Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Leuk gedaan met het raam, het enige wat ik nog mis zijn de oranje jurkjes van de bier meisjes  >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Om straks ook het bier te kunnen  verkopen is er al een deal gemaakt met het pension Hommeles.
Daar wordt nu druk aan gewerkt om ook het groen er omheen in orde te krijgen zodat de gasten straks in het voorjaar heerlijk buiten van al het bijtjes, de boompjes en de beestjes kunnen genieten.
Een kleine afdeling van de plaatselijke Harmonie von Knupfelveen geeft de aanwezige gasten een gratis miniconcert.





De lege flessen beginnen al aardig de kratten te vullen.



Nu eerst ff een nieuwe wasmachine kopen want die van net 5 jaar heeft de geest gegeven.
Gelukkig is er vanavond tenminste nog een winkel open, ik ben toch niet gek.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoop niet dat er vanavond nog geschoten gaat worden, want die schutters schieten niets meer.... denk ik...

erg mooi . :thumbup:

groet Winno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Heel erg mooi. Is toch zo leuk jouw draadje te volgen. Je hebt ook altijd van de leuke teksten, en benamingen.
Veel succes verder met de scenery.

Mvg
Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Bij het Pension Hommeles is waarschijnlijk ooit de Heilige maagd Maria verschenen in een grot.
Ter ere van haar verschijning is er dan ook een kapelletje neergezet en op de achtergrond de grot in wording.



Het idee van de Heilige Maria kwam vorig jaar hier tot stand, in de Brasakloof aan het Gardameer.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoe krijg je het verzonnen :-) . Geweldig idee en mooi uitgevoerd!

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ze is heden verschenen, kon mijn ogen niet geloven, 3 keer uitgewreven en jawel hoor, daar stond ze dan vanmorgen in de grot.
De Heilge Madonna met een kindje op haar arm.





Nu maar eens op zoek gaan naar kaarsjes want die moeten er toch wel omheen komen.
En nee er staan zeker geen blikjes bier bij het origineel, dat zijn ook een soort van kaarsen in een houder, de duurdere versie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op vrijdag 15 februari 2013, 12:34:13
Nu maar eens op zoek gaan naar kaarsjes want die moeten er toch wel omheen komen.

Tom , je kan misschien overwegen om hele fijne gaatjes te maken, daar nylon draadjes door te steken over zo'n mm of 5, deze onder de baan te bundelen en op dat uiteinde een LEDje te laten schijnen...  de draadjes zullen het licht geleiden en boven zullen de puntjes (uiteinden) verlicht zijn.  De rest van de draadjes kan je dan bvb wit of rood maken zodat enkel het tipje (vlammetje) oplicht.  Een beetje zoals die jaren 70 en 80  lichtjes met zo'n  dradenbundel. 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

wat een leuk idee :thumbup:

Ik neem aan dat het lichtgevende kaarsjes worden? Wordt nog een hele uitdaging.

Groetjes, John
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: dani op vrijdag 15 februari 2013, 13:06:31
Citaat van: tomhas op vrijdag 15 februari 2013, 12:34:13
Nu maar eens op zoek gaan naar kaarsjes want die moeten er toch wel omheen komen.

Tom , je kan misschien overwegen om hele fijne gaatjes te maken, daar nylon draadjes door te steken over zo'n mm of 5, deze onder de baan te bundelen en op dat uiteinde een LEDje te laten schijnen...  de draadjes zullen het licht geleiden en boven zullen de puntjes (uiteinden) verlicht zijn.  De rest van de draadjes kan je dan bvb wit of rood maken zodat enkel het tipje (vlammetje) oplicht.  Een beetje zoals die jaren 70 en 80  lichtjes met zo'n  dradenbundel.

