Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
wat een prachtige baan complimenten  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:  :O 8o
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels zijn we weer terug van onze vakantie.
Reisje gemaakt naar Duitsland (Allgäu), Italië (Gardameer), Oostenrijk (Zillertal) en af gesloten in Frankrijk (Straatsburg) waar het zondagavond laat begon te regene en te onweren.
Maandagmorgen nog steeds veel regen dus spullen gepakt en naar huis gereden.
Was wel genoeg geweest en we hadden geen zin om onze laatste dag door regen te laten verpesten.

Heerlijke vakantie geweest, veel zon en mooie dingen gezien.
Ook leuke ideetjes opgedaan die wel eens tzt op de baan kunnen worden toegepast.

Idee om een achterwand te schilderen



Brasa-Kloof naar Tremosine





Even voelen of het wel echte stenen rotsen zijn



Leuk om dit ergens in een rotswandje te maken



stromend beekje



brug tussen 2 wanden



afwatering vanuit de bergen



koeien die van de ene weide naar de andere dwars door Fügen (Oostenrijk) liepen





dit zou ook een achterwandje kunnen worden



Zillertalbaan (smalspoor) met smalspoorwagons beladen normaalspoorwagons met houtlading



Huizen in Straatsburg







Misschien dat er wat inspiratie door ontstaat.
Ik ga zeker kijken om een kloof te maken met dan de heilige Maria er in.
Ook dat afwateren in de kloof vond ik wel wat hebben.
In ieder geval weer genoeg inspiratie bronnen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Thomas,

Hopelijk was je vakantie erg leuk!!
En hopelijk veel inspiratie opgedaan.
Zelf ben ik eens in Fügen geweest, erg mooi daar (waren toen erge onweersbuien)!!

Mvg Mark
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Jullie hebben genoeg ideeën opgedaan tijdens de vakantie.
Er zitten hele mooie foto,s tussen.

Daar gaan wij op jou baan wel het een en ander terug van zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
waar zat je in duitsland en waar in het gardameer (zat vorige week in limone sul garda) ?
en in duitsland in füssen
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: michiel(BE) op dinsdag 07 augustus 2012, 18:24:50
waar zat je in duitsland en waar in het gardameer (zat vorige week in limone sul garda) ?
en in duitsland in füssen

In Duitsland zaten we in Hopferau, dat ligt vlakbij Füssen.
Zijn er nog naar het kasteel Neuschwanstein geweest.





In het Gardameer heb ik wel gezwommen maar niet gezeten :) ;)
Wij zaten in Pieve (Tremosine)
Dat ligt 450 meter boven het Gardameer.
4,5 km voorbij Limone, rechtsaf naar boven door de Brasa-kloof.
Was met de Aygo goed te doen.



kerkje van Pieve



uitzicht op de Molte Baldo aan de Oostkant bij Malcesine.



en dan op het dorpspleintje na het eten aan de Aperol Spritz



Lago di Garda by night



Volgend jaar gaan we bij leven en welzijn 2 weken naar Pieve.
Overdag rijden we door de kloof naar het Gardameer bij Campione waar een heerlijk strandje is met heel veel watersport.
Zeilen, roeien, surfen, zwemmen, Kiten enz. enz, Zelf heb ik alleen maar gezwommen maar onze kleinzoon is nu al aan het oefenen om net als zijn vader een Kiter te worden.
Zijn vader is die man met die witte korte broek en dat donker bruine shirt, ook wel door ons de witte neger genoemd ;)



en zo kweekt hij spierballen voor de Kite.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Erg mooie foto's!
Met wat voor verf verf jij je rotsen?
Ik kan het zo snel niet meer in je draadje vinden, terwijl ik het wel me wel kan herinneren dat je het ergens hebt neergezet. :?
Of vergis ik me nu met een andere baan?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Lukas op dinsdag 07 augustus 2012, 21:35:31
Erg mooie foto's!
Met wat voor verf verf jij je rotsen?
Ik kan het zo snel niet meer in je draadje vinden, terwijl ik het wel me wel kan herinneren dat je het ergens hebt neergezet. :?
Of vergis ik me nu met een andere baan?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

Voor de rotsen gebruik ik gewone acryl verf meestal van de Action.
Verder werk ik dan voor de kleuren meestal met poeders.

