Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Danny, ik denk dat ik hier witte houtlijm ga gebruiken.
Je brengt me wel gelijk op een idee voor de volgende klus.

Er moet nog een laatste stukje waterval gemaakt worden, eigenlijk is dat het eerste stukje maar wordt als laatste verwerkt.

Nu zit er nog een gapend gat, ik ga daar binnenkort, misschien zelfs wel vandaag, aan beginnen en zal er ook een filmpje van proberen te maken.
Het zit niet op de makkelijkste plaats om er wat te doen dus ik denk dat ik het eerst op de werkplank ga assembleren en daarna in het werk ga aanpassen.





Maar nu eerst mijn wekelijkse bijdrage aan het huishouden leveren, stofzuigen. Moet wel weer punten scoren natuurlijk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
oke tom

ik wens je veel succes

mvg danny
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoeveel punten leverd dat op dat stofzuigen  >:-D >:-D en waarvoor kun je de punten inleveren  :D

Deze bomen mogen er wezen Ton.

Ik zag op de foto nu ook hoe jij met de blauwe platen de verhoging maakt om er uiteindelijk een slootje van te maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, een zeer nette baan met super scenery!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Deze bomen zijn idd veel mooier dan de aparte kleur sparren. Daarnaast is het nu ook meer eenheid.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Soms lijkt het of alles wat we maken gelijk een succes is, helaas is dat niet altijd het geval.
Ik was al begonnen met het laatste stukje waterval, in mijn idee zou ik een basis maken van piepschuim en dan daar de boel verder in opbouwen.
Een totale mislukking met allerlei bloppers er in welke ik natuurlijk ook op video had vastgelegd met de gedachte er een informatief filmpje van te maken.
Inmiddels is het idee met piepschuim geheel van tafel geveegd en weg-gestofzuigd en is er al een basi gemaakt van hout.
Ook met deze manier zal ik de videcam. regelmatig mee laten kijken om dan aan het einde een hopelijk geslaagde waterval te kunnen presenteren met de making-off.

Geniet mee van EEN modelbouw-blooper.

KLIKKERDEKLIK
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Haha, lol. Leuk gemaakt en met de waterval zal het wel goed komen.

Gr, Ben.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
volgensmij maak je er een piepschuim val van ;)

mvg danny
Re: Mijn I-train baan in opbouw
tsja, Tom... soms zit het mee, soms zit het tegen.  Je kan niet alles winnen in het leven.
Toch wel leuk dat je het filmde en zelfs wil delen.   It takes a brave man to admit his mistakes !  (vrij vertaald = je moet dapper zijn om je fouten toe te geven.

Bij je opmerking  "ik voel me hier net een gynecoloog" lag ik strijk.....  Moest eender welke gyné dat bij mijn vriendin proberen (er piepschuim in lijmen) ik gaf 'em zo'n lel op z'n oren dat hij de eerste 3 weken enkel een fluittoontje hoort !
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

Vind de term 'Bloopers' wat overdreven hoor.
Er zitten zeker wel leermomenten in de film
en is daarom mijn inziens toch informatief.
Daarom zou dit toch best 'deel 1' kunnen
zijn van Tom's Modelspoor Video Blog?

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Tom,

't Is best een zware bevalling, zo'n waterval >:-D
Maar ik weet zeker dat het kindeke er gezond en we zal komen! ;)

mvg.
Willem E.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Wat was nou de echte tijd die je bezig bent geweest  >:-D >:-D

Gr Einte
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Einte op zaterdag 07 juli 2012, 07:42:19
Hallo Tom,

Wat was nou de echte tijd die je bezig bent geweest  >:-D >:-D

Gr Einte

Alles bij elkaar genomen denk ik een goed uur.
Valt toch wel mee.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ondanks dat het niet gelukt is vind ik het leuk om te zien hoe dit soort dingen te zien.

