Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Heel erg  mooi, vraagje hoe breed is je peron. Mijn peron is ook niet zo breed ben ook op zoek naar
een mooie loopbrug.

Bedankt

Groet Hubert
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mijn perron is 40mm breed, de trap is net geen 17mm ik hou dan als ik de trap tegen 1 kant van het perron zet 23mm over wat in werkelijkheid op een 2 mtr uitkomt, genoeg om 2 personen langs te laten lopen. Het zal dus ook met de Preisertjes wel lukken en 1 geluk, die lopen niet. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Mooie uitbreiding van je werkplek, altijd handig.

De trap ziet erg realisties uit :thumbup:.

Gr.
Piwie.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
mooie ruime werktafel en wat nog mooier is,
zijn jou eigenbouw creaties met een beetje faller ertussendoor.
het verroesten is ook mooi gelukt.
ik ben benieuwd naar jou vervolg projecten.

gr john
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Dat is mooi gelukt ziet er geweldig uit.
Ga lekker zo door tot de volgende keer.

Gr. Arno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag is het station bekeken en goed gekeurd door onze kleinzoon.









Nu maar weer verder met bouwen, pffft wel een opluchting want stel je voor dat ie het niet goed had gevonden, moet er niet aan denken. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op donderdag 10 januari 2013, 16:09:30
Vandaag is het station bekeken en goed gekeurd door onze kleinzoon.

Nu maar weer verder met bouwen, pffft wel een opluchting want stel je voor dat ie het niet goed had gevonden, moet er niet aan denken. ;)

Als hij het niet goedgekeurd had, zijn er vast veel andere die hem wel goed keuren...
:thumbup:
Ik heb anders nog wel een plekje over....

groet Winno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, was je niet een héél klein beetje bang, dat de kleine man het bouwwerk zou kunnen laten vallen???
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: nobody op donderdag 10 januari 2013, 16:14:47
Tom, was je niet een héél klein beetje bang, dat de kleine man het bouwwerk zou kunnen laten vallen???

Nee hoor, je moet ook nooit ergens bang voor zijn want dan gebeurt het juist, ook zelfs niet een héél klein beetje bang zijn want dan gebeurt het juist een héél klein beetje.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
wat een verademing om in deze drukke tijden van like-knopjes en verhitte discussies ook nig eens wat BOUW-werk te kunnen aanschouwen.
Prachtig station is dat geworden, Tom !!!    Magnifico :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nog een perronnetje er bij gemaakt, hier komt later een pendeldienst langs te staan, de trap van de loopbrug staat dan minder in de weg.



Of de loopbrug aan het einde van het perron dat zou dan ook nog mogelijk zijn.



Ik zit dan alleen met de lantaarnpalen, die kunnen niet evenwijdig aan elkaar op de perrons staan, dan doe ik ze gewoon verspringend plaatsten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
een heel mooi resultaat, Tom, vat voetgangersbruggetje is prachtig .  Ik heb er met wat knullen en prullen zo 2 aan elkaar geplakt en dat is een fijne constructie geworden, maar in jouw geval  is eentje voldoende en het staat zeeeeer mooi op je perrons.

Let je wel even op als je ooit eventueel elektrische loks laat rijden ?  Ik spreek uit ervaring, want mijn BR185 heeft zo bij een testrit bijna mijn bruggetjes vernield.   Vlak voor hij er onderdoor reed, sprong de panto omhoog door een hobbeltje in het spoor  (sporen lagen nog niet vast en bruggetje ook niet) en  trok de hele constructie met zich mee tot aan de tunnel, waar het klem kwam te zitten.    resultaat : herstellingswerken aan de brug en een verwrongen panto op de BR185.     Ik geloof dat jij niet elektrisch rijdt, maar je weet nooit dat er es een "gast-rijder" op bezoek komt.   Meten is weten, dus misschien komt het net uit met de hoogte van je perrons.   Anders is een "pantovangerteje" geen overbodige luxe in zo'n geval.

Wat de plaats van de brug betreft, zou ik er ook voor opteren om ze aan het einde van het perron te zetten, gezien de nogal smalle perrons.   Ik had hetzelfde dilemma en heb ook die keuze gemaakt.     
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32080.msg670257#msg670257    (en een paar posts door scrollen)



Het resultaat van het "verweren" en roest aanbrengen is wel top, het is net alsof het echt is !!!!  Respect voor jouw werk.
Dani
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Geweldig station dat je aan het bouwen bent, ook de lantaarns staan er erg mooi bij.