Je kan het hier op de video's terug zien.

klik

klik
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ohja, daar had ik het gezien. :P
Heel erg bedankt voor het opnieuw plaatsen!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Thomas,

Hoop dat je vakantie leuk was, er staan prachtige foto's tussen die zeker inspiratie opdoen.

Gr.
Piwie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi. Leuk om die filmpjes te zien. Mooi werk! Is het zo dat die haarlak ook wat glans geeft? Ik werk meestal met de waterverf van de action. Gaat prima maar de rotsen blijven dof. Het valt mij op dat rotsen toch vaak nat zijn en daardoor wat glanzen. Ik heb weleens wat met lak geprobeerd maar die is op terpentinebasis. Lukt soms wel maar vind ik toch niet ideaal. Misschien zijn er betere oplossingen?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Prachtige foto's! Daar kun je inderdaad veel ideetjes uit opdoen. Vooral die van dat beekje uit de rotswand vind ik erg leuk, je ziet dat nog wel eens op modelbanen. Je kunt de "achtergrondfoto's" eventueel ook laten uitprinten, volgens mij gewoon bij een printshop. Ik heb geen idee wat dat kost... Zelf schilderen kan natuurlijk ook en is misschien wel zo leuk. Vergeet niet de binnenhoeken af te ronden, als dat enigszins lukt.  Het ziet er dan veel natuurlijker uit. Succes verder met opbouwen van je baan.

Groet,

Marco
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Jongslog op woensdag 08 augustus 2012, 22:41:10
Ik heb weleens wat met lak geprobeerd maar die is op terpentinebasis. Lukt soms wel maar vind ik toch niet ideaal. Misschien zijn er betere oplossingen?


Henk,  ik zou je voorstellen om eens te kijken naar  kleurloze lak van Revell uit het AquaColor gamma.  Kost ongeveer een 2 euro voor een 18 ml potje (niet goedkoop maar je hebt ook niet zo veel nodig het smeert goed open en verwerkt mooi met de airbrush).   Je hebt het zelfs in "gekleurde" versies, dus eigenlijk transparante verf in rood, blauw enz...  Aangezien het acrylic op waterbasis is, heb je weinig kans op reaktie met de meeste acryl verven.

http://www.revell.de/fileadmin/images/Download/Farbtafeln/Farbtafeln_Aqua-Color_en.pdf

36101 is kleurloos
36730 is oranje
36731 is rood
36752 is blauw (voor waterpartijen ?)


@Tom: sorry, ik wil niet de betweter uithangen en jouw draadje bevuilen, maar dacht dat een tip op z'n tijd geen kwaad kon.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dani, geen probleem hoor, alle tips en trucs zijn van harte welkom in mijn topic.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Thanks Dani!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een paar dagen aan het worstelen geweest om daglichtseinen te kunnen bedienen met een DR4018 denk ik dat het niet werkt, Motorola en DCC doorelkaar heen als decoder voor de wisselinstelling met een IB-Basic.
Zeker na wat hulp door medeforummers is dit de conclussie, in oktober ga ik er weer eens verder mee.

Nu was ik al een beetje begonnen aan mijn brouwerij "DEMIBRAU" biermerk bestaat niet, is vernoemd naar onze jongste kleindochter.

De ketels moeten de blikvangers worden dus daar heb ik eerst eens even een plaatje van opgezocht.



Zo zien ze er dan nu bij mij uit, ik ben niet helemaal tevreden over de kleur van de ketels, daar heb ik de kleur messing 36192 voor gebruikt van Aquacolor.
Ga het voorlopig nog niet veranderen maar kan best wezen dat ik het t.z.t. over ga doen met 36193 koper.