De filmpjes zijn leerzaam en brengen je op ideeen, dus wat mij betreft zou je een hele serie van je werkzaamheden kunnen maken zodat zij misschien ooit ook eens zo mooie baan als jij kunnen bouwen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom

Staat inderdaad beter  ;)

Harald & Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Na het eerste begin van het laatste stukje waterval wat een beetje was mislukt ben ik vandaag begonnen aan een 2e poging.
Het was er echt wel weer voor en zo rond 12 uur ben ik eerst begonnen met een bodemplaatje van multiplex vast te zetten.
Daarna ben ik een soort van moduultje gaan opbouwen en heb deze voorzien van wat stukken schors van de Franse pijnbomen.
Om een paar goede stukken uit te zoeken heb ik een paar handjes vol even eerst in een deksel van een bouwdoos gedaan, zo had ik een beter overzicht op de stukjes die ik wilde gaan gebruiken.
Alles verlijmd met het lijmpistool en de basis op zijn plaats gezet.
Met nog wat stukjes schors de zijkanten dicht gemaakt en daarna met het botervaatje aan de slag.
Ik heb er een paar schepjes fijn gezeefd aquariumzand doorheen gedaan.
Ik weet nog dat ik weleens achterwandjes maakte voor aquaria en dan deed ik daar ook zand doorheen voor een mooie steen-structuur.
Ben wel benieuw hoe dit zal worden als het straks droog is.
De waterval er mee dicht gemetseld en nu maar wachten tot alles droog is, meestal na 24 uur drogen is het uitgehard.

Natuurlijk heb ik er weer een filmpje van gemaakt, alhoewel ik een beetje in standje hopeloos aan het werk ben geweest is de video redelijk gelukt.
Ik hoop dat iedereen die het wil zien een beetje medelijden met me zal hebben want ik denk dat morgen mijn rug wel even zal laten weten wat ik vandaag heb gedaan.

Het 1e deel

KLIK HIER VOOR DEEL 1

wordt vervolgd
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom

Leuke film!Ook mooi om te zien de keuze van gereedschappen die je gebruikt.Dat opstapje waar je op staat is wat minder.Je zou met een onverwachte beweging toch raar terecht kunnen komen.  :?

We zijn benieuwd naar deel 2.  ;)

Harald & Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Erg mooi filmpje! Het begin van de waterval word al super mooi!
Succes met het verder maken van de waterval!

Mvg Mark ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Die filmpjes zijn zeer leerzaam Tom  :thumbup: :thumbup:

Als je dit ziet krijg je gelijk zin om zelf aan de slag te gaan, maar helaas het weekend zit er weer op en ik moet zo echt mijn bed in want even na vijven gaat de wekker weer.

Een ding weet ik wel, dit wordt erg mooi.

Misschien een tip, ik zag dat je met het mes naar je toe snijd en je duim er vlak bij is  :? :? je begrijpt het wel  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: degeluidsman op zondag 08 juli 2012, 21:51:46
Die filmpjes zijn zeer leerzaam Tom  :thumbup: :thumbup:

Als je dit ziet krijg je gelijk zin om zelf aan de slag te gaan, maar helaas het weekend zit er weer op en ik moet zo echt mijn bed in want even na vijven gaat de wekker weer.

Een ding weet ik wel, dit wordt erg mooi.

Misschien een tip, ik zag dat je met het mes naar je toe snijd en je duim er vlak bij is  :? :? je begrijpt het wel  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Met dat mes begijp ik wel wat je bedoelt en het is ook eigenlijk een slecht voorbeeld.
Je wil niet weten hoe vaak ik zo in mijn duim heb gesneden en toch leer ik het niet af.
Dit was een stukje MDF van 6 mm, dat is aan de zijkant net ontbijtkoek.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Het lijkt wel een instructie video van het maken van een waterfal, gewoon prachtig en duidelijk :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: harald en alex op zondag 08 juli 2012, 21:24:38
Hoi Tom

Leuke film!Ook mooi om te zien de keuze van gereedschappen die je gebruikt.Dat opstapje waar je op staat is wat minder.Je zou met een onverwachte beweging toch raar terecht kunnen komen.  :?

We zijn benieuwd naar deel 2.  ;)

Harald & Alex

Opstapje is wel stabiel hoor en ik kan goed op de baan steun vinden.
Als het allemaal droog is ga ik verder met deel 2.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik heb voor de videocam wel een kleine constructie van piepschuim moeten maken om goed het e.e.a. in beeld te brengen.
Tegenwoordig zijn de cam's een stuk kleiner en makkelijker te plaatsen maar zo kon het dus ook.





Inmiddels alvast de boel aan het kleuren, daar ga ik verder geen video meer van maken, dat gebeurt op dezelfde wijze als hier KLIK

Heb er wel even een paar kiekjes van gemaakt om te zien hoe het overkomt.

:warning: mensen met hoogtevrees kunnen beter deze foto overslaan :) :warning:



en van under the bridge

Re: Mijn I-train baan in opbouw
altijd leuke beelden krijgen we hier te zien. !
Als ik even  een hintje mag geven ivm het opstellen van de camera :  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=35905.0
Ik heb zo een arm gebouwd en dat werkt behoorlijk.   Of het ook met een videocamera stabiel blijft, kan ik niet zeggen want dat het ik nog niet getest.  Maar het geeft je in elk geval wat meer mogelijkheden om uit ander hoeken te filmen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op maandag 09 juli 2012, 15:46:56
:warning: mensen met hoogtevrees kunnen beter deze foto overslaan :) :warning:
Mooie details en landschap.
Maar 'k blijf het vreemd vinden: Een stalen brug in combinatie met rails op een ballastbed...
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: nobody op maandag 09 juli 2012, 16:03:18
Citaat van: tomhas op maandag 09 juli 2012, 15:46:56
:warning: mensen met hoogtevrees kunnen beter deze foto overslaan :) :warning:
Mooie details en landschap.
Maar 'k blijf het vreemd vinden: Een stalen brug in combinatie met rails op een ballastbed...

Klopt en ben het ook helemaal met je eens.
Mocht ik het nog beleven dan bouw ik een volgende baan absoluut met K-rail.
Nu is het en blijft het zo omdat ik geen zin meer heb om dit weer af te breken.
Het zou ook niet anders kunnen want bij dit model heeft Faller gekozen het gehaal dicht te laten.
Ik wil nog weleens proberen om het wat meer op te vullen aan de zijkanten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: dani op maandag 09 juli 2012, 15:52:01
altijd leuke beelden krijgen we hier te zien. !
Als ik even  een hintje mag geven ivm het opstellen van de camera :  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=35905.0
Ik heb zo een arm gebouwd en dat werkt behoorlijk.   Of het ook met een videocamera stabiel blijft, kan ik niet zeggen want dat het ik nog niet getest.  Maar het geeft je in elk geval wat meer mogelijkheden om uit ander hoeken te filmen.

Ik had dat topic al eens gelezen en vind het zeker een super idee.
Mocht ik tegen zo'n arm aanlopen dan ga ik het iig eens proberen want je kan er id leuke beelden mee maken vanuit allerlei hoeken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gewoonweg prachtig Tom en tegelijkertijd een Live-cursus. Bedankt dat je dit voor ons allemaal wilt doen. Topie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels is deel 2 klaar.
Ik heb maar een klein stukje waterval gemaakt,
a: omdat ik niet veel tijd meer heb ivm de komende vakantie's,
b: omdat ik ook niet veel silicone in huis had en
c: omdat het anders niet goed zichtbaar wordt voor de video.

Het was best wel lastig werken om het een beetje zichtbaar te houden voor de camera.
Regelmatig mijn handen een beetje in de kromme houding want om nu alleen maar naar een stelletje handen te gaan zitten kijken schiet niet op.

Eerst is natuurlijk alles goed op kleur gemaakt, de ondergrond van de waterval heb ik zelfs een beetje blauw gemaakt.
Dan vervolgens de boel voorstrijken met verdunde houtlijm, dan krijg je al een beetje het idee hoe het gaat worden.
Op de breekranden van de waterval wat onverdunde houtlijm aangebracht.
Dan strooi ik er wat brokstukjes steen overheen, natuurlijk vallen is een pré maar sommige stukjes worden later toch een beetje met het pincet op een andere plaats gelegd.
Daar gaat dan weer houtlijm overheen zodat de steentjes goed vast komen te zitten en de houtlijm zal helder en wat glanzend opdrogen.
In de natte houtlijm strooi ik nog wat gezeeft zand, zand wat gebruikt wordt om de tuin op te hogen.
Als je dat gaat zeven dan hou je 2 diktes over, het grovere heb ik hier gebruikt.
Daarna de boel laten drogen tot dat de houtlijm helemaal transparant is geworden.
Vervolgens brengen we de silicone aan en modelleren deze met het schildersmes en met coctailprikkers of saté-stokjes.

Hier de samenvatting op video.

deel 2

KLIKKIE DOEN

Inmiddels hebben Harald&Alex ook hun bijdrage geleverd aan het maken van water.
Misschien kunnen we voor dit gebeuren een nieuw topic openen onder scenerybouw waar de links in komen te staan.
Ik zal eens kijken of ik daar nog tijd voor kan vrij maken want de vakantie staat voor de deur (nee gelukkig niet dit weekend) nog een bezoek aan het ziekenhuis en de smoelensmid, auto zomerklaar maken en verder wat er zo nog de revue zal passeren, kortom ik heb het nog druk genoeg de komende week. 8o
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wordt weer prachtig Tom.  :thumbup: Erg mooi om weer via video te zien hoe je het gedaan hebt. Dank! Dat Silicone-spul, wat is dat merk/type? en waar kun je dat kopen. Menigeen hier zal dat willen weten denk ik.

vriendelijke groet,
Michiel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gewoon van de bouwmarkt, wat ik gebruik is van Bison, Mastic Transparante Silicone Kit voor glas.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Wederom bedankt voor deze les  :thumbup: :thumbup:

Vraagje, je brengt met een sate prikker met witte verf denk ik schuimkoppen aan, maar daarna zie ik je met een kwast in de weer strijk je de aangebrachte verf met de sate prikker uit of zit hier weer verse verf op ?
Wat is het verschil tussen beide manieren.

Ik ga er vanuit dat de siliconen al uitgehard zijn als de verf aangebracht wordt ?

Met het groen erbij komt het echt tot leven.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Peter,

ik teken als het ware de schuimkoppen op de silicone, deze is dan nog niet uitgehard.
Dan met een droge kwast zonder verf een beetje er overheen vegen zodat je sporen krijgt.
Daarna kan je indien nodig de schuimkoppen nog een keer een beetje aanzetten met een prikkertje met witte verf.

Ik ben er pas echt tevreden over als de hele waterval klaar is en voorzien van groen en misschien nog een springende forel er in. :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Bedankt voor de uitleg Tom,


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

Wat een verassend mooi effect geeft die siliconekit. :thumbup:
Ik heb vroeger eens gezien dat iemand een waterval
maakte m.b.v. Velponlijm en folie. Dit was echter voor
'vallend' water een mooie oplossing. De stijfheid van
de siliconenkit leent zich beter voor deze waterval.
Van de met zorg uitgezochtte stukken schors is nu
niets meer te zien door de lijm, zand en siliconenkit.

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Met velpon zag je er geen barst van, hahahaha.
Ik heb weleens een waterval gemaakt met Uhu-hart, dat ging ook wel maar met de silicone gaat het nu toch wel een stuk eenvoudiger.

De met zorg uitgezocht schors stukken zie je op de foto en video niet zo goed, toch in werkelijkheid zie je er wel iets van door de silicone schijnen, net als het zand, de brokstukken en de kleur.

Vanmiddag toch nog tijd gevonden om de waterval af te maken en gelijk wat groen beplanten.









Hier verwacht je toch wel dat er een forel omhoog zal springen.



en de bron waar het water vandaan komt.



Ik ben wel blij dat dit klusje er bijna opzit.
Viel tegen omdat ik er niet goed bij kon en ik er erg in wilde houden dat de video beelden goed in het zicht bleven.
Ook om alles in beeld te brengen viel niet mee, ik hoop echter dat het toch een beetje de indruk weergeeft van een watervalletje.
Het wildwaterstroompje moet nog een beetje aangepakt worden en dan is dit gedeelte klaar.
En ik moet natuurlijk nog op zoek naar een forel in 1:87 die uit het water springt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Schitterend!
Wat ik graag wil weten is waar jij je bosjes en struikjes vandaan hebt, erg mooi..

Groet,

Guus
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Guus op donderdag 12 juli 2012, 18:42:24
Hoi Tom,

Schitterend!
Wat ik graag wil weten is waar jij je bosjes en struikjes vandaan hebt, erg mooi..

Groet,

Guus

De meeste zijn gewoon wat stukjes IJslandsmos (rendier of platmos) die bespuit ik met spraylijm van de Act*on en gooi er strooimateriaal overheen wat ik voor handen heb.
Wat hier op zit komt uit pakketjes die rond de kerst in de tuincentra te koop zijn om kerstdorpjes mee aan te kleden.
Er zitten ook stukken groen schuim bij van Faller, eigenlijk is het gewoon een beetje van dit en een beetje van mij.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tomhas,
Het is allemaal prachtig waarmee je dit forum verrijkt! Enkele namen van mogelijke inspiratiebronnen die me zo te binnen schieten zijn Pit-Peg, Bernd Schmidt en Bernard Stein. Zit ik er ver naast? Vooral de eerste was een direkte gedachte gezien het baanplan en de romantische vormgeving van het landschap.  ;)Ik zal er een voorbeeld aan nemen.

Groet en succes!

Marco
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Bernd Schmidt daar heb ik ooit eens 2 boekjes van gelezen, was zeker de moeite waard en er is wel genoeg blijven hangen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw


Hoi Tom,

Ik bedoelde dit baanontwerp. (bijlage) Ik vond hem in 1984 in een boekje met baanontwerpen. Deze is van Lomnicky. Ik heb het idee dat het ontwerp waar jouw baan op is gebaseerd weer een bewerking is van deze. Wat mij betreft is jouw baanplan helemaal top aangezien ik nooit een goede oplossing had voor het kopstation, waar ik niet zo dol op ben. Ik heb in de jaren tachtig dit baantje via een raster omgerekend naar HO en kwam uit op de minimale maten van 1.35 x 1.00meter.  Met die maten kom je niet uit onder het kopstation (tenzij iemand een idee heeft...) Voor mij destijds interessant omdat ik veel verhuisd ben en het baan-afbreken zat werd. Een beetje meer ruimte is natuurlijk beter en jouw baan is prachtig. Ben benieuwd of iemand je gaat nadoen...

Groet,  Marco
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Jammer, dit baantje kende ik niet maar ik vind het wel iets bijzonders.
Heb wel eens van een dergelijk soort een videootje gezien en volgens mij is er iemand hier op het forum die een dergelijke baan heeft.

Leuke hiervan is een station en een kopstation.
Zou zo maar kunnen dat mocht ik het beleven dit mijn volgende baan zal worden.

Kopstation is altijd mijn favoriet geweest, veel treinbeweging.
Draaischijf is niet persé nodig als je iets meer ruimte hebt.

Zal er eens een ontwerp van maken in Wintrack, wellicht is het iets voor C-Brian.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
zie nu pas jou mooie rivier. ziet er top uit :thumbup:
ook je filmpjes zijn goed en mooi gemaakt.

ga zo door ;)

gr john
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom

Ziet er weer geslaagd uit.  :thumbup: Dat idee om met een tandenstoker de verf op te brengen en dan met een droge kwast wat uit te smeren is wel goed.Zoals wij het deden kwam er toch wel iets teveel wit op.

"De watermakers"  :D

Harald & Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Al enige tijd geleden had ik mijn aller eerste snel stromende beekje gemaakt.
Daar staat dan ook de watermolen lustig en rustig te draaien.



watermolen

Het rad wordt door een vertragingsmotortje aangedreven van Robbe en het wordt geregeld door een toerenregelaartje die het rad ook de andere kant op kan laten draaien wat natuurlijk niet de bedoeling is omdat het water maar 1 kant uit kan stromen.



Na enige tijd dacht ik dat het weleens aardig zou zijn dat er een soort van sluisje bij moest komen, Nederland had op dat moment ook te maken met extreme waterstanden en hier in Dordt lagen in het centrum toen ook al de zandzakken voor de deuren.
Die hoge waterstanden wilde ik natuurlijk op mijn baantje zien te voorkomen en van wat roerhoutjes en wat stukjes messing kwam er een sluisje op de plek bij de watermolen.







De (water)molenaar zal met verkrachte eenden de schuif handmatig moeten bedienen, nu is de boel afgesloten waardoor de zwanen lekker in het heldere water kunnen rond dobberen.

Ik dacht het is vakantie tijd, er wordt nu niet zo heel veel gebouwd dus zal ik er maar eens een wat ouder projectje bij plaatsen.
Misschien dat iemand wat inspiratie hierdoor krijgt want transpiratie zal wel niet met dit treurige natte weer.
Nog 2 dagen en dan ben ik ook en route
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Het wordt eentonig maar schitterend gemaakt, het rad draaid mooi rustig rond.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ik kreeg gisterenavond van je mede watermakers de opdracht je draadje eens door te nemen.  :)
Ik moet zeggen het was de moeite waard.Ziet er goed uit,en duidelijk in beeld gebracht.
Naast een waterrad hoort inderdaad een sluis om het waterpeil te regelen.Is een mooi toevoeging.

Groeten Robin
Re: Mijn I-train baan in opbouw
"De (water)molenaar zal met verkachte eenden"  >:-D

Verkrachte eenden zal je bedoelen?  8o

Vincent
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: staal op woensdag 18 juli 2012, 10:43:54
"De (water)molenaar zal met verkachte eenden"  >:-D

Verkrachte eenden zal je bedoelen?  8o

Vincent

Typootje is aangepast, bedankt voor het opletten.