Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Heb al meerdere malen kwijlend je hele draadje gelezen en ik blijf me steeds weer verbazen.
Wat jij kan doen op een kleine ruimte!! En het weatheren van alle gebouwen, erg knap!
Ben zelf ook aan het expirimenteren met Itrain en het bevalt prima.
Vraagje : Stuur jij alle servootjes ook via Itrain? of heb je daar een apart schakelbordje voor?
Mijn baan is ongeveer hetzelfde formaat en (als je het goed vind) wil ik een deel van je ontwerp gebruiken...
Wilde eerst een grotere wegzetten, maar jou draadje heeft me overtuigd dat je beter kan beginnen met een kleine!!!

Thanks!!

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Leeeke op zaterdag 10 november 2012, 09:51:28
Hoi Tom,

Heb al meerdere malen kwijlend je hele draadje gelezen en ik blijf me steeds weer verbazen.
Wat jij kan doen op een kleine ruimte!! En het weatheren van alle gebouwen, erg knap!
Ben zelf ook aan het expirimenteren met Itrain en het bevalt prima.
Vraagje : Stuur jij alle servootjes ook via Itrain? of heb je daar een apart schakelbordje voor?
Mijn baan is ongeveer hetzelfde formaat en (als je het goed vind) wil ik een deel van je ontwerp gebruiken...
Wilde eerst een grotere wegzetten, maar jou draadje heeft me overtuigd dat je beter kan beginnen met een kleine!!!

Thanks!!

Je mag alles wat ik post gebruiken hoor, ik vind het totaal geen probleem.
De servo's stuur ik ook aan via I-train, ik heb ze aangesloten op de Esu Switschpilot voor servo's.
Maar ik kan ze ook via een schakelbord bedienen, dat vinden de kleinkinderen leuk.

Ik heb vroeger ook grotere banen gehad maar nu kies ik toch voor wat handzamer formaat waar je dan lekker je kan uitleven op de aanleg van de scenery.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het ziet er erg fraai uit Tom , die bokkraan ziet er erg realistisch uit!  :thumbup:
Amerkaanse toestanden op je markt kan natuurlijk niet, tenzij je een paar hotdogstands en dikke preisertjes plaatst.  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: bossie op zaterdag 10 november 2012, 09:56:29
Hoi Tom,
verstandig besluit, maar wel vervelend dat je moet gaan "klussen" aan je baan.
Deze situatie, het naderhand moeten slopen van delen van de baan omdat je bij de wisselaandrijving moet zijn, die mij er toe bracht om de zaak rigoreus aan te pakken.
En de wisselaandrijvingen van onderaf bereikbaar te maken.
Want is het bij een kale baan al een crime om een gelegde wissel uit de baan te halen, bij een baan met aankleding is het lijkt me een ramp.

Sterkte Piet.

Ach Piet, zo'n ramp is het nu ook weer niet, zo blijf ik wel lekker bezig.
Jammer alleen dat ik nu ff een paar weekjes niet te gekke dingen mag doen maar in januari ga ik er weer volop tegenaan :)

Om van onderaf bij mijn wissel te kunnen gaat niet lukken, er lopen te veel sporen onder en boven elkaar.

Trouwens ik dacht dat jij je wissels ook zou gaan aandrijven via servo's.
Op mijn volgende baan (over een jaar of 2) komen alleen nog maar wissels met servo aandrijving en ik denk dan ook gelijk alles maar in K-rail want ondanks dat ik de railbedding van de C-rail beballast vind ik het nog steeds oerlelijke rail.
Zou zelfs alles dan wel willen vervangen voor 2 rail wnat ik ben op die puko's nu ook wel een beetje uitgekeken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: bossie op zaterdag 10 november 2012, 11:40:01

En wat is het aanstootgevende van die puntcontacten?


de punten Piet, de punten, foei lelijk en absoluut niet waarheidsgetrouw.
Miniworld rijdt ook alles 2 rail.
Gewoon de hele zaak verkopen en dan weer opnieuw beginnen maar dat duurt zeker nog een jaar of 2, eerst een ander huis.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hey Tom de haas,

Man man echt mooi gedaan die kleine markt net echt, ook het tuintje van het huisje op de hoek ziet er perfect uit.
Wat ben je toch een knutselaar in het goeie woord dan he. :) :)
Kijk naar het volgend project wat dat weer zal gaan worden.

Groet Wim.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vanmiddag het sein op de servo aangesloten.
Hier kon ik wel makkelijk bij en zonder al te veel inspanning de boel gemonteerd.
Servo zit nog tijdelijk vast met een stiekje maar als alles goed is afgesteld zal de servohouder (eigen fabrikaat vastgelijmd worden.

Even een super slecht fimpje gemaakt.
Zal toch wel een beetje de indruk geven hoe het werkt.

KLIK
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

wat lees ik nou???? 3 rail weg en gaan 2 railen....... Vind je dat niet zonde?
Bij mij mag er niet eens wat anders rijden dan Marklin. 1 uitzondering. Das de BR151 van ESU.
Rest is Marklin. En wat die pukko's betreft, er zijn genoeg banen waar loks rijden die via een tandrad aangedreven zijn.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Grootspoor heeft tegenwoordig anders ook een derde rail. Zweeft erboven en noemen we 'bovenleiding' ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op zaterdag 10 november 2012, 16:50:29
Citaat van: bossie op zaterdag 10 november 2012, 11:40:01

En wat is het aanstootgevende van die puntcontacten?


de punten Piet, de punten, foei lelijk en absoluut niet waarheidsgetrouw.
Miniworld rijdt ook alles 2 rail.
Gewoon de hele zaak verkopen en dan weer opnieuw beginnen maar dat duurt zeker nog een jaar of 2, eerst een ander huis.

Die punten zijn we na 50 jaar wel aan gewend Tom

Gr. Leo
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik dacht meer aan de tandrad banen, als t maar een 3e rail heeft  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: dennisreij op zaterdag 10 november 2012, 21:27:33
Hoi Tom,

wat lees ik nou???? 3 rail weg en gaan 2 railen....... Vind je dat niet zonde?
Bij mij mag er niet eens wat anders rijden dan Marklin. 1 uitzondering. Das de BR151 van ESU.
Rest is Marklin. En wat die pukko's betreft, er zijn genoeg banen waar loks rijden die via een tandrad aangedreven zijn.

Voorlopig doe ik het nog met 3 rail. In het verleden altijd gedacht over te stappen naar 2 rail maar toch uiteindelijk weer vor 3 rail gekozen.
Toch denk ik als ik weer aan een nieuwe baan zou beginnen dat ik voor 2 rail zou kiezen.
Vind het veel natuurgetrouwer en wat "M"betreft ben ik ook niet echt meer zo tevreden over de kwaliteit en de afwerking.
Als ik eens kijk naar wat onze andere modeltreinfabrikanten soms te bieden hebben dan loopt het water me uit de mond zo natuurgetrouw en onder die loc's zitten ook geen storende slepers.
Waarom worden veel "M"decoders vaak vervangen door andere en heb ik het idee dat DCC meer te bieden heeft dan Motorola.

Maar wees gerust, ik zal toch eerst alles moeten verkopen voordat er echt een overstap wordt gemaakt naar 2 rail.
Het is gewoon een beetje "wishful thinking"

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben,

we weten al dat je bent overgelopen  :P
hahahah
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zolang we het elke keer over "overlopen" hebben hebben mijn bijdrage's weinig zin. Het zal wel lollig bedoeld zijn gezien de smiley maar toch.

Bijdrage dus maar weer verwijderd, doei Dennis. ;)

Gr, Ben.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Was zeker een geintje Ben.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dan kunnen we nu weer over gaan tot de order van de dag, namelijk onze modeltreinbaan. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag begonnen aan de graafmachine.



Deze gaat straks bij de afgraving komen en zal daar een beetje leven in de graafbrouwerij moeten brengen.
Natuurlijk eerst het mooie er van af halen.





Daarna de servo er onder geplaatst om de boel een beetje te laten bewegen.
Met de servotester kan ik de servo bedienen maar met de Switschpilot voor servo's gaat dat niet.
Tenminste het gaat wel maar dan steeds in één beweging draaien en in één beweging weer terug.
Nu zou ik daar wel iets voor willen hebben waarmee ik het servo ook zelf heen en weer kan laten draaien.

KLIKKIE DOEN

Of er straks ook nog een scheppende beweging bijkomt weet ik nog niet, eerst maar eens dit gedeelte afmaken.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom.

Dat gaat weer een project worden om de vingers bij af te likken, ik hou je in de gaten.

Mvg Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er goed uit.
Mag ik vragen wat er allemaal nodig is om een servo te laten bewegen. Ik zit er zelf ook naar te kijken om het toe te passen.

MvG
L0.6
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik stuur de servo's aan met de SwitchPilot (Servo) van ESU.
Daar kan je 4 servo's op aansluiten die je dan zowel analoog als digitaal kan aansturen.
Er is ook iets van Uhlenbrock maar daar heb ik geen ervaring mee.
De ESU kost gemiddeld rond de 25 euro en servo's heb je al vanaf 4 euro per stuk en wellicht zijn er mensen die ze nog goedkoper weten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Aha, kijk daar kan ik wat mee.
Ik lees ook op de site van ESU dat het compatibel is met DCC. Maar als ik het analoog wil aansturen, moet ik er dan schakelaars op aansluiten?
En waar zijn de 8x2 pinnen links van de servo aansluitingen voor?

MvG

L0.6
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Servo's wekken ook mijn interesse. Ik gebruik een schema voor een wisselbediening die tegelijkertijd ook met 2 leds de wisselstand weergeeft. Deze print werkt maar is nog niet in gebruik genomen. Ik ga het gebruiken voor de 74491's van tante M* maar ze werken ook met servo's

Ik ben dus voorbereid op problemen met wissels.. :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Locje0.6 op zondag 11 november 2012, 20:31:57
Aha, kijk daar kan ik wat mee.
Ik lees ook op de site van ESU dat het compatibel is met DCC. Maar als ik het analoog wil aansturen, moet ik er dan schakelaars op aansluiten?
En waar zijn de 8x2 pinnen links van de servo aansluitingen voor?

MvG

L0.6

Die 8x2 pinnen zijn voor analoog, 4 drukknoppen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Citaat van: tomhas op zondag 11 november 2012, 21:29:55
Die 8x2 pinnen zijn voor analoog, 4 drukknoppen.
Op deze 2x 8 pinnen worden 8 momentschakelaars op aangesloten. Zo je de servo's ook handmatig bedienen.

Mvg,
Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Freak op zondag 11 november 2012, 21:41:42
Hallo Tom,

Citaat van: tomhas op zondag 11 november 2012, 21:29:55
Die 8x2 pinnen zijn voor analoog, 4 drukknoppen.
Op deze 2x 8 pinnen worden 8 momentschakelaars op aangesloten. Zo je de servo's ook handmatig bedienen.

Mvg,
Peter

Ik heb nog even gekeken, er zitten 8 aansluitingen voor drukknoppen. (momentschakelaars)
Hetgeen ook klopt want ik heb ook 8 momentschakelaars zitten.
4 blauwe en 4 witte, waarom die kleur, ach vond het gewoon mooi staan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nu moeten alleen nog alle draadjes netjes aangeknoopt worden.
Als dat goed lukt kan ik straks ook wonden hechten want wat een gepiel is dat.

Voorlopig blijft de graafmachine alleen maar heen en weer gaan.
Afgraven komt tzt wel, moet eerst weer eens wat servo's aanschaffen en een Switschpilot.
Momenteel staan er echter andere zaken op het verlanglijstje.

Nog maar even een behoorlijk filmpje gemaakt met de videocam.
Fototoestel is toch wel aan het einde van zijn fotografisch-latijn

KLIK
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom.

Prachtig filmpje, aan winst voor de baan.

Alleen de mast nog even door smeren ,tip beetje kaarsvet.

Verder veel succes met de volgende stap.

Mvg Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
mooi gemaakt, doet me denken aan mijn "geservotiseerd"  portaalkraantje  (zie filpje in mijn draadje).
Mag ik je nog een tip geven, Tom ?   Als je wil kan je in de kraan zelf ook nog een servo monteren op z'n zijkant, en daar dan via een hefboompje of touwtje de arm van de karan mee laten op en neer bewegen, of zelfs enkel de schepbak .

Dat gaat uiteraard dan ook weer priegelwerk zijn.... maar voor zo een knutselsmurf als jij zie ik dat wel zitten :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: dani op maandag 12 november 2012, 15:37:45
mooi gemaakt, doet me denken aan mijn "geservotiseerd"  portaalkraantje  (zie filpje in mijn draadje).
Mag ik je nog een tip geven, Tom ?   Als je wil kan je in de kraan zelf ook nog een servo monteren op z'n zijkant, en daar dan via een hefboompje of touwtje de arm van de karan mee laten op en neer bewegen, of zelfs enkel de schepbak .

Dat gaat uiteraard dan ook weer priegelwerk zijn.... maar voor zo een knutselsmurf als jij zie ik dat wel zitten :-)

Priegelwerk vind ik vaak een uitdaging.
Alleen een servo in de kraan gaat niet meer lukken, alles zit dicht en dat ga ik niet meer open maken.
Zit wel te denken aan nog een servo tzt er onder om de arm ook te laten bewegen.
Heb je filmpje even bekeken en dat zag er toch ook al geinig uit.
Welke electronica heb je gebruikt om de servo aan te sturen.
Ik wil eigenlijk ook een aparte bediening want met de SwitschPilot gaat ie alleen maar heen en weer.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
voor de besturing van de  servo gebruik ik momenteel nog een   Pololu Mini Maestro 12 controller.  Die kan tot 12 servo's sturen en via USB aan de PC.  (je hebt dan wel een externe 5..6 V voeding nodig)
Met de bijgeleverde (lees te downloaden) software kan je heel makkelijk je servo's  manueel testen.   Elk kanaal van de controller kan ook als input of output voor knoppen, LEDjes of andere apparaatjes worden gebruikt en je kan ook scripts maken die dan automatisch gedraaid worden door de controller.  Je stelt minimale, maximale uitslag, snelheid en versnelling van de servo in en klaar.

In de toekomst ga ik echter naar de Arduino overgaan, ik ben daar momenteel mee aan het experimenteren.


http://www.pololu.com/catalog/product/1352
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dani, bedankt voor de link, snap er nog wel niet veel van maar alles is te leren en te ontdekken.

Graafmachine is nu voltooid.
Niks meer aan doen denk ik, hooguit t.z.t. nog een servo er bij voor het betere graafwerk.





















en daar ongeveer moet ie komen te staan, alleen wat meer naar de afgraving toe.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Geweldig Tom!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Een tweede servo lijkt mij niet nodig. Met 1 servo heb je al een eyecatcher en een tweede laat je niet meer op andere dingen letten (juist de leuke kleine details die jij weet te maken)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom

Een geslaagd project  :thumbup: We zien de afwerking van de omgeving tegemoet  ;)

Harald & Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

net heb ik je film bekeken. Ziet er goed uit.  :thumbup:
Zou het niet mooi zijn als hij nog voor en achteruit kan rijden?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: dennisreij op dinsdag 13 november 2012, 07:54:57
Hoi Tom,

net heb ik je film bekeken. Ziet er goed uit.  :thumbup:
Zou het niet mooi zijn als hij nog voor en achteruit kan rijden?

Ja dat zou ook mooi zijn maar gaat niet lukken, servo zit direct onder het onderstel.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
prachtig geweatherd   :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Weer een knap staaltje werk. :O
Daar kan ik nog wat van leren! :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
We kunnen altijd van elkaar wat leren, dat is het mooie en het doel van een forum lijkt mij.

Ondertussen ben ik even aan wat anders begonnen, vorig jaar hadden we al wat van die huisjes voor een kerstdorp gekocht en een beetje los bij elkaar gezet.
Ik wil daar nu een vaste opstelling voor maken.
Dan kunnen straks de kleinkinderen lekker komen genieten van het kerstdorp, maar eerst komt Sinterklaas.

Aanstaande zaterdag is ie weer in het land, die (schijn)heilige baas met Pieterbazen en zijn paard.
Kleinzoon komt dan 's-avonds bij ons logeren dus nu al wat in huis voor de schoen en op de baan staan Sint en Piet ook alweer paraat.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi filmpje van een geweldige eyecatcher.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Graafmachine ziet er weer strak uit Tom... Als eens gedacht aan cursussen geven in Weatheren? :D
Toch aardig van Klaas, dat hij ook bij jou op je baan de kinderen niet vergeet... :-)
Ik wacht met spanning je kerstdorp af, heb zelf ook plannen in die richting, maar gezien de hoeveelheid werk moet ik dat uitstellen tot volgend jaar.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Leeeke op donderdag 15 november 2012, 17:02:02
Graafmachine ziet er weer strak uit Tom... Als eens gedacht aan cursussen geven in Weatheren? :D
Toch aardig van Klaas, dat hij ook bij jou op je baan de kinderen niet vergeet... :-)
Ik wacht met spanning je kerstdorp af, heb zelf ook plannen in die richting, maar gezien de hoeveelheid werk moet ik dat uitstellen tot volgend jaar.

Leo, nee nooit aan gedacht om een cursus Weatheren te geven.
Wie weet komt het er ooit nog eens van, hahahahaha.

Dat kerstdorp waar ik mee bezig ben is niet iets wat op mijn baan komt hoor, dat komt gewoon in de kamer op het dressoir.
Dit is waar ik nu mee bezig ben, niet iets voor het 3 rail forum lijkt mij.



Heeft ook niks met schaal nauwkeurigheid te maken, gewoon van alles door elkaar.

Je kent het verhaal achter Sint Nicolaas.
Er waren eens 2 broers het was zelfs een tweeling, Nico en Klaas.
Nico was een nare enge boosaardige kerel maar Klaas daarentegen was de goedheid zelfe.
Nico had een grote stoomboot en een Schimmel. Maar hij kon er niet mee omgaan.
Op een dag sloeg het paard op hol en Nico overboord.
Klaas bleef toen alleen over en erfde de boot en het paard.
Toen bleek dat Nico met zijn grote boek (één van de eerste Playboy-bladen) heel veel geld had verdiend besloot Klaas om op zijn verjaardag daar allemaal kadootjes voor te kopen en die met de boot en de Schimmel naar de kindertjes in Nederland te brengen.
En zo lieve kijkbuis vriendjes is het Sinterklaas feest wat wij vieren ontstaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Dat verhaal van Nico en Klaas kende ik niet (is het echt waar :D). Kerstdorp heeft niets met de modelbaan te maken, maar toch een leuk stukje vakmanschap....
Mocht je starten met de cursussen dan houd ik me aanbevolen :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Heb je raad van een groter schaduwstation ter harte genomen en een nieuw plannetje opgezet adhv jou geweldige baan....http://forum.3rail.nl/index.php?topic=39979.0
Omdat ik een smallere langere tafel heb heb ik eea aan moeten passen.... Ook een redelijk uit de kluiten gewassen schaduwstation is nu aanwezig op een extra niveau.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo Leo, dat ziet er goed uit, ben wel jaloers op je schaduwstation.
Leuk om een variant op St. Barbara te zien, hoop dat het allemaal gaat lukken met de bouw.
Ik ga binnenkort ook weer verder aan de baan, kerstdorp is bijna klaar.
Je weet hoe dat gaat, eerst heb je het idee ik hou het simpel maar dan gaat toch het scenerybouwgevoel (3 x woordwaarde) je bekruipen en voor je het weet ben je ook met zo'n kerstdorpje langer bezig dan je in gedachte had.
oorzaak, ook daar wil ik dan wel wat leuke details in maken.





