Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Vraag om advies mbt stroomdraad

Gestart door Georges maandag 27 oktober 2014, 19:55:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraag om advies mbt stroomdraad
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Vraag om advies mbt stroomdraad
Ik ben onderhand zover dat ik mijn baan wil fixeren en heb al heel informatie vergaard. Echter 1 onderwerp kan ik niet vinden. Het betreft de stroomdraden aan de wissels en rails. Wat heeft de voorkeur: gaatje naast of onder de rails boren?

Groeten Georges
Re: Vraag om advies mbt stroomdraad
Wat je zelf leuk vindt... en mooi vindt. Ik kan mij voorstellen dat je zelf een voorkeur hebt. Je kan ook gewoon een paar proefstukjes doen. Dan merk je zelf wat handig voor jou is.

Groet Ronald.
Re: Vraag om advies mbt stroomdraad
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Vraag om advies mbt stroomdraad
Ik doe de gaatjes onder de rails (zitten ze lekker uit het zicht). Als je de draden een beetje strak trekt, hoef je de rails verder niet vast te zetten.
(Ik leg mijn rails verder op dubbelzijdige plakband (die waar ze normaal tapijt mee vastleggen), beweegt niet op die manier, en je hebt toch gaan nageltjes of schroefjes, zodat
je rails het geluid niet doorgeven aan je onderbouw van je baan ...

succes,
Kris
Re: Vraag om advies mbt stroomdraad
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Re: Vraag om advies mbt stroomdraad
Hallo Kris,

Voor het dempen heb ik tempex en de rubbers als ondergrond en ben daar wel tevreden mee, schuift nauwelijks. Het vervelende van jou suggestie mbt de tape is dat ik alle rails er af moet halen en de baanonderbrekingen met de seinen weer opnieuw moet uitmeten. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten Georges