Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Toch leuk dat de baas interesse toont in de hobby. Heel af en toe doet die van mij dat ook. Bij mij zei ze dat ze een grasmat wilde aanleggen en wat huisjes neerzetten. Ik zei dat het zonde zou zijn aangezien het een testbaantje is :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wees maar blij dat ze niet gevraagd heeft hoeveel stroom het allemaal wel niet trekt, anders mag je straks maar een dag per week met de hobby bezig zijn  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2020, 11:13:29
Ook ik ga vandaag maar weer eens lekker verder, was ik net begonnen komt mijn vrouw net binnen stappen en die schrok zich ik weet niet wat.
Ze vroeg, ben je nu een vliegtuig aan het bouwen en weet je zeker dat we straks niet de KGB op ons dak krijgen.
Ik heb haar gerust gesteld, ik zei, schat, ik ben nog steeds met het treinbaantje bezig alleen staan de bakken nu op hun zijkant zo dat ik er makkelijker bij kan.
Natuurlijk wilde ze gelijk weten waar dat dan allemaal voor diende.
Ik heb het haar uitgelegd, kijk zei ik, dat zijn decoders voor de servo's die de wissels aandrijven en dat zijn de bezetmelders die zien waar straks de treinen rijden.
Verder ben ik nu bezig met de aansturing van de servo's voor de deurtjes van de locloods, het aan en uitschakelen van laslichten in de locloods via een timer en iTrain, verlichting aan en uitzetten in de locloods maar ook om er later de straatverlichting mee aan en uit te zetten en de verlichting in de huisjes te regelen, ook allemaal later via iTrain. Ook moet hier en daar de 12 volt naar 5 volt geregeld worden. Ze keek me indringend aan en vroeg gaat dat straks ook allemaal echt werken. Ik zei dat hoop ik wel en anders ben ik toch lekker bezig geweest.
Gelukkig ging toen het belletje van de wasdroger en ging ze weer over tot de orde van de dag.  :) Daar ben ik dan inmiddels ruim 51 jaar mee getrouwd.  :favorite:

Een overzicht kan nooit geen kwaad.



Tom,

Het ziet er toch weer allemaal mooi verzorgd uit, en dit is dan nog maar de onderkant van de tafel :thumbup: :thumbup:

Grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 februari 2020, 12:04:59
Wees maar blij dat ze niet gevraagd heeft hoeveel stroom het allemaal wel niet trekt, anders mag je straks maar een dag per week met de hobby bezig zijn  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

https://reclamewereld.blog.nl/campagne/2012/11/14/krultang-nee-niet-je-krultang-vreet-stroom-spotje-essent
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 februari 2020, 12:04:59
Wees maar blij dat ze niet gevraagd heeft hoeveel stroom het allemaal wel niet trekt, anders mag je straks maar een dag per week met de hobby bezig zijn  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman

Nee hoor, dat vind ze prima, we hebben zonnepanelen en toevallig de eerste afrekening van de week binnen gekregen en dat was een behoorlijk leuke financiële verrassing. Zonnepanelen huren we voor ? 17,50 per maand en de eerste afrekening was een mooie meevaller.

Meterstand Verbruik Normaal 863
Meterstand Verbruik Dal 897
Teruglevering Normaal - 1078
Teruglevering Dal - 415
Een totaal verbruik komt dan op 278 over een heel jaar.

