallo,

Mijn loc (uit set 26541, v80 met FX decoder adres 24) doet haperen, verlichting aan uit doet het niet, het enige wat er op dat moment gebeurd is dat de loc even stopt. en dan met dezelfde snelheid weer doorrijdt, hetzelfde geldt voor het veranderen van rijrichting.

Wat zou het kunnen zijn?

P.s. het is de enige loc die ik op dit moment wil uitproberen.
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Beste Vincent,

Klinkt als: vuil op de rails of de puntcontacten of de wielen of de sleper, dus eerst maar eens poetsen.

Groet, Anne W
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Hoi Anne,

Ik heb het een en ander even schoongenaakt, maar het heeft niet geholpen. Zou het stroomtekort kunnen zijn?

Ik heb deze trafo; http://shop.conrad.nl/hobby/modelspoor/elektronica/transformatoren/498000.html

Vincent
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
De boel goed aangesloten?

Rijd de loc wel analoog, met de trafo?

Probeer eens een andere loc uit?
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Ik zal morgen de aamnsluitingen nog eens controleren, met een cs1 rijdt ie overigens prima.
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Beste Vincent,

Als de lok met een CS1 op dezelfde baan prima rijdt, dan zit het of in het aansturingsapparaat wat je dan gebruikt of in de decoder, nu hoor ik wel eens meer wat over de FX decoder, maar dat is niet mijn kennisgebied.

Groet, Anne W
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Hallo Vincent,

Citaat van: staal op donderdag 29 maart 2012, 12:42:59
Mijn loc (uit set 26541, v80 met FX decoder adres 24) doet haperen, verlichting aan uit doet het niet, het enige wat er op dat moment gebeurd is dat de loc even stopt. en dan met dezelfde snelheid weer doorrijdt, hetzelfde geldt voor het veranderen van rijrichting.

Citaat van: staal op donderdag 29 maart 2012, 13:51:34
Ik heb deze trafo; http://shop.conrad.nl/hobby/modelspoor/elektronica/transformatoren/498000.html

Citaat van: staal op donderdag 29 maart 2012, 22:00:13
Ik zal morgen de aamnsluitingen nog eens controleren, met een cs1 rijdt ie overigens prima.
Het is een digitale lok, de trafo waar je naar verwijst is voor analoog gebruik. Met een CS1 rijdt de lok goed. Bij analoog is de verlichting niet te schakelen, lok zou normaal analoog aan te sturen moeten zijn. Controleer eerst eens de aansluitingen.

Mvg,
Peter
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Hallo Peter,

Ik heb de trafo aangesloten met de gele en bruine uitgang, naar de AJ Booster, die krijgt zijn data via de pc en een compoortkabel. Zou die trafo daarvoor te zwak zijn? (de baan is een ovaaltje)


Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Citaat van: Anne W op donderdag 29 maart 2012, 23:13:17
Beste Vincent,

Als de lok met een CS1 op dezelfde baan prima rijdt, dan zit het of in het aansturingsapparaat wat je dan gebruikt of in de decoder, nu hoor ik wel eens meer wat over de FX decoder, maar dat is niet mijn kennisgebied.

Groet, Anne W

Hoi Anne,

Miischien dat het aan de FX decoder ligt, en heb toen een v100 uit de verpakking gehaald met een mfx decoder (2e hands gekocht) en die wil weer niet reageren als ik het adres invoer wat in de gebruiksaanwijzing staat.

Misschien dat er andere mensen dit herkennen FX en koploper?

Vincent
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Haperende Loc op een Koploper-testbaantje
Beste Vincent,

Nu moet je eerst even een nette opsomming geven hoe je digitale systeem voor dit ovaaltje in elkaar zit.

Groet, Anne W