Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op vrijdag 05 juni 2020, 20:41:47
Vandaag natuurlijk het plan om eens lekker met de treintjes te speulen maar ja, dan staat moeders even in de weg, het is vrijdag, stofzuigen en daar gaat dan mijn vrije vrijdagochtend.

Waarom zou jij het beter hebben dan de rest van de goegemeente hier? ;)
Bij mij is het de zaterdag.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat

Of oordopjes indoen. 8o
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ja, ja en dan ook nog een mondkapje voor, het blijft feest.
Heb al een oorkapje.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik rol ook even in je draadje, dan kan ik deze mooie van jou ook volgen. Verder zal ik mijn mond houden haha.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nu de boel in huis zo goed als klaar is, wachten is op verlichting onder de keukenkastjes, komt eind juni, en ook mijn schuurtje meer opberg ruimte heeft met de oude bovenkastjes stort ik me maar weer eens op het treinbaantje.

Eerst een route gemaakt voor de goederen trein met de V20 006 van Lenz, deze heeft maar een paar functie's zoals koppelen en afkoppelen.
Voor de Brawa V36 ben ik aan het bedenken wat die gaat doen en daar zijn meerdere functies vanwege de geluid-decoder en die wil ik ook gaan gebruiken.

De goederentrein vertrekt vanaf de haven, gaat richting opstelsporen naast de lokloods. Zo blijft er ook ruimte over voor andere treinen zodat ze niet te veel op elkaar moeten gaan wachten. Vervolgens vertrekt de goederentrein naar het goederenstation. Zodra de goederentrein bij het goederenstation is gaan daar de deuren open. Daar koppelt de V20 006 af en gaat voor onderhoud/reparatie naar de lokloods. Na een modelbouw-uurtje van 60 seconden vertrekt de V20 006 weer terug naar het goederenstation, koppelt weer aan en gaat nieuwe vracht ophalen in de haven terwijl na vertrek de deuren van het goederenstation weer gesloten worden.
Het was een leuke puzzel in iTrain, probleem was dat de loc te snel de loods verliet, de truc is daar om in de actie niet de toestand "Wachten" te gebruiken maar "Klaar" met deze "Klaar" toestand wordt de ingestelde wachttijd van de route gebruikt en bij de toestand "Wachten"niet.

Hier een filmpje welke een beetje is ingekort zo dat er meer aandacht is voor de acties.

www.youtube.com/watch?v=gsueeKe55ek
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooie actie. :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciaal gewacht tot ik thuis was om het filmpje op het grote scherm van de TV te kunnen bekijken.
Man wat is dit een pracht om te zien hoe het lokje mooi over de baan heen en weer zijn route aflegt.

Heb er echt van genoten. :thumbup: :thumbup:
Het wordt toch weer eens tijd dat ik zelf ook weer wat meer tijd kan vrijmaken voor verder met iTrain te gaan stoeien, want dit doet mijn handen weer kriebelen als ik dat zie hoe je het allemaal voor mekaar hebt gekregen.Alhoewel, voor jou is dat maar een kleinigheid. ;)

Nu weer wachten op het volgende filmpje met de V36  >:-D

Grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Pff. Ik heb niet alle 126 pagina's van je verslag gelezen. Maar toch onder de indruk van de voortvarentheid
waarmeen je te werk gaat.
Ik heb in ieder geval wel een aantal dingen gezien die voor mijn nieuwe baan ook leuk zijn  :D

groet, Guus
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Fantastisch mooi filmpje, Tom! Dat soort lage snelheden en gecontroleerd af- en aankoppelen is er in mijn analoge wereldje niet bij :D.
Ziet er allemaal schitterend gedetailleerd uit; het enige dat me altijd weer opvalt -ook op andere banen- is de grote lap transparant plastic aan de binnenkant van de locloodsdeuren; aan de buitenkant mooie ruitjes, maar van binnen... Is ook lastig anders te maken, of je zou de ruitjes op maat uit moeten snijden en in de sponningen moeten lijmen.
Op zich al ondoenlijk monikenwerk en dan ook monteren zonder lijmresten op je ruitjes te krijgen 8o.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Hanzi op woensdag 17 juni 2020, 19:54:42

... het enige dat me altijd weer opvalt -ook op andere banen- is de grote lap transparant plastic aan de binnenkant van de locloodsdeuren; aan de buitenkant mooie ruitjes, maar van binnen... Is ook lastig anders te maken, of je zou de ruitjes op maat uit moeten snijden en in de sponningen moeten lijmen.
Op zich al ondoenlijk monikenwerk en dan ook monteren zonder lijmresten op je ruitjes krijgen 8o.