Natuurlijk is ook ons maandelijks bedrag gelijk lager geworden dus volgend jaar zal de eindafrekening wel minder zijn maar ja, per maand besparen is ook lekker want een verhoging in het pensioen zit er voorlopig niet in.
Voor het bedrag wat we terug krijgen kan je een paar leuke locs kopen maar dat gaan we niet doen, we gaan het ergens anders aan besteden zo dat we samen plezier van hebben  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 februari 2020, 12:04:59
Wees maar blij dat ze niet gevraagd heeft hoeveel stroom het allemaal wel niet trekt, anders mag je straks maar een dag per week met de hobby bezig zijn  :D
Gelukkig zit ze zelf regelmatig achter de PS4 om Fortnite te spelen :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Dan ken je mijn vrouw niet, die speelt geen spelletjes en zeker niet op Fortnite.
Vroeger wel maar toen hete dat DuringtheNight alleen dat is alweer zo lang geleden, nog voor de tijd van de mobieltjes en interpret.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Mooie update en het ziet er goed uit aan de onderkant.
Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2020, 13:09:14
Nee hoor, dat vind ze prima, we hebben zonnepanelen en toevallig de eerste afrekening van de week binnen gekregen en dat was een behoorlijk leuke financiële verrassing. Zonnepanelen huren we voor ? 17,50 per maand en de eerste afrekening was een mooie meevaller.

Meterstand Verbruik Normaal 863
Meterstand Verbruik Dal 897
Teruglevering Normaal - 1078
Teruglevering Dal - 415
Een totaal verbruik komt dan op 278 over een heel jaar.

Natuurlijk is ook ons maandelijks bedrag gelijk lager geworden dus volgend jaar zal de eindafrekening wel minder zijn maar ja, per maand besparen is ook lekker want een verhoging in het pensioen zit er voorlopig niet in.
Voor het bedrag wat we terug krijgen kan je een paar leuke locs kopen maar dat gaan we niet doen, we gaan het ergens anders aan besteden zo dat we samen plezier van hebben  ;)

Wij hebben destijds zonnepanelen gekocht en we hebben de investering met 4,5 jaar terugverdiend en dan gaan ze in principe nog 20 jaar mee en dat is dan allemaal pure winst.
Een goed vooruitzicht dus.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Alles is aangesloten en dan moet het ook nog getest worden.
Met de bakken op hun kant gaat dat natuurlijk makkelijk, als het dan goed gaat zal het later op de baan ook wel goed gaan.
De bedoeling is dat het allemaal aangestuurd gaat worden d.m.v. Acties in iTrain.
Als de actuele loc de loods benadert wordt er eerst gestopt voor het sein, dan gaan de deurtjes open en de binnenverlichting aan, loc rijd naar binnen en halteerd 1cm voor het stootjuk. Dan gaat het laslicht werken en de deuren sluiten. Bij vertrek gaan de deurtjes open, lijkt me ook wel logisch, de loc rijd langzaam naar buiten, stopt om diesel te tanken en vervolgd zijn weg waardoor via een bezetmelder de timeractie en de binnenverlichting wordt uitgezet.
Tenminste, dat is de bedoeling  ;)

De servo gaat netjes heen en weer met een bounce aan het einde, de timer en het laslicht werkt ook goed, timer staat op 50 sec en dan stopt de lasser weer, ARBO wet in h0.
De binnenverlichting van de loods werkt ook alleen wil ik die wel wat temperen en kijken of het opstarten nog iets vloeiender kan, moet in Arcomora toch mogelijk zijn.

Filmpje was nog wel een dingetje, heb een nieuw programma, dat is wel even weer zoeken overal, maar het is redelijk gelukt, al doende leren we en de volgende keer ken ik al weer wat trucjes die er in verborgen zitten.

Bekijk de test en schiet er maar op los  :)

www.youtube.com/watch?v=qziUS9cK-kU
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 04 februari 2020, 23:46:39
Ik was niet helemaal tevreden over dat gekke hoekje van de haven, vandaag niet veel tijd gehad maar tussen van allerlei andere dingen door een puntje gezaagd en vast gezet, de boel in de verf gezet en de waterlaag gemaakt met nog wat restjes van de keukenrol.

Hi Tom,

De verhouding boot en haven is nu erg goed.
Verbreding is inderdaad ook een verbetering. Zeker als je met verdere aankleding aan de gang gaat.

We blijven meekijken😉

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er prima uit Tom. Ik hoorde dat je binnenkort een keer bij ons in Bergen op bezoek komt. Dan wil ik graag meer over je bouwwijze weten.

Groet,

Ronald
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
ontzettend mooi  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En dan komt het moment om alles in de loods te bouwen want eindelijk de 2 manco deurtjes binnen, nou 2 kreeg er 8 binnen en ik begrijp nu ook wel waarom zoveel.
Het is een hele toer om de deurtjes te plaatsen, de eerste brak gelijk al in 3 stukken, daarna tegen beter weten in eerst het glas er in geplakt maar dat was het ook niet. 3e en 4e poging ging het gelukkig goed en daarna pas het glas er in geplakt en jawel hoor, druppel MEK op het glas, was ook niet de makkelijkste manier voor de mini glaszetter, nou ja, dan maar 2 raampjes met matglas maken, misschien er nog iets van posters op plakken. Het gaat steeds lastiger worden door de artrose o.a. in de vingers. Het is niet anders.

Daarna de servo er in geplaatst, balkje tegen de achterwand geplakt en met een klein schroefje de servo vast gezet, de stang om de deurtjes mee te openen was natuurlijk voor een loods van dubbele lengte en deze op maat gemaakt en met verkrachte eenden de uiteinde er van gebogen. Pffff dat ging ook nog maar net goed.

Dan komt het spannende gedeelte, het afstellen van de servo in de DccNext. Dat gaat gelukkig makkelijk, met de + en de - kan je de lengte van de uitslag mooi instellen.
Wel vooraf natuurlijk het adres en poort nummer ingeven en de bounce instellen als 6421 maar die moet nog beter worden ingesteld.
Was er best trots op dat het gelukkig goed ging want het alternatief was geen deurtjes die open en dicht gaan.

Heb er maar weer even een klein filmpje van gemaakt en hoop morgen de loods op de baan te plaatsen en de boel verder aan te sluiten.

www.youtube.com/watch?v=3rXll_k4iJg
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Netjes gemaakt Tom alles doet het zeer fraai mijn complimenten.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat

Dat heeft u erg mooi gemaakt. Inspirerend. Is het een idee om de deuren in plaats van gelijktijdige, de één na de ander open te laten gaan? Het is - in mijn ogen dan - geen vreemde gedachte, dat 1 persoon de deuren opendeed.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 11 februari 2020, 23:50:11
Was er best trots op dat het gelukkig goed ging
:) Nou Tom, trots mag je zijn, ziet er gelikt uit. :thumbup:
Het is een lief klein mooi locloodsje. O:-D

Dirk-Jan

:o) N.B. die eenden zag ik niet meer terug in het filmpje, zeker hard weggerend?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Knap hoor, die HansK-lokloods  :thumbup:

U moet zelf ook wel magische handen hebben  O:-D

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Basroc-1961 op woensdag 12 februari 2020, 07:16:16
@citaat @citaat

Is het een idee om de deuren in plaats van gelijktijdige, de één na de ander open te laten gaan? Het is - in mijn ogen dan - geen vreemde gedachte, dat 1 persoon de deuren opendeed.

Bas, dit zijn grote deuren die al lastig per deur door 1 man zijn te openen, kijk naar de verhouding van de Preisertjes in de loods. De deuren gaan mechanisch open net als in het model. Ik zou er ook anders een Preisertje bij moeten zetten die de 1 voor 1 de deuren opent en bewegende Preisertjes in zo'n actie bestaan (nog) niet.
Voorlopig blijft het zo.  Ik ga er echter nog wel over nadenken want het ongelijk openen ook al zou dat in het echt ook mechanisch zijn lijkt me ook wel wat hebben. Bedankt voor de inspiratie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Fraai gemaakt Tom,
Het laslicht is ook een mooie toevoeging.
Misschien ook een ideetje voor mijn loods, dit ziet er allemaal zeer gelikt uit  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De locloods staat op zijn plek en ook vast gezet. Met 4 kleine "M" schroefjes staat de loods nu als een huis.  :-)
Bedrading is aangesloten, vind alleen de lichtopbrengst van de binnenverlichting nog te fel, dat ga ik nog wel wat terug draaien.