Kantoorgebouw staat ook al gedeeltelijk overeind, eerst de voegen gemaakt en later baksteenkleur er overheen gezet.
Die kleur verhouding met de ketels vind ik zelf wel aardig over komen.



Tot slot een flitsfoto, dit omdat mijn camera waarschijnlijk het gaat begeven, de laatste terminale trekken laten niet toe dat er regelmatig nog foto's gemaakt worden.
Moet dus binnenkort op zoek naar een nieuwe camera, zal de Nikon1 worden, handig formaatje en heeft veel leuke optie's.
Ben een beetje klaar met al die grote bakbeesten.

O ja, ik zou nog die flitsfoto plaatsen.
Alvast de schoorsteen er bij gezet, deze zit bij het bouwpakket als 4 losse delen, jammer genoeg vind Faller het niet nodig om deze op een behoorlijke manier van de gietboom te ontdoen en zitten er lelijke schade plekken aan.
Inmiddels een nieuwe schoorsteen ontvangen van Falle na mijn klacht maar die is nog geen 2% beter, het is niet anders.
Wat moet je anders ook verwachten van een bouwpakketje van rond de 40 euro.



Updates zullen wel komen mits mijn oude terminale camera het nog eens een keer wil doen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
hallo Tom,

Zelf koop ik wel eens hele goedkope huisjes op beurzen. Ze zijn dan maar 1 of 2 euro en zitten onder de beschadigingen en lijmvlekken. Ik werk dat meestal weg met verf of begroeing. Je kunt bijvoorbeeld heel aardige "klimop" maken van gemalen polyether. Dat kun je kopen als opvulling voor een hoofdkussen. Ik doe een paar vlokken in een oude koffiemolen. Het gemalen schuim wordt over de beschading gelijmd en daarna op kleur gebracht met diverse kleuren. (ik kan evt wel een foto maken).
De vlekken hoger op de schoorsteen kun je misschien verbergen met 'verwering' en 'aanslag'. Zul je waarschijnlijk zelf ook wel aan gedacht hebben. Het is een goedkope manier, de begroeing van bijvoorbeeld Woodland is natuurlijk mooier.
Misschien heb je er iets aan.

Groet,

Marco
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels is de temperatuur gezakt tot aangename waarden en dan gaat het treintjes gebeuren toch gelijk weer kriebelen.

Ondertussen was ik wel bezig geweest om de decoders een beetje te doorgronden en zelfs de DR4018 heb ik aan de praat gekregen.
Deze kan nu 8 2 lichtseinen aansturen.
Wel vreemd dat ik rood op groen en uiteraard dan groen op rood moet aansluiten, wat ik natuurlijk ook via I-train had kunnen aanpassen.
Bij Digirails gaat men nog proberen uit te zoeken hoe dit komt.

Het programmeren in DCC is appeltje eitje.
Programmeren via POM, adres is dan altijd 9999, CV47, waarde 2 en je kan 8 seinen bedienen, ook de andere presets zijn in CV47 makkelijk aan te passen zo kan je ook 16 lampjes aan en uit zetten of 8 wissels bedienen enz. ens.
Adres geven via de IB-Basic en de boel staat klaro voor gebruik.

Verder zit er een seindecoder bij van Rosoft, deze is ook geschikt voor seinen met 2 led's.
T.z.t. wil ik mijn uitrijseinen gaan bedienen met die van Rosoft, dat worden dan 4 seinbeelden, dan kan ik op 1 decoder 2 seinen aansluiten.

Nu staan voorlopig de geplaatste uitrijseinen op rood of geel/groen.



Er zijn voorlopig 3 seinen in station Wesselstein geplaatst, er komen er nog wel wat bij.

Dit is het 3e sein



Nu lijkt het dat enkele een beetje scheef staan maar dat komt door de foto die ook helaas niet scherp is, camera is aan het eind van zijn kunnen en ik heb nog geen nieuwe gekocht.

Hier nog even de aansluitdraadjes, voor 3 seinen zijn dat toch alweer 9 draadjes trekken.
Maar met een bundeltje van steeds 3 werkt het wel lekker snel.

