Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het eindresultaat is prachtig geworden Tom. :thumbup:
De verlichting is zeer mooi en heeft een rustgevende werking.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Errug mooi geworden Tom! :thumbup: :thumbup:
Maar natuurlijk rijst bij het bekijken van de foto's de vraag:
waarom heeft het laatste segment nu juist geen verlichting?
Er hangt ook geen 'kapotte' lamp, gewoon helemaal niets - da's levensgevaarlijk! :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 27 november 2020, 08:05:50
da's levensgevaarlijk!
Overdrijf je nu niet een beetje?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@citaat een onoplettend preisertje kan dan s'avonds zo van het laadplatform af donderen omdat er ook geen railing aan wezig is ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 27 november 2020, 09:46:15
geen railing
't Is dan ook een laad perron. Railing is dan een belemmering... En Preiserpersoneel is zeer oplettend.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Als ze in de jaren 50 hadden kunnen bedenken dat in 2020 er een extra lamp of hek nodig zou zijn vanwege de arbeidsveiligheid dan was er zeker en vast een lamp en een hek daar gekomen maar nu niet.
Er waren in de jaren '50 wel meer levensgevaarlijke werkzaamheden alleen men wist toen niet beter.
Ik vraag me dan ook af waarom moet er daar dan zo op gereageerd worden met "levensgevaarlijk" met rollende ogen, met een knipoog had ik het begrepen maar nu niet.
Wordt er soms wel een beetje moe van hoor, ben het helemaal eens met Wim (Nobody)

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De hele route naar de loodsdeuren is keurig verlicht zo, en daar gaat het toch om. Heel mooi geworden zo en niks meer aan doen  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo! @citaat @citaat Sorry hoor Tom, ik realiseerde mij niet dat mijn opmerking dermate serieus genomen zou worden!
En dat enkel om de verwondering over het onverlichte segment enig kracht bij te zetten ...
Ik word daar zelf ook wel een beetje moe van: 'levensgevaarlijk' is overdreven, maar 'oplettend Preiserpersoneel' niet? -zucht-

Nou, prettig weekend dan maar alvast. :roll:

Erik.


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Het koelhuis is ( zoals we gewend zijn ) prachtig geworden, ook de verlichting is DIK in orde  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tja wat kun je nog meer koel leggen 🍻 biertje , haha
Heel Erg mooi geworden  :thumbup:

Misschien een Leuke vrachtwagen erbij ? Van artitec ofzo?
Van gend en loos, brandt bier, srv, er zijn er zoveel  :) :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat @citaatErik, ik had het begrepen als er een knipoog had bij gestaan.

Op naar een volgend project. Een weverij naast het koelhuis, dat gaat toch wel samen straks goed komen.
Eerst maar eens de muren optrekken en lekker schoonpoetsen met wat Cif en de oude tandenborstel, ook de ramen en deuren worden gelijk onderhanden genomen.
Morgen eens kijken of het een beetje warm is te stoken in mijn schuurtje dan kan ik de muren bewerken met de airbrush.



Delen haaks schuren



De dakrand loopt niet door op de zijmuren, nou ja, zal wel goed zijn, later zie je er niet veel meer van.



Met cyanoacrylaatlijm de delen aan elkaar verlijmen.



.. "hij staat"



waar het voorlopig is bedacht.



... met de post kwamen al de eerste kerstpakketten binnen, ja ja we zijn er vroeg bij dit jaar maar ook eindelijk mijn zeilbootjes voor de zeilschool, die zijn trouwens ook te klein om ze onder de kerstboom te leggen  :)





De komende dagen weer genoeg te doen, het meeste met de kwast en de airbrush en als het even niet meer gaat stop ik er weer mee en gaan we later weer verder. Het is nu eenmaal niet anders en ik heb nog heel veel vrije dagen.  ;)

@citaat Ja Barry, daar gaan we ook nog eens naar op zoek maar dan wel met een Duits nummerbord.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 27 november 2020, 12:16:08
Zo! @citaat @citaat Sorry hoor Tom, ik realiseerde mij niet dat mijn opmerking dermate serieus genomen zou worden!
En dat enkel om de verwondering over het onverlichte segment enig kracht bij te zetten ...
Ik word daar zelf ook wel een beetje moe van: 'levensgevaarlijk' is overdreven, maar 'oplettend Preiserpersoneel' niet? -zucht-

Nou, prettig weekend dan maar alvast. :roll:

Erik.
Ja, iedereen lijkt wel extra prikkelbaar nu de Corona-ellende te lang duurt. We zijn de beperkingen allemaal zat, maar laten we met z'n allen niet van iedere vlieg een olifant maken met tig reacties veroorzaakt door een smiley (!) die ipv rollende ogen een knipoog zou moeten hebben.
Dit gezegd hebbende vind ik t een prachtig koelhuis, maar ook ik miste die laatste led eigenlijk wel...
Blijf gezond allemaal en op naar de volgende mooie update!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
'k Heb het Artitec zeilbootje ook al eens gebruikt (voor een dioramaatje).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo ! Net echt !