Ja aan zoiets heb ik ook al zitten denken, heb inmiddels van iemand die zo'n lamp had de hele bende lichtgeleiders gekregen maar die zijn net te doen. Een buurvrouwtje kwam met de kesrt vragen of ik haar kersthuisjes wilde nakijken want de lampjes deden het niet meer. Daar zaten ook van die lichtgeleiders in met aan het einde een bolletje.
1 huisje kreeg ik niet meer aan de praat en daar heb ik toen wat draden uitgetrokken.
Ik heb nog wat messing buisjes liggen van 2mm (kaarsen worden dan iets van 18cm in werkelijkheid, moet kunnen toch) daar dan de draden in steken en de uiteinden bundelen en met een helder ledje (warm wit) verlichten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op vrijdag 15 februari 2013, 12:34:13
Ze is heden verschenen, kon mijn ogen niet geloven, 3 keer uitgewreven en jawel hoor, daar stond ze dan vanmorgen in de grot.
De Heilge Madonna met een kindje op haar arm.

Als mij dat was overkomen had ik een vliegenmepper gepakt.  >:-D

Vincent
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: staal op vrijdag 15 februari 2013, 14:08:10
Citaat van: tomhas op vrijdag 15 februari 2013, 12:34:13
Ze is heden verschenen, kon mijn ogen niet geloven, 3 keer uitgewreven en jawel hoor, daar stond ze dan vanmorgen in de grot.
De Heilge Madonna met een kindje op haar arm.

Als mij dat was overkomen had ik een vliegenmepper gepakt.  >:-D

Vincent

Ja en dan mooi mijn grot beschadigen zeker, nee laat maar staan, ze doet geen vlieg kwaad.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op vrijdag 15 februari 2013, 14:13:03
Ja en dan mooi mijn grot beschadigen zeker, nee laat maar staan, ze doet geen vlieg kwaad.
Dat laatste moet je nog maar afwachten Tom.
Er komt de laatste tijd genoeg 'rumoer' uit die hoek, tenslotte.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
niet te geloven , die Duitsers !!!!   Geweldig idee
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Als je er dan toch 2 vezeltjes naartoe brengt.
1 vaste verlichting
2 knipperend

samen geeft dat de imitatie van een kaars. Ik zal even zoeken. Er moeten nog ergens 50 aanstuurprintjes voor kaarsen liggen.(zijn nog dimbaar ook)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Ik kan het niet genoeg zeggen, maar het is natuurlijk weer uit de kunst.
De inspiratie vierde weer hoogtij.

Mvg
Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Testje  B) inderdaad informatieve Topic  :thumbup:

nu nog wat mƩƩr info over iTrain (leuk voor de Wiki)

groeten,Jos
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De hele handleiding van I-train staat in de Wiki, dat is toch voldoende lijkt me.

Vandaag maar eens aan de kaarsenmakerij geweest.
Met lichtgeleiders uit zo'n retrolamp 2 setjes kaarsen gemaakt.
Gebundeld in een stukje krimpkous, rood geverft en op ongelijke lengte afgeknipt.
Ledje er onder alleen daar heb ik geen krimpkous voor dus dan maar even een stukje isolatieband.
Dinsdag passende krimpkous halen, moet ik toch naar de kapper en loop ik gelijk even door naar de Radiobeurs.

Zo ziet het er nu uit, later ga ik het in de grot plaatsen en aanpassen met de rest van de grot.









Ik vind het zo wel een aardig geheel worden en het zal niet iets zijn waar de hele baan door verlicht gaat worden.
Moet gewoon een beetje onopvallend opvallend aardigheidje zijn waar je van zegt als je het ziet, hƩ kijk nou !! ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
CiteerDe hele handleiding van I-train staat in de Wiki, dat is toch voldoende lijkt me.

Bedankt voor de opmerking maar .....wij willen toch graag artikeltjes in onze wiki m.b.t. praktisch gebruik/toepassing van iTrain s.w. zoals dat ook in de intro-pagina van iTrain is aangegeven. zie:

Dus aannemen dat het voldoende is zeggen we dus nee  :)

http://wiki.3rail.nl/index.php/PC_programma_iTrain#Tips_en_Weetjes

groeten

Jos

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik zal eens kijken of ik er iets over kan vertellen.
Maar nu eerst de Heilige Madonna op haar plekje gezet.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Goed idee om op deze manier kaarsen na te maken, zal wel een priegel werkje geweest zijn maar dat is jou wel toevertrouwd.

