Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 05 november 2019, 23:13:21
@citaat Nee Henk, dat kan alleen met Amsterdamstriplex  :) :) :) :)

Goed hè!  >:-D >:-D >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het is geen Amsterdamstriplex geworden want dat blijft niet plakken  :) maar met een paar plaatjes stryreen heb ik de uiteinden kunnen afronden.
Natuurlijk ook de bovenkant bij de rondingen een dakje gegeven en daarna de boel in de eerste laag witte muurverf.
Het ziet er zo wel heel steriel uit.









Morgen spullen ophalen in Houten en dan weer verder want er gaan nog wel wat dingen veranderen aan de bakken  :idea:, het landschap nog wat verder aanpassen maar dat is voor een volgende keer.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lekker bezig Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat
als Rotterdamer heb ik sympathie dat Amsterdamstriplex niet zo lekker plakt.
het slaat natuurlijk nergens op maar je kan buiten het voetbal gevoel (010 vs 020) even lekker jongensachtig gallen  :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gadver Tom , allemaal maar eng wit......word tijd dat er wat andere kleuren bij gaan komen , maar ik denk dat het na morgen wel even er iets anders uit gaat zien.

Mvg: Alex

Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Het past wel bij het overige witgoed >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Mooi bureau, daar kun je fijn aan werken, niets meer aan doen! :D

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Wat een mooie tafel is het geworden lekker strak in een wit kleurtje, tot in de kleinste puntjes weer verzorgd, net zoals we jou kennen.
Al zal dat wel snel veranderen als jij eenmaal weer in actie schiet.
Echt wel een mooie ruimte heb je nu om weeral er een mooi scenery-gebeuren van te maken.
Ik blijf het weer met volle aandacht volgen.

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag weer eens naar Houten Digitaal geweest, veel bekende tegen gekomen en ook vele gesproken.
Was weer gezellig, ook nog wat dingen gekocht voor de nieuwe baan.

Nieuwe bezetmelders voor stroomdetectie en 2 decoders om servo's aan te sturen.
Ik had er één liggen van Digikeijs de DR4024 maar die deed het helaas niet en Digikeijs levert niet de service die Rosoft wel levert namelijk zonder gezeur omruilen.
Ze vragen bij Digikeijs naar "het bonnetje" maar als je zo'n decoder bijv. op de beurs van Houten koopt krijg je meestal geen "bonnetje"
Bij Rosoft doen ze niet zo moeilijk, ik zag iemand die kwam met 2 oude s88 bezetmelder die nog geen kastje er omheen hadden. De man had waarschijnlijk sluiting er in en zonder gedoe kreeg hij gewoon 2 nieuwe met een kastje er omheen mee. Kijk daar worden we als consument natuurlijk blij van en daar kunnen andere nog wat van leren.

De buit van vandaag, we kunnen weer wat onder de baan schroeven en 2 doosjes die een beetje mijn idee gaan geven over de scenerymaar die gaan voorlopig de plank op en ga ik ze t.z.t. wel eens verder bouwen en afwerken.





Tevens met de post van mijn Tante uit China een externe voeding ontvangen.





Morgen de boel maar eens onder de bakken schroeven.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: narwal op zaterdag 09 november 2019, 11:25:37
Hallo Tom,

Mooi bureau, daar kun je fijn aan werken, niets meer aan doen! :D

Toch wel een bureaulampje erop?  :O :O :O
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Zie dat je de oude baan hebt afgebroken, jammer, vond het wel leuk worden.

Ben benieuwd wat je nu weer gaat maken  :) ziet er wel strak uit.

Gr einte
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag eindelijk de bestelling binnen.
Ik ga er geen raadsel van maken, dat is niet zo mijn ding.
Gewoon met de schaar de boel open maken en alles uitpakken.

En hier is ie dan, de doos.



Alles er uit gehaald en kijken of er niets beschadigd is en de bestelling compleet is uitgeleverd.



Dan de plastiek zooi er af en in de kliko voor het plastiek.
Nee dit zijn geen pralinekes maar doosjes waar de locjes in zitten.



Dan het eerste locje met nog een beschermingsblokje, deze is mooi donker groen.