Inmiddels ook rondom de loods een straatje gelegd, dan kan er straks materiaal opgezet worden zoals vaten, lossen bielsen en andere zooi wat je zoal rondom een loods kan vinden en/of verwachten en kunnen de Preisertjes ook lekker rondlopen.



Gelijk ook enkele putdeksels aangebracht zodat het hemelwater niet op de bestrating blijft staan want er wordt momenteel nog best veel regen verwacht .



Na het drogen een drybrush van beige er over heen.



Even de binnenverlichting aan voor het sfeertje.



En de deurtjes open



En weer dicht



Alles lekker laten drogen en dan weer verder aankleden.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Lief loodsje, staat te wachten op een lokkie. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wat is dit toch genieten, Tom!  Het loodsje is een juweeltje geworden, echt prachtig.

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi werk weer vanwege Tom.
Iedere keer weer genieten

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

De loods staat er fraai bij zo en de putdeksels in de klei-bestrating zijn wel de kersjes op het toetje :thumbup:
Á propos hemelwater valt het op dat de loods totaal geen regengoten en -afvoeren heeft ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, probeer mijn input positief te zien, want ik geniet als lezer ontzettend van je handelen, maar ik zie bij het lage dak, grenzend aan de muur, een duidelijke lijmstreep. Iets wat ik niet van je gewend ben, maar op de foto heel duidelijk zichtbaar is.....
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Erik, dat was mij ook al opgevallen, in de doos zat er ook niets bij maar zal nog wel eens in de rommeldoos gaan zoeken, vind ik vast nog wel iets.
De kwaliteit van dit Vollmer nummer is me wel een beetje tegengevallen, het plastiek is zo hard dat het heel snel breekt. Wellicht dat het daarom bij vele leveranciers wordt uitverkocht.

@citaat Wilco, dat heb je goed gezien. De passing was daar abominabel slecht, ik heb er nog wel een scherm onder gemaakt van zwart karton maar 100% licht dicht was het niet. Daarop heb ik met een heel dun randje houtlijm de boel dicht gesmeerd. Het zal nu wel helemaal droog zijn en dan valt het minder op wellicht zet ik er nog wat verf op of een randje alufolie als loodslab.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :favorite: mooi werk weer,Tom;


mvg,
Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lekker bezig Tom. Ziet er goed uit.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zeer fraai, heb je de bestrating met klei gemaakt?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Prachtig Tom & nu Locje naar binnen laten rijden 😊
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Erg leuk dat de deuren bedient kunnen worden Tom  :thumbup: :thumbup:
Dit maakt het helemaal af, zoals Wim al schreef een locje erop en iTrain erop los laten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Weeral een sfeervol plaatje,
Ook ik ben nieuwsgierig hoe je de bestrating gemaakt hebt, is dit klei of gips?
En mede mooi van rioolputjes voorzien.  :thumbup: :thumbup:

Een groot genot om dit telkens weer te zien verder tot leven te komen.

Grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

ik kan mij alleen maar aansluiten bij al de vorige reacties. Verder zit ik er sprakeloos bij.  (en daar is wat voor nodig)   :) ;)

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Bedankt voor de reacties, alleen zal de loods nog enkele weekjes moeten wachten op de locjes want die liggen momenteel bij de fabrikant.

Vandaag samen met Alex (Alibengalie) bezoek gebracht aan de modelspoorclub in Bergen op Zoom, gezellig beetje bijgekletst met Leo (Leeeke) en Barry(brietdijk) en later kwam ook Henk (Has-bls) ook nog even buurten. Was weer even gezellig ouwe jongens krentenbrood onder elkaar.
Mooie club hoor, zijn altijd op dinsdagavond open behalve tijdens het carnaval  :)
Leo en Barry, bedankt voor de gastvrijheid en de koffie +++  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 15 februari 2020, 09:22:45

Ook ik ben nieuwsgierig hoe je de bestrating gemaakt hebt, is dit klei of gips?

Grts Freddy

Klei van de Action dun uitrollen en met een oud penseeltje zonder haar stempelen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag eens kijken of het aardig staat met wat groen er bij.
vanaf 2mm tot 12mm gras diverse soorten gebruikt met de Greenkeeper in de gel geschoten.











Ben benieuwd wat men er van vind.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat 'k Ben "men" niet, doch ik vind 't geslaagd.
Re: Mijn I-train baan in opbouw


goed gelukt Tom,en "orginele" stootblokken :D

mvg,
Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi gevarieerd grasveldje Tom  :thumbup:. Het wordt weer een mooi hoekje zo.

vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een geweldig mooi plekje zou op mijn baantje mooi zijn.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Schitterend Tom wat een prachtige sfeer weet je te creëren met wat gras. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi gedaan Tom, is quasi een diorama op zich 👏🏻👏🏻👏🏻 & originele stootblokken 🤗
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zaterdag 15 februari 2020, 19:06:34
Vandaag samen met Alex (Alibengalie) bezoek gebracht aan de modelspoorclub in Bergen op Zoom, gezellig beetje bijgekletst met Leo (Leeeke) en Barry(brietdijk) en later kwam ook Henk (Has-bls) ook nog even buurten. Was weer even gezellig ouwe jongens krentenbrood onder elkaar.
Mooie club hoor, zijn altijd op dinsdagavond open behalve tijdens het carnaval  :)
Leo en Barry, bedankt voor de gastvrijheid en de koffie +++  ;)

Graag gedaan, leuk jullie weer eens gezien te hebben want dat was toch weer heel lang geleden.
Ook gelijk samen een iTrain dingetje opgelost op onze demobaan. Soms is het zo simpel, dat het toch moeilijk is :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er weer sfeervol uit bij je locloze loods  :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En weer een stukje verder, steeds een klein stukje afmaken bevalt me prima.
Moet ook een beetje rust houden, vrijdag a.s zware dag.

Het resultaat van Sculptamold moet nog wel beter, wil scherpere kanten maken..
Gewoon verder oefenen dan gaan we het wel zien.
De kleur van de rotsen bevalt me wel, beetje aanzetten met wat poeders voor de diepte werking van scheuren en spleten in het steen.

Nieuw stootblok geplaatst, de tweede is in de maak.
Verder eens kijken wat er nog meer bij kan, vond nog een aardige lantaarnpalen die het volgens mij niet slecht zouden doen in de omgeving. Heb wel inmiddels hogere besteld maar die kunnen ook bij de haven later komen
Natuurlijk nog ff paar foto's gemaakt, morgen als het droog is nog even een drybrush met wit of licht grijs.

Rotsblok wat iets hoekiger moet worden.



Beetje sfeer met wat olievaten, lantaarnpaal en iets van een kippenhok.



Rechterkant bewerkt met kleur en gras. Komen later nog wel wat struikjes en bomen op.





Het stootblok op zijn plaats.





Voor vandaag weer genoeg geweest.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
lekker bezig Tom, ziet er al weer goed uit.

CiteerHet resultaat van Sculptamold moet nog wel beter, wil scherpere kanten maken..

dat klopt!  doordat je Sculptamold als nat papje verwerkt vloeien de scherpe lijnen wat weg. Dit in tegenstelling
tot gips wat wel met scherpe randen te steken is.
Ik ben ook nog zoekende naar de goede oplossing, wellicht nabewerken als het wat stugger is. Ik kijk even mee
hoe het bij jouw wordt.  :thumbup:



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Schitterend.  Echt prachtig gemaakt. Alles netjes, mooie kleuren gekozen, goed geënsceneerd! Topwerk!👍👍
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet al weer sfeervol uit Tom :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het gaat er allemaal weer sfeervol uitzien, Tom :thumbup:. Het geheel heeft een lekkere wat verwaarloosde sfeer, maar ik vind het dubbele spoor achter het loodsje nog wel erg schoon en daardoor wat afsteken tegen de rest. Of is daar onlangs een sproeiwagen met RoundUp langs geweest?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Fraai Tom!
't Glas van de lantaarn op 't stootjuk is wel erg vies. Dat wordt doorgaans schoongehouden.