Maar nog een paar dagen dan is dit klaar en ga ik volgende week weer met frisse moed aan de baan verder.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Misschien nog wat kleine zaken aanpassen, ben bang dat ik met een hoogte verschil van 10cm niet achteraan bij de baan kan, mijn tafel voor m'n schaduwstation is nl. dicht....
Maarre, over dat cursussen geven in weatheren en scenerybouw zou ik toch maar eens na gaan denken..... Daar valt echt geld mee te verdienen  :D.... Zoals we gewend zijn van jou ziet het er weer magnefiek uit.... Chapeau! :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou Leo, zo te zien ben je aardig bezig, I-train heb ik het filmpje van gezien, denk dat ik binnenkort ook maar eens ga overstappen op de Pro versie.

Ik ben even een tijdje met wat anders bezig geweest, voor de kinderen en kleinkinderen 2 kleine dingetjes gemaakt als zijnde een 3D kerstkaart.
Natuurlijk is alles zelf gemaakt alleen de figuurtjes niet, daar zag ik geen brood in om die zelf te maken.
Zo kunnen ze nog vele jaren plezier beleven aan wat (O)pa heeft gemaakt en ik hoop dat ik daar ook nog lang van mag meegenieten  ;)

Voor onze dochter vond ik een scene Bartlehiem wel leuk.



en voor onze zoon ook zoiets maar dan met het bruggetje bij Hindeloopen.



Het is weer eens wat anders dan de treinbaan maar ook leuk om te maken.
Ben benieuwd of er Friese forumleden zijn die het een beetje herkennen.
Volgende keer maak ik iets met fierljeppen  :-) :-)

Januari ga ik weer druk verder met de modelbaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Erg leuk Tom   :thumbup: :thumbup:

Net gelijk aan Saskia laten zien en die vond het ook leuk.



Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er mooi uit Tom.... Wat de pro versie betreft heb je net iets meer mogelijkheden om bij rangeren met een Iphone of wat later met een android eea van iets dichterbij te besturen.... Nu moet het van een afstandje en ben je bij ongelukken altijd te laat met escape.....
Heb het nog niet geprobeerd, maar de Ihpone app is ook nog niet beschikbaar.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi hoor Tom, hebben je kleinkinderen ze inmiddels al gekregen en wat vonden ze ervan?.

Hoever van tevoren moeten wij ze bestellen voor volgend jaar  :D :D :D ;), vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: dolphin op zaterdag 22 december 2012, 10:11:51
Mooi hoor Tom, hebben je kleinkinderen ze inmiddels al gekregen en wat vonden ze ervan?.

Hoever van tevoren moeten wij ze bestellen voor volgend jaar  :D :D :D ;), vr gr Arie

Ja, ze zijn van de week afgeleverd en ze waren er erg blij mee, nu willen ze de rest van de 9 elfsteden ook nog hebben. O:-D
Nu bestellen dan heb je een goeie kans er volgend jaar met de kerst bij te zitten, ze gaan 100 euro per stuk kosten excl. verzendkosten natuurlijk.
Ik moet er wel wat aan over houden :-)