Ja Hans, dat ben ik helemaal met je eens, zeker als er dan ook nog ee lamp verkeerd op staat. Het is misschien een mogelijkheid om van de overgebleven deurtjes de sponningen aan de binnenkant te plakken maar die deurtjes zijn er ook zo verdraaid last uit te krijgen en veel reserve heb ik niet meer. Overigens vond ik achteraf deze hele locloods niet echt geweldig. Te hoge ingang, bijgebouw wat niet goed passend door de zijramen van de loods en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar ja, voorlopig doe ik het er maar mee en wie weet komt er ooit nog een andere.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Relaxte film, Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Fraai stukje techniek Tom, mooi gedaan. Die opengaande deuren, ook van de goederenloods zijn natuurlijk de krenten in de pap.
Zie ik daar bij ca. 1:45 dat je op een display onderlangs de baan zelfs toont hoeveel stroom en spanning er op de baan staat?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat  Die display is een meter welke stroom en spanning gebruik aangeeft van de externe trafo voor o.a. de servo's die de wissels aandrijven.
Voor baanspanning en stroom heb je hier niets aan, externe trafo wordt hier mee in de gaten gehouden, gewoon gedaan om die saaie voorkant beetje te doorbreken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Geweldig filmpje Tom  :thumbup: :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het is momenteel niet echt lekker modelbouwweer ondanks dat deze week onze tuin 2 x blank heeft gestaan, in ieder geval goed voor de plantjes en ik hoef (mag) niet de tuin sproeien en de plantjes water geven.

Vanmorgen vroeg wakker, even naar de ambulante Griekse tapas handelaar voor wat lekkere hapjes voor vanavond gaan we nog een keer genieten van concert uit het Scheepvaartmuseum met Danny Vera, was gisteravond niet best met dat streamen.
Nieuwe link en code gekregen kunnen we er nog een keer van genieten, geweldige kerel die tenminste echte muziek maakt, vind ik.

Vandaag de bezetmelders van een laatste blok aangesloten. Terwijl de module op zijn kant stond kreeg ik nog even een spontaan gevoel van activiteit om de straatlantaarns aan te sluiten. Nou dat ging lekker, de eerste was het ledje stuk, de tweede wilde wel maar de derde was het niet eens met de draadjes aansluiten. Toen bedacht ik me dat ik ooit het idee had om niet in het donker te gaan zitten en dan de lampjes op de baan feeëriek mij te laten verwennen met sfeerlicht.
Daarom acuut gestopt met het aansluiten van straatlantaarns, die gaan toch nooit aan.

Wel nog 3 ladders geplaatst bij de haven kade en een connector voorbereid om de laatste module netjes te verbinden, gebeurt nu met steekkroonsteentjes of hoe die ook moge heten. Misschien morgen de nettere verbinding aansluiten en dan de boel met bout en moer aan elkaar koppelen.





Iedere vader morgen een fijne vaderdag met mooi weer.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Toch lijkt het me wel leuk om in het donker met lampjes aan, om er bij te zitten,
bij mijn baan genoot ik er ook van  :)

Gr Einte
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Weer een mooie foto van de kademuur, ik ruik de haven alweer! :thumbup:

Ik begrijp jouw idee over verlichting volkomen. Jouw baan is in het daglicht trouwens ook veel mooier te bewonderen. Op mijn baan komt er wel verlichting maar heeft dit ook niet echt de hoogste prioriteit. Je zou kunnen zeggen dat dit onderwerp is onderbelicht. :D

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat +
Ik heb ook het idee dat mijn vrouw dubbel van het lachen niet meer bij zal komen als ze mij van de winter in het donker ziet zitten omdat het zo'n leuk sfeertje is.
Nee die tijd hebben we gehad.
Ben ook in huis niet zo van kaarslicht, geeft me zo'n Hare Krishna gevoel en oranje staat me ook niet zo.
Lekker overal goed licht, kan je tenminste zien wat je doet en wat je eet.

Overigens komt er wel wat binnenverlichting in enkele gebouwtjes maar alleen in het hoog nodige zoals de loc-loods, goederenstation en een enkele fabriek.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi filmpje Tom.