DR4018 in rust



DR4018 in actie



Ik heb de DR4018 op zijn kop staan zodat ik wat makkelijker bij de kroonsteentjes van de uitgangen kan.

De draadjes netjes opgeborgen.



aansluitingen van bezetmelders en de seinen






Nu weer even sparen voor wat nieuwe seinen, zal wel december in Houten gaan gebeuren.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi gemaakt :thumbup:.

Maar ben je ook bekend met de OC32, http://www.vpeb.nl/producten/actuele-producten/oc32/?
Hierop kan je ook de seinen aansluiten en Itrain kan er ook mee overweg.

De OC32 is een stuk voordeliger dan allemaal losse sein decoders.
Voordeel is ook dat je kan kiezen welk seinbeeld, welk sein moet kunnen tonen.
Bijvoorbeeld niet elk uit uitrijsein hoeft groen/geel te kunnen tonen.
Dit kan je programmeren en dus hoef je de gele led niet aan te sluiten. Hierdoor bespaar je weer wat aansluitwerk :D.

Groeten Sander
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Erg mooi gemaakt Tom

Ben benieuwd naar de scenery die er omheen komt
Ik weet dat het mooi word aangezien de rest van de baan ook zo mooi is :D

Mvg Danny
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ziet er weer allemaal strak uit, toppie :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Citaat van: tomhas op donderdag 23 augustus 2012, 14:48:14
Verder zit er een seindecoder bij van Rosoft, deze is ook geschikt voor seinen met 2 led's.
T.z.t. wil ik mijn uitrijseinen gaan bedienen met die van Rosoft, dat worden dan 4 seinbeelden, dan kan ik op 1 decoder 2 seinen aansluiten.
Op de site van Dave van de Loght kun je print layout, schema en firmware en de volledige handleiding van deze decoder downloaden. In de handleiding staan ook afbeeldingen voor de seininstellingen.
Verder kun je ook losse printen en controllers met firmware bestellen.
http://www.daveshobbyhoekje.nl/downloadshtml/category/1-dcc-decoders

Je past Duitse in/uitrijseinen toe. Hiervoor kun je zoals Sander (Seinwezen) al aangaf de OC32 (DCC) van Leon van Perlo toepassen.


Mvg,
Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Allen weer bedankt voor de reactie's.

Voorlopig houden we het bij wat we hebben, de DR4018 heeft me niets gekost (gewonnen via FB) en de Rosoft decoder koste me 19,50 euro.
Ik kan nu 12 daglichtseinen aansturen wat opzich al vrij veel is op mijn baantje.
De DR4018 zou nog eventueel omgezet kunnen worden naar 4 seinen met meer dan 2 leds alleen krijg ik dan niet de juiste seinbeelden.

Helaas is me dat laatste nog niet gelukt, wel het programmeren maar niet de seinen op de juiste wijze aangesloten te krijgen.
Zal komend najaar me er nog eens verder in verdiepen, seinen hebben slechts een decoratieve functie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Na een week buikgriep waar ik als enig voordeel een gewichts afname van bijna 5 kilo kan constateren gisteren en vandaag maar weer eens wat aan de baan bezig geweest.
Nog voor de vakantie een paar kleine dingetjes en dan straks in oktober gaan we weer aan de slag.

De eerste marktkoopman is inmiddels gearriveerd en bezig de verse groenten uit te stallen.
Op het moment suprème was de koopman/vrouw zeker net even een bakkie doen en stond de stal er verlaten bij.





Ondanks het mooie weer van de laatste weken is er toch aardig wat gras gegroeid en een aantal nieuwe gedeeltes zijn ontstaan.
Langs de weg begint het al aardig te groeien met onkruid en struikgewas.



Op de achtergrond is wel een hele vreemde boom aan het groeien, daar zal nog wel wat fouliage aan toegevoegd moeten worden.

Ook bij de ruïne begint het nu al een beetje groen te worden, waarschijnlijk zal er nog wat bosgrond komen en zal de heuvel beplant worden met diverse dennebomen die nu rechts van de berg staan opgesteld.



Ook het huisje met de Ooievaars zal waarschijnlijk plaats moeten gaan maken voor deze melkveeboerderij want die vind ik daar persoonlijk beter uitkomen.
Natuurlijk moet er het een en ander pas gemaakt worden zodat de boerderij netjes met de fundering op de juiste plaats gaat komen.
Voorlopig komt er nog geen motoraandrijving voor het plateau met melkbussen.
Zal nog wel eens kijken of ik nog ergens een leuk vertragingsmotortje kan vinden zodat af en toe de melkbussen rond kunnen draaien.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hendrik_marklin
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

leuke boerderij, maar vindt hem persoonlijk iets te groot voor deze plaats.
Verder "keep up the good work" :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Henk, bedankt voor de tip, gelijk maar even mee aan de slag gegaan.
Maar eens kijken wat ik met die boerderij verder kan doen.
Ik had hem eerst achter de ruïne gedacht maar dat is een beetje lastig omdat ik daar niet zoveel plek heb.

Een restaurantje voor de toeristen die de ruïne gaan of hebben bezocht op de plaats van de boerderij en de boerderij op de plaats van het restaurant.

Eens kijken of dat een beetje aan te gluren is.







Verder bezig geweest met de afgraving bij de Altes Schotterfabrik.





Hier zal nog wel het nodige gehakt en gekleurd moeten worden, weer een nieuwe uitdaging dus.

Op de markt komen ook steeds meer stalletjes.
Inmiddels staat Frietje van Pietje al opgesteld en is Broodje van Kootje nog onderweg naar boven.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
een update in dit topic is toch wel altijd een feestje voor de ogen... elke keer weer genieten van al het moois op en naast de baan.
Ik blijf dit een TOP baan vinden, Tom.   Echt zo eentje waar je haast zou gaan denken dat de treinen ondergeschikt zijn, dat het echt om de dekor bouw te doen is.  ZALIG !
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
eigenlijk hetzelfde als dani
ziet er weer prachtig uit

gr john
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom

Wat een prachtige updates weer zeg! Iedere keer weer genieten van de pure kunst in H0  :thumbup:

PS: Wat voor strooisel (merk, art nr) gebruik jij om bomen te maken?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zelfs de Preisertjes die instaan voor de graafwerken, werken netjes en zonder veel vuil te maken.  Die kraan is als nieuw, volgens mij werken die mensjes elke avond 2 uur over om hun kraan helemaal af te wassen !  Ofwel moet die machine eens onder de airbrush door voor wat weathering, ofwel zijn die mensjes zo blij dat ze voor Tom moeten/mogen werken, dat ze alles netjes houden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige sprekers, je baan is een plaatje en geeft leuke ideeën voor andere bouwers.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: dani op maandag 03 september 2012, 18:14:56
Zelfs de Preisertjes die instaan voor de graafwerken, werken netjes en zonder veel vuil te maken.  Die kraan is als nieuw, volgens mij werken die mensjes elke avond 2 uur over om hun kraan helemaal af te wassen !  Ofwel moet die machine eens onder de airbrush door voor wat weathering, ofwel zijn die mensjes zo blij dat ze voor Tom moeten/mogen werken, dat ze alles netjes houden.

Het is net als met al mijn goede gereedschap, schoon en netjes houden en als het kan zorgen dat het onder een afdakje staat/hangt. :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Na het advies van Henk ben ik de boel maar een beetje gaan omzetten.
Zo af en toe heb ik even wat uurtjes die ik nog voor de vakantie aan de baan kan besteden.
Wat stukken weggezaagd en gehakt en zo ontstaat er dan een mooi plekje voor het Gasthof.
De boerderij vond ik inderdaad ook een beetje te dominant aanwezig op die plek.
Het voordeel van een tafel op wielen heeft zich nu wel bewezen, ik kan er van alle kanten nu makkelijk bij.





De boerderij staat op de nieuwe plek.



en in een overzichtfoto ziet het er dan zo uit.



Op het puntje waar nu de koeien allemaal liggen uit te rusten komt nog een kapelletje, het bodemplaatje is al te zien.

Het Engeltahl is omgedoopt in Pilzenthal.
Waarschijnlijk door de humusrijke bodemsoort zijn er de eerste paddestoeltjes gesignaleerd.



Ook de afgraving begint zijn vorm te krijgen.
Natuurlijk zal er met de nodige kleuren het effect moeten komen van een gedeeltelijk afgegraven stukje berg.







En dan is er natuurlijk nog de markt, ook daar komen steeds meer stalletjes bij en zelfs bij Frietje van Pietje staat al de eerste cliëntele op haar kroketje te wachten.







Ook de ketels van de brouwerij hebben een metamorfose ondergaan.
Ze zijn nu rood-koper van kleur.



Zo dat was weer heel wat en er is nog genoeg te doen, eens zien hoever ik nog kom voordat ik volgende week op vakantie ga.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Jij alweer op vakantie  :? volgens mij kun je helemaal niet stil zitten.
Het tempo op de baan is weer enorm  :thumbup: :thumbup:


Fijne vakantie.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: degeluidsman op donderdag 06 september 2012, 14:47:43
Hoi Tom,

Jij alweer op vakantie  :? volgens mij kun je helemaal niet stil zitten.
Het tempo op de baan is weer enorm  :thumbup: :thumbup:


Fijne vakantie.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dank je Peter.

Volgende week donderdag vliegen we naar de Peloponnesos (GR) om de mensen daar een beetje financieel te ondersteunen.

Stil zitten is zeker moeilijk, liggen gaat goed en op terrasje zitten gaat ook wel.
Ouzootje er bij of een lekker Mythos biertje en 's-avonds verse vissies op mijn bord.
Jouw tijd komt ook nog wel hoor.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Het ziet er weer prima uit. Erg leuk om te zien dat je zoveel kleine plekjes op de baan een bestemming geeft en van goeie details voorziet. Lekker veel variatie en veel te zien. Petje af! Ben het eens met Peter: jouw tempo is hoog. Veel modelbaners komen in jaren niet zo ver als jij nu (geldt ook voor mij, vrees ik).

En natuurlijk: alvast prettige vakantie. Ben benieuwd of er daarna ook een grieks hoekje op de baan komt...?

Groet,

Marco
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tja, soms lijkt het wel of ik te keer ga als een jekko maar schijn bedriegt.
Ik ben dikwijls met meerdere dingen tegelijk bezig en als dan dingen bijna klaar zijn ga ik ze een plekje geven of er voor zoeken.

Vandaag tussen het beitsen van tuinhekken, stofzuigen en de vloeren dweilen door het kapelletje wat ik gisteravond even in elkaar heb gezet en 3 nieuwe test bomen uit eigen kweek geplaatst en dan komt het avonden kijken, schuiven, beetje naar voren, beetje naar links, beetje naar rechts, zou een goeie stemwijzer kunnen zijn voor de verkiezingen a.s. woensdag.

Maar genoeg gekletst, de foto's en de vraag naar jullie mening.







De nieuwe bomen staan achter het pension.
Deze heb ik zelf gekweekt, een plantenbak vol.
Moet ze alleen nog even in een badje glicerine doen voor de houdbaarheid.
Dit is even een test, vind ze niet onaardig.
De bomen in de ruïne staan er maar tijdelijk, die krijgen en nog blad en komen ergens anders te staan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mocht je nog Glycerine zoeken. De Kwast in Hattum Of kampen is zeer voordelig.(webshop)
En voor je ze in bad doet eerst even de zwarte zaadjes eruit schudden.
Deze zaadjes schimmelen in de glycerine voordat je er erg in hebt.
Dan zitten de takken van je verse bomen vol met groene drap.

Ik vind je boompjes net iets te fel groen tov. de rest van die hoek van je baan.
Dus misschien nog een 2e kleurtje strooisel gebruiken dat minder fel oogt.