De andere kant, er lag wel iets los bij, ik zou niet weten waar dat moet komen even bij Lippe nog navragen.



De volgende is de zwarte uitvoering met 3 punts frontlicht (de groene heeft 2 frontlichten)



En ook deze heeft een andere kant.



2 wagonnetjes om straks de ballast aan te voeren.



De eerst rijproeven zijn al gedaan en ik moet zeggen, ze rijden perfect en helemaal zoals ik het straks op de baan wil.
Nu weer verder bouwen en rap een beetje.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat zijn mooie en lekkere snoepjes die hebt uitgepakt, Tom !
Nou nog een baantje om van te smullen maken  :P
Zal wel lukken, de recepten ken je al uit je hoofd.

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Fijn dat de eerste loc?s binnen zijn en ze het ook gewoon goed doen ( dat verwacht je natuurlijk ook ).

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Dat zijn mooie spullen die zijn binnen gekomen bij je. :P :thumbup:
De Lenz locjes zijn heel mooi en als ze net zo mooi rijden als René zijn spoor 0 locs van Lenz dan ga jij daar heel veel plezier van beleven. :)
Heel veel rijplezier toegewenst met deze 'snoepjes"

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, mooi spul. De V20006 is analoog en de V20022 is digitaal. Heb je dat bewust zo ingekocht?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Wim,  nee hoor, beide zijn digitaal. De ene heeft nu adres 20 en de ander 21. Beide met 6 functies waar onder af- en aankoppelen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi materiaal Tom  :thumbup: ik kijk er alvast naar uit het te zien rijden op je nog te bouwen baan  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

Dat zijn toch erg leuke locjes :thumbup:
En Weisseck ... hoe kom je erop :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 14 november 2019, 10:19:05
Dag Tom.

En Weisseck ... hoe kom je erop :lol:

Groeten,

Erik.

Het creatieve brein doet soms meer dan verwacht  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik zeg Rock Around The Clock.  :P

Vandaag ondervloerplaten op de bakken gelijmd, de achterwand in een zacht blauw kleurtje gezet, had ik nog over van de vorige keer.
Vervolgens de voorkant van de bakken netjes afgewerkt, gelijk ook een schakelaartje met spanningsmeter er in geplaatst, kan ik altijd zien of er nog stroom spanning op de baan staat. Voorkant zwart geverfd voor het optisch bedrog, ik bedoel natuurlijk effect  :D
De platen waren inmiddels ook goed vast gaan zitten en een eerste laag bruine acryl van het A.C. Tion er op gesmeurd.

Nu alles rondom de klok laten drogen, zondag weer verder.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi hoor, erg netjes, bijna zonde om hierop wat te gaan bouwen.
Één dingetje: met een spanningsmeter kan je geen stroom meten >:-D.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat maar wel de spanning van mijn trafo welke ik voor de verlichting e.d. gebruik want hij geeft toch echt het voltage aan en als er een gebruiker is ook het Amp.
gebruik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi begin zo Tom, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De locjes vanavond op de rails gezet, wagonnetje er bij en de camera aan.
Af- en aankoppelen gaat prima, moet nog in iTrain gezet gaan worden maar dat komt pas als het baanplan er ligt dan gaat het af- en aankoppelen nog leuker worden.

Tevens met een nieuwe versie van Pinnacle Studio een filmpje in elkaar geflanst, was nog wel even wat zoekwerk en om er een filmpje van te maken wat een beetje toonbaar is viel ook niet helemaal mee. Na jaren met de oude versie 12 gewerkt zie ik nu toch wel heel veel vreemde dingen maar ja, alles is te leren en zeker als jet het gewoon gaat doen.

Hier dan het filmpje, zie ook gelijk dat de camera een andere instelling moet hebben want de verlichting (led) knippert behoorlijk.

www.youtube.com/watch?v=HBao_Sn2PyQ
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Bedankt voor het filmpje! Wat een mooi en elegant systeem is dat toch...

Groeten,
William
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Ik heb 4.09 minuten gefocust naar je prachtige filmpje gekeken van het aan en afkoppelen van de wagon door het fraaie Lenz locje. :) :thumbup:
Ook het achtergrond muziekje werkt heel rustgevend en brachten mij terug naar vroeger met Henk Elsink met Harm met het harp. :D

Ik kijk uit naar de volgende vorderingen van je nieuw te bouwen baan(tje).

