Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329

Gestart door Aliebengalie dinsdag 27 maart 2012, 19:25:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Voor een goed kennis van me in het buitenland ben ik op zoek naar beschrijving en volodoende gegevens over de E-loc.
Het is een loc bestaande uit 3 delen , dus niet de stoom loc.

Hij heeft namelijk die loc , maar krijgt hem helaas niet zo makkelijk uit elkaar om hem een grote onderhouds beurt te geven.

Hij is dus op zoek naar beschrijving , en ev foto's hoe die kappen er af gaan.

Al vast bedankt voor jullie reactie's.....op internet is alleen de loc te koop,maar kan verder geen beschrijving ervan vinden.

Mvg: Alex
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
je hebt PM ,zelfs 2 maal ; 1tje unzip en 1tje zip
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Ik ga er iemand in het buitenland enorm blij mee maken.

Hartstikke bedankt,ik hoop dat ie nu weet hoe ie uit elkaar kan/moet.

Mvg: Alex
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Alex,

Je kunt ook naar een recenter vergelijkbaar model zoeken en daarvan de gebruiksaanwijzing downloaden.
Voor de 3329 kun je bijvoorbeeld de 37293 nemen.
Kopieer de volgende link in de adresbalk van je browser voor het boekje in pdf formaat.
http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37293_betrieb.pdf
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 27 maart 2012, 19:47:48
ik hoop dat ie nu weet hoe ie uit elkaar kan/moet.

Dag Alex,

Het is misschien een beetje "onaardig" van mij, maar als die buitenlandse kennis niet in staat is om de schroefjes te vinden waarmee de kappen van de loc aan het chassis vastzitten dan vraag ik me af hoe hij zich dan voorstelt de "grote onderhoudsbeurt" uit te voeren. Iedere loc moet wel eens gesmeerd worden (ook de as van het anker), en de koolborstels zijn na een tijdje ook wel aan vervanging toe. Daarvoor moest - naar ik vermoed - de kap toch al eens eerder verwijderd zijn geworden, en als dat nooit het geval is geweest dan ben ik benieuwd wat de eigenaar onder de kap aantreft......Bij een "grote onderhoudsbeurt" denk ik - zeker in dit geval - al gauw aan het uit elkaar halen van de motor, d.w.z. het afdekplaatje losschroeven en het anker uitnemen en schoonmaken en dan de boel weer goed draaiend in elkaar zetten. Vervolgens nieuwe koolborstels aanbrengen en misschien ook wel nieuwe aandrijfbandjes om de wielen (eerst de aandrijfstangen losschroeven voordat die aandrijfbandjes kunnen worden aangebracht!) en daarna die drijfstangen weer op de juiste wijze vastschroeven. Ik ben benieuwd wat daar van terechtkomt  :P  , maar nogmaals: het is niet onaardig bedoeld wat ik schrijf.

Gegroet,

Rob   
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Rob.
Ik kan hier weinig op antwoorden.
Het enigste wat ik begreep , was dat het een loc betrof die zij net hadden aangeschaft.
De loc moest een grote beurt hebben,maar zij even het niet zagen zitten om de 2 kappen te kunnen verwijderen.
En voor dat ze materiaal gingen slopen werd mij om advies gevraagd,daar ik ook helemaal niets kon vinden heb ik netjes het forum gevraagd.
En uiteindelijk is dat prima gelukt.
Ik kan er weinig van zeggen , alleen weet ik dat de gemiddelde leeftijd hoger is dan die van mij.

En ik met heel veel plezier probeer de medemens van nut te zijn.
En gelukkig hebben we hier een heleboel techneuten en leden die de juiste weg en de kennis in huis hebben.

Soms klinkt het raar , maar dat komt dat ik ook niet altijd het hele verhaal ervoor weet.

Men vraagt , en wij draaien....was vroeger het verzoek programma op de radio.
En dat is me gelukkig bij gebleven.
Als ik iemand kan helpen zal ik dat altijd doen,en ik doe dit met veel plezier.

Vandaar.

Mvg: Alex

Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Citaat van: Aliebengalie op maandag 02 april 2012, 18:34:44
En ik met heel veel plezier probeer de medemens van nut te zijn.
En gelukkig hebben we hier een heleboel techneuten en leden die de juiste weg en de kennis in huis hebben.
(...)
Als ik iemand kan helpen zal ik dat altijd doen,en ik doe dit met veel plezier.
Mvg: Alex

Hoi Alex,

Ik ben het helemaal met je eens. Hoe simpel een probleem ook lijkt op te lossen, soms is een klein zetje op weg genoeg om iemand goed te kunnen helpen. En er zijn loks (ook van Mä) die lastig uit elkaar te halen zijn. Neem bijvoorbeeld de S10 / BR 17. Dat gaat echt niet zo makkelijk. En als je onzeker bent is het m.i. beter om eerst hulp te vragen dan in het wilde weg schroeven los te gaan draaien.
En misschien had jouw kennis het boekje helemaal niet meer. Dan is de hulp van onze forumleden (meestal: snel sneller snelst!) zeer welkom.

groet,
Rob
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Rob jij had hem helemaal door.
Hij heeft alleen de loc aangeschaft , en je moet dan maar afwachten of er wat bij zit.
Noppes dus....
En wat is het forum dan handig toch nietwaar.

En heb nu bericht dat ie rijd zoals een trein moet rijden.
Ze zijn er heel erg blij mee , mede dankzij ons.

Mvg: Alex
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Wie kan mij helpen aan gegevens van E-Loc no: marklin 3329
En hij leefde nog lang en gelukkig.
Dit is het einde van het verhaal.