Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
Pagina's: 1 ... 127 128 [129] 130   Omlaag

Auteur Topic: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.  (gelezen 700751 keer)

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
Re: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
« Reactie #6400 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 14:45:17 »

Ferm gedaan Tom 👏🏻
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #6401 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 14:49:15 »

Dag Tom,

Even de laatste updates gelezen en de foto's bekeken.
Het ziet er weer schitterend uit.

Henk
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Sprinter

• Stamgast
    • Perrongeluk
« Reactie #6402 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 15:15:08 »

Zo Prutser, dat ziet er weer keurig netjes uit, dat doe ik je niet na.

Groetjes.
Alleen de waarheid ligt in het midden....

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #6403 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 17:39:33 »

Tom,

Welk merk en kleur potlood gebruik je voor het invoegen?
En hoe haal je het dan weer voorzichtig weg?

Wil zelf nog een gebouw vanaf nul van artitec gaan maken komende winter, dan heb ik deze techniek ook nodig  :)
Groeten barry

iTom

• Vaste Inboedel
  • Retteketet ik heb een lekkere raket.
« Reactie #6404 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 18:41:34 »

Barry, ik gebruik hiervoor de AK Weathering Pencils, die kan je per potlood, doosje van 5, of het hele assortiment van 37 kleuren bestellen.

De muren heb ik eerst in de kleur van het voegsel gezet. Dan hecht het potlood ook beter.
Bij resin zoals van Artitec is het beste om voor de voegen Enamel verf te gebruiken want met acryl direct op het resin wil het niet helemaal goed lukken.

Als de voegkleur goed droog is dan met het potlood dwars op het onderwerp voorzichtig heen en weer halen.
Niet te hard drukken want dan druk je de voegen weer vol.

Daarna met de poederkwast uit de toilettafel van moeders residu weg vegen en blazen wil ook wel helpen.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor Barry1972 en ook voor alle andere die hier mee aan de slag willen, moeilijk is het zeker niet zolang je het rustig aan doet en als het niet goed gaat dan even onder de kraan en opnieuw beginnen (wel eerst goed laten drogen  ;) :))
Met vriendelijke groet Tom
ROCO Proline: DR5000, DCC: iTrain 5 pro:h0

hier gaat het over onze hobby en hebben we respect voor elkaar.

BlikkenTinus

• Stamgast
« Reactie #6405 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 19:14:25 »

Zoooo Tom, jij hebt echte, serieuze , professionele, AK weathering pencils gebruikt!
Uitermate cool.
Ik heb mij van doodgewone Bruynzeeltjes en merkloze stompjes bediend. Maar mijn basismateriaal was ook simpel karton.
Het resultaat is echt prachtig. Ook weer een dot van een fabriek! Komt op de lijst voor monumentaal industrieel erfgoed om bewaard te blijven voor het nageslacht. En dan mag je er niks meer aan veranderen.

Groet,

Peter

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6406 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 20:50:48 »

@citaat Peter, die potloden zijn geweldig en voor € 1,- per potlood vind ik de aanschaf nog al meevallen, wil niet zeggen dat ik een potloodventer ben.   >:-D

Ook ik heb al eens eerder met de kleurpotloden van de kleinkinderen wat geprobeerd maar het resultaat was dan stukken minder en wat glimmend.
Je kan ook mooi streepjes op het onderwerp met een vochtig kwastje behandelen, ik was al bezig op het dak.
Inmiddels ook bezig met de sponningen van de daglichtkoepels, morgen verder want het is nog niet overtuigend.

Zonder bewerking

In bewerking

In plaats van ver af ook voor dichtbij

Er komen nog wel enkele veranderingen maar die zijn minimaal, voel me vereerd dat het pandje nu op de lijst komt voor monumentaal industrieel erfgoed om daar bewaard te blijven voor het nageslacht.
« Laatst bewerkt op: zondag 02 augustus 2020, 14:51:53 door iTom »

basjuh1981

• Stamgast
  • Den Haag Staatsspoor 1900
    • Testbaan "Die Sauerlandbahn"
« Reactie #6407 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 22:38:10 »

Bij resin zoals van Artitec is het beste om voor de voegen Enamel verf te gebruiken want met acryl direct op het resin wil het niet helemaal goed lukken.
En als je i.p.v. enamel een primer gebruikt? Dan moet het toch wel lukken met acryl?

Ik moet zeggen dat je een mooi resultaat hebt bereikt met het gebruik van de potloden, Tom :thumbup:
K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Mijn YouTube-kanaal

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6408 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 23:13:53 »

@citaat Ik heb geen ervaring met een primer.
Ik zet er altijd gelijk de kleur op in enamel want het wordt snel te dik en dan verlies je de fijne details.
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, wel altijd eerst het onderwerp schoon borstelen met een tandenborstel en beetje Jif, Cif of hoe dast ook moge heten.

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #6409 Gepost op: woensdag 29 juli 2020, 23:59:43 »

Een beetje gegoogel geeft het antwoord al :D

Citaat van: sceneryworkshop.nl
De Vallejo Surface primers (grondverf) kunnen direct gebruikt worden of gemixed worden met bijvoorbeeld mediums of vernissen. De grondverf nivelleert zichzelf en droogt mat en hard op, waarbij het de details bewaard. Perfect voor plastic, resin en metalen en kan heel goed gebruikt worden in combinatie met Airbrush.
Mijn YouTube-kanaal

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6410 Gepost op: donderdag 30 juli 2020, 00:17:05 »

Nogmaals, ik heb geen ervaring met primers, zoveel heb ik nog niet in resin gebouwd alleen een dekschuit en een bootje op mijn smalspoorbaan, lees wel jouw resultaten.

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #6411 Gepost op: zaterdag 01 augustus 2020, 23:13:44 »

Bedankt voor de tips Tom  :thumbup: :thumbup:
Groeten barry

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6412 Gepost op: zaterdag 01 augustus 2020, 23:55:42 »

@citaat Ik wacht op jouw ervaring Bas, heb hier ook nog enkele dozen liggen van resin modellen o.a. de Helena van Artitec.

Ook hier staat door de warmte een beetje de hobby op een laag pitje, vervelende van de zaak is dat de V36 een probleem heeft met de haak aan de achterkant, die blijft naar beneden en zit gewoon muurvast.

Had verder nog een bijna catastrofale ervaring afgelopen donderdag. Mijn vrouw heeft me in elkaar geslagen afgelopen donderdag.
Maar gelukkig wel mijn leven er mee gered. Er was een stukje appel bijna in mijn luchtpijp geschoten, ik voelde het stukje steeds kantelen op de rand en dacht niet diep ademhalen maar wel heel stevig hoesten.
Daarop kwam moeders naar beneden want die lag al in bed en begon op mijn rug te meppen en uiteindelijk schoot het stuk appel er uit.
Poeh dat was wel ff heftig. Volgende dagen natuurlijk spierpijn van het meppen op de rug en het harde hoesten. Nu gaat het gelukkig weer beter.

Gelukkig de laatste dagen geen sneeuw hoeven te ruimen.

Paar mensen kunnen helpen met  iTrain, men kan ook naar het iTrain forum alleen daar zal ik niet meer actief aan deelnemen om persoonlijke reden.
Na 91/2 jaar vond ik het wel genoeg en heb Xander in kennis gesteld en die begreep het ook wel. Je moet gewoon op je hoogste kunnen stoppen. :)
Niet dat ik iTrain de rug toe keer zeker niet en beginners zal ik support blijven geven maar wel buiten alle fora om. Doe het liever wat persoonlijker en op mijn manier.

Vanmiddag de inmiddels ontvangen las-modules even op hun werking gecontroleerd en eentje gelijk in gebruik genomen voor fabriek aanbouw.
Testje viel niet tegen, zie wel nu de groene led want de hele module plaats ik in de aanbouw zodat ik maar 2 draadjes ergens nog aan moet sluiten want wil het door een Actie in iTrain aansturen. Ga morgen nog eens kijken om een deel van de aanbouw laslicht vrij te maken want nu is het wel erg veel. Moet natuurlijk ook nog de lichtlekken goed afsluiten maar dat is voor later.

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #6413 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 08:30:50 »

Tom,

Jammer van de V36, moet je hem nu ook weeral terugsturen? Hopelijk gaat het dan niet zolang duren en verdwijnt hij niet.

Dan wil een mens al eens iets gezond eten en dan wordt je daardoor nog eens afgeranseld door je vrouw. >:-D
Gelukkig is het goed gekomen.

Soms moet een mens beslissingen nemen die niet altijd even gemakkelijk zijn, maar gelukkig blijf je actief met iTrain, en zijn wij als beginners en semi-gevorderde nog heel blij met je privé lessen.

De lasmodule werkt toch al mooi,en met de nodige aanpassingen ga je dat zeker weer tot een mooie fabriek in werking krijgen.

Grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #6414 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 09:29:57 »

Weer mooi gedaan Tom. Je bent n echte bron van inspiratie .
Jammer dat je uit het iTrain forum gaat, maar ja Thats life hè , komen en gaan
Maar! denk nu maar niet dat we gaan stoppen met je te “stalken” hier mbt iTrain 😂🤗
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

Hendrik_marklin

• Toffe Gast
« Reactie #6415 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 10:31:24 »

Mooi resultaat Tom. Zal ook eens een setje AK Weathering Pencils aanschaffen :thumbup:

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
    • Wico's Donnerwetter Alm
« Reactie #6416 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 11:23:48 »

Veel mensen die een "bijna dood ervaring" hebben, zien licht aan het einde van de tunnel. Dat moet bij jou dan wel een spoortunnel zijn geweest O:-D. Goed dat je vrouw zo alert heeft ingegrepen :thumbup:.

Het iTrain forum zal jou wel gaan missen, maar gelukkig blijf je ons hier nog ondersteunen. Dat zal ik waarschijnlijk nog hard nodig hebben tegen de tijd dat ik zover ben met mijn nieuwe baan.

Groeten,
Wico

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #6417 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 11:42:18 »

Gelukkig dat je vrouw je hoorde hoesten anders was het misschien slechter met je afgelopen Tom daarom hulde voor je vrouw en haar ingreep.
Wel weer jammer om te lezen dat V36 het toch niet lekker zo doet met de haak aan de achterkant hopelijk wordt het snel opgelost door de leverancier moet hij terug gestuurd worden.
Het laslicht is zeer leuk en sfeervol en geeft een leuke aanvulling aan je prachtige baan.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #6418 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 14:37:06 »

@citaat Ik wacht op jouw ervaring Bas, heb hier ook nog enkele dozen liggen van resin modellen o.a. de Helena van Artitec.
Ik heb geen resin modellen hier liggen. Die ervaring kan ik je (helaas) niet geven. Ik heb wel een Surface Primer (70.614) van Vallejo gebruikt op schuimplaten (waar de laag papier van gestript is).

Voorbeeld schuimplaatje:

Daar gebruik ik twee lagen primer voor. Na wat droogtijd is de Model Air verf prima te gebruiken.
Mijn YouTube-kanaal

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6419 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 14:53:40 »

@citaat
Tom,

Wil zelf nog een gebouw vanaf nul van artitec gaan maken komende winter, dan heb ik deze techniek ook nodig  :)

Die zijn volgens mij wel van resin of heeft Artitec nu ook pluimpjeskarton modellen.

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6420 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 19:23:15 »

Vandaag was het weer een beetje aangenaam in de treinkamer, beetje de laatste delen van de fabriek aangepakt.
Jammer dat een onderdeel nog niet binnen is en het dak van de aanbouw is nog los, vandaar dat de regenpijpen er nog niet aanzitten, wel de dakgoten.
De manco onderdelen heb ik nodig om de buitenketel verder af te bouwen, dat zal nog een paar weekjes duren.

Het was wel pielen met die ketting van de kraan, uiteindelijk met heel voorzichtig de gaatjes wat groter te boren paste de ketting er eindelijk door.

Er is wat werkoverleg

En de achterkant die weinig in het zicht komt te staan.

Op de hoeken zitten gaatjes, daar horen de wandlantaarns in te komen, ik ga proberen om daar een ledje in te bouwen.
Is er toch aan de buitenkant van de fabriek licht, als me dat gaat lukken tenminste.

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6421 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 22:22:32 »

Vervolgens vanavond aan het stoeien geweest met een buitenlantaarn, nou ja, buitenlantaarn is een groot woord maar men snapt wel wat ik bedoel.
Ik was er al eens eerder mee bezig geweest, met smd ledjes en 3mm schalen kom je een heel eind.
De daad bij het woord gevoegd en met wat draadjes geduld en veel licht kwam het eerste buitenlantaarntje dan toch eindelijk voor elkaar.
Wel eerste even kijken of het licht wilde branden en jawel hoor, gelukt.

Daarna ploeteren om het in de hoek van de fabriek te prutsen, het was nog een hele toer om de draadjes binnen door naar buiten te geleiden maar met mijn vingervlugheid was het dan toch redelijk snel gebeurt.
En zo mijne dames en heren hebben we de eerste buitenlantaarn op een hoek van de fabriek, morgen de volgende.

De lichtopbrengst vind ik prima, mooi die slagschaduw van de mannen die werkoverleg hebben.
Voor vandaag vind ik het weer genoeg morgen weer een dag.

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #6422 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 22:25:49 »

Wat een lampje al niet aan sfeer kan doen Tom. :P  :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #6423 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 22:45:31 »

@citaat
Tom,

Die zijn volgens mij wel van resin of heeft Artitec nu ook pluimpjeskarton modellen.

Resin  :)
Groeten barry

donald23

• Toffe Gast
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
    • donald23.nl - Gaming blog
« Reactie #6424 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 09:24:39 »

Erg goed gelukt weer, netjes hoor!
:o)  :o)

Altijd blijven lachen! || Mijn baan-topic

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #6425 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 09:32:39 »

Mooi ambachtelijk werk weer, Tom  :thumbup:

En probeer in de toekomst geen Sneeuwwitje meer te spelen; de Prins(es) op het Witte Paard is niet altijd in de buurt   :o)

Grtz Tony
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig  bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg87

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6426 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 10:31:04 »

Ik heb geen resin modellen hier liggen. Die ervaring kan ik je (helaas) niet geven. Ik heb wel een Surface Primer (70.614) van Vallejo gebruikt op schuimplaten (waar de laag papier van gestript is).

Even gedacht dat je iemand anders was, excuus.  :)

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6427 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 14:50:25 »

Inmiddels trek hier donder en bliksem over Dordt en heb ik de tweede buitenlantaarn in elkaar gepriegeld en gefrutseld.
Deze komt aan de kant van het spoor zo dat men daar ook nog wat kan zien.

De fabriek zou in mijn idee Zuurtanks moeten produceren of repareren, daar heb ik inmiddels een aantal wagons van besteld die in de DDR epoche III rondreden.
Van één wagon wil ik dan enkele tanks af slopen en op het terrein van de fabriek neerzetten.

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #6428 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 17:13:26 »

Zuurtanks ?  :help:

Vaten afgevuld met zuur, Nieuwe rvs tanks voor de industrie, uuuh ik snap het niet?

Gaan ze tanks of zuur maken in het fabriekje ?
Ja sorry, even kortsluiting omdat ik zelf een “zuurboer” ben ja echt haha  :D
Groeten barry

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6429 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 18:23:12 »

@citaat Ik krijg er een beetje het zuur van  :) :)

Deze wagons komen er aan, heb zelf ook geen idee hoe en wat maar ja, je mot toch wat verzinnen.
« Laatst bewerkt op: maandag 03 augustus 2020, 18:27:13 door iTom »

BlikkenTinus

• Stamgast
« Reactie #6430 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 18:57:07 »

Het zijn leuke wagons, Tom  Nou inderdaad nog even bedenken wat ze waarvan maken in die fabriek. Je laat ze er ook flink in lassen, dus wat gebeurt er?
Maken of repareren ze de speciale vaten of gebruiken ze de inhoud ervan? Of produceren ze de inhoud? Dan moeten er ook grondstoffen heen. Zo kun je een leuk verkeer van en naar de haven bedenken.

Groet,

Peter

Wimdouwe

• Vaste Gast
  • Bakkie koffie? Lekker!
« Reactie #6431 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 19:16:33 »

Zijn deze vaten niet van keramiek of zo? Heb ik dacht ik ergens gelezen.

Zilte

• Toffe Gast
  • Een moment van vreugde verdrijft vele zorgen
« Reactie #6432 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 19:33:32 »

Zuurflessen zijn inderdaad van keramiek.
Met vriendelijke groet,

Gerrit

wila

• Stamgast
« Reactie #6433 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 20:04:50 »

Hi Tom,

De afgelopen periode mogen genieten van filmpjes, nieuwe gebouwen, bewegende deuren, laslichten, nieuwe wagonnetjes, ect.
Dat is erg goed bevallen.
Bijna verslavend 😂.

Dus we wachten met smart op meer😉

Groet, Wim

De bouw van mijn voormalige baan : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=42454.0

Modelbaan : Spoorloos , maar niet zoekl😉

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6434 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 20:05:19 »

Ik bijt me wel door de zure appel heen, niets staat vast en alles is nog mogelijk.
Gaan ze in de fabriek keramische zuurpotten maken dat zou ook zo maar kunnen maar ook niet kunnen.

Die keramische zuurpotten moeten toch ook veilig in rekken staan zoals in die wagons en dan zou het zo maar kunnen dat deze fabriek die rekken maakt.

We gaan er geen lang verhaal van maken anders krijgen we weer zure gezichten.
Er is overal een oplossing voor want zoals ik altijd heb geleerd, de oplossing ligt bij jezelf.

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #6435 Gepost op: dinsdag 04 augustus 2020, 18:04:13 »

Ik had voor bier wagons gekozen  :D :D had het zoveel makkelijker gemaakt 😂 hahaha

Gaat mooi worden Tom  :)
Groeten barry

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6436 Gepost op: dinsdag 04 augustus 2020, 18:33:14 »

@citaat Barry, ik heb daar aan gedacht maar ja, dan moet er weer een bierbrouwerij bij komen.
Dit vind ik net weer eens wat anders.
De komende dagen het interpret eens door worstelen kijken of er nog iets over keramische zuurpotten is te vinden op het spoorweg gebied in het voormalige Oost-Duitsland rond de 50er jaren.
En als het niks wordt dan blijven het toch aparte wagons.

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #6437 Gepost op: dinsdag 04 augustus 2020, 21:41:20 »

Even gedacht dat je iemand anders was, excuus.  :)
Geen probleem Tom. Excuus aanvaard :D (al waren ze niet nodig )  ;)
Mijn YouTube-kanaal

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6438 Gepost op: woensdag 05 augustus 2020, 22:30:39 »

Wat moet je nu met dat warme weer, in de tuin zitten maar ja na een uur zit ik me alweer te vervelen.
Dan maar even naar boven, best aangenaam in het treinkamertje, helicopter aan het plafond doet goe zijn werk en met het raam op het Noorden staat ook de zon daar niet op te branden.
Bouwdoosjesweer, was wel net klaar met de fabriek, die heeft inmiddels een vaste plaats gevonden, draadjes naar onder afgevoerd en zo staat de boel er nu bij.

Op de plank ligt voorlopig genoeg om te bouwen maar dit is wel een oude bekende en daar wil ik dan ook weer iets leuks van zien te maken.
Gelijk de plek gekozen waar het zal komen.

Op het werkblad kan het doosje open gemaakt worden en controleer ik altijd of alles compleet is en dat was het deze keer ook (zoveel zit er nu ook niet in  ;))

Dan eerst de muren en de bodemplaat aan elkaar plakken dan kan dat naar de airbrush afdeling.

Het geheel komt op een verhoging te staan van enkel muurtjes opgebouwd uit baksteen.
Ik leg 2 delen met de lijmkant tegen elkaar, dan even met het dunne kwastje er langs dan zit het al een klein beetje vast, smalle deel omhoog zetten en je hebt een prima verbinding.

En zo wordt het dan 1 geheel.

Keet is met de airbrush behandeld.

Net als veel andere delen.

Dan de boel bewerkt met de kleurpotloden, helaas in mijn enthousiasme vergeten daar een foto van te maken.
Daarna met sterk verdunde Oost-Indische inkt het geheel bewerkt voor meer 3D werking.
De boel is nog een beetje nat en daardoor beetje donker.

Na het drogen ziet het er zo uit.

Even vergelijken met het begin  ;)

Tot slot de vloer ook nog een paar druppies O.I. inkt. gegeven.

Morgen weer een warme dag, die zal ik weer afwisselend doorbrengen met tuin zitten, af en toe naar boven verder aan de ouwe keet.
Allemaal morgen genieten van het mooie weer en misschien ook een bouwdoosje van de plank halen om je niet te vervelen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 augustus 2020, 22:45:29 door iTom »

Lobomotion69

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #6439 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 10:12:11 »

Ai Ai Tom. Gij doet goede voorstellen en goed voorbeeld doet goed volgen. Zit nu op de postbode te wachten die volgens track&trace een pakket komt afleveren. Dan kan ik ook weer een paar oude bouw projekten afmaken.
Vriendelijke groet, Henk

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6440 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 14:04:45 »

@citaat  Bij mij is de postbode net weer weg en heeft het volgende achter gelaten.
3 Säuretopfwagons van de DR.

Die gaan later mee draaien in het rangeren naar de haven.

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #6441 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 15:25:14 »

Deze van Brawa is wel érg fraai ===> klik
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Zilte

• Toffe Gast
« Reactie #6442 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 15:33:05 »

@citaat

Net als zijn prijs.  8o
Met vriendelijke groet,

Gerrit

nobody

• Vaste Inboedel
« Reactie #6443 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 15:56:19 »

Tja, kwaliteit of kwantiteit?
Hier een kiek van haar DB zusje ===> klik
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6444 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 16:00:27 »

Wim, ik vind die van Brawa ook mooier maar mijn wederhelft vond ze minder  ;)

Wie weet gaan deze ooit eens op een diorama en komen er 2 Brawa's voor terug.
Voorlopig wacht ik nu even op de reparatie van de V36 want de achterhaak zit muurvast in de ontkoppelstand.
Die zal wel terug gaan naar de fabrikant, ik ga er een beetje aan wennen

nobody

• Vaste Inboedel
« Reactie #6445 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 16:13:17 »

@citaat Wat een pech...
Tot dusverre ben ik érg content met de Brawa "telex" koppeling.
Videootje ===> klik

Zilte

• Toffe Gast
« Reactie #6446 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 16:29:59 »

@citaat @citaat @citaat

Ik zal één van de laatsten zijn, die de kwaliteit van de Brawa onder het tapijt veegt. Maar helaas moet je soms een grens trekken. Dat geldt ook regelmatig voor mijn portemonnee. Een Sinterklaascadeau gemaakt van uieleer. Doe ik hem open, dan begin ik gelijk te huilen.  :D

@citaat @citaat

Hoop voor je, Tom, dat het deze keer wat rapper gaat.

@citaat

Mooi verweerd materieel, Wim  :thumbup:
« Laatst bewerkt op: donderdag 06 augustus 2020, 16:31:45 door Zilte »
Met vriendelijke groet,

Gerrit

Lobomotion69

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #6447 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 17:20:28 »

Tom, met veel plezier kijk ik iedere keer naar de mooie dingen die je frutselt en soms doe ik daar ook wat inspiratie bij op. Maar nu moet er toch even een kritische noot geplaatst worden, naar mijn mening dan toch.
Je bouwt volgens je eigen zeggen in de DDR ep.III. Dat kan uiteraard, je hebt ook allemaal DR materieel op je baan lopen. Dat is prima. Maar nu zie ik op die zuurfabriek een bord met AG (Aktien Gesellschaft). Beste Tom AG's bestonden in de DDR niet. Het was ofwel een staatsbedrijf of een VEB (Volks Eigene Betrieb). Een VEB zou je kunnen zien als de tegenhanger van een GmbH. Daarnaast had je nog enkele prive bedrijfjes maar dat was niet meer dan de slager of de bakker op de hoek.

Uiteraard staat het jou vrij om je eigen interpretatie te geven van de DDR maar ik wilde dit toch even onder de aandacht brengen. Een kleine hint zeg maar.
Vriendelijke groet, Henk

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6448 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 17:55:51 »

@citaat Beste Henk,

als je mijn draadje goed had gelezen dan was je dit zeker en vast tegen gekomen.

@citaat ook ja, ik zit in epoche II/III en net op het randje.

Niet te letterlijk nemen Wim, het gaat om de sfeer van die tijd, Oost-Duitsland (DDR) werd in 1949 opgericht.
Duitsland zat nog in de nadagen van WOII.

De muur kwam pas in 1961, toen was ik 15 en was ik al volop bezig mijn treinbaan af te breken en achter de meiden aan te gaan.
Café de Dreef, in Rotterdam was mijn stamkroeg en in Scheveningen naar Pia Beck luisteren voor het open kelderraam.  ;)
We luisterde naar de muziek van Art Blakey, Moanin en de hit van Dave Brubeck, Take Five.

Dat zijn een beetje de inspiratie bronnen die ik nu heb.
Het wordt dus zeker geen DDR baan maar wel iets uit die sobere tijden waar de Blues en Jazz muziek voorlopers waren van de Beatles en de hedendaagse takke herrie.

Jammer dat ik iedere keer weer moet constateren dat alles te letterlijk wordt genomen en zo mijn creatieve vrijheid minder de ruimte krijgt.
Maar ik ga dapper door want ik bepaal zelf hoe en wat er op komt en of het 100% klopt daar maak ik me niet te druk om, denk dat meer mensen dat zouden moeten doen dan wordt het toch nog gezellig op het forum.

Lobomotion69

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #6449 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 18:13:02 »

Tom, geenszins wil ik je beperken in je creatieve vrijheid, dat zeg ik ook in mijn berichtje. De post die je hier aanhaalt heb ik inderdaad nooit gelezen. Rond kersttijd ben ik niet zo aktief op het forum en later inhalen doe ik dan ook weer niet, sorry, mijn vrijheid. In een zeer recente post had je het zelf over de DDR, daar reageerde ik op en zoals ik al zei, het is slechts een hint, geen commentaar en zeker niet negatief bedoeld.
Vriendelijke groet, Henk