Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

hoeveel stroom trekt een delta ?

Gestart door woodymax zaterdag 07 april 2007, 17:49:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hoeveel stroom trekt een delta ?
beste,

ik heb 4 delta loc's en dacht altijd dat deze meer stroom verbruiken dan digitale / mfx locs.

nou vroeg ik dit laatst aan mijn marklin dealer en die zei dat er geen verschil zit tussen het verbruik van een delta loc en een digitale / mfx loc.

nu wil ik dus graag weten of een delta loc wel of niet meer stroom verbruikt dan een digitale / mfx loc.

mvg woodymax
Re: hoeveel stroom trekt een delta ?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: hoeveel stroom trekt een delta ?
Haai,
Bij kunnen er maximaal 2 delta's tegelijk rijden op de MS. En soms maar eentje (zie topic over mijn 103) http://forum.3rail.nl/index.php?topic=3553.0
Met de overige digitale locs kunnen het er 3 soms vier zijn. Dus lijkt het er toch op dat de delta's meer stroom "trekken"
Baai,
Fred
Re: hoeveel stroom trekt een delta ?
Ik rij met gemak met 3 of 4 Delta's op mijn MS,
al zijn dit allemaal kleine locjes, dat zal waarschijnlijk ook weer van invloed zijn.
(Stoom loc,  Kruidvat loc, Motorpost, sprinter (digi))

Gr André
Re: hoeveel stroom trekt een delta ?
Omdat Marklin dit zegt:

MS uit H0 startset levert gekoppeld aan de meegeleverde kleine zwarte (intussen grijs) trafo Max 18 VA = bij digitaal spanning een stroom van 900 mA.
Dit is voldoende voor (1 a 2 kleine Delta locs of locs met een 6080/6081 decoder) of ( 2 a 3 kleine locs met een hoogvermogens aandrijving of C-sinus aandrijving).

Hieruit maak ik uit dat een Delta loc meer verbruikt meer verbruikt dan een hoogvermogen os C-sinus aandrijving, de MFX locs hebben vrijwel altijd hoogvermogen aandrijvingen.