Citaat van: iTom op zondag 21 juni 2020, 11:22:37
Ben ook in huis niet zo van kaarslicht, geeft me zo'n Hare Krishna gevoel en oranje staat me ook niet zo.

Weet je dat zeker? Heb je onranje geprobeerd?  >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het was weer afzien met het weer, geen echt weer om aan de modelbaan te werken.
Het is een hele kunst om de warmte buitenhuis te houden maar tot op heden lukt ons dat aardig, er staan een stuk of 6 van die helicopters in huis te draaien, zowel hangend aan het plafond als laag bij de grond, gelukkig hebben we in het verleden altijd gekozen voor apparaten met een laag db zodat de herrie mee valt anders krijgen we het daar weer warm van.

In de zijkamer die op het Noorden ligt is het wel uit te houden en met de plafond ventilator in de hoogste snelheid bezig om de Brawa te ijken en in te regelen.
Maar dat is toch wel even een dingetje, het inregelen viel wat tegen maar denk dat ik het nu wel onder controle heb. Beetje aanpassen in de CV 3 en 4 en de reactievertraging in iTrain goed aanpassen wil de loc eindelijk daar stoppen waar ik wil.

Er kwam ook een pakketje langs.
Deze kunnen we ook bij de andere dozen leggen en zal zeker weer een uitdaging worden om deze te bouwen en ook beweegbaar te maken met een vertragingsmotortje.
Dan moet er natuurlijk ook echte kolen bij komen want dan wil ik wel dat moeders straks kan zeggen, ik ruik de mijne, dan zeg ik, schat het kan ook de mijne zijn. (ouwe humor)



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 24 juni 2020, 18:46:59
Dan moet er natuurlijk ook echte kolen bij komen want dan wil ik wel dat moeders straks kan zeggen, ik ruik de mijne, dan zeg ik, schat het kan ook de mijne zijn. (ouwe humor)
:D :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoewel het de laatste dagen tropisch modelbouwweer was en soms ook te warm om buiten te zijn en tussen  het zitten, het liggen en het vele drinken (water) door geprobeerd om mijn nieuwe aanwinst, de V36 goed te ijken.
Maar wat een tegenvaller, er zit een D&H decoder in die toch wel vanwege de fanfare goed moet worden ingesteld maar uiteindelijk na enkele pogingen de curve goed kunnen krijgen.



Maar het rijden viel dan toch weer een beetje tegen, afremmen voorwaarts en achterwaarts ging toch niet zo mooi als bij de V20 die ook geen enkel probleem had met het ijken. Maar goed, die is ook niet full-sound en 1/3e goedkoper dan de V36.
Uiteindelijk na veel bloed, zweet en tranen krijg ik nu de V36 redelijk rijdend middels een route, daar kan ik denk ik nog wel iets aan verbeteren wat betreft het afremmen. Iets doen met de reactievertraging of misschien CV4 nog iets aanpassen. Wie het weet mag het zeggen.

Vanmorgen onder erbarmelijke temperatuur omstandigheden weer getest en gelijk een video opgenomen en fillumpie van gemaakt.
Het route rijden gaat verder wel goed op het afremmen na, afkoppelen is wel erg lastig als je gewend bent aan Lenz en ESU. Die laten een loc tijdens het afkoppelen nog wat optrekken zodat de haak goed los kan komen, de D&H decoder zegt dat doe je dan maar lekker met je iTrain. Dat betekent dat voor het ontkoppelen de loc in de rangeerstand moet anders werken de el. koppelingen niet. Dan de juiste koppeling kiezen terwijl bij Lenz en ESU de rijrichting bepaalt welke koppeling er gebuikt gaat worden maar is hier dus niet. Zodra de koppeling zakt komt de haak los en moet de loc een klein stukje optrekken in de juiste rijrichting om vervolgens een route te rijden terwijl dan ook gelijk de stand rangeer en de achterste koppeling weer worden uitgeschakeld. Tja, je moet het maar weten en voor deze aanschafprijs kan je ook niet alles verwachten  :(.

Soms lijkt het allemaal zo simpel en achter af is dat ook zo.

Hier het filmpje met het geluid wat mij meer doet denken aan een overvliegende F16 terwijl het geluid al met 1/3e is verlaagd in het volume en natuurlijk met mijn vrouw waarvan het geluid niet is bij te stellen die er weer doorheen moest kletsen  over een toeter. Ik dacht nog, hou je toeter maar dat was al te laat.

www.youtube.com/watch?v=jDQYniYD9N4

Zo, nu toe aan een ijs maar dan ook ijskouwe gele kanarie.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Knap geprogrammeerd, Tom  :thumbup:

Was leuk om naar te kijken ( met gratis hoorspel ) , maar was jij nou tijdens de V36 fanfare op je blokfluit mee aan't spelen ?  :D

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Die ijskouwe gele kanarie heb je verdient, Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuk filmpje Tom, en nu hoort er ook een stem bij de foto :)

Ik vind het behoorlijk werken hoor. Een kniesoor die dit niet goed vindt.

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@citaat  :thumbdown:

Niks knap geprogrammeerd. De elektrische koppeling werkt niet goed: de D&H decoder is niet goed ingesteld op de koppelingwals (CV's 138 - 142 en verder), de "rangiergang" moet er nog uit, de elektrische koppeling blijft veel en veel te lang bekrachtigd (timer) dus die zal geen lang leven beschoren zijn en het remmen is niks: er wordt niet geremd. Tot slot lopen de geluiden niet synchroon en het "ontkoppelgeluid" ontbreekt maar mogelijk heb ik dat gemist door het gebabbel. En "gebeurt" en "verdient" is trouwens met een d.
Mvrgr, N.Nessie.

Edit: post aangepast naar aanleiding van https://forum.3rail.nl/index.php?topic=80451.0
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat kijk dat klinkt tenminste recht voor zijn raap en ook weer een forumlid die thuis is in de Nederlandse taal en dat ook op irritante wijze wil laten blijken.

Hmmmm. Nessie waar doet me dat nu toch aan denken  >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Nessie,

Normaal reageer ik niet op zulke opmerkingen maar ik vind dit wel heel erg kort door de bocht. :thumbdown:

Tom geeft zelf al aan dat hij nog niet tevreden is met de uitkomst van de manier van rijden wat komt door zijn onbekendheid met deze decoders. In plaats van aan te geven hoe het dan wel kan vertel je vrij lomp wat er volgens jou niet klopt. Dit forum is er onder andere voor bedoeld om elkaar te helpen. Deze reactie is ook zeker niet bedoeld om jou te beledigen maar het kan allemaal wat vriendelijker.

Ook ik vind het taal technisch soms tenenkrommend wat er op diverse forums voorbij komt maar om nu meteen mensen er zo op te wijzen.......... dat is niet nodig en trouwens ook kansloos.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het is overigens "Tijdens de pauze is er een wonder gebeurt" gewoon met een T alleen als er zou staan "Tijdens de pauze was er een wonder gebeurt"dan zou het met een d moeten.

Tevens vind ik dat nieuwe beschaafde forumleden eerst zich dienen voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.
N.Nessie jouw 1e reactie is niet de binnenkomer die ik kan waarderen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sorry Tom. Kijk eens hier ===> klik
Groetjes, Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nee hoor, het moet een "d" zijn, het is (geloof ik) onvoltooid verleden tijd, er komt alleen maar een "t" achter "gebeuren" als het in de tegenwoordige tijd is, bijvoorbeeld "het gebeurt".

Verder denk ik dat Nessie wat af weet van deze techniek, het komt wat rottig zijn strot uit, maar daarmee is hij niet de enige......

Groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik weet dat dit geen  taalforum is, maar als we het dan toch over juiste spelling gaan hebben...
Het is:
Er is een wonder gebeurd
Er gebeurt een wonder
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben er ff beetje klaar mee.
Volgens het "Rotterdamse" taal boek is en was het goed.
Rotterdams is altijd met een HARDE EN NATTE THEE

www.youtube.com/watch?v=1aJKMJuVCjM
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Momenteel irriteer ik me mateloos aan al dat gezeik over een d of een t en andere taal of schrijf fouten.
Als andere daar graag mee bezig zijn ga dan naar een taalforum en leef je daar uit, hier op dit forum gaat het over treinen, rails, wissel, seinen, decoders, centrales enz. enz. Het gaat over een hobby van liefhebber op spoorgebied in miniatuur.

Het forum is naar mijn idee om je ervaring in de modelspoorhobby met elkaar te delen en elkaar waar nodig verder op weg te helpen.
Steeds meer merk ik dat deze gedachte net als veel zaken tegenwoordig niet meer relevant zijn en we elkaar liever de les lezen over van alles en nog wat maar niet waar het omgaat.

Ik kan me daar niet in vinden, heb voor zover ik me kan bedenken altijd getracht om voor zover mijn kennis gaat andere te helpen en te adviseren.

Merk ook dat ik daar niet de enige in ben.
Ik ga er dit weekend maar weer eens rustig over nadenken of ik hier wel verder wil of dat ik ga stoppen en dat is helaas niet de eerste keer dat ik daar over na ga denken.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Kop op Tom!
Laat 't langs je afglijden.
Laat je fans niet zakken...
Spoorgroeten, Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Trek het je niet aan !  Drink een kopje thee en onthou dit simpel (Vlaams) ezelsbrugje :
ik drink nooit t        gij/jij drinkt altijd t     hij/zij drinkt alleen t als hij/zij tegenwoordig is   :)  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
dat krijg je met hoge temperaturen. Over enkele dagen is iedereen weer wat afgekoeld en kijkt er weer wat positiever tegenaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom. Ik geniet heel vaak van de prachtige staaltjes modelbouw die je hier laat zien en ik hoop toch echt niet dat je gaat beslissen om ermee te gaan stoppen.
Je geeft het antwoord zelf al.....het is geen taalforum en vrijwel niemand in NL schrijft foutloos dus ik zou me er ook niet druk om maken als ik jou was.

Dus: IK HOOP NOG HEEL ERG VEEL VAN JE PRACHTIGE KREATIES TE ZIEN!!! (Of is het nou creaties....?)


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@N.Nessie
De meest lompe opmerkingen die ik de laatste tijd gezien heb. Meer zeg ik niet....
@Tom,
Gelukkig zijn er nog meer als genoeg mensen die wel normaal doen. Ik zou zeggen, toevoegen die gast aan de negeerlijst, heb je daar ook geen last meer van.
Voor je trouwe fans alsjeblieft blijf! Zodat we hier van je kunsten kunnen blijven genieten  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goedemiddag Tom,laat praten,je kennis van modelspporhobby is goed,daar gaat het om.
Ik schrijf ook weleens kat met een u.
En Nessie bestaat niet echt,het is een gecreeerd monster door de lokale bevolking in een schots meer.
Met vrG Rene.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja, gloeiende, gloeiende... As rechtgestaarde Rotterdammert van geboorte dan toch tenminste, mot mij effe van het hart as dat ik hiero dus helemaal de schurft van zit te krijge.
Tom, je ken het niet make om je uit dit internetplein te late blaffe door een of andere lompe betwetert! Wat motte wij dan? Zonder jouw kunsten? De lere we het nooit!

Nee man, gewóón blijve doorgaan en late ze verder het leplazerus krijge!
Achter zoveel mogelijk woorden komp nou eenmaal een T.
Ja toch? Niet dan? Nou dan?
Dus.
En wie dat niet begrijpe ken, ken een figuurlijke stomp voor zijn broodmolen krijgen of voor ze murf. Ken mijn het rotte.

De welgemeende, hartelijke groete en tot gauw ziens, met fillumpies en fotootjes!


Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tja Tom, zat fans hier, geen reden om weg te gaan hier.
Zoals ik in mijn reactie al schreef is dit geen taalforum. Normaliter reageer ik hier dan ook nooit op taalfouten zolang ik maar begrijp wat de schrijver bedoelt (ja, met t ;)). Maar op het moment dat iemand -jij in dit geval- gaat vertellen hoe iets gespeld moet worden en dat klopt niet, ja dan reageer ik wél.
Goed, genoeg gezemeld dus snel terug naar je leuke treintjes-topic. Ik vind t altijd bewonderenswaardig te zien hoe jij je keer op keer op nieuwe technische hoogstandjes stort, zowel hard- als software. Petje af van deze analoog-dino.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
dit opmerkingsgedoe van steeds dezelfde leden wordt hier stilaan een gewoonte.Zijn er zelfs die beslissen dat een ander zijn topic moet gesloten worden of geven alleen negatief commentaar.Niks van aantrekken zeggen ze in belgie en de block knop gebruiken.Op zen vlaams : de vuilbak is genoeg voor hun :) en heb je er geen last meer van.Leden genoeg die het hier goed menen en je topics graag volgen
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: nobody op zaterdag 27 juni 2020, 12:33:22
Laat je fans niet zakken...
:roll: Maar wel in de taalfouten discussie aansluiten met weer een KLIKKIE
En beginen met Sorry Tom. :roll:  :roll: Totaal nutteloos dat soort bijdrages hier op het forum.

Tom, doe wat je doen moet, maar laat je niet op de kast jagen.
En ik sluit me aan bij de woorden van BlikkenTinus; Nee man, gewóón blijve doorgaan en late ze verder het leplazerus krijge!  :-) :thumbup: :thumbup:


Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo allen,

Inderdaad is het hier geen taalforum, als inhoud voor allen begrijpelijk is , zullen we op spelling, vervoegingen en stijlfouten niet ingrijpen, als iets niet leesbaar is meld het bericht aan moderator, en anders het dringende verzoek niet te reageren, groet Walter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@citaat

Zou het forum beheer dan de heer N.Nessie ook via een persoonlijk bericht willen wijzen op zijn lompe introductie op dit forum. Nog los van de taaldiscussie, met je eerste post een zeer gewaardeerd forumlid bijna over het randje duwen om te stoppen vind ik zeer kwalijk (zacht en vriendelijk uitgedrukt).

Met vriendelijke groeten,
Wico 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wauw  8o

Het gaat steeds lekkerder hier de laatste tijd op het forum.

Begripsfout, kennisfout, schrijffout, veel fout in veelvoud.
Maar begrijpen we wat wordt bedoeld of is bedoeld?
Een ieder bedoelt het goed, maar bedoel je het goed met een correctie op deze manier?

Hoe lang men ook op het forum is, net nieuw of al heel lang, men hoeft het niet te benadrukken dat er een taal- of schrijffout wordt gemaakt.
Hoe goed wellicht ook bedoeld, het is onpersoonlijk maar wel persoonlijk voor de ontvanger en laten we daar nu het Persoonlijk Bericht voor hebben.

Als een schrijffout je al stoort, dan stoort het eeuwige gezeik daarover anderen nog meer.

Een stellige reactie op wat je fout vindt aan een uitspraak over bijvoorbeeld een technische vraag is wat anders.
Daar komen meningen tot botsen en brengen de botsingen c.q. reacties hopelijk uiteindelijk duidelijkheid over het (technische) onderwerp, precies waar het forum voor is bedoeld.
Leren van elkaars fouten, elkaars kennis, elkaars behulpzaamheid, kortom leren van elkaar, het liefst op gepaste wijze.

Het is gebeurd en, Tom, ik hoop dat de verzameling van positieve reacties je opbeurt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
laten we over gaan tot de waan of orde van de dag  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ha Tom en alle andere lezers,

Ook ik vind het vreselijk vervelend als mensen op het forum opmerkingen maken over kleine fouten in de Nederlandse taal. Hoe wel ik me ook soms kan ergeren als iemand zomaar wat op het forum kwakt, wat weg heeft van Nederlands. Zonder komma's, punten en hoofdletters.

Jaren geleden heb ik iets over een voeding van een digitale M-baan op het forum gezet. Ik werd finaal afgebrand over het feit dat we op de door mij uitgelegde wijze de verenigingsbaan van energie voorzien. Inmiddels doen we dit al meer dan 25 jaar.  Dit is voor mij de reden geweest om niet veel en zeker niet op alles te reageren. Ik kan het mezelf wel eens aantrekken als ik een kromme zin heb geschreven of de zin niet goed heb goed afgemaakt.

De irritatie die hier naar voren komt, komt eigenlijk naar voren omdat men vroeger op Lagere School of Basisschool niet goed alles van de Nederlandse taal heeft gesnapt of uitgelegd gekregen.

Maar helaas er gebeurt hier van alles en het is vreselijk wat hier is gebeurd!!!!!!! (Ja inderdaad met D, want het is een voltooid werkwoord)

Groet,

Niek
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Ik heb weeral genoten van het filmpie, of moet ik schrijven filmpje? :D
Altijd toch leuk als zo moeder de vrouw even commentaar komt geven net op het ogenblik als je aan het filmen bent. >:-D
Als tip aan de machinist, best even de auto vastsjorren op de wagon of hij zou onderweg wel eens willen afstappen. 8o
Op het einde dacht ik nog van joh Tom gaat nog blokfluitspelen  ;)
Nee nee het was gewoonweg genieten van wat je ons hier weer laat zien, en als je zo een lokje ziet rangeren over de baan. :thumbup: :thumbup:

Grts Freddy