Laat je ze straks ook een beetje flikkeren ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er heel mooi uit :)
Is het niet beter een oranje,geel ledje te gebruiken, dit lijkt mij wat natuurlijker

Mvg Danny
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik weet nog niet wat voor een kleur led ik ga nemen, ik had nu een witte koel maar het kan ook een wit warm zijn, geel of oranje kan ook maar ik denk dat de lichtopbrengst daar wat minder van zal zijn.
Maar we nemen het idee mee.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
ziet er leuk uit zo, het maria beeldje.
mooi gemaakt in die grot.

gr john
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Mon op zondag 17 februari 2013, 21:47:50
Citaat van: tomhas op zondag 17 februari 2013, 20:32:36
Ik weet nog niet wat voor een kleur led ik ga nemen, ik had nu een witte koel maar het kan ook een wit warm zijn, geel of oranje kan ook maar ik denk dat de lichtopbrengst daar wat minder van zal zijn.
Voor een vlammetje zal warmwit wel beter zij dan koel wit.
Als je nog ergens een oude muziekale wenskaart hebt liggen kun je de LED aansluiten ipv de luidspreker, dan flakkert het vlammetje :-)
Dat doen ze in die imitatiekaarsjes ook, als je daar een luidspreker op aansluit ipv de LED die daar in zit wordt je verrast door een melodietje :-)

Ik heb nog iets liggen uit de tijd van mijn scheepsmodelbouw, moest een zwaailicht voorstellen maar het zwaait niet maar knippert wel zodanig dat het lijkt of het een vlammetje wordt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En anders even naar de Action.... 4 namaakwaxinelichtjes voor 1 euro, knipperend en al.... Je moet ze alleen ontdoen van overbodige ballast. deze zijn geel.... flakerend....
Verder erg knap!!!!!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De Heilige Madona staat lekker in de grot stevig in de lijm te drogen.

Afgelopen weekensd maar eens begonnen aan ee bouwdoosje want er moet toch ook nog wat on(t)roerend goed komen in het dorp Wesselstein.
Ben maar begonnen met de juwelier, waarom de juwelier, wel dat doosje lag als eerste boven op de rest.

Ik heb alleen maar een paar plaatjes geschoten van het eindproduct, de montage van zo'n bouwdoosje zullen we allemaal wel eens meegemaakt hebben.

Natuurlijk is wel alles opnieuw geverfd, de plastic look is verdwenen en het is al aardig verweerd.









Er zijn ook al klanten in de winkel.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is een prachtig pand geworden.
Welke panden komen nog in Wesselstein?

Gr.
Piwie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
wat een geweldig mooi gebouw.
ben dus ook benieuwd naar de andere gebouwen.

gr john
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Mon op vrijdag 15 februari 2013, 15:20:15

Als je nog wat fibertjes op overschot hebt en je wilt er nog iets leuks mee doen moet je daar eens gaan zien: http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=49863


Hoi Mon,

bedankt voor de link. Hoe ver kun je gaan 8o

Prachtig pand :thumbup:

Groetjes, John
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hier ligt het werk in de bouw niet stil.
Vandaag begonnen aan een boekenwinkel.
Eerst weer alles in de verf zetten en de binnenkant heb ik de ramen voorzien van een extra sponning zodat de "gordijnen"niet direct tegen het glas aan zitten maar een paar milimeter naar binnen.
Dat geeft wat extra diepte.
Wel weer extra werk maar ja, ik moet de dag ook maar zien rond te komen.
Van 1mm styreen snij ik eerst wat strookjes die ik vervolgens om het glas heen lijm.
Dan plak ik de "gordijnen" ik heb gewoon wat dingen uitgeprint zoals interieurtjes van woonkoamer, keukens, slaapkamers enz. enz.
Achter de etalageruiten een plaatje van een boekenwinkel.

Zo zie de ramen er normaal uit aan de binnenkant.



De ramen met de styreenstrookjes.



Printjes er op geplakt.



En dit is dan het resultaat.







Morgen weer verder.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Zoals altijd een geweldig oog voor detail! Chapeau :thumbup:
Ben je zaterdag nog in Houten op de stand van Xander? Dan kunnen we kennismaken....
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Leeeke op donderdag 21 februari 2013, 08:50:38
Hoi Tom,
Zoals altijd een geweldig oog voor detail! Chapeau :thumbup:
Ben je zaterdag nog in Houten op de stand van Xander? Dan kunnen we kennismaken....

