Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

wisselschakeling

Gestart door roelof dinsdag 20 maart 2012, 21:29:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wisselschakeling
roelof
gast

wisselschakeling
Ik heb geregeld storing met de wissels van c-rail die zijn aangesloten op de schakelkasten van viessmann 5549 en wissel niet meer reageert en er dan ook vaak beide lampjes branden op de schakelkast.
Ik heb het idee dat het aan de schakelkast van Viessmann ligt.
Heeft iemand hiermee dezelfde ervaring en heeft het zin om ze te vervangen door Marklin schakelkasten ?

Groeten,
Roelof
Re:wisselschakeling
Het licht aan de aandrijvingen... Dat is ook de reden waarom ik mijn wissels ga digitaliseren, dan haal ik de Microswithes eruit en geen lampjes. Anders brand de aandrijving door.



groeten Dylan
Re:wisselschakeling
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:wisselschakeling
Als beide lampjes branden op de schakelkast geeft aan dat er 1 van de microswitchen is doorgebrand. Je kunt de wisselaandrijvingen weer laten werken door ze te overbruggen.

Maar is dit aan te raden?????? Bij te lang indrukken kunnen de gehele spoelen in de wisselaandrijvingen doorbranden. Je zult dan heel consequint moeten drukken, en niet pulsen veroorzaken die langer dan 1 sec zijn......

Hier is meer te lezen over het doorsolderen van de wisselaandrijvingen.
Re:wisselschakeling
@ Wijbe

Zonder die switches kunnen die led's NIET werken.



groeten Dylan
Re:wisselschakeling
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:wisselschakeling
Als beide lampjes tegelijk branden kan het zijn dat de wissel niet meer in zijn eindstand komt te staan.
Kan je de wissel nogwel met de hand bedienen? Misschien dat de wissel mechanisch te zwaar gaat?

Heb je de handel voor handbediening nog op de wissel zitten? Deze handeltjes willen ook wel eens 'dwars' gaan zitten waardoor de wissel vastloopt/niet meer wil bewegen (zelf ook al meerdere keren last mee gehad).
Re:wisselschakeling
de Hoeve
gast

Re:wisselschakeling
gebruik een CDU voor het schakelen van wissels. dit geldt zowel voor analoge banen als voor digitale banen. voor meer info, zie de wiki. hiermee voorkom je veel problemen. een CDU beschermt namelijk de schakelcontacten van schakelkastje en wissel.

Hessel.