Nu nog wat rails en treinen erbij  :)


Mvg,

Peter /  degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom.

De  meest logische plaats van de brug lijkt ons op het eind van het perron.Dan hoeven de preisers ook niet hun leven wagen door zich langs de peilers te wurgen en dat er dan net een sneltrein langskomt.

Harald & Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Voorlopig zit ik sinds vanmiddag met en ander groot probleem.
Mijn IB-Basic heeft de geest gegeven, starte de boel op en kreeg de melding Kortsluiting Booster.
Geen idee hoe dat komt, het enige wat ik verandert heb is het plaatsen van het station.
De boel afgekoppeld en ik rook het ook gelijk.
Ben bang dat ie terug moet voor reparatie dus dan zal ik hem wel een aardig tijdje kwijt zijn want ze zijn daar niet zo vlot volgens mij. :-( >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Als je denk zo ff lekker rijden heb je zo maar weer een probleem.

Maar dat is goed kl......... jammer man.
Laat de moet niet zakken want na regen komt zonneschijn.

Suc6 en laat ons even weten wat het probleem was/is.

En als je de trein ziekte niet kan afwachten, kom je maar langs, het is tenslotte maar anderhaluur rijden.

Gr. Arno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: destrikjes op zaterdag 12 januari 2013, 00:20:09
Als je denk zo ff lekker rijden heb je zo maar weer een probleem.

Maar dat is goed kl......... jammer man.
Laat de moet niet zakken want na regen komt zonneschijn.

Suc6 en laat ons even weten wat het probleem was/is.

En als je de trein ziekte niet kan afwachten, kom je maar langs, het is tenslotte maar anderhaluur rijden.

Gr. Arno

Mocht ik een keer in de buurt zitten dan kom ik wel ff langs  :-) Wel tof om het aan te bieden, iig bedankt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is even minder

Je kan wel verder met scenery maar na een poosje wil je toch weer gaan rijden, ik ken het

Mvg Danny
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Even terug naar je vraag over de loopbrug (nu je tijdelijk niet kunt rijden, is daar weer tijd voor :-)

  • Zo'n loopbrug komt eigenlijk alleen voor op stations waar het behoorlijk druk is, en/of waar treinen ook op (relatief hoge) snelheid doorheen rijden. Op kleine / rustige stationnetjes mag je meestal gewoon over de sporen oversteken (al dan niet beveiligd met slagbomen)
  • Als je een loopbrug plaatst, zal die niet onnodig duur (en dus ook niet onnodig groot) zijn. In jouw geval zou die brug op het andere perron staan, tenzij er een goede reden is om het anders te doen. Misschien stoppen er ook treinen aan de andere kant van het 1e perron (waar de brug nu op staat)?
  • Ook zou ik, als je een loopbrug plaatst, hem eigenlijk net voorbij het einde van het perron zetten, zodat het perron zelf over de hele lengte bruikbaar blijft. Het perron is al niet zo lang... Ook hoeft de loopbrug natuurlijk niet midden op het perron te staan, maar kan het ook prima aan 1 kant (langs de rand van het perron) als reizigers daar toch niet uit hoeven te stappen omdat ze dat aan de andere kant ook kunnen.

Overigens vind ik het wel een heel mooi station & brug geworden. Hopelijk heb je wel de ruimte om het eiland-perron wat breder te maken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Balen dat je IB de geest heeft gegeven, je schrijft dat hij kortsluiting aangeeft en je een brandlucht rook.
Als je de IB nu eens aanzet zonder dat de baan erop aangesloten is wat gebeurd er dan?

Normaal zou je centrale tegen kortsluiting moeten kunnen, of gaat er in de centrale zelf iets fout?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Peter, ja het is best balen maar ja ook dat helpt niet veel.
Vanmiddag even de boel op een los stukje rail aangesloten maar helaas, niets, nada, noppes.

