Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wordt het een dijk of is het een strand, wordt het een krib of is het een strekdam. Het is denk ik een klein havenhoofd.
Wat het ook is of gaat worden, het begin is er.
Het haventje achter de krib/strekdam is meer voor de pleziervaartuigen.









De oude steiger is nu ter bescherming voorzien van remmers, op de kopse kanten staan nog remmers uit een ver verleden, die blijven er ook gewoon authentiek aanwezig te zijn.









Verder vandaag weer lekker tussendoor van het zonnetje genoten, komende dagen zien er goed ui, zondag wordt een dieptepunt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 05 mei 2020, 19:18:20
zondag wordt een dieptepunt.
Welnee, het word heerlijk modelbaanbouwweer, ook leuk. :)
En je krijgt er geen zonnesteek van, wel zo prettig. :D

En ondertussen wordt je haventje mooier en mooier, de details zijn erg realistisch, chapeau. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zondag mag je toch niet knutselen Tom, dan is het Moederdag en dien je Riet in de watten te leggen  :)

Je baan wordt met de dag mooier en mooier  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 05 mei 2020, 19:18:20
Wordt het een dijk of is het een strand, wordt het een krib of is het een strekdam. Het is denk ik een klein havenhoofd.
Het doet mij een beetje denken aan het strandje in de haven van Scheveningen tegenover het Semafoor bij de ingang van de haven.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat strandje wordt, voornamelijk, gebruikt om de open wedstrijdzeilboten te water te laten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@citaat @citaat
Barbi haar favoriete strandje ;).

@citaat
Volgens mij doen ze dat toch vanaf de slipway in de 3e haven, Wim?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: nobody op woensdag 06 mei 2020, 16:42:50
Dat strandje wordt, voornamelijk, gebruikt om de open wedstrijdzeilboten te water te laten.
Jij bedoelt het strandje van de derde haven. Jij hebt gelijk Hans :thumbup: :D

Ik bedoel het stukje voorbij Rijkswaterstaat. Deze dus.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Kijk, dat geeft mij weer wat moed, nu nog opzoek naar een Barbie 1:87
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Weet je dat wel zeker :??
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 06 mei 2020, 22:08:26
Kijk, dat geeft mij weer wat moed, nu nog opzoek naar een Barbie 1:87

Die hebben ze niet bij Noch of Preiser.
Dat wordt op zoek naar iemand met een groot formaat 3D-printer.  >:-D >:-D >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 06 mei 2020, 22:08:26
Kijk, dat geeft mij weer wat moed, nu nog opzoek naar een Barbie 1:87
Dan zou ik kijken voor een real-doll 1:87 >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat O, o, o, ik dacht dat jullie een barbiepop bedoelde.  :P :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het blijft mooi weer maar dat wil niet zeggen dat er niks gebeurt aan mijn baantje.
De haven heeft nog steeds mijn aandacht, er is nog een stukje aangebreid dan loopt het straks wat logischer over naar het andere gedeelte, vind ik.





Kreeg het idee om er wat houten palen in te zetten als golfbreker, maar of dat nu een succes is betwijfel ik.\



De golfbrekers weer weggehaald, of ze later nog terug komen weet ik nog niet, maar nu eerst een dun plakje klei er overheen en die gelijk maar weer stempelen.
Basaltblokken nabootsen is een beetje het idee, mocht iemand zich afvragen wat het moet voorstellen  :)





Nu dacht ik dat het misschien ook leuk zou zijn om op de kop een havenlicht te maken maar het mag niet te groot zijn, nu maar eens opzoek naar wat voorbeelden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Ziet er weer schitterend uit. Jouw creativiteit kent geen grenzen.
Ik vraag me alleen af of een havenlicht op die plek in de haven realistisch is.

Dirk Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De kajakkers kunnen in ieder geval veilig te water  :thumbup:
Verrassend hoe het idee van de haven steeds veranderd, ik blijf het leuk vinden  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Klein havenlichtje dat rondom rood licht uitstraalt om het einde van het dammetje te markeren lijkt mij niet vreemd hoor. Zal een zelfbouwdingetje moeten worden denk ik.
Alleen is door dat dammetje die kade met dat remmingwerk (bij t huisje) wel redelijk onbereikbaar geworden voor de scheepvaart.
Dammetje is wel sfeerverhogend!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Enorm veel respect voor je prachtige bouwsels. Die krib ligt daar echter onlogisch en maakt de steiger voor de pleziervaart onbruikbaar (behoudens kano's).

Met vriendelijke groet, Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat zijn reacties om over na te denken, maar er is altijd een oplossing en zoals ik wel meer zeg, de oplossing ligt bij jezelf.

Eerst maar even terug naar deze morgen, na de koffie in de tuin waar het heerlijk toeven was even de dam, krib, pier in de juiste kleur zetten, basalt blauw/grijs.
De verveling in de tuin sloeg namelijk al na 15 minuten toe dn naar boven en rap een beetje.



Omdat ik deze keer geen epoxy in de haven heb gegoten moet het toch lijken dat alles in het water staat en niet er op.
Met heldere deco-glue rondom alle palen e.a. een beetje aan smeren, het droogt helder op dan zie je er niet veel meer alleen lijkt nu alles in het water te staan.











En na een tweede bak koffie was alles bijna mooi helder en droog.







Dan is het inmiddels middag en het wordt gewoon zomers buiten.
Dat is heerlijk toeven en gelijk overpeinzen hoe nu verder, zelf had ik ook al zo iets van wat moet ik nu met dat deel achter de krib, dam en waarom ben ik daar eigenlijk aan begonnen.
Mijn creatieve brein draaide over uren en zo bedacht ik dat er geen onderhoud meer werd gedaan aan de haven.
Eigenlijk zou de boel uitgebaggerd moeten worden voor de scheepvaart maar daar was geen geld meer voor, alles is nog in opbouw zo rond 1950 en echt veel geld leverde die haven nu ook niet op.
Het moest even bezinken en dan komen er 2 reacties, Haven is redelijk onbereikbaar voor de scheepvaart en de krib ligt daar onlogisch terwijl de steiger voor de pleziervaart onbruikbaar is.
Ik ben geen waterarchitect en wat ik bouw is puur uit mijn fantasie.

De oplossing ligt altijd bij jezelf, dat werkt altijd en ook nu.

Mijn idee  :idea:, een kleine zeilschool, te beginnen met 3 tot 4 zeilbootjes zodat de plaatselijke jeugd kan leren hoe je een zeilboot in beweging kan krijgen, knopen kan maken en alles wat er verder bij komt kijken, vond het zelfs een briljant idee ook al zeg ik het zelf.

Er zal daar een kleine steiger bij komen zodat daar de zeilbootjes aangelegd kunnen worden en de bemanning ook van boord kan.





Zo en nu genieten van Legomasters.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat lijkt me een fraaie oplossing. De zeilbootjes waarin de kinders doorgaans leren zeilen heet een piraat. Het ontwerp stamt uit de jaren 50 dus ik moet zo even teruglezen of dat past.

Groet, Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ja, die Piraatjes ken ik nog wel, later kwam er de Optimist.
Zijn zeker de leuke bootjes om eens te proberen zelf te bouwen, zijn redelijk simpel.
Heb er ooit 1 gebouwd van 50cm lang als RC zeilboot en dat was leuk om daar mee te varen.
Roer en zeilwinch werden bedient alleen het ding schepte veel water en dan was het niet meer vooruit te branden.
Kon dan door een soort van wrikken met het roer de Optimist naar de kant krijgen maar dan was wel de accu leeg van de ontvanger.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Zoals je zegt bepaal je zelf hoe je de scenery realiseert en wat voor jou werkt. Dat idee van een zeilschooltje spreekt me aan, maar de dam een stuk minder. Suggestie is om hier in plaats van de dam een waterhelling te maken, waarmee ze de zeilbootjes met trailer en al het water in rijden. Dat lijkt me simpel aan te passen en een veel logischer toepassing op die plek. Kan je ook nog een trailetje + bootje kwijt :).

Uiteraard verder niets dan complimenten voor je werk :thumbup:.

Groeten,
Wico 

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo, die dam is verdampt, morgen de schade herstellen.
Zeilschooltje zie ik wel zitten, Piraatjes of Optimisten zelf bouw, moet mogelijk zijn.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
We zadelen je wel met een hoop werk op hè, Tom? En nu is je dammetje alweer verdampt terwijl ik m nu juist functioneel geworden vond ter bescherming van de kleine lichte zeilbootjes tegen de golfslag van de grote schepen. Wellicht toch nog wat houten palen tegen elkaar als golfbreker? Of een laag dwarssteigertje achter/tegen een rij palen zodat de onderzijde gesloten is waarmee de bootjes een veilige ligplaats hebben.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hans, het valt wel mee hoor, zoveel werk is het nu ook weer niet.
Heb eigenlijk ook het idee van de zeilschool maar voorlopig in de koelkast gelegd.
Ga denk ik ook nog het strandje wat smaller maken, ff de boel nat spuiten, na een half uurtje lost de lijm wel op en is het een kwestie van weg schrapen, daarna de boel weer herstellen met een beetje verf en ModPodge zie er straks niets meer van.  :)


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Als je je maar vermaakt, Tom :thumbup:!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vermaak me prima, restauratie is in volle gang.
Nu alles lekker laten drogen en morgen weer verder.



Verder met moederdag vieren, is goed schat, ik zet vanavond de vaatwasser wel aan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels alweer wat stappen verder met het haventje, strandje wordt meer een dijkje.
Jammer dat de Modpodge hier en daar een beetje wazig blijft, vanavond nog maar weer eens een lik verf er overheen en dan morgen de Modpodge met een rollertje aanbrengen is me de vorige keer ook wel beter bevallen.







De ingang van de haven nog voorzien van een zwaarder type dukdalf, misschien nog een tweede er bij maken, broer en zus o.i.d.



Verder vind ik het wel prima zo, gras komt nog wel wat frisser groen bij maar dit moet eerst goed geworteld zijn alvorens ander gras in te zaaien.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nu zo goed als klaar met het haventje.
Onder het genot van een bakkie koffie bekijk ik leunend tegen een meerpaal even het laatste resultaat en vroeg ik me af, moet er niet nog een steigertje langs de kant komen zo dat Preisertjes naar hun pleziervaartbootje kunnen lopen.
Is wel weer veel werk maar ja, wat moet ik anders met mijn vrije tijd.   ;) :D



De robuuste meerpalen vallen me wel op nu ik er zelf naast zit, maar ja, die "ouwe voormalige Oostblokkers" wilde altijd al de boel degelijk en zwaar bouwen dus zal het wel ok zijn.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 13 mei 2020, 11:44:06
.....
De robuuste meerpalen vallen me wel op nu ik er zelf naast zit, maar ja, die "ouwe voormalige Oostblokkers" wilde altijd al de boel degelijk en zwaar bouwen dus zal het wel ok zijn.

Dat doen die ouwe Oostblokkers goed Tom ;) Uit eigen ervaring weet ik dat er kapiteins van boten zijn die volle kracht wegvaren zonder eerst de trossen los te gooien. Dan is een stevige meerpaal wel handig... :D

Gr,
Rob.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hier kunnen ze dan de bootjes aanleggen, inmiddels 2 roeibootjes gescoord, die komen overmorgen hoop ik binnen dan kunnen we daar ook weer verder mee.
Met wat touw en muurhaken en ogen de boel een beetje opgeleukt.
Het touw wat op de bodem ligt komt later nog in de modpodge te liggen.









Zo, dat was het weer voor vandaag, heb wel moeten turen, nu beetje last van vermoeide oogjes, die gaan we maar even een half uurtje voor het eten dicht doen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ondertussen is de goederenloods ook afgebouwd en kan definitief op zijn plaats gezet en aangesloten worden.
Er komt ook natuurlijk nog een bestrating omheen maar dat is voor later.



Nu verder met het volgende project, de gashouder.
Deze dacht ik bij de insteekhaven te plaatsen.
Dit zal het eerste airbrush object gaan worden.



Tussen de gashouder en de goederenloods staat voorlopig de Kibri fabriek op de planning.



Niks is zeker en het kan altijd weer anders.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De grindfabriek uit post KLIK gaat niet op de baan komen.
Het geheel zal te groot worden, wel jammer want het is een mooi stuk scenery.
Maar niet getreurd, we gaan deze grindfabriek echt nog wel terug zien maar dan op een grote baan bij een bevriend iTrain rijder en tevens forumlid.
Die gaat er van de winter aan beginnen maar is inmiddels al een plek aan het zoeken waar de grindfabriek komt te staan.
Nu zelf maar weer iets opzoeken want de plek die ik ingedachte had moet wel van een bebouwing worden voorzien.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Jammer dat je de grindfabriek niet gaat bouwen, ik had hem graag als inspiratiebron voor mijn eigen exemplaar willen zien. Maar goed, blijkbaar moet ik op zoek naar en ander topic om de bouw in de toekomst te kunnen volgen. Er zijn natuurlijk diverse kleinere cement/grindcentrales te vinden dus je gaat vast een mooi alternatief vinden. Ik ben benieuwd.

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het eerste resultaat van de airbrush, eerst even een oefeningetje gedaan met de testflesjes en daarna de Vallejo Air er bij gepakt.
Eerste laag een lichte kleur roest, wil later met Chipping Medium wat roestplekjes maken daar waar de staanders de tank raken.



Na het drogen de tweede laag er op gespoten, kleur vond ik wel passend voor mijn baan.



De passing van de ringen viel me wel wat tegen, Faller neemt het allemaal niet zo nauw, in het verleden ook trammelant gehad et een schoorsteen, na 3 x was er eindelijk iets redelijks van te maken, maar ja, met verf zie je er straks minder van.
Heb uiteraard wel zoveel mogelijk de passing bewerkt maar je kan er niet teveel afhalen want dan past het helemaal niet meer.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er fraai uit, Tom.

En zo zie je maar: des schilders hand, bedekt des timmermans (of eh, Herrn Fallers) schand.

Het wachten is uiteraard nog op enige tractie voor op de baan, want er komt zo zachtjes aan wel genoeg landschap om doorheen te rijden. Genoeg te zien onderweg.

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Peter, zou wel leuk zijn als er wat gaat rijden maar ja, het is gewoon afwachten.
Ik denk dat Brawa niet per bode verstuurd maar mijn loc zelf laat rijden en dan kan het best wel ff duren.
Had eigenlijk deze week wel verwacht dat er een telefoontje zou komen maar helaas.
Er zit dus niets anders op dan te wachten, ik krijg alleen nu wel het gevoel dat ook deze loc zoek is geraakt in het grote boze buurland.  >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ondanks dat mijn loc nog onderweg is moet ik nu maar roeien met de riemen die ik heb.
Met de postbode kwamen er 2 roeibootjes binnen zonder riemen, zo gaat het roeien zonder riemen goed mis.
Maar 1 bootje op de kant voor reparatie en 1 in het water, moet wel eerst even wat houtsnijwerk verrichten maar met de scherpe mesjes ligt er straks een bootje in het water.





Moet nog wel even een kettinkje aan komen anders drijft het bootje vannacht nog weg.  :)

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het gaat er met de dag beter uit zien het haventje.
Ook het airbrushen gaat je goed voor de wind.
De eerste resultaten van het airbrushen zien er toch zeer goed uit.
Ben benieuwd hoe je het verder gaat afwerken en hoe er de gashouder er straks gaat uitzien.

De steenslagfabriek is wel een redelijk groot exemplaar die zou idd wel wat groot zijn uitgevallen op je baantje, maar deze zullen we dan nog wel eens zien verschijnen hier op het forum.
Ben dan benieuwd of er de randattributen ook bij gaan komen zoals de steenbreker, laadtoren en weegschaal.

Grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo, nog even voor het slapen gaan, bootje ligt aan de ketting en in het water (nog natte ModPodge) te dobberen.
Nu lekker laten drogen en morgen verder meer de airbrush en eens denken aan hoe we dat gaan doen met dat bootje wat op de kant ligt.
Die moet hoog nodig een nieuwe verflaag krijgen.



De Canadese kanovaarders lijken te vertrekken, ze hebben de kano's een beetje opgeknapt zo dat deze eventueel in de verkoop kunnen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo te zien aan het water staat er een stevig briesje Tom,
Meer iets voor zeilbootjes -picknickbox met rosé mee-; in een kano blijft het toch hard werken ;)
Ziet er wel top uit!

Mvrgr,
Rob.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Rob, de zeilbootjes staan in bestelling.
Dat idee van die picknickbox met rosé en een beetje rietzeilen spreekt mij wel aan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Iemand bij de buren kwam met het idee om een bootje op schragen te plaatsen.

Bootje ligt op 2 schragen en met het andere bootje is het roeien met de riemen die er in liggen.
De eigenaar is al onderweg naar zijn roeibootje, het is wel een smal paadje en dan nog met een emmer aan je hand, het is afzien.





Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het wordt met de dag mooier Tom, ook mijn vrouw kijkt over mijn schouder met bewondering toe.

groetjes

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Dank je Luc, leuk dat je vrouw ook over je schouder mee kijkt maar hou wel de veilige afstand in de gaten  ;) :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,
hoe staat het met de keuze van een lokje ?  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Er is op 23 april een lokje besteld van Brawa maar die komt waarschijnlijk zelf hier naar toe rijden  :)
Ben nu nog op zoek naar een andere maar denk dat ik toch weer bij Meine Freunden uit ga komen want wat ik wil is toch die V20 van Lenz.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nog even bezig geweest met de gashouder en de airbrush.

Helaas is de gashouder weer een slechte uitvoering van de fabrikant, de sluitnaden zijn niet goed te krijgen en dat werd nog erger na het spuiten.
Het valt strak wel achter een staander maar toch, de kleine naadjes ga ik nog wel wegwerken met Vallejo Putty.
Had het nog licht geschuurd met fijne staalwol, nu maar de fabrikant vragen hoe we dat opgaan lossen.
En er komt ook hier en daar wat roest door  ;) maar dat was de bedoeling, had er ook nog een laag chipping medium op gespoten.





Ga er niet te veel roest opzetten, maar klein beetje moet kunnen.

De gietbomen van staanders en platforms zijn gespoten en hangen aan een draadje nu te drogen.
Leek wel weer of ik in de donkers kamer stond om foto's te ontwikkelen en die dan te laten drogen  :)



Nu wachten op de Gasfabriek, die is inmiddels besteld.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ha die Tom

De fabrikant van de gashouder zal gedacht hebben we moeten toch van het gas af. Als ik er nu wat kieren in maak gaat dit vanzelf  :D. Ben benieuwd hoe een en ander weer zijn plaats gaat vinden op je baan  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Tja Adrie daar lijkt het wel op. Nu gaan we zelf ook deels van het gas af maar dat wil niet zeggen dat de gashouder daar een voorbode van was.
Inmiddels Vallejo Plastic Putty ontvangen, ik hoop daarmee de gashouder een beetje te kunnen fatsoeneren en anders gewoon beetje uit het zicht zetten.

Momenteel staat de hobby hier even op pauze.
Na Pinksteren wordt er een nieuwe keuken geplaatst, we gaan dan gelijk van het op gas koken af en stappen over naar inductie.
De oude bovenkastjes haal ik er zelf af en die gaan naar de schuur welke ik gisteren ben gaan opruimen en aanpassen.
Dan kan ik daar de oude kastjes ophangen, kunnen mooi zorgen voor minder rommel.

De stand van zaken over de locjes, de Brawa is nu een maand gelden besteld maar taal nog teken, winkelier gaat volgende week maar weer eens mailen.
Verder heb ik toch maar weer een V20 van Lenz besteld bij Lippe. Na wat heen en weer mailen wilde ze wel wat goedmaken. Ik heb ze een prijsvoorstel gedaan inclusief de verzendkosten en dat hebben ze aanvaard. Nu afwachten wanneer die binnenkomt.

Heb nog even overwogen om alles maar te laten zoals het nu is, geen treinen en delen van de baan afbreken.
Dan verder met wat delen af bouwen als een diorama maar ja, ik denk dat uiteindelijk dat niet de bedoeling was van het geheel.

De komende dagen even wat andere zaken die me bezig houden maar wie weet staat er ineens een PostNl, DHL of welke pakjesboot dan ook voor de deur met een locje.
Ik laat het wel weten als het zover is.