Er staat weinig wind , zo te zien  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het koelhuis is zo bedacht, hadden er 6 lampen op de gietboom gezeten dan waren er 6 lampen gebruikt, maar er zaten maar 5 lampen op de gietboom en die staan ook op de afbeelding van de fabrikant en daar heb ik me aan gehouden, hoe erg is dat.

De rest wat ik wilde schijven heb ik maar weg gelaten, het is bijna kerst dus vrede op aarde in de mensen welbehagen.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Als jij er blij mee bent  :thumbup: goed toch ??
Ik vind het geslaagd  :)

Wat je zou kunnen doen is de lamp boven de deur naar het eind van het perron plaatsen (rode streep))en boven/naast  de deur een gebogen lampje hangen? Blauw bolletje

Maar wat ik zeg, wat je zelf mooi vind hè
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@citaat @citaat da's helemaal niet erg Tom, net zo min als dat t niet erg is dat lezers hun eerlijke mening geven als je hier je bouwkunsten laat zien.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is een erg mooie loods geworden. En de geplaatste verlichting (op een logische plek, overal waar looproute is) maakt het echt af. Ik ben benieuwd hoe het op de baan komt te staan.

Is deze kit van Alsacast van vergelijkbare kwaliteit als de Artitec producten?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Beste Pepijn,

ik vind beide prima.  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
hoi,

Mooie loods geworden  :thumbup:

Citaat van: PK op vrijdag 27 november 2020, 19:51:20
Is deze kit van Alsacast van vergelijkbare kwaliteit als de Artitec producten?

Ex-Artitec ... Vonden dat zij het net zo goed of beter konden dan Artitec  :) Zijn wel mooie kits. Net als bij alle andere resinkits mag je soms wat extra werk doen met wat schuurpapier.

Groet Ronald.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels besloten om te stoppen met de enamel verf, blijft voor mij een smerige lucht en heb er last van ook al gebruik ik een mondkapje.
Een dag eerder de muren van de weverij grijs geverfd met enamel en vandaag verder met Vallejo, gaat prima en geen last van de lucht.
Ook met Vallejo gebruik ik een mondkapje.



Inmiddels waren de zeilbootjes met Vallejo bewerkt en ik ben er wel tevreden over.
Voor de opmerkzame kijker ;), het ene bootje is al wat verder met verven dan het andere bootje, dat gaat vandaag nog in de tweede laag geverfd worden.




Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Een mondkapje is ook niet bedoeld om verfdampen (oplosmiddelen) tegen te houden , dat is gemaakt om stof,(en schijnbaar ook covid) tegen te houden...
Wil je geen last hebben van verf damp dan zou je toch echt een vol/half gelaatsmasker met filterpatroon op moeten zetten.

Beste is altijd om onderstaand masker te gebruiken en een afzuigsysteem te maken of buiten te verven.

Ik weet het lijkt wat overdreven, maar het is bewezen dat vrouwen veel ouder worden dan mannen, misschien wel omdat wij wel zo "stoer"zijn dat wij wel alles kunnen verdragen 😣😊 en dus geen bescherming nodig hebben 😊😊
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Barry, bedankt maar met Vallejo heb ik geen last, de enamel potjes blijven dicht.
Kom vast nog wel eens iemand tegen die ik er een plezier mee kan doen.
Als ik met zo'n masker op mijn hobby moet gaan uitoefenen gaat de lol er wel van af.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sjonge... In plaats van WOSA Inspektörs is de Arbeidsinspectie ons dierbare hobby gebied ingetrokken!
Maar de WOSA heeft weinig te maken met wat jij aan het maken bent, Tom. Dat is Hoge School Modelbouw, HSM dus. En daar is geen inspectie bij nodig. Vooral bewondering en aanmoediging. En hier en daar een tip.
Die paar keer dat je met wat stof of oplosmiddel werkt, is toch onvergelijkbaar met wat mensen doorstaan die beroepsmatig dag in dag uit in de rommel zitten. En, stoort of hindert het, dan zoek je een alternatief. Vallejo kleurt geweldig. En stinkt veel minder. Mooi toch?
En verder snak ik naar het zien van meer onveilige, nee ronduit hysterisch gevaarlijke, historische werkplekken. Zoals die foto van de bouwers van wolkenkrabbers die ongezekerd op ijzingwekkende hoogte hun pakkie brood eten, zittend op een stalen bint.
Bij ons werkten dakdekkers trouwens nog heel lang op een plank die op de nok werd gelegd als een wip. Aan iedere kant een vent en lekker in hetzelfde ritme werken. Nooit zo maar even opstaan! Ging altijd goed, toch?