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag een belangrijke beslissing genomen, de zaag gaat er in.

:) :) Ik zie de gezichten al voor me, de zaag er in, jazeker en nog wel de decoupeerzaag want het worden natuurlijk geen rechttoerechtaanbakken.
Er moet wat reliëf in komen daarom met de decoupeerzaag in de hoek waar de linkerkortebak en de middelstelangebak samen komen een glooiend stuk uyitgezaagd.
Delen opgevuld met XPS plaat en afgesmeerd met een laagje Sculptamold.

Er gaat t.z.t. ook nog in de hoek een opvulstuk komen maar dat is voor later dan moet de rails en de wissels er liggen enzoveel mogelijk aangesloten zijn want het opvulstuk zal verbonden worden met m8 bouten aan de linker korte bak en de lange middenbak, kunt u het nog volgen.

Nu de Sculptamold lekker laten drogen en morgen een eerste laag verdunde verf er overheen, kleur is bekend, zwart voor de diepte werking.
De eerste sporen liggen er ook al, bijna klaar.  :-)









Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De eerste stap van de scenery is gezet,
Het verbaasde mij al direct toen ik las dat je er de zaag al had ingezet. :O
Maar gelukkig was het wel in de goede zin. :thumbup:
Nu maar weer afwachten wat het verder gaat worden.
Best spannend ;)

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik heb ook even door jouw topic zitten pluizen.
Goed bezig Tom, als ik wat scenery tips wil, klop ik even bij je deze meester aan.

Mvg,
Arnold
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag maar eens begonnen met de eerste sporen, dat is toch weer iets anders om te leggen dan C-rail of K-rail.
Ik zet ze voorlopig vast met een kunststof ringetje en een schroefje zodat ik ze mooi strak kan krijgen langs de stalen rij.
Het is passen en meten, zeker daar waar de wissels komen omdat het aandrijfpennetje van de servo netjes boven het te boren gat moet komen.
Na dat de rails is gelegd snij ik de rest van het XPS plaat weg, geprobeerd om er een schuin randje aan te snijden maar dat is nog wel een ding.
Ik weet er bestaan hulpmiddelen voor, ga daar eens naar zoeken.





De bedrading wordt er ook gelijk aan gesoldeerd maar toen sloeg het noodlot weer eens toe, de soldeerbout wilde niet warm worden.
Vette pech, gelijk 2 nieuwe boutjes besteld dan kan ik nooit meer mis grijpen, morgen zijn ze in huis en dan kan ik weer verder.
Vanavond ook nog onder dit deel de ringleiding gelegd voor de digitale spanning en een ringleiding die van de extra voeding afkomt.
Dat was een 12 vlt 10 Amp. voeding maar die heb ik er af gehaald en vervangen door een 9 volt 5 Amp.

Met het bedraden van de ringleiding moest er ook nog wat extra gaatjes geboord worden en jawel, de boorkop naar de eeuwige accuboorjachtvelden.
Ook daar gelijk maar weer een nieuwe voor besteld, was toch bezig met geld uitgeven.
Wel jammer maar ja, morgen kan ik verder met solderen en dat moet ook gebeuren en ook rap een beetje.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw

Maar goed dat het bijna Sinterklaas is, Tom.

Als je braaf genoeg bent geweest, krijg je het gereedschap gratis van hem  :P
Schuine randje zou ik zo uit de losse pols doen, met het ballasten kun je daarna eventueel weer wat goed foetelen.

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Tony, ik ben mijn hele leven braaf geweest hoor en nu nog steeds.  :)
Maar helaas, ook de kleinkinderen geloven niet meer in de Goed Heilig man, dat hebben we gehad.

Vandaag kwamen de 2 soldeerboutjes binnen, lekker snel en gelijk maar eentje aangesloten en de andere gaat op een reserve station.
Heb ik er gelijk 1 staandebij als het nodig mocht zijn.

Eerst de ringleiding een beetje netter gemonteerd, tenminste ik vind het netter.

Verder met de draadjes aan de railstaven solderen en de eerste ServoSwitch geplaatst en aangesloten.
Alleen nog geen spanning er op, wil even weten van de leverancier of ik het zo goed heb gedaan, op oudere leeftijd heb je graag zekerheid.
De DCC aansluiting splitst zich in 3 delen, rijspanning, puntstuk en massa, is iets wat mij niet zo bekend voor komt maar dat zal zeker wel goed gaan komen.





Gelijk ook de eerste draden van de bezetmelder gesoldeerd en die gaan straks aangesloten worden op de s88SD16-n die dan weer wordt door gelust naar de L.net s88SD16-n die in de andere bakken komt.



En oh ja, ik maak geen gebruik meer van adereindjes, blijkt toch niet helemaal professioneel te zijn, zoals het nu zit schijnt het goed te zijn volgens de mensen die er voor gestudeer hebben. Dat heb ik niet, heb alleen de MKS (middelbare Kousen/Sokken) school gedaan en op latere leeftijd de Universiteit Slaapkunde. :-) :-)

De komende dagen zal er niet veel gebeuren, er staan wat andere dingen op de agenda  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
't Ziet er netjes uit.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op donderdag 28 november 2019, 23:42:18

En oh ja, ik maak geen gebruik meer van adereindjes, blijkt toch niet helemaal professioneel te zijn.

Niet professioneel???

Moet je niet tegen me ex werkgever zeggen Tom.
Als je met electronica werkt en vooral met printplaatjes mag je namelijk niet zonder deze huljes werken.

Ik begrijp die zin dus niet helemaal Tom.

Het is net hoe je het bekijkt he.
Voor adereind hulsjes moet je nu eenmaal het juiste materiaal hebben.
Dus het juiste hulje voor de juiste draad.
En dan zeker het juiste gereedschap om de adereindhuls te persen/krimpen.

Zelfs bij jullie in Dordrecht is het verplicht om al het buiten materiaal wat met spannings draden werkt te voorzien van een hulsje.
Je word afgebrand als men ziet dat dit niet gebeurd.

Maar hier gebruiken ze niet een tangetje van 4,95 voor hoor :D :D :D

Het probleem waar men het over heeft is vaak dat er een te dun draadje in een te groot gat van de huls word geplaatst.
Tja en dan krimpt het niet goed als je hem samen perst.

Controleer dus altijd of het draadje vast in de huls zit als je het geperst hebt.

Goed gereedschap is het halve werk.

Verder ziet het er keurig netjes en strak uit  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Alex, ik meen te hebben gelezen dat bij dit soort klemmende aansluitingen het verboden is om adereindjes te gebruiken. En de reden zou zijn dat door de klemmende werking de adereindjes open gedrukt kunnen worden. Ook al gebruikt men passende hulsjes en de juiste tang. Ik heb beide liggen maar vanwege enkele reacties elders en door gebruikers waaronder iemand uit Uden heb ik het nu zo uitgevoerd.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op donderdag 28 november 2019, 23:42:18
Verder met de draadjes aan de railstaven solderen en de eerste ServoSwitch geplaatst en aangesloten. Alleen nog geen spanning er op, wil even weten van de leverancier of ik het zo goed heb gedaan, op oudere leeftijd heb je graag zekerheid. De DCC aansluiting splitst zich in 3 delen, rijspanning, puntstuk en massa, is iets wat mij niet zo bekend voor komt maar dat zal zeker wel goed gaan komen.

Ziet er toch niet verkeerd uit? Het puntstuk deel (aansluitingen TPT) is vaak Spoorstaaf - links - Spoorstaaf rechts. Dat zou de theorie moeten zijn. In de praktijk betekent het een keer over het puntstuk heen rijden en kijken of deze sluiting geeft. Zo ja: Dan is het de twee buitenste draadjes wisselen. Bij kruiswissels (DKW's) zal je even moeten oppassen welke aandrijving welk puntstuk schakelt.

Groet Ronald.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Bij schroef aansluitingen waar je de schroef in de draad drukt/snijd moet je adereindhulzen gebruiken,zit er een lipje tussen dan mag volgens de meeste fabrikanten beide.
Waar adereindhulzen worden afgeraden is bij veerdrukklemmen omdat je dan een kleