Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hup met de haven Tom!!!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik vind hem al goed compleet, je hebt echt al een boot  :thumbup:

150 ton is in de huidige scheepvaart 2 x niks, maar op een h0 baan is het echt een eyecatcher  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou Tom gelukkig heb je nog een boot gevonden anders was je toch in de boot genomen als je niks gevonden had. :P
Mooie aankoop heb je gedaan met deze boot die nu al mooi ligt in de haven laat staan als hij klaar is hoe mooi hij er dan bij legt.
Ook de goederenloods is erg fraai maar kan je hem niet aanpassen naar DDR smaak ?

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooie boot inderdaad. Dat gaat vast een pronkstukje worden  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi spul hoor Tom  die Artitec bootjes. Wel een flinke klus, maar is voor jou maar tikken  :D.

vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, waarom zou deze loods misstaan op een DDR-baan?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ik bedoelde de goederenloods van Artitec die typisch Nederlands is. Daarom heb ik voor die van Auhage gekozen, snappie hum.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 23 december 2019, 15:05:55
Ik vond die van Artitec ook wel erg mooi maar die zal toch op mijn DDR gerichte baan niet goed uitkomen.
DDR gericht? Is dit materieel door de Bundesbahn uitgeleend aan Ulbricht?
Bron afbeelding: iTom.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat klopt, ze hadden zelf geen loc meer dus hebben ze deze geleend.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat De bakwagen ook? Geleend of ingepikt?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat ook ja, ik zit in epoche II/III en net op het randje.

Niet te letterlijk nemen Wim, het gaat om de sfeer van die tijd, Oost-Duitsland (DDR) werd in 1949 opgericht.
Duitsland zat nog in de nadagen van WOII.

De muur kwam pas in 1961, toen was ik 15 en was ik al volop bezig mijn treinbaan af te breken en achter de meiden aan te gaan.
Café de Dreef, in Rotterdam was mijn stamkroeg en in Scheveningen naar Pia Beck luisteren voor het open kelderraam.  ;)
We luisterde naar de muziek van Art Blakey, Moanin en de hit van Dave Brubeck, Take Five.

Dat zijn een beetje de inspiratie bronnen die ik nu heb.
Het wordt dus zeker geen DDR baan maar wel iets uit die sobere tijden waar de Blues en Jazz muziek voorlopers waren van de Beatles en de hedendaagse takke herrie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 24 december 2019, 13:43:41
in Scheveningen naar Pia Beck luisteren voor het open kelderraam.  ;)
Heel herkenbaar. ;)
Doch, wij kustbewoners, spreken van "op Scheveningen".
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat en achter de duinen......

(hoop ik toch  :D)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Nope, op het duin.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

ik denk dat we die boot niet meer herkennen binneneen paar weken als jij die onder handen hebt genomen. :)
Ik blijf ook dit verhaal volgen.

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
dat is een fraai schip Tom, die Helena van Artitec.
vooral de hoge mast met tuigage en de lange laadboom maakt het een aantrekkelijk model.

Zelf heb ik afgelopen beurs in Zutphen de kanaaltanker (50.111) aangeschaft, ik had een laag model nodig zonder hoge masten.

Veel bouwplezier toegewenst en een vaste hand voor de fijne detaillering.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dit is wel een heel verrassend pakketje wat er vandaag is binnen gekomen.
Gaat nog een heel gepuzzel worden ben ik bang voor, ach en anders zou het altijd nog een éénmalige rookontwikkelaar kunnen worden als het is mislukt.  :P



Ga het gebruiken om met de Arduino UNO servo's aan te sturen die deuren kunnen openen, het moet uiteindelijk de Mardec worden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat

Tom,

Is dit een arduino setje?
Het lijkt er mij heel erg op als datgene ik onder de kerstboom vond.
Ik heb een starterspakket arduino gekregen, dat gaat ook een hele uitdaging worden voor mij.

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat wordt een Mardec, gaat samen met Arduino Uno. Die koop je kant en klaar voor enkele euro's bij Ali.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Jij hoef je niet te vervelen deze dagen  :-)

Leuk om een boot in elkaar te zetten, maar dat is jouw al meer gelukt en ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Zeker hoe je de haven gaat aankleden. Succes met dit project.

Groet Ronald  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het ken net, iedereen de beste wensen voor twentietwentie.

Heb me zeker niet verveeld.
En goed begonnen in het nieuwe jaar.

Druk bezig geweest met het oplossen van kortsluitingen in enkele wissels.
Bleek dat de verbinding met het puntstuk niet helemaal in orde was, draadjes natuurlijk niet doorgemeten, dus altijd onthouden, meten is weten, ook met 2 rail.

Draadjes opnieuw aan het puntstuk gesoldeerd, van de onderkant stukje biels weg gesneden en daar het draadje aan gesoldeerd. Werkt nu perfect.
Helaas 1 wissel was defect, nieuwe gehaald en die zit er nu ook in.

Alles doorgemeten en aangesloten, geen kortsluiting meer, pffff dit is wel iets anders dan met 3 rail.

Inmiddels tussendoor ook beetje aan de bouwdoosjes begonnen, eerst maar de loc-loods.
Model van de loods is te lang voor mijn baan en mijn loc zou er in verdwalen.
Bodemplaat passend gemaakt en de muren er aan geplakt.
Ik hou nu zowat een locloods over, goed voor de rommeldoos en wellicht ooit iets van maken of iemand anders mee helpen.











Vervolgens test rijden, de loc moet eerder gaan afremmen, de remweg ga ik korter instellen zo dat de loc netjes en rustig naar binnen gaat rijden en beter zal afremmen.

www.youtube.com/watch?v=TaGH2XnwSXs

Vandaag begonnen met ballast, gelukkig nog genoeg over om de rails vlak te leggen zonder schroefjes.
Rails is niet kritisch of het rood of wit is als het maar een goed jaar is.  :)





Hoop dat het morgen droog is en dat vandaag mijn draad binnenkomt wat ik een week geleden heb besteld , kan ik de laatste bezetmelders ook gaan aansluiten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Loods meteen mooi gepimpt, Tom  ;)

Heb naar het fillumpie zitten kijken en vroeg me af, wat die zachte ratel/pruttel-geluidjes tussendoor zijn. Dacht eerst de wisselaandrijving, maar de loc komt over hetzelfde spoor terug.

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Mooi filmpie,
Jij weet het toch altijd mooi aan te passen die lokloods.
En wederom ook mooi geweatherd.

Geniet van die flessen, maar niet alles in één keertje hé... >:-D

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Tony, het is inderdaad het geluid van de wissels die door servo's worden aangestuurd.
De wissels gaan na het vrij geven weer terug naar de begin stand, iets waar ik tot op heden het voordeel nooit van heb begrepen.
Deze actie gaat in de toekomst veranderen, wissels terug zetten naar de beginstand is in mijn idee een nutteloze activiteit.

@citaat Freddy, die flessen blijven voorlopig dicht, deze maand zoals ieder jaar is alcohol vrij  ;)
Trouwens ze zijn handig te gebruiken bij het ballasten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En Tom hoe is het met je onderdelen pakket ?

Nog goed gekomen ?

Of kliko waardig :D

Dit zijn voor mij de leukste onderdelen om zelf netjes in elkaar te zetten.

In 99 vd 100 gevallen lukt dit zonder enig probleem gelukkig.

En daarna volledig genieten als het goed werkt.... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Ik heb weer genoten van je eerste update in 2020. :) :thumbup:
De locloods is prachtig ingekort en is nu de op een mooie grote voor je locje.
Ach die flessen wijn vinden het niet erg als je ze een maandje laat leggen nu komen ze meteen goed van pas als verzwaring.
En van mij een  :thumbup: omdat je mee doet met ik pas een maand geen alcohol. :) :thumbup:

Groet Michel 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat

Ik doe ook mee, maar dan wel iets langer dan een maandje, tot het einde van mijn leven :-) :-)
Want ik drink namelijk geen alcohol  >:-D

Grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat @citaat Alex, het gaat goed met het pakket, zit nog keurig verpakt. Misschien vandaag een poging wagen en anders eens kijken of ik iemand kan vinden die zoiets graag netjes in elkaar zet  ;) :) Dan gaat het zeker en vast voor mij ook genieten worden. :-)

@citaat @citaat Mies, het werd weer tijd voor een update, hoop dat er nog veel gaan komen want dat betekent dat het lekker gaat met de hobby.
Ballast zag er goed uit vanmorgen, nu de rest nog en daarvoor heb ik gelukkig voldoende flessen in huis, kan ze later ook altijd weer met water vullen.  :) :) :)

@citaat Freddy, is niet erg hoor zo blijft er voor mij weer genoeg over  :) :) :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zondag 05 januari 2020, 10:20:18
 

@citaat Freddy, is niet erg hoor zo blijft er voor mij weer genoeg over  :) :) :)

Ik doe niet mee, t is te zeggen niet de hele maand
Sowieso is elke maandag alcoholvrij ( = detox-mode 😉)

@ Tom
Mooi gedaan met de loods Henk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: wimpietje op maandag 06 januari 2020, 05:04:02

@ Henk
Mooi gedaan met de loods Henk

Wie is Henk ?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat
😳🤭
Tom
😇😂
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Dat ziet er weer gelikt uit, mooi geweatherd je locloods. Wel handig om flessen op je rails te leggen. Valt wel op dat het wijnflessen zijn en geen cola o.i.d.  :D

Groet Ronald  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ronald, Cola flessen zijn er niet geschikt voor, moeten gladde flessen zijn en van een goed jaar.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :) :) :) :) :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ondertussen zit ik al meer dan een week te wachten op draad waarmee ik nog enkele bezetmelders mee moet aansluiten.
Lang leve Postnl die een enorme vertraging hebben opgelopen, en nee dit draad komt gewoon uit Nederland dus had allang in huis moeten zijn.

Dan maar verder met de locloods, aan het bijgebouwtje hoort een buitenlantaarn.
Altijd weer een dingetje, gebruik je die van de bouwdoos zonder verlichting of schaffen we er één aan in N-spoor maar die zijn duur en meestal ook net te grof.
Die bij de bouwdoos hoort is aardig van maat, bolletje wat het lampje moet voorstellen kan je wit schilderen maar dat geeft dan nog geen licht, je kan het ook uitboren en daar een smd 402 in lijmen welke reeds van draad is voorzien.
Draad om het staafje heen wikkelen en wat dikke verf er overheen.
Op mijn leeftijd zie je er niet zo veel van, alleen op een foto en daar kan ik mee leven.

Juiste weerstandje er aan anders ontploft het smd led. en een poppetje er bij voor de verhouding.
Het kan er mee door en dus goed gekeurd.







Op de foto is het aardig fel en ik vond het ook te fel als het niet op de foto staat dus een ander weerstandje er aan en dan is het wel acceptabel.



Nou schiet maar raak alleen liever niet op het bolletje want dan zitten we in het donker.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag ff boodschappies gedaan en gelijk het blad Railhobby van Januari 2020 gehaald en jawel hoor, sta er in met mijn A4 diorama.
Je mag er niets uit publiceren maar een foto van een mooi blad moet toch wel mogelijk zijn zonder de auteursrechten schade toe te brengen.
Bron Railhobby januari 2020.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat @citaat @citaat mooi lampie :thumbup: toch één "maar": maar was het niet netter geweest als je de draadjes gewoon strak langs het bevestigingsbeugeltje had gelegd met een drupje lijm?

@citaat @citaat @citaat lijkt me leuk Tom, als je je eigen dioramaatje terug ziet in een vakblad :)!   
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Hans, ik heb het nu zo gedaan, zit nu te wachten op nieuwe smd ledjes en dan warm wit.
Heb nog een lampje in de bouwdoos over en dan ga ik het draadje inderdaad wat strakker langs het bevestigingsbeugeltje leggen, net als bij de fotografen van Preiser.

Ja, het is zeker leuk als je iets van jezelf tegenkomt in een blad of op TV.
Ooit eens mee gedaan aan een reclame spot, was niet geen seconde in beeld.
Reclamefilmpje koste een ton en 1,5 miljoen minder omzet in de eerste 6 weken van het jaar maar ik kreeg een extra vrije dag.
Mijn CEO vroeg of er reacties waren geweest. Ik zei dat ik helemaal gek daar van werd, mensen onderweg in de auto naar me toeteren en zwaaien en in de winkel handtekeningen uitdelen.
Ooit nog eens mee gedaan aan Keuringsdienst van waarden. Ging over matrassen, later klanten gehoord die het hadden gezien maar mij niet herkende. O zeiden ze dan, was U dat ???

Ben en blijf dus een OBN'er (OnBekende Nederlander)  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Geweldig Tom, proficiat hoor.
Grtz
Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat
Nou, dat weten we dan ook allemaal !

Leuk gefreubeld, Tom !
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 07 januari 2020, 15:23:23
Vandaag ff boodschappies gedaan en gelijk het blad Railhobby van Januari 2020 gehaald en jawel hoor, sta er in met mijn A4 diorama.
Je mag er niets uit publiceren maar een foto van een mooi blad moet toch wel mogelijk zijn zonder de auteursrechten schade toe te brengen.
Bron Railhobby januari 2020.

Proficiat Tom,

Toch een mooi eer om zo je eigen kunstwerk in de kijker zien gezet worden.  :thumbup: :thumbup:

Grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat locloodsje kwam me al zo bekend voor, blijkt het hier ook te staan bij m'n BW :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Dat is "bijna"dezelfde, het dak is alleen anders en de voor en achtergevel hebben daardoor een verhoging van planken.
Ziet er goed uit Hans, lekker sfeertje ook.

Wat ik vreemd vind aan deze modellen is dat er achter de aanbouw de rollagen van de ramen er echter zichtbaar zijn.
Ik heb dat nu een beetje op kunnen lossen door de aanbouw op een verhoogde ondergrond te plaatsen, daardoor zijn de rollagen niet meer zichtbaar.
Moet het nog wel een beetje aansmeren met Sculptamold en daarna afbakken met wat struikjes, olievaten en andere roestige zooi wat zo rondom een loods kan liggen.

[/img]


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goed opgelost met die aanbouw van het loodsje :thumbup:
Ziet er allemaal mooi en verzorgd uit.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Groen geluk(t)  :P :D :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom Tom,

Geweldig je scenerykunsten ik heb de eerste stapjes van jou van dichtbij mogen meemaken en als ik nu er naar kijkt ben je een meester in de scenery geworden grote klasse, geniet ervan. :thumbup: :thumbup:
Kijk de laatste tijd al mee, raak niet uitgekeken.
Maar waar zit de kloe of kwam het uit de fles. cabaret cabaret
Dacht eerst nog komen vast bootjes drijven uit de lege flessen maar niks bleek minder waar lucht en nog eens lucht. :thumbup:

Succes met de verdere opbouw en als ik een tip mocht hebben kom ik ermee. :warning:


Groetjes Wim.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

Citaat van: iTom op woensdag 08 januari 2020, 18:24:34
Wat ik vreemd vind aan deze modellen is dat er achter de aanbouw de rollagen van de ramen er echter zichtbaar zijn.
Dat ziet er inderdaad vreemd uit :eek: Bij de loods van Hans is zelfs met de plek van de aanbouw gesmokkeld
en doordat er een geheel andere dak, qua vorm en afwerking op zit, oogt het gebouwtje compleet anders!

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Scherp gezien Erik, het aanbouwtje moest destijds naar achter verplaatst worden omdat het anders niet paste met het naastliggende spoor. Op de foto zie ik tevens dat ze binnen wel wat lekkage zullen hebben :O. Normaal valt dat niet op, maar op een foto dus wel...
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag met mijn treinenmaatje (kleinzoon) naar de Broodfabriek geweest.
Kneiterdruk was het zeker en dus vele bekende tegen gekomen.
Diverse handen geschud en praatjes mee gemaakt en gelijk ook beetje genetwerkt, altijd handig.

Diverse leuke kleine baantjes bekeken, die vind ik nu eenmaal leuker dan al dat grote gedoe maar dat is natuurlijk geheel een persoonlijke keuze.
Ook nog wat oude bekende tegen gekomen, altijd verrassend om elkaar weer tegen te komen en te horen dat het goed gaat.

De handel was ook erg in trek, zag toch mensen met grote dozen lopen en dat is toch een goed teken.
Waarschijnlijk was er nog wat in de oude sok van 2019 over gebleven.

Bij binnenkomst in de grote hal met de rode loper liep ik gelijk tegen de stand van het 3railforum aan waar J&J Vriend ook naast staan met hun bekende bomen, struiken en materiaal om de baan mooi van groen te voorzien. Daar kan je gewoon niet omheen en wie het niet heeft gezien, ik zeg Specsavers.

Ook nog even bij de stand van een Diorama op een A4tje gekeken en zag dat mijn Diorama op A4 de Vlist daar best bij had mogen staan. Na overleg afgesproken dat ze mijn diorama ook mogen gebruiken in de toekomst en ze die ook mogen houden, staat bij mij toch maar stof te happen.

Dan is het tijd om de honger te stillen, kleinzoon die sinds kort een eigen pinpas heeft trakteerde Opa op een broodje kroket met een Spaatje blauw. Die mag de volgende keer weer mee  :)



Rondwandelen bij de handel nog wat gekocht, zocht een kraan die later bij de haven moet komen en op aanraden van kleinzoon is het deze geworden want volgens zijn zeggen kan straks alles wat er bij zit makkelijk gebruikt worden op de baan  :)

Bij J&J Vriend wat spullen gehaald om later te gebruiken als ik weer eens bomen ga maken.



Blijf dit toch één van de leukste treinbeurzen vinden en hoop er volgend jaar zeker weer naar toe te gaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Er werd heel wat koperdraad verhandelt in dat bomen hoekje inderdaad  :P :D