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Barry1972 op zaterdag 28 november 2020, 21:20:10
Een mondkapje [...] dat is gemaakt om stof,(en schijnbaar ook covid) tegen te houden...
Dat laatste zeker niet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat

Voor Peter, neem het niet te serieus hoor , ik bedoel gewoon als je een stofkapje hiervoor gebruikt dat je dan net zo goed niets op je muil kan zetten 😊😊
Maar hier dan 2 plaatjes zoek wat onveilig is heden ten dagen  :) :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag de Kolenhandel ontvangen.
Bedoeling is dat deze langs het kopspoortje bij het moeras komt.

De "Kohlebauer" kan dan zijn voorraad kolen aanvullen uit de wagons die hun lading hebben opgehaald in de haven.




Hoop wel dat het bouwsel straks aan de veiligheidsnormen van toen zal voldoen  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De sfeer van de haven komt steeds meer zoals ik het een beetje had bedacht, de weverij staat er nu ook bij.
Moet allen nog iets verzinnen om wat diepte te krijgen achter de ramen, dacht eerst gewoon zwart karton maar ja das wel heel simpel.
Morgen eens kijken of er plaatjes te vinden zijn van een oude weverij, vroeger dacht ik veel te zien in Twente.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik vind die grote schuifdeur met inloopdeur wel mooi en realistisch verweerd.

MvG,

Timaximus
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Er begint een mooi sfeertje te ontstaan.
Je blijft maar mooie gebouwtjes bijplaatsen.
De weverij vind ik een mooi gebouw, het wat oudere industrie vind ik persoonlijk de mooiste gebouwen.

Als eindelijk de corona allemaal voorbij is dan wil ik nog wel eens wat lessen komen volgen in het weatheren, want jou kunsten daar zou ik nog veel van kunnen leren.

Grts Freddy


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
In Enschede staat een oude textiel fabriek, misschien kun je daar iets van vinden?
Enschede textiel industrie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou Tom, de loods is fraai geworden  :thumbup:
Misschien een idee, om de textielfabriek een beetje van de loods af te zetten met eventueel een muurtje (met poortje voor het personeel) er tussen te zetten.
Of een groter poort, waar (vracht)auto's door kunnen.

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 30 november 2020, 19:21:11
Morgen eens kijken of er plaatjes te vinden zijn van een oude weverij, vroeger dacht ik veel te zien in Twente.

Een interessante website is deze Album foto's de BOEI. . De "BOEI" is een stichting die erfgoed van gebouwen wil behouden en een nieuwe functie willen geven. Ze hadden zo te zien een "huisfotograaf" deze heeft alles online staan. Mogelijk staat er een leuke fabriek tussen  :)

Groet Ronald.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ronald, bedankt voor de link. Daar ga ik eens lekker doorheen spitten.  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hiephiep en nog vele goede en gezonde jaren gewenst, Tom  ;)

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Tony, dank je, je bent er vroeg bij.
Zal wel een vreemde verjaardag zijn maar ja, komen we ook wel weer overheen, over een jaar is het virus hopelijk voor iedereen voorbij.
Voor nu een grootte wens en voor volgend jaar een groot cadeau, iedereen weer gezond en vrij van Covid-19.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Van harte 🥳 gefeliciteerd
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Barry, ook bedankt, ook nog laat op.  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gefeliciteerd met je verjaardag Tom , en zoals je zegt : volgend jaar beter 👏🏻🎂🍷
Re: Mijn I-train baan in opbouw
     Dag Tom, 'k wens je een fijne verjaardag toe ! !
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gefeliciteerd met je VIERENZEVENTIGSTE verjaardag Tom, een goede gezondheid is je mooiste cadeau (altijd en zeker nu!).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Van harte gefeliciteerd Tom en dat er nog vele jaren met jouw leuke scenery bij mogen komen...

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en maar hopen op mooie hobby cadeau's.

En blijf gezond.

M.vr.gr. Erwin
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een fijne dag toegewenst. Blijf genieten van je hobby in volle gezondheid.

Als we in niet in deze covid-crisis zouden zitten zou ik nu voor de deur staan om een gebakje te scoren. ;) :D

Je stads/wijkgenoot.

Niek
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Van harte Tom.

MvG,

Timaximus
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Voor je verjaardag: Dordrecht zoals het vroeger was (véél bootjes)
Bron: YouTube 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Dankjewel Wim, mooie film.
Heel veel huizen staan er nog steeds, heel herkenbaar maar de binnenvaart is nu een stuk minder.
Waar de havens toen mee vol lagen liggen ze nu vol met plezierjachten.
Rond 7:37:00 zag ik het 1e huis waar mijn zus heeft gewoond. De erker is er later tijdens het aanleggen van een kade afgebroken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik wou net zeggen: Dort is in al die jaren geen ene spat veranderd! Net als de jarige zelf... Niet dan? Nou dan!
Van harte, Tom. Fijne dag gewenst!

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
gelukkige verjaardag Tom en nog vele jaren (modelspoor)plezier ;


mvg,
Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,
Fijne verjaardag toegewenst, ik wens je nog vele jaren knutselplezier  :thumbup: