Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Peter een OC32 komt er wel maar dan bij mijn volgende baan.
Nu even bijna hetzelfde filmpje maar dan toch net even anders, de juiste knippermodule is nu aangesloten.

KLIK
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Is toch weer heel mooi gemaakt. Maar tussen de regels door begrijp ik dan toch dat je weer een andere baan gaat maken. Ben je met deze uitgespit. Of hoe moet ik dit lezen?
De baan is misschien dan wel bijna af, maar is juist zo mooi. Om dan alles weer te slopen. Dit zou dan toch jammer zijn.

Mvg
Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom wil de baan graag in Werkendam tentoonstellen  :)

Het knipperen is nu veel realistischer, hij gaat wel erg laat op onveilig maar dat kun je in Itrain vast wel instellen.


Mvg,

Peter / degeluidsman. 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nee hoor Arie, voorlopig geen andere baan.
Ik heb wel iets in gedachte maar dat gaat nog wel even duren.
Maar als we gaan verhuizen naar een appartementje dan zal deze baan wel worden afgebroken of verkocht. Dan pas gaat er bij leven en welzijn een andere baan komen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goede avond heren

Als deze baan naar werkendam gaat mag je wel dranghekken plaatsen peter.
Tom ik volg trouw je draadje maar elke keer valt de onderkant van mijn gezicht weer naar beneden.
Even een vraag voor de toekomst welk knippermodule heb je gebruikt Tom.

Mvg, Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Evert, ik zal je het adres doorsturen alleen voorlopig maakt hij even niets.

ps. zie net dat zijn site uit de lucht is.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom geen probleem tegen de tijd dat ik daar aan toe ben zal ik er wel iets op vinden.
Ik wil eerst I Train goed begrijpen voor ik aan de nieuwe baan begin om de kans op
fouten zo klein mogelijk te houden.
En fouten zullen er echt wel komen.

Mvg, Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Wederom erg netjes en Chick!!!  :thumbup:
Ik ben wel geïnteresseerd hoe je de aansturing gedaan hebt vanuit iTrain.
Heb nog van die slagbomen die "klonk" dicht gaan met zo'n magneetje....
Wel een lampje, maar knipperen beide tegelijk....
Als je dan een slagboom hebt gezien met een servo.....

Alvast bedankt voor de info!!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hier dan maar eens even de zaakuitleggen.
In iTrain kan je met de blauwe knopjes rijwegen aanmaken.
Daar kan je dan wissels, seinen en relais mee schakelen.
In de schakelvolgorde zet je dan wat er geschakeld dient te worden, dat kan natuurlijk ook meer dan 1 wissel, sein of relais zijn.
Onder opties geef je dan aan door welke melder de zaak actief wordt en met welke melder men de zaak weer vrij geeft.
In het geval van de knipperlichten begint er in het blok de schakeling met uit, dan 2 keer aan en daarna weer uit.
Dit kan natuurlijk per situatie verschillend zijn.
Ik heb gekozen voor 2 keer aan, deze zitten beide in een verschillend blok.
Hiermee zijn natuurlijk heel veel dingen te bedenken zoals bijv. automatisch ontkoppen, electramodules (flits- en laslichten) aan en uit zetten enz.enz.

Ter ondersteuning en misschien maakt het ook de zaak wat duidelijker een paar afbeeldingen.









Dit is natuurlijk iTrain op het hoogste niveau  :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom, sinds vorige week lid van dit Forum en via Tilly's baan en JP bij jou terecht gekomen.
Ik ben pas op blz. 4 dus heb nog eventjes te gaan, maar wil nu al mijn complimenten maken voor je geweldige uitleg. Ik zal, net als zovelen, heel veel van je ideeën "pikken" om in de toekomst zelf zo iets moois te creëren. Geweldig.
Dit forum is gigantisch verslavend en niet goed voor de nachtrust van een door de weekse dag.
Op dit moment zal ik alleen maar lezen, kijken en onthouden omdat hopelijk binnen ander half jaar een verhuizing en onderneming gerealiseerd wordt, maar dan hoop ik ook echt te beginnen na zo'n dertig jaar gespaard te hebben. Ik heb echter twee rail, maar dat zal de pret niet minder maken voor de hobby.
mvg Louis.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
In eerste instantie dacht ik een baan te bouwen welke ik met schakelaars en wat knopjes zou bedienen.
Maar dan zie je banen die digitaal worden aangestuurd en dat vind je dan mooi maar van binnn denk je das niks voor mij.
Schoorvoetend toch begonnen om de boel digitaal aan te sturen en inmiddels begint de plank vol te raken met allerlei decoders die van alles aan en uit doen of omschakelen.
De voorlopig laatste seindecoder stuurt een aantal relais aan ouderwets maar het werkt en die schakelen dan weer wat el.modules aan zodat de overweg gaat knipperen, diverse laslichten aan of uit gaan en straks ook wat fotografen zo af en toe in actie omen.
Alleen voor die laatste groep zal er nog wel een seindecoder bijkomen en dan is de plank vol.

Ik vind het zelf toch best wel een aardig paneeltje geworden, laatst dacht iemand dat het iets te maken had met ontstekingen voor op afstand bestuurbare raketten of zo. :)

Het digtale paneel in zijn volle breedte bijna vol.





Onder andere deze jongen kan nu lekker de boel aan elkaar gaan lassen alleen moeten er nog wel zijn gasflessen bij komen en iets wat aan elkaa gelast moet worden.
De treinen zullen de momenten aansturen zodat niet de hele tijd ieand aan het lassen is.





Zo en dan hierna de boel zo afstellen dat af en toe iets aan of uitgaat.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom

Die rij decoders is inderdaad erg groot geworden, en toch nog netjes en geordend haha.
Er is trouwens wat mis gegaan in je bericht, alles is nu een link naar de 1e foto?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Het detail niveau ligt weer bijzonder hoog!
Prachtig maar zoals je zelf al aangeeft de gasflessen missen nog wel.

Mvg
Spoorbrug^^ (Edwin)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom: als je dingen   "random" wil aansturen op willekeurige tijdstippen kan je overwegen een microcontroller als Arduino,  ATTiny, of PIC te gaan gebruiken met daarin een stukje programma dat een bepaalde tijdspanne willekeurig kiest, dan zijn ding doet en dan een nieuwe willekeurige tijd plant..  Vrij simpel te maken en het is zo goed als onderhoudsvrij.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dani,

ik heb me daar eens een klein beetje in verdiept, net als een OC32 maar voorlopig doe ik het hier mee.
Volgende baan (als ik het mag beleven) zal zeker met dit soort zaken worden uitgevoerd.
\Maar dan heb ik wel jouw hulp wis en waarachtig nodig. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
altijd welkom, Tom... AnyRail, Anytime .
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ik volg je al een tijdje maar ik ben meer een lezer en kijk hoe andere medespoorders het allemaal doen en ik reageer niet zo veel en snel.
Maar nu moet ik het wel zeggen, dit is heel erg mooi, vooral die verandering van knipperlichten bij de overweg is erg geslaagd :thumbup:. Ik ben je n.l. gaan volgen toen ik zag dat jij ook een I-train gebruiker was, net zoals ik, en ik heb er geen spijt van.
Daarom maak ik dankbaar gebruik van jou kennis die je hier op het forum hebt gezet, ik hoop dat je het niet erg vind. Ik zal in de toekomst nog wel een berichtje plaatsen, mischien met een vraag, maar verwacht van mij geen oooh's en aaah's.

Top man, ga zo door!!!!!

Groetjes,
Herman (de iris).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Herman, geen probleem als je gebruik maakt van mijn ideeën, daarom plaats ik ze ook.
Ik hoop juist dan hobbyisten dat allemaal doen want zo krijgen we een grote vergaarbak van kennis wat we met elkaar kunnen delen.
M.i. is dat ook meer de opzet en het doel van een forum wat er niet is om alleen maar oooh's en aaah's te roepen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Bij jouw opmerking sluit ik me volledig bij aan.

Mvg
Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Begint een aardige verzameling te worden  :D
Jij gebruikt ook Rosoft decoders toch? Ik heb al wel lampjes gestuurd met een wisseldecoder (met een pulsrelaistje), maar niet met een relais, zoals jij het doet gaat dat inderdaad ook...  :)
Om dezelfde rede als jij (hoe meer zielen hoe meer vreugd) heb ik mijn MS2 - iTrain topic zo uitgebreid opgezet.
Nu je het uitgelegd heb krijg ik pas in de gaten dat ik zoiets zelf ook al erin heb zitten... Alleen dan met perronverlichting...
Heb vanwege andere verplichtingen al weken niet meer met mijn baan gereden  :-(
Zondag naar Dortmund, ideeen en ambitie opdoen  :D
Nog 1 vraagje.
Welke merk en type decoder gebruik jij voor je servo's om ze aan te sturen met iTrain? Ik wil een Viessman bewaakte overweg gaan uitproberen met de methode die jij hierboven gebruikt.
Alvast bedankt!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leo,
ja ik gebruik ook de Rosoft decoders, alleen mijn servo decoder is van Esu.
Die bevalt ook prima, is goed in te stellen want een goedkope servo jiggert nog wel eens.
Je kan dit inderdaad ook gebruiken voor perronverlichting of what else.
Ik kon vandaag mee naar Dortmund maar ben niet gegaan.
Ik ben er vaak genoeg geweest en ik vind het behoorlijk vermoeiend, moet a.s. zaterdag ook nog 2 kamers laminaat leggen bij onze dochter, dat wordt dus zondag spierpijn.
Succes met de overweg, ben wel benieuwd.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op donderdag 11 april 2013, 17:44:45
Onder andere deze jongen kan nu lekker de boel aan elkaar gaan lassen alleen moeten er nog wel zijn gasflessen bij komen en iets wat aan elkaa gelast moet worden.
De treinen zullen de momenten aansturen zodat niet de hele tijd ieand aan het lassen is.



Zo en dan hierna de boel zo afstellen dat af en toe iets aan of uitgaat.

Je zou hier i.p.v. gasflessen ook een electrisch lasapparaat of lasgenerator kunnen zetten. Past volgens mij beter bij het felle laslicht, wat bij autogeen toch wat minder fel is als dit. Verder  :thumbup: :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Succes met de laminaat!! en bedankt voor de info.
Dortmund wordt voor mij de 1e keer... ben benieuwd
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Soms zijn er momenten dat je denkt, doe ik het nu wel goed.
Ik heb nog eens gekeken naar het aansturen van de overwegknipperlichten en kwam tot de conclussie dat ik het een beetje te moeilijk heb gemaakt voor mijzelf.
Het kon veel simpeler, geen 2 aan schakelaar en 2 uit schakelaars maar gewoon 1 die aan gaat door de eerst komende melder en weer uitgaat door de vrijgeef melder.
Scheelt dus 2 handelingen en het maakt de zaak gewoon eenvoudiger uit te voeren.
Ik heb er even wat voorbeelden van gemaakt, zodat het wat duidelijker is.

Deel van het schakelpaneel.



Hier zie je de bezetmelders 11 en 12.
Ik ga echter deze niet toepassen maar ga de (niet zichtbare) melders 10 en 15 gebruiken.
Toevallig zijn nu ook blok 10 en 15 te zien maar die doen hier niet aan mee.

De activeermelder wordt dan 10 en de vrijgeef wordt dan 15.
Passeerd de trein melder 10 dan zal via de decoder het relais worden aangestuurd en bij 15 wordt het weer vrijgegegeven.



En het relais wat wordt aangestuurd.



Zie dit als een tip & trick in iTrain.

Tevens vandaag eindelijk de kaarsen bij de heilige madonna aangestoken en na wat licht-modules te hebben getest de las-effecten gefilmd.

KLIK
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Zojuist je filmpje bekeken. Geeft een goed sfeerbeeld. De kaarsjes zijn goed gelukt.
Vind het knap, dat je toch elke keer weer iets nieuws weet te verzinnen.

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Wat een schitterende creatie. Heel erg mooi gemaakt.
Je valt bij jouw van de ene in de andere verbazing. Mijn complimenten hoor.

Mvg
Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Op de 1 of andere manier heb ik geen notificatie meer gekregen van jouw draadje, maar zo had ik weer even wat te lezen :).
Wat een topupdates, seinen, overweg etc. Leuk!

Gr. Paul
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De laatste tijd een beetje in de tuin bezig geweest.
Wederhelft is bijna jarig en dan is het toch leuk als er wat blommetjes in de tuin staan.

Vandaag eens begonnen aan het kleinere spul, de gasflessen op een rekje en steekwagen geplaatst en een klimtouw/lijn gemaakt voor de bergbeklimmers.





en het klimtouw voor de bergbeklimmers.



Gelijk even testen aan de stijle wand.



Ik was eerst een beetje bang dat het klimtouw te grof zou worden, 3 kleuren garen in elkaar gedraaid en met verdunde houtlijm ingesmeerd, maar zo te zien valt het wel mee.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
ziet er leuk uit
ben benieuwd hoe je dit gaat toepassen in je baan.

gr john
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom.

Je bouw kunsten zijn niet te betwisten, maar een klein puntje de gas en zuurstof slangen zijn in werkelijk
blauw en rood, de rode is dan gas.
Voor de rest is de gas en zuurstof wagen een geslaagd product.

Mvg, Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Op afstand is er van de slangen niet veel meer te zien, maar iig bedankt voor de tip, zal eens kijken of ik het nog kan aanpassen maar ik denk het haast niet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ron, komt wel goed.

Als ik het nu zo zie dan ga ik toch proberen om die ene slang blauw te maken, vervangen zal niet meer lukken ben ik bang voor.



en met flits



De bergbeklimmers ware niet te houden, vlogen gelijk als berggeiten tegen de bergwand op.

.

Zo morgen het huis aan kant maken, vrijdag naar HIP, zaterdag alles klaar zetten voor de zondag en zondag feessie, wederhelft wordt de week eropvolgend 67.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ha die Tom,

Mooie oplossing met die gasflessen. Het ziet er leuk uit :thumbup: Wat wel lastig gaat worden, is lassen zonder las apparaat of toorts. Vind het knap dat die kerel dat kan ;)

met vriendelijke groet,

Leon
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leon, zou jij me dan aan een lasapparaat en toorts in h0 kunnen helpen  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het lasapparaat is er al, dat zijn de 2 flessen  :D. In dit bericht van willem twee zie ik dat er ook een toorts bij zit, en rode en blauwe slangen.
Misschien dat die je verder kan helpen ?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is erg leuk maar dat plaatje van Willem is geen schaal h0.
Ik zal nog eens gaan pielen alleen vraag ik me af of je wel zo'n toorts zal zien bij mijn lassertje.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou, opgelost, manneke beetje dichterbij en van boven af gekiekt en wat zien ik ........
volgens mij heeft ie wel een "toorts" in zijn handjes.

Vandaag veel huishoudelijk werk maar zal toch proberen de slangen te vervangen in de juiste kleuren.
Even straks snuffelen in moeders naaidoosje.ieder commtaar hierop is overbodig  ;)

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er zeker uit als een toorts ! Had de schaal bij willem twee niet gezien  :oops:, nu wel.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
het felle laslicht hoort eigelijk meer bij electries lassen , met gasflessen heb je meer constante flamlicht , maar goed kniesoor die daar op let .

Flessen oogt mooier dan klein lasagregaat  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Daarom heb ik ook de gasflessen gehouden.
Ik ben het echt met iedereen eens dat het meer lijkt op electrisch lassen, alleen het is modelbouw en dan moet je weleens concessies doen, zo ook in de kleur van het ledje.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En dus ook in de kleur van de darm.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een darm, we doen hier aan modeltreintjes hoor, niet aan chirutgie.

Vandaag de slangen veranderd want als de Arbo dienst komt moet het wel allemaal in orde zijn.
Gas door gasslang en zuurstof door zuurstofslang.
Als Hoogleraar Slaapkunde leer ik zo wel weer wat bij.



Nu opzoek naar rommel wat zo in de omgeving kan liggen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Piet, ik ben toch geen Vlaming.
Een darm zit bij mij van binnen, dikke darm, dunne darm, blinde darm, endeldarm.
Hoop niet dat ze die ooit gaan gebruiken om gas door heen te laten gaan, gebeurd nu al meer dan genoeg inkoppertje :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wie weet misschien is dat nog een oplossing om kapot trekken bij opgraven tegen te gaan. En zoals je zelf al aangeeft getest met gas-natuur gebeurde reeds. 8o
Re: Mijn I-train baan in opbouw
en om het helemaal verwarrend te maken, hebben ze in Limburg deze week ontdekt dat je een tuinslang [eveneens bekend als een "waterdarm" ]  ook OPGEROLD kan vervoeren, dat scheelt weer een pak grote lange vrachtwagens op de baan.     (trouwens ze hebben ook ontdekt dat konijnenpijpen geen werkwoord is)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom

Ziet er goed uit na de aanpassingen zelfs nog beter  :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
nu is het een geheel.
ik vind het zo leuk dat je geen enkele detail laat liggen. hier dat daar dit waardoor het een stuk realistischer word.

gr john
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja, ik ben lekker even vreemd gegaan, heb mijn baan al een tijdje in koploper staan.
Vandaag daar weer eens mee bezig geweest, een mens wil toch ook weleens even wat anders proberen.
Uiteindelijk lukte het om 2 treinen rond te laten rijden maar bij het 2e rondje waarbij de treinen gebruikmakend van de keerlus in tegenovergestelde richting onderaan verder rijden ging het toch fout.
Ik zal wel iets vergeten zijn maar uiteindelijk ben ik maar weer terug gegaan naar iTrain.
Ik wilde koploper ook door hebben maar ik heb het idee dat ik teveel denk in het iTrain gebeuren.
Daar ga en blijf ik dan ook maar mee verder gaan en hou ik het bij slechts één keer vreemd gaan in mijn leven. :)
Net zoals ik altijd tegen mijn wederhelft zeg,
buiten honger krijgen maar thuis eten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Om de critisi over de lasser gerust te stellen heb ik een test modelletje gemaakt van een lastrafo of ook wel lasapparaat genoemd.
Zelf vind ik hem nog wel een beetje groot en grof, het verfwerk kan ook beter maar ik denk dat zoiets wel leuk er bij kan.
Ik wil er dan ook nog een klein gaatje in het front boren en dan van binnen een rode led welke gelijk aangaat met het laslicht.
Maar dat zal wel even een paar dagen gaan duren.



De maten van het internet afgehaald en omgerekend naar schaal h0 1:87
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, erg mooi en strak uitgevoerd. Je niveau van detaillering vind ik bijzonder en als mede iTrain gebruiker zie ik een interessante toepassing van rijwegen..
Wat ik me afvraag is hoe je de draadjes voor de ledjes van al die details door je treintafel/plaat krijgt zonder je opbouw teveel te beschadigen. Een heel klein boortje ofzo?