Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

märklin 39579 TEE insider model - welke wagons

Gestart door prein vrijdag 23 maart 2012, 11:22:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Ik heb gisteren per ongeluk een märklin insidermodel 39579 gewonnen op ebay  :P

nu vraag ik me af welke wagonnen er het mooist bij staan. er zijn zoveel verschillende uitgebracht in de loop der jaren!
past bijvoorbeeld de 4147 er qua kleur bij? en de 4090?
is er nog een wagonnenset die er mooi bij staat? op de plaatjes die ik zie lijken alle wagonnen wat geler dan de trein...

bedankt voor het meedenken!
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Er zijn vervelender "ongelukjes" denkbaar... :D Dat is een mooie aanwinst!

Volgende rijtuigen zouden het wel leuk doen bij deze lok, plaatjes komen van
Märklin zelf, niet alles meer in produktie, maar op E-Bay beslist te vinden. :-)
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Hoi,

Die twee nummers die jij noemt (4090 en 4147) kleuren er in ieder geval niet mooi bij. Die hebben nog het oude lichtere rood.
De nieuwere kleur is donkerder, en vind je bij de rijtuigen die in ieder geval kortkoppeling met schaargeleiding hebben. Zoals 4295, 4296, 4297, maar ook de set 42993 en de sets die Heniusz al aangeeft. Ook 4224 is mogelijk, maar die is er volgens mij in beide roodtinten geweest (heb er zelf 2 met de donkerrode kleur).

Wil je een TEE trein maken (alleen rood/beige) of is een intercity ook goed (combinatie met blauw/beige). In het laatste geval kun je ook de 4292, 4225 en de set 42994 overwegen.

Ik vind beide mogelijkheden zelf erg mooi (kan dan ook van beide een 'stammetje' maken).

Groetjes,
Kiezel :)
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Er zijn inderdaad ergere ongelukjes ...

Die sets zijn erg mooi, ga mijn ogen eens openhouden daarvoor... En die restauratieloc met decoder, manman! Dat gaat me geld kosten...
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Ook de sets 42990 en 42991 staan er prima achter.
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
En dan kunnen ook nog wagens uit de 00776 display :-)

Of deze....

Groet, Heniusz
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
De sets die bij deze lok werden verkocht zijn de 42990 en 42991, samen een Rheingold uit de jaren 60. met de aussichtwagen en een speisewagen met "Bückel' :

hier

en

hier
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
waarom ben ik zo vatbaar voor zinnen als 'werden destijds erbij verkocht'

als in 'moet ik ook hebben!!!'

ga nu driftig op zoek, niet op marktplaats kijken, daar staat vast niets op
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
hahahha da's mooi hoor...... het is een prachtige set, en hij hangt bij mij in een trainsafe vitrine buis boven m'n bureau!

de 42991 staat op marktplaats, 1x. hoogste (en enige bod is momenteel ?100

op ebay.de staat een 42990, bod momenteel op ?106 en 3x 42991, sofort kaufen tussen de ?145 en ?199

......

suc6 :-)

Walter
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
De wagens uit de 00776 set zijn TPIII en passen dus niet achter de 39579 want dat is een 103.1 TPIV.
Let ook op dat de nieuwere wagens een 1:93 lengteschaal hebben tov de voorgaande wagens met lengteschaal 1:100.
Dan heb ik het nog niet over de blikken wagens, die hadden een lengteschaal 1:110.
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Hallo,

De 39579 zit ook in mijn collectie. Mijn bijpassende "sleep" bestaat uit:

42993 Set rijtuigen "Südwind".
42994 Set rijtuigen "Südwind".
42972 Sneltreinrijtuig. ( Barrijtuig )
42973 Sneltreinrijtuig. ( Restaurantrijtuig )

Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Hallo Prein,

Als je het barrijtuig eventueel zoekt heb ik er nog 1.

Mvg,

Arnout.
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Als je een 'vorbildgerechte' Südwind Intercity wil maken, lees dan eens de volgende topics op Stummi's forum:

Zugbildung:TEE Diamant/Rembrandt und IC Südwind/Senator
Märklin und der IC Südwind

Je leest daar ook in welke treinen de Barwagen 42972 en de Speisewagen 42973 (met bedienbare pantograaf) in de realiteit werden ingezet, nl. bijvoorbeeld in de TEE Rembrandt.

Ik heb zelf de volgende twee 'vorbildgerechte' stammen:
TEE Rembrandt: Großraumwagen + 2x Abteilwagen (Märklin 42993) - Barwagen (Märklin 42972) - Speisewagen (Märklin 4297) - Abteilwagen (Märklin 4295) - Großraumwagen (Märklin 4296)

IC Südwind: Großraumwagen (Märklin 4296) + Abteilwagen (Märklin 4295) - Speisewagen (Fleischmann 5165 met KKK) + 2 Abteilwagen 2.Klasse + Großraumwagen 2.Klasse (Märklin 42994) + Großraumwagen 2.Klasse (Märklin 4225)

En daar kan dan bv. een 103, 111 of eventueel 120 voor.

Deze treinen behoren toch wel tot mijn favorieten!

Groetjes,
Kiezel :)
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Ik ben gegaan voor de 42990! Wellicht komt daar binnenkort nog een 42991 bij, maar dat heeft geen enorme haast.

Arnout, ik ben dus voor rheingold gegaan. Daar past het barrijtuig niet in.
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
hallo ik heb nog een set 42991 .met led verlichting aan de binnen kant .van een wagon is er een lichte deuk in het dak .wat niet storend is ,omdat het een prachtige helvita wagon set is weet ik nog niet of ik hem wil verkopen .maar u mag wel een voorstel doen .
als u intresse heeft.bedenken kan ik me altijd nog.gr bas
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Bedankt, maar ik heb toch een mooie set 42991 gescoord!!! binnenkort komt ie wel langs in het fotohoekje..
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Citaat van: Kappa op vrijdag 23 maart 2012, 19:18:27
De wagens uit de 00776 set zijn TPIII en passen dus niet achter de 39579 want dat is een 103.1 TPIV.
Let ook op dat de nieuwere wagens een 1:93 lengteschaal hebben tov de voorgaande wagens met lengteschaal 1:100.
Dan heb ik het nog niet over de blikken wagens, die hadden een lengteschaal 1:110.

Even hierop reageren: overal staat dat deze set III is, maar de wagons bevatten wel al de computernummers die gebruikt werden in IV. Wat maakt deze dan dat ze toch als III geclassificeerd worden?

Groet,
William
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Hi Prein,

Een hele mooie loc, gefeliciteerd!

Ik denk er ook over om er een aan te schaffen maar vraag me af hoe goed doe stroomafnemers werken. Ziet het er degelijk uit en werkt het goed?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,
Marc

Citaat van: prein op vrijdag 23 maart 2012, 11:22:06
Ik heb gisteren per ongeluk een märklin insidermodel 39579 gewonnen op ebay  :P

nu vraag ik me af welke wagonnen er het mooist bij staan. er zijn zoveel verschillende uitgebracht in de loop der jaren!
past bijvoorbeeld de 4147 er qua kleur bij? en de 4090?
is er nog een wagonnenset die er mooi bij staat? op de plaatjes die ik zie lijken alle wagonnen wat geler dan de trein...

bedankt voor het meedenken!
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:märklin 39579 TEE insider model - welke wagons
Hallo Prein,

Mooie lok,en succes bij het zoeken naar je bijpassende rijtuigen :thumbup:

Wat ik nog wil zeggen over de pantografen van deze lok is,dat je er voorzichtig mee moet zijn.

Als je de lok voor het eerst op de baan zet,en de panto's wilt proberen,kijk dan of het draadje wat hem bedient,ontspant als je de panto iets optilt.

Is dat niet het geval,laat de panto's dan zitten en bedien ze wel via je centrale,zodat je dan wel de panto's zonder schade omhoog kunt doen.

Het kan namelijk zijn,dat de vorige eigenaar hier geen acht op heeft geslagen.

Zo ook als je de lok weer in de doos wilt opbergen of ergerns stallen,altijd de panto's omhoog zetten met de functie,en dan de panto's weer naar beneden doen en vastzetten.

Staat ook in de gebruiksaanwijzing,maar niet iedereen leest die,vandaar mijn tip om je eventuele schade te besparen.

M.v.g.

Hans V200.0