Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

railreinigingswagen

Gestart door railfocus vrijdag 23 maart 2012, 06:40:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
railreinigingswagen
railfocus
gast

railreinigingswagen
Beste Forum-ers,
ik hoor/lees weleens van Märklinisten die hun eigen railreinigingswagen bouwen c.q. ombouwen. Wie van u heeft daar goede ervaringen mee en wil die met ons delen? Bij voorbaat dank!
Groet, Railfocus
Re:railreinigingswagen
Lid sinds: 2010

offline
Re:railreinigingswagen
ik heb er pas een gemaakt welke redelijk werkte, moter doorgebrand ,einde oefening. vorige week een lux stofzuiger via mp gekocht 35,00 euro werkt perfect.(ook nog digitaal)ik zou even de tijd nemen en mp in de gaten houden. vroeg of laat kun je je slag slaan.
suc6
Re:railreinigingswagen
Ik heb een Dapol slechts 50 euro + decoder van 13 euro
Werkt perfect! Hij kuist, zuigt en bij mij zelf polijsten (dit lukt bij sommige niet) ook is het mogelijk om met vloeistof te werken maar dat ga ik niet testen... Ik ben er erg blij mee :)


groeten Dylan
Re:railreinigingswagen
Lid sinds: 2010

offline
Re:railreinigingswagen
met marklin kun je geen vloeistof reinigen, op de puco blijft hij hangen
Re:railreinigingswagen
Raar want bij mij niet... Dat schuimrubber gaat er gewoon over. Zoniet, een kleine inkeping maken in het midden van het schuim.


groeten Dylan
Re:railreinigingswagen
Lid sinds: 2010

offline
Re:railreinigingswagen
ben bij modeltrein express geweest om er een te kopen. werd mij ten zeerste afgeraden... ik weet het niet meer, zal aan mij liggen
Re:railreinigingswagen
Natuurlijk mag je geen vloeistof nemen die plastiek schaad. Want dan gaat de Dapol en je rails kapot! Daarom gebruik je bv Vloeistof van Dapol zelf die daar voor gemaakt wordt.

groeten Dylan
Re:railreinigingswagen
wautah91
gast

Re:railreinigingswagen
Kun je niet zo'n USB toetsenbord stofzuiger op een wagen monteren en aanzetten? Zal vast goed gaan :)
Re:railreinigingswagen
Aliebengalie
gast

Re:railreinigingswagen
Citaat van: janstuif op vrijdag 23 maart 2012, 18:35:40
ben bij modeltrein express geweest om er een te kopen. werd mij ten zeerste afgeraden... ik weet het niet meer, zal aan mij liggen

Ik heb het idee dat je het verkeerd hebt begrepen.....vloeistof reinigen lukt wel,en werd voor mij niet afgeraden....maar slijpen is afgeraden , das wel iets anders volgens mij.

En dat raden ze daar dus wel af.....
Heb er zelf een bij hun gekocht.
Wou een extra setje met slijp schijfjes kopen,maar dat feest ging even niet door.
De reden werd mij verteld dat de schijfjes op de wissels blijven hangen , met zeer raare gevolgen.
En dat ook de motor hier bij te warm word,waardoor schade kan ontstaan.

Ik heb meerdere malen met vloeistof gereden....en werkt prima,alleen de snelheid moet er wel even op...hij is zo leeg als je niet goed uitkijkt.....ook de gewichten er wel goed in plaatsen.
Ik ben er uiterst tevree mee.

Mvg: Alex
Re:railreinigingswagen
Lid sinds: 2010

offline
Re:railreinigingswagen
zopas kwam ik een lux stofzuiger tegen, omgebouwd met decoder voor 3rail. ik dacht dat 50,00 e niet duur was dus draait hij inmiddels zijn rondjes mee tot volle tevredenheid
Re:railreinigingswagen
Lid sinds: 2009

offline
Re:railreinigingswagen
ik heb hier de lux rondrijden, die van roco met het blok eronder en de wagon van marklin met vilt.
gr.Ton