Ik heb al een bericht gestuurd naar de importeur want om het via de winkelier te doen lijkt mij geen snelle afhandeling.
ervaring leert dat ze in Vlaardingen wel eens een paar weekjes wachten met versturen om zo de vrachtkosten te drukken, wat me logisch lijkt want het is allemaal duur genoeg.
Nu even afwachten wat de importeur zal antwoorden.
Ik kan gelukkig wel verder met huizen bouwen en verder aan de baan bouwen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Om de ellende met de IB een beetje op zij te zetten vandaag de loopbrug maar weer eens onder handen genomen.
De diverse reactie's daarop waren wel leuk en leerzaam alleen op mijn baantje worden sommige dingen weleens met een korreltje zout genomen.
Natuurlijk kost zo'n brug in werkelijkheid veel geld en zal alleen op de drukke stations worden gebouwd maar hier in St. Barbara heeft men geld genoeg door het toenemende toerisme en men wil graag dat de toeristen veilig van het ene perron naar het andere perron kunnen oversteken. Daarom heeft men besloten om een niet al te dure brug te bouwen en is de huidige brug zelfs nog wat smaller gemaakt.
Mij gaat het meer om het sfeertje en zo kan ik ook de kleinkinderen naar eer en geweten vertellen hoe de mensen moeten oversteken zodat zij ook begrijpen dat je in de echte wereld niet zomaar een spoor moet oversteken.
Ja Opa is goed met de opvoeding van de kleinkinderen bezig.



.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, dat is balen van je IB, zijn van die dagen, dat je even niet vrolijk van modelbouwen wordt.
Je station met perrons begint al aardig vorm te krijgen, wel lijkt de brug nu hij is ingekort erg hoog,

vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Dat zijn nog eens wijze woorden van opa.
Zal het eens bij mijn kleinkinderen proberen, alleen deze opa van 5 kleinkinderen is zelf zijn wilde haren nog niet kwijt. hahaha

Ok over naar de dingen van de baan.
Zo op de foto lijkt hij wel hoog, maar dat kan liggen aan de foto gezichtsbedrog. verder vind ik hem er mooi uitzien zo.

Top man en dan zeggen we maar weer tot horens.

Gr. Arno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Als de brug smaller wordt dan lijkt hij natuurlijk hoger.
Lager maken zie ik niet zitten want dan ben ik bang dat er niets van over blijft.
De doorrijhoogte is nu 75mm, dat valt toch wel mee. :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het lijkt hoog,
maar heb je op een 1:1 station wel eens een trap omhoog gelopen...
moet je die treden eens tellen, dat zijn er ook veel.
en ik denk als hij vast op het perron staat, met het geweldig mooie station.
dan zal iedereen weer oooohh, en aaaahhhh zeggen toch..  :thumbup:

groet Winno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op zondag 13 januari 2013, 20:39:29
Als de brug smaller wordt dan lijkt hij natuurlijk hoger.
Lager maken zie ik niet zitten want dan ben ik bang dat er niets van over blijft.
De doorrijhoogte is nu 75mm, dat valt toch wel mee. :D

Hoi Tom, dat is inderdaad niet zo heel hoog, waarschijnlijk valt hij na plaatsen van het
station wel op zijn plek, vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: dolphin op zondag 13 januari 2013, 20:50:39
Citaat van: tomhas op zondag 13 januari 2013, 20:39:29
Als de brug smaller wordt dan lijkt hij natuurlijk hoger.
Lager maken zie ik niet zitten want dan ben ik bang dat er niets van over blijft.
De doorrijhoogte is nu 75mm, dat valt toch wel mee. :D

Hoi Tom, dat is inderdaad niet zo heel hoog, waarschijnlijk valt hij na plaatsen van het
station wel op zijn plek, vr gr Arie

Dat hoop ik ook, als ie maar niet om valt  :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En gelijk vanmorgen al bericht van de importeur over de IB Basic.
IB kan opgestuurd worden, zal waarschijnlijk terug moeten naar de fabrikant, verwacht rond de 4 weken levertijd.
Kijk daar wordt ik dan gelijk al weer een beetje blij van.
Vanmiddag pakketje op de post doen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is nog steeds een behoorlijke tijd Tom, waar moet hij helemaal naar toe ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Naar Hobby-Time in Almelo.
Alleen als ze hem daar niet kunnen repareren dan gaat de IB terug naar de fabrikant en dat kan dan wel een week of 4 duren.
Ach daar kom ik ook wel overheen.
Er is nog genoeg te doen en misschien ga ik de trap wel verven want dat moet ook nog eens een keer gebeuren.
Had ik vorig jaar al beloofd dus wie weet. :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op maandag 14 januari 2013, 09:13:01
Kijk daar wordt ik dan gelijk al weer een beetje blij van.
Ik wil je pret niet bederven Tom, maar de mijne is al 8 weken onderweg en nog geen zicht op terugleveren.
Wat een but service van Uhlenbrock.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: bossie op maandag 14 januari 2013, 22:16:04
Citaat van: tomhas op maandag 14 januari 2013, 09:13:01
Kijk daar wordt ik dan gelijk al weer een beetje blij van.
Ik wil je pret niet bederven Tom, maar de mijne is al 8 weken onderweg en nog geen zicht op terugleveren.
Wat een but service van Uhlenbrock.