Groeten,
Robin
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ook ik vind ze te groen lijken, maar dat is voor jou een koud kunstje om dit aan te pakken  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Probeer eens een laagje okergeel erop, zoals je doet met je dennen
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zoals ik al vertelde over de bomen, het was een test.
De volgende bomen krijgen mooie, zachte, romantische, natuurlijke aangename kleuren. ;)
Maar dat is na de vakantie. B)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Een mening geven is moeilijk maar een reactie is wat makkelijker voor mij. :) dus  :thumbup: :thumbup: voor het resultaat erg gaaf en mooi op kleur.

Probeer nu een mening te geven sluit me aan bij Hendrik dat de melkfabriek te groot was waar hij eerst stond maar nu die iets naar onderen is geplaatst perfect niks meer aan doen, nu vindt ik zelf dat de boederij die er nu staat (waar eerst de melkfabriek) stond ook iets aan een te grote maar vooral aan een te hoge kant is een iest lager gebouw zal zeker mooier staan maar misschien met een rijtje bomen op de achtergrond dat het mee zal vallen?

Je braad er maar wat moois van gaat je zeker lukken petje af voor alles.

Groet Wim.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo, het wordt tijd dat het vakantiegevoel plaats gaat maken voor wat activiteiten binnenshuis hebbende.
Overstappen van het Griekse tempo naar het Nederlandse valt niet mee hoor. 8o

Alle bezetmelders waren al aan de voorkant van de baan geplaatst, nu zitten er ook de wisseldecoders bij en een nog niet werkende DR4018.
Er is nog plaats voor 1 extra wisseldecoder die de ontkoppelrails gaat aansturen en 1 seindecoder die nog een 4 tal lichtseinen gaat bedienen.



De DR4018 zal ik gaan gebruiken om de verichting mee aan te zetten, normaal heb je dan 16 aan-uit schakelingen alleen die van mij is een beetje eigenwijs en doet 8 om/om schakelingen.
Zal nog wel opgelost worden en anders gaat die gewoon de kliko in.

Ook de bedrading is natuurlijk aardig toegenomen maar net als de bezetmeldersdraden ook de rest netjes weggewerkt, tenminste voor mijn doen dan natuurlijk.





Alles werkt prima ondanks dat er een tussenstation in zit met kroonsteentjes.

Hier nog een module om de lassers mee aan het werk te zetten, kan je ook gebruiken voor flitslicht van de preiserfotograaf.



Gewoon geplaatst in zo'n blister waar schroefjes e.d. inzitten, stiekie er omheen en het zit als een huis.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Dat ziet er allemaal gelikt uit , vooral als je dan ook onder de tafel kijkt .
Alles mooi afgewerkt.
Klasse

Ruud
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ja het wordt tijd dat er weer eens iets gaat gebeuren op jou baan  >:-D

Maar zonder gekheid, de bekabeling ziet er strak en overzichtelijk uit.

Ik kijk alweer uit naar jou scenery update's.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Momenteel hiermee bezig.

Bron: Pierre



Wat het gaat worden is voor later, moet nu gaan oppassen bij de kleindochters.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo dat is weer poosje terug :P

Ziet er toppie uit onder die baan mooi afgewerkt

worden dat knot wilgen waar je mee bezig bent?

Mvg Danny
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De nummering van de melderdraden bij de kroonstenen vind ik top.  :thumbup: Ik heb her en der stickers aan de draden aangebracht maar dat blijft niet zitten.

groet, Michiel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Dat ziet er allemaal erg strak uit. :thumbup:

Gr.
René
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo, na eerst oppassen op de kleine meiden en daarna nog even op kleinzoon is de boel droog en kunnen we eindelijk eens een lapje stof gaan kopen op de markt.



Gemaakt van smalle strookjes toiletpapier, even om een draadje heen rollen, tipje houtlijm, daarna in de acryl verf en voor je het weet kan je een stoffenmarkt beginnen.