Ja hoor, ik ben er van 10 - 17 uur.
Maar kan wel eens zijn dat ik ff een rondje beurs aan het maken ben.
I.i.g. tussen 11 en 14 uur ben ik er zeker want dat zijn de piek-uren.
Leuk om dan mensen eens face-to-face te spreken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Bericht ontvangen van de importeur over de IB, zou dat dan toch iets met de kwaliteit te maken hebben, het maakt mij niet blij. :(

citaat van H-T Importeur:

Als gevolg van reparatiedrukte is de reparatietijd opgelopen tot zo'n zes weken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Jammer dat het zo lang duurt met je IB, dan is het nu maar behelpen met je 6021.
Ik zal zaterdag niet aanwezig zijn in Houten.
Wat betreft de laatste winkel: FANTASTISCH. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg
Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op donderdag 21 februari 2013, 10:10:56
Als gevolg van reparatiedrukte is de reparatietijd opgelopen tot zo'n zes weken.
Bij mij gaven ze als uitleg dat het kwam door de feestdagen (kerst en oud-nieuw) maar het blijkt iets struktuureels te zijn bij Uhlenbrock.
En jij dacht (hoopte) nog wel dat het wel niet zo'n vaart zou lopen Tom.
Triest hoor, Uhlenbrock moet snel wat aan zijn techischedienstverlening gaan doen.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom.

Zo te zien laat geworden, maar het resultaat mag er weer zijn.
Jammer dat de IB wat langer weg blijft dan verwacht.
Als er niets tussen komt ga ik zaterdag naar Houten, komen we elkaar wel ligt tegen zou leuk zijn.

Mvg,Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
ron van den broek
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hey Tom,

Jammer van dat gedonder met je IB, lang geleden hebben we nog van gedachten gewisseld over een centrale ik ging toen voor de Tams en zeker naar volle tevredenheid maar neemt niet weg dat je daar ook trammelant mee kan krijgen zoals met elke centrale. Frustratie is meestal het lange wachten of service.

Maar nu positief: goed gedaan met je styreen strips aan de binnenkant, krijg je mooi diepte zo in je pandjes.
Je ga trouwens weer hard met frotten en freubelen, je Rietje soms een to do lijstje voor je aan het samenstellen. >:-D >:-D
Trouwens bij de bierbrouwerij leuk dat raam dicht getimmerd maar komt daar nog wat attributen bij want ik snap anders niet hoe ze die bovenste spijker er in hebben gehengst. :D
Mazzel man.

Mvg Ron
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Ron, het is jammer dat sommige fabrikanten lange wachttijden hanteren als het om service gaat.
Dat komt de hobby niet ten goede.
Het is nog veel vervelender als ze niets van zich laten horen, geen bevestiging van ontvangst of even een berichtje dat het langer gaat duren, ik heb zelf navraag gedaan anders had ik het nu nog niet geweten.
Even de klant informeren over de gang van zaken staat wel professioneler dan niets van je laten horen.
Als ik in die 50 jaar zo had gewerkt dan had ik waarschijnlijk geen stuiver verdiend of was ik allang op straat gezet.
Natuurlijk is het niet leuk om klanten te bellen dat de levertijd wat gaat uitlopen maar je kan dat beter vooraf doen dan achteraf als de klant er zelf naar gaat vragen.

Ja Rietje vroeg al wanneer de trap zou worden afgeschilderd, ik heb haar verteld dat de grondverf acryl is en dat die eerst goed moet uitdrogen, maar voor de Pasen is de trap wel klaar en dan doe ik verder niets meer aan dit huis.
Wil met een jaar of 2 naar een appartement gaan, lekker alles gelijkvloers en een grotere treinkamer.

Bij de bierbrouwerij gaat nog wel het e.e.a. komen , misschien iets van een steiger, maar dat doe ik pas als alles een plekje heeft gevonden.
Door het opleveren van de nieuwbouw, die ik dan weer oud maak :), zal er nog wel het e.e.a. geschoven moeten worden want het is dan weer bouwen op de vierkante milimeter.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Fietste maar weer eens bij jou langs om te horen of alles al weer in vol bedrijf was, maar na het lezen dacht ik o jeeeeee.

Nou man sterkte nog even.

Gr. Arno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: destrikjes op donderdag 21 februari 2013, 15:55:07
Hoi Tom,

Fietste maar weer eens bij jou langs om te horen of alles al weer in vol bedrijf was, maar na het lezen dacht ik o jeeeeee.

Nou man sterkte nog even.

Gr. Arno

Dankje Arno.

Zie ik je zaterdag nog in Houten, ik sta bij Xander (I-train) een beetje bij springen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Das wel balen.... zo lang wachten :thumbdown:
We zien elkaar zeer waarschijnlijk zaterdag wel.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Ja zou me ook opgeven, maar heb autostoring, die maandag pas door de dealer kan worden verholpen.
Maar beloof de eerst volgende beurs in houten ben ik er zeker.

gr. Arno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het ene on(t)roerende goed is nog niet klaar of het volgende komt alweer uit de steigers.
De boekhandelaar is wel tevreden met zijn pandje, er moet alleen nog gekeken worden waar dit straks komt te staan.

De foto op de doos met gelijk het type nummer.



En het eindresultaat.







Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Zo, dat gaat inderdaad erg snel. Hoe krijg je die muur, op de laatste foto, zo levensecht?

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: wila op donderdag 21 februari 2013, 17:31:11
Hallo Tom,

Zo, dat gaat inderdaad erg snel. Hoe krijg je die muur, op de laatste foto, zo levensecht?

Gr.Wim

Met verf........... :-)

Eerst de muur de kleur geven van de voegen, in dit geval was dat een beige kleur.
Zorg dat de voegen goed vol met kleur zitten.
Daarna met verschillende kleuren rood en bruin de muur met een platte beetje harde kwast en weinig verf schilderen, eigenlijk meer de verf met de platte kant van de kwast er op strijken.
Als het helemaal klaar en droog is met hele dunne zwarte verf er overheen, dan krijg je zo'n muurtje.
Beetje oefenen op oude huisjes kan geen kwaad of koop zo'n plastiek muurplaatje om op te oefenen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik zal met huisje 3 laten zien hoe de muren worden behandeld.
Deze keer komt er ook nog aluminiumfolie aan de binnenkant, het wordt een slagerij daar moet natuurlijk alles blinken.
Eerst worden alle onderdelen geverf, ik laat ze dan nog aan de gietboom zitten, dat werkt wat makkelijker.

Begin met het kleuren van de voegen, goed met een stevig kwastje inborstelen.









En de rest ook maar gelijk een basis kleurtje gegeven



Vervolgens plak ik de binnenkanten af met aluminium folie, zo worden de wanden lichtdicht en wordt het licht van binnen ook beter verspreid.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Na het drogen van de verf gaat de eerste kleur op de muur een beetje oranje/bruin, neem niet te veel verf op de kwast.
Dit is al te veel wat er op zit.



Na het teveel er af te hebben geveegd zet ik de kwast een beetje schuin en plat op het te verven onderdeel.
Zo blijven de voegen zichtbaar.



Er komt al een beetje kleur op.



Dan nemen we een rode kleur en doen het weer op dezelfde manier over de eerste kleur heen.



Het lijkt nog helemaal nergens op maar het gaat wel goed komen met de derde kleur.



Tot slot ga ik er nog een keer luchtig over heen met de eerste kleur.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

mooi duidelijk verslag en een goeie tip met die alu-folie :thumbup:

Groetjes, John
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik ga de kleuren nadat ze goed droog zijn een beetje vervagen met hele dunne zwarte verf.
Natuurlijk heb ik ook de rest van het bouwpakket wat muren heeft voorzien van deze kleuren zodat het straks een beetje aardig op elkaar is afgestemd.
De verdunde zwarte verf gaat er op.



Hier is duidelijk het verschil te zien tussen bewerkt met verdunde zwarte verf en zonder.



Alle delen zijn nu bewerkt met de verdunde zwarte verf.



En als het al een beetje droog is dan ziet het er zo uit.



Als het model helemaal is afgebouwd dan komt er nog een drybrush met wit overheen zodat het op wat verweerde oude muren gaat lijken.