grt Piet.

Hoe heb je die dan verstuurd.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Via mijn leverancier, AenW in Medemblik die hem direkt naar Hobby Time heeft verzonden.
Ik heb niet alleen de zelfde klacht als jij maar ook de zelfde weg bewandeld.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Piet ik stuur de IB rechtstreeks naar HobbyTime, dat is dus niet dezelfde weg.
Ik heb het sterke vermoeden dat winkeliers om de kosten te drukken eerst het een en ander verzamelen en dat daarom het allemaal langer zal duren.
Is ook logisch dat ze verzamelen want de marge's staan onder druk, de handel ligt op zijn gat dus de winkelier maakt niet graag hoge en extra kosten, zou ik ook doen als ik winkelier was of de klant zou voor de verzendkosten moeten betalen.
Ja de tijden zijn aan het veranderen, menig winkelier staat het huilen nader dan het lachen.
Alleen de consument heeft er meestal geen boodschap aan of wil het niet zien.
Maar we zullen wel zien hoe het IB schip strand.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik heb 14 Nov mijn IB naar AnW gestuurd en ik kreeg 16 Nov een bericht van ontvangst via AnW van Hobby-time.
Maar wat in mijn nadeel is, is dat ze bij Uhlenbrock de laatste 2 weken van Dec gesloten zijn geweest.
Maar goed gisteren even bij Hobby-Time geinformeerd en die hadden nog niks binnen.

We hebben maar af te wachten, toch?

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
ik krijg net een email dat mijn IB gerepareerd in Medemblik klaar ligt.
En dat terwijl ik gisteren laat in de middag van Hobby Time te horen kreeg dat hij bij hun was aangekomen uit Duitsland.
En meteen doorgestuurd zou worden naar AenW.
Ik denk dat het dan toch met de kerst - nieuwjaars periode te maken had.
Dus de Nederlandse stappen hebben de boel niet wezenlijk vertraagd.
Op de reparatie bon staat dat de gelijkrichter en spanningsregelaar gerepareerd zijn en dat de zaak meteen gemodificeerd is.
Wat dat laatste dan ook mag inhouden, modificeren ....... een apparaat van net 2 jaar oud?
Nou ja we zien wel, morgen kan ik hem weer gebruiken, kan ik meteen weer wat ombouwerk afmaken.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Kijk dat zijn de betere berichten.
Zal wel met kerst en al dat gedoe er omheen te maken hebben.
Het is dan toch allemaal wel meegevallen.
Wat was eigenlijk bij jou het probleem, je hebt toch een IB II of ook een basic.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nee ik heb net als jij een Basic en ook het zelfde probleem.
Sluiting in de booster staat er in het scherm.
En dan slaat ie af.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: bossie op woensdag 16 januari 2013, 16:20:06

Op de reparatie bon staat dat de gelijkrichter en spanningsregelaar gerepareerd zijn en dat de zaak meteen gemodificeerd is.
Wat dat laatste dan ook mag inhouden, modificeren ....... een apparaat van net 2 jaar oud?

Modificeren betekent in zo'n geval meestal dat ze de nieuwe ontwikkelingen en updates die ze de afgelopen 2 jaar bedacht hebben, meteen ook op jouw machine gezet hebben. Ze hebben de afgelopen 2 jaar dus niet stil gezeten. Prima service dus!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wellicht een structureel probleem, die van mij is pas een half jaar oud en zo te zien één van de laatste nieuwe versies.
Ben benieuwd wat er bij mij uit de bus komt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: EgMaf op woensdag 16 januari 2013, 16:35:08
Modificeren betekent in zo'n geval meestal dat ze de nieuwe ontwikkelingen en updates die ze de afgelopen 2 jaar bedacht hebben, meteen ook op jouw machine gezet hebben. Ze hebben de afgelopen 2 jaar dus niet stil gezeten. Prima service dus!
Dat laatste, daar kunnen we van mening over verschillen.
Ik vind dat als het zo is, dan benader je op de een of andere manier (via het dealernetwerk) je clienten en vertelt ze dat er updates zijn.
En stelt je client in staat om van een update service gebruik te maken en niet wachten totdat er problemen zijn en dan direkt modificeren, dat kun je ook zien als prijsopdrijving.

Citaat van: tomhas op woensdag 16 januari 2013, 16:48:16
Wellicht een structureel probleem, die van mij is pas een half jaar oud en zo te zien één van de laatste nieuwe versies.
Ben benieuwd wat er bij mij uit de bus komt.
Maar dan heb jij nog garantie, de mijne was inmiddels 2 jaar oud, nou ja dat weet je wel jij hebt toen mijn 6021 - loconet adapter overgenomen.
Trouwens de kosten vielen erg mee ?40,00 incl verzendkosten.


grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: bossie op woensdag 16 januari 2013, 16:55:49
Citaat van: EgMaf op woensdag 16 januari 2013, 16:35:08
Modificeren betekent in zo'n geval meestal dat ze de nieuwe ontwikkelingen en updates die ze de afgelopen 2 jaar bedacht hebben, meteen ook op jouw machine gezet hebben. Ze hebben de afgelopen 2 jaar dus niet stil gezeten. Prima service dus!
Dat laatste, daar kunnen we van mening over verschillen.
Ik vind dat als het zo is, dan benader je op de een of andere manier (via het dealernetwerk) je clienten en vertelt ze dat er updates zijn.
En stelt je client in staat om van een update service gebruik te maken en niet wachten totdat er problemen zijn en dan direkt modificeren, dat kun je ook zien als prijsopdrijving.
Mee eens, maar dat was niet mijn punt.
Ik vind het goede service dat ze door-ontwikkelen, en dat ze de verbeteringen automatisch ook meenemen bij reparaties (mits dat zonder meerprijs is)
Maar het is inderdaad niet goed als je je als klant eerst met een problem moet melden en de machine op moet sturen, voordat je ook maar te weten komt dat er verbeteringen zijn. Je zou maar maanden gezocht hebben daar de oplossing van een probleem...
Ook het in rekening brengen van het aanbrengen van zo'n verbetering zonder dat eerst aan de klant te vragen, keur ik af. Maar ik had niet begrepen dat daar hier sprake van was.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ondertussen ga ik maar door met bouwen.
Het perron voorzien van verlichting en gelijk ook aangelsoten.





Gelijk ook de perronzijkanten afgewerkt met potloodstrepen.
Was eerst van plan iets te printen maar vond het allemaal nergens op slaan, dit komt voor mij beter over.





Op de laatste foto lijkt het dat ze een beetje krom zijn maar dat is de vertekening van de foto (macro)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op donderdag 17 januari 2013, 22:27:08
Ondertussen ga ik maar door met bouwen.
Je moet tenslotte wat, Tom.
Maar het ziet er grandioos uit, klasse.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
mooi hoor,
trouwens u heeft ook een mooie facebook pagina.
mooie duidelijk uitleg filmpjes over het maken van scenery en afwerken ervan..
:thumbup: vind ik leuk.. :thumbup:

groet Winno
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag eerst de boel eens goed doormeten en daarna weer wat leuks doen het station plaatsen.
Eerst een gat zagen zodat ik de boel van onderaf kan vastzetten.
Met lijmtangen de boel gezekerd en daarna van onderaf de boel vastgeschroefd, kan het later altijd wat eenvoudiger worden losgemaakt.
Alle bedrading voor de verlichting doorgevoerd welke later zal worden aangesloten.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi ingepast Tom, laat die loopbrug er maar in vallen  :D ;) vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom

Het ziet er mooi uit.Laat de detaillering maar komen inderdaad  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Je station staat geweldig op je baan, wat een leuke sfeer brengt dit teweeg  :thumbup:

De oplossing met de potloodstreep aan de zijkant van je perron is erg mooi geworden, er lijkt zelf diepte in de stenen te zitten.

Mvg,

Peter / degeluidsman.