Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Geweldig mooi filmpje. Heb eerst de brilglazen van mijn fokkie moeten oppoetsen voor dit. Was de moeite waard.
This wel precies een vrijdagmiddag dingetje zal er vanavond vast wel een doppie ergens van afgedraaid worden. Dik verdiend.  :thumbup: :thumbup: Oja proost.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op vrijdag 10 juli 2020, 18:40:31
Ok, ik doe niets meer met het handje.  :)

Eerlijk zijn Tom  >:-D

Prachtig filmpje, goede opbouw en dit is pas het begin  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Peter, twijfel jij nu aan mijn integriteit.   :D :O

Ik ben altijd 100% eerlijk want een leugen moet je onthouden en dat is iets wat bij mij wel steeds slechter gaat. :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat iTom 🤭😂
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik geloof je hoor Tom. :)

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zondag 12 juli 2020, 10:05:30
Ik ben altijd 100% eerlijk want een leugen moet je onthouden en dat is iets wat bij mij wel steeds slechter gaat. :P

Als is de leugen nog zo snel, de waarheid achter haalt hem wel.  :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Dus wie neemt er contact op met zijn vrouw? >:-D >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat is geen probleem hoor, ze heeft een mobiel.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou lekker dan, niemand heeft mijn vrouw gebeld. >:-D

Wederom bezig geweest met het omlopen en rangeren.
Liep er eerst een paar keer in vast en na een advies van Wim Ros om alles eens goed op papier te zetten de boel samengevat in een Excel bestand.
Dat gaf een beter overzicht, zo was voor mij het gebruik van Volgend en Vorig blok beter te overzien in de Acties.

Tevens gaf het ook meer duidelijkheid wat er in Acties moest gebeuren, eerde propte ik er te veel in en dan gaat het niet goed.
Voor dat ik dit filmpje kon maken waren er best aardig wat hoofdbrekens en die gaan er ook zeker meer komen want ik zit nu ongeveer op de helft van de acties die uiteindelijk de treinen aansturen om van wagons te wisselen en te rangeren.

Mijn 2 treintjes zijn nu al lekker 18 minuten bezig om mij te vermaken.

Veel plezier met het kijken en wie twijfelt of dit nu allemaal echt door iTrain is geregeld, het is in 1 take opgenomen. >:-D

www.youtube.com/watch?v=EvdCRPbfq04
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Héél mooi, Tom!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuke video
Veel iTrain instellingen doen denk ik.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ja Koos, dat klopt, het gaat niet vanzelf  :) ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 20 juli 2020, 09:00:51
Nou lekker dan, niemand heeft mijn vrouw gebeld. >:-D

Dan had je haar nummer even moeten vermelden.
Haar telefoon had dan rood gloeiend gestaan.  :-) :-) :-)

Citaat van: iTom op maandag 20 juli 2020, 09:00:51
Wederom bezig geweest met het omlopen en rangeren.
Liep er eerst een paar keer in vast en na een advies van Wim Ros om alles eens goed op papier te zetten de boel samengevat in een Excel bestand.
Dat gaf een beter overzicht, zo was voor mij het gebruik van Volgend en Vorig blok beter te overzien in de Acties.

Tevens gaf het ook meer duidelijkheid wat er in Acties moest gebeuren, eerde propte ik er te veel in en dan gaat het niet goed.
Voor dat ik dit filmpje kon maken waren er best aardig wat hoofdbrekens en die gaan er ook zeker meer komen want ik zit nu ongeveer op de helft van de acties die uiteindelijk de treinen aansturen om van wagons te wisselen en te rangeren.

Mooi gedaan Tom.
Het (ont)koppelen gaat heel fraai.
Leuk zoals je de deuren van de loklooks in iTrain hebt opgelost, en dan bedoel ik op het scherm.  :D

Henk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 20 juli 2020, 09:00:51

Veel plezier met het kijken en wie twijfelt of dit nu allemaal echt door iTrain is geregeld, het is in 1 take opgenomen. >:-D


Ik twijfel er helemaal niet aan dat dit kan door iTrain, en hoe ik daar zo zeker van ben....
Nou ik heb het met mijn eigen ogen gezien. >:-D
Vandaag een bezoekje gebracht bij Tom, Het was weer zoals altijd een gezellig onderonsje  :) :)
We hebben weer heel wat kunnen bijpraten over de hobby en hebben ook weer wat ideeën uitgewisseld.
Het was gewoon GEZELLIG.
Tom dankjewel voor de gastvrijheid.

En... je weet... je bent hier ook altijd weer welkom.

Grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Freddy, was weer eens wat anders dan zitten puzzelen met de routes en acties.
Inderdaad zijn er weer wat ideetjes ontstaan waar we wat aan gaan hebben en andere mee kunnen helpen.

Kom zeker weer eens die richting uit.  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Wat een super leuk filmpje, ik heb de volle 18 minuten genoten.
Dat met die loods deuren vind ik zeer geslaagd. Bij het vorige filmpje ging het met "stoten", maar nu liep het gladjes.  :thumbup:

Ga lekker zo door en ik hoop in de nabije toekomst ook met mijn baan te kunnen rijden. (ben nog in bouw fase).

Groet Ron.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat
Sluit mij geheel bij de vorige spreker aan, leuk, leuk in het kwadraat. Maar wat een verademing om die V20 te zien rijden in tegenstelling tot die Starfighter.  >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik als "analoog" rijder doet even een grapje, O:-D

Super leuk dat je In een excel file neerzet wat je over 10 minuten gaat doen, doe je dit ondertussen ook al als je om boodschappen gaat  :P grapje , grapje  :)

Ik wil zelf mijn acties bepalen, en denken aan waar je mee bezig bent houd de hersens jong zeggen ze, juist daarom zou de oudere generatie niet toe moeten geven aan alles er een keer inzetten en dan automatisch gaan rijden en kijken  :idea:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Interessante gedachte, Barry, om alles steeds opnieuw uit te denken en zodoende de hersenen te trainen. Maar is het wel zo? Ik heb de indruk dat het uitdenken, in het programma zetten, testen, herijken en vervolgens weer nieuwe treinbewegingen of acties bedenken, minstens zoveel denkkracht kost. Mij wel, maar mijn bètabrein is minder sterk ontwikkeld  ;).

Als het klaar is, is het klaar, maar als je heel vaak dezelfde handelingen verricht hebt, wordt het ook routine en leer je niks nieuws meer.
Digitaal en geautomatiseerd rijden is niet alleen een kwestie van lui achterover zitten en kijken!

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat
Beste Barry, je wil niet weten hoeveel denkwerk er aan vooraf gaat.
Het uitdenken op zich heeft mij al de nodige hoofdbrekens gekost want het is niet zo dat als je het in Excel bestand zet dat het dan klaar is.
Eigenlijk is het zo dat ik eerst de Route en Actie bedenk en maak en die dan in Excel zet.
Het werkt dan net andersom, ik ben eerst een paar uur aan het bedenken en proberen daarna dat zet ik het in een paar minuten in het bestand.
Dat geeft meer overzicht en heb ik gelijk een naslag werk als er ergens iets verandert moet worden of om andere er mee helpen.
Ik doe geen boodschappen in de winkel, die worden netjes thuis bezorgd en moeders maakt een boodschappenlijst. Ik snap dat het grappig lijkt.

Ik kan ook handmatig rijden maar dat is niet zo aan mij besteed.
Het treintjes rijden is voor mij eigenlijk een bijzaak, ooit heb ik weleens gezegd, als ik weer een nieuwe baan ga bouwen dan zonder treinen, ze geven beweging in de baan en niet meer dan dat.

Het landschapstofferen (scenery) zoals we dat ook wel noemen is meer mijn ding.
Daar kan ik mijn creativiteit in kwijt op bot vieren en dat vind ik ook eigenlijk belangrijker en leuker dan het rijden met de treintjes.

@citaat
Inderdaad wel interessant dat iemand steeds iets opnieuw gaat bedenken, of daarmee de hersens getraind worden weet ik niet.
Denk eerder dat creatief bezig zijn en met de handen bezig zijn meer ontspanning geeft en dat is voor mij het doel van de hobby.
Ik kan uren, dagen en soms weken kijken naar een plek op mijn baan en dan bedenken wat ik daar zal gaan bouwen of plaatsen.
En dan komt het nog wel eens voor dat als het er staat ik uiteindelijk niet tevreden kan zijn over het resultaat en effect.

Het mooie van een hobby is dat iedereen het op zijn eigen manier zal beleven, er zijn geen handleidingen, boeken of wat voor wetenschappelijke manieren die kunnen uit leggen hoe iemand zijn of haar hobby beleefd. Het is de voor mij de meest creatieve beleving van mijn vrije tijd.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Voorlopig de treintjes maar even laten voor wat het is.
Het kraken van mijn hersens beetje rust geven voor dat ik er binnenkort midden in de nacht gillend wakker van wordt.
Komt wel goed, nu verder met een fabriek.

De muren staan, eerst de elastieken er omheen want de postbode heeft ze me niet voor niets gegeven.





De ketel heeft inmiddels ook al een verflaagje, eerst paar kleuren roest, dan een laag chipping en daarna Basaltgrijs er over.
Na het drogen met een kwastje en water beetje het roest tevoorschijn gehaald.

De bouw vordert, de stieken kunnen er af en de muren blijven staan.





Ik zet er eerst nog een laag Vallejo overheen, de bedoeling was om dat met de airbrush te doen maar dat ging niet lukken. De nozzle was gewoon afgebroken. Hoe kan dat nou, zag dat er een heel klein laagje schoonmaakmiddel was achter gebleven, denk dat de nozzle daar niet goed tegen kon want dat hele kleine dingetje was gewoon afgebroken. Nieuwe is onderweg alleen weet ik niet of dat er in gaat want het kan zo maar zijn dat de binnenschroefdraad ook naar de filistijnen is.
Maar niet getreurd, we hebben nog kwasten en daar gaat het ook goed mee.

Deze kleur vind ik wel aardig voor het bouwsel, dus smeer ik die als grondlaag er op.





Maar ja, nu nog de voegen. Dat gaat lastig worden om dat er nogal wat fantasie metselwerk in de muren zit.
Eerst een andere kleurtje, beetje beige vond ik wel aardig en dan met de kleurpotloden aan de slag.
Dat is wel meer werk maar ik ben wel tevreden over het resultaat en de zichtbare voegen.





Morgen weer verder, nu aan de borrel vanwege onze kleinzoon die vandaag 14 is geworden en zijn verjaardag op Bonaire aan het vieren is.
Wij zitten gewoon lekker thuis bij de buis,  :)


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou, dat fabriekje wordt een juweeltje! Ik ben zeer onder de indruk van je metselwerk!
Het wordt heel fraai.

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,
@citaat
Dan zal ik je voorlopig maar best geen vragen meer stellen over het rangeren en routes rijden in iTrain  >:-D
Kunnen de hersenen een beetje tot rust komen :)

Jammer van de airbrush, zit de noozle dan niet in een apart afneembaar stukje van de airbrush mocht de schroefdraad ook zijn beschadigd. Zodat je dit kan vervangen, mijn airbrush heeft een klein afschroefbaar kopstukje waar de noozle dient in gedraaid te worden.

Zoals Peter ook al schrijft, het fabriekje wordt een parel.   :roll: :roll:
Maar begrijp ik het goed, dat de lichte kleur beige wat nu over de gevelsteen zit, er met kleurpotloden wordt weg gehaald zodat enkel de voegen van beige kleur blijven?
Dat is een beetje monnikenwerk, maar wel een mooi resultaat. :thumbup: :thumbup:
De elastieken van de postbode komen hier goed van pas. zijn groot en stevig. :idea:

Wens je kleinzoon nog even proficiat ..

Grts Freddy

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag lekker tussen de lijntjes zitten kleuren.

Met een donkere kleur beetje na bewerkt, de kleur vond ik wel aardig.
Inmiddels wat nieuwe potloden er bij besteld, het er mee werken is me wel meegevallen.

De eerste 2 ramen zitten er ook al in, morgen weer een dag.





Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat gaat er weer schitterend uit zien Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat ziet er echt fantastisch uit!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ik heb het wel eerder gezegd: waar zouden we zijn zonder de kleuterschool. De enige plek waar je leert knippen, plakken en werken met kleurpotloden! :D

Je maakt er weer geweldig mooi nieuw oud gebouw van. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Om goed tussen en naast de lijntjes te kleuren is er goed licht nodig.
Toevallig zag ik deze week bij de Kleine supermarkt die altijd prijzen wint met groente en fruit een voor mijn doel perfecte plafondlamp.
Ophangen dat ding, was wel nog even een dingetje want het kon niet gemonteerd worden op de plek waar het eigenlijk hoorde.
Even paar gaatjes boren en gelijk ook voor de armsteunen, het hangt nu en het geeft licht.
Volgende week nog een plafondplaatje er bij zetten dan is dat ook netjes afgewerkt.

Licht links boven het baantje



en licht rechts boven het baantje



en over de hele breedte



Ik moest voor Freddy (Kelderspoorder) nog een loc wegbrengen naar 't Winkeltje, de loc gaat daar omgebouwd worden.
Daar zag ik toevallig een oude bekende, die gaat weer een plekje krijgen ergens in een hoekje.



En verder nog wat ramen en deuren geplaatst in de wanden van de fabriek.
Deuren eerst nog even bewerkt zo dat het een beetje op ouwe deuren lijkt.







Morgen weer eens wat verder met de routes en de acties, denk dat het niet al te best weer gaat worden en dan is het leuk om een beetje te puzzelen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Met zulke mooie verlichting zal je baantje er nog beter gaan uitzien. :roll: :roll:
Het oude fabriekje begint er ook netjes uit te zien.
Echt iets om jaloers op te worden.
mooi mooi.

Grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goed gevonden die verlichting. Toch hier ook eens die supermarkt doorstruinen of ze dat nog hebben in de bak hier.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Je kan het via de webshop bij de Lidl bestellen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
heel mooi filmpje ik w8 tot er een kamer vrij is dan kan ik ook beginnen met bouwen heb nu een klein baantje maar veel beterschap met je schouder en veel plezier van de hobby mvg rene rademaker
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Dank je.
Zo jij hebt wel heel veel gelezen in mijn draadje.
Leuk daar is het ook voor, gelukkig gaat het de laatste tijd beter met de schouder(s), voordeel van een slijtage is denk ik dat de slijtage nu zo versleten is dat ik er geen last meer van heb  ;) :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Accepteer je nog wel schouderklopjes? >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Op het forum zie ik soms wel eens voorbij komen wat het nut is van zoveel functies bij een (mfx-) loc. Ik denk dat je alleen al met jouw filmpje duidelijk hebt gemaakt wat een mogelijkheden iTrain biedt om e.e.a. volledig automatisch aan te kunnen sturen. Alleen daarom al zeg ik hoe meer functies hoe leuker!
Ik heb nog maar net mijn eerste "test" route in iTrain achter de rug en zag toen al de opties om bijvoorbeeld onderweg, bij stations, etc.etc. geluid te kunnen regelen. Superleuk dit. Ik kijk ernaar uit om een stoomlocomotief door mijn BW te sturen met alle opties die maar mogelijk zijn qua geluid alleen al (bedenk wel dat ik echt zwaar slechthorend ben, maar het is zo machtig mooi dat het allemaal kan vandaag de dag).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag nog een beetje verder gewerkt aan de fabriek.
Er komt geen verlichting in, achter de ramen wat printplaatjes geplakt van een fabriek en voor de bovenverdieping van het kantoor, op de foto zie je er niets van maar het zit er wel.
Ook het dak dicht gemaakt en de lichtkoepels geplaatst, onder de lichtkoepels een stuk zwart karton geplaatst je kan dus van bovenaf niet naar binnen kijken.

Het dak voorzien van schoorsteen, ontluchting en een of andere pijp.
Met de potloden bij de pijp en de ontluchtingsbuis wat geweatherd, er zijn nog wat nieuwe potloden onderweg om de rest van het dak te weatheren want nu is dat nog wel een beetje clean.










Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De bouw van de fabriek verloopt richting het einde.
Vandaag de aanbouw en verder wat details er aan geplakt.
Ik wil in de aanbouw lassers aan het werk zetten, dacht dat er nog een module laslichten ergens lag maar helaas die lag er wel maar lassen ho maar.
Met een beetje mazzel heb ik er binnenkort weer 2 binnen en kan ik er één voor de aanbouw gebruiken en zo komt er dan toch nog een beetje afwisseling en licht in de fabriek/aanbouw.







De houten laad/losvloer kan ook in gebruik worden genomen.



En met een afdak staan de Preiser-arbeiders bij regen ook lekker droog.





En binnen worden de fabrieksdampen afgezogen en via de pijp de lucht in geblazen, zal toen nog wel niet vrij van Co2 en fijnstof zijn geweest maar binnen wass het redelijk uit te houden maar gezond was een ander ding.



Deze week zal de bouw worden afgerond en dan moet er nog ergens een plekje voor gevonden worden, zou passen in een hoekje met industrie is de gedachte.





Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi geweatherd, Tom  :thumbup:

Zorg wel dat je koud-las-modules aanschaft, anders smelt je bijgebouw  8)

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het is weer een prachtig stukje scennery geworden Tom, mooi die steentjes. Zal weer super staan op de baan.

vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ferm gedaan Tom 👏🏻
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Even de laatste updates gelezen en de foto's bekeken.
Het ziet er weer schitterend uit.

Henk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo Prutser, dat ziet er weer keurig netjes uit, dat doe ik je niet na.

Groetjes.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Welk merk en kleur potlood gebruik je voor het invoegen?
En hoe haal je het dan weer voorzichtig weg?

Wil zelf nog een gebouw vanaf nul van artitec gaan maken komende winter, dan heb ik deze techniek ook nodig  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Barry, ik gebruik hiervoor de AK Weathering Pencils, die kan je per potlood, doosje van 5, of het hele assortiment van 37 kleuren bestellen.





De muren heb ik eerst in de kleur van het voegsel gezet. Dan hecht het potlood ook beter.
Bij resin zoals van Artitec is het beste om voor de voegen Enamel verf te gebruiken want met acryl direct op het resin wil het niet helemaal goed lukken.

Als de voegkleur goed droog is dan met het potlood dwars op het onderwerp voorzichtig heen en weer halen.
Niet te hard drukken want dan druk je de voegen weer vol.



Daarna met de poederkwast uit de toilettafel van moeders residu weg vegen en blazen wil ook wel helpen.



Hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor Barry1972 en ook voor alle andere die hier mee aan de slag willen, moeilijk is het zeker niet zolang je het rustig aan doet en als het niet goed gaat dan even onder de kraan en opnieuw beginnen (wel eerst goed laten drogen  ;) :))
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zoooo Tom, jij hebt echte, serieuze , professionele, AK weathering pencils gebruikt!
Uitermate cool.
Ik heb mij van doodgewone Bruynzeeltjes en merkloze stompjes bediend. Maar mijn basismateriaal was ook simpel karton.
Het resultaat is echt prachtig. Ook weer een dot van een fabriek! Komt op de lijst voor monumentaal industrieel erfgoed om bewaard te blijven voor het nageslacht. En dan mag je er niks meer aan veranderen.

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Peter, die potloden zijn geweldig en voor € 1,- per potlood vind ik de aanschaf nog al meevallen, wil niet zeggen dat ik een potloodventer ben.   >:-D

Ook ik heb al eens eerder met de kleurpotloden van de kleinkinderen wat geprobeerd maar het resultaat was dan stukken minder en wat glimmend.
Je kan ook mooi streepjes op het onderwerp met een vochtig kwastje behandelen, ik was al bezig op het dak.
Inmiddels ook bezig met de sponningen van de daglichtkoepels, morgen verder want het is nog niet overtuigend.

Zonder bewerking



In bewerking



In plaats van ver af ook voor dichtbij



Er komen nog wel enkele veranderingen maar die zijn minimaal, voel me vereerd dat het pandje nu op de lijst komt voor monumentaal industrieel erfgoed om daar bewaard te blijven voor het nageslacht.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 29 juli 2020, 18:41:34
Bij resin zoals van Artitec is het beste om voor de voegen Enamel verf te gebruiken want met acryl direct op het resin wil het niet helemaal goed lukken.
En als je i.p.v. enamel een primer gebruikt? Dan moet het toch wel lukken met acryl?

Ik moet zeggen dat je een mooi resultaat hebt bereikt met het gebruik van de potloden, Tom :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ik heb geen ervaring met een primer.
Ik zet er altijd gelijk de kleur op in enamel want het wordt snel te dik en dan verlies je de fijne details.
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, wel altijd eerst het onderwerp schoon borstelen met een tandenborstel en beetje Jif, Cif of hoe dast ook moge heten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een beetje gegoogel geeft het antwoord al :D

Citaat van: sceneryworkshop.nlDe Vallejo Surface primers (grondverf) kunnen direct gebruikt worden of gemixed worden met bijvoorbeeld mediums of vernissen. De grondverf nivelleert zichzelf en droogt mat en hard op, waarbij het de details bewaard. Perfect voor plastic, resin en metalen en kan heel goed gebruikt worden in combinatie met Airbrush.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nogmaals, ik heb geen ervaring met primers, zoveel heb ik nog niet in resin gebouwd alleen een dekschuit en een bootje op mijn smalspoorbaan, lees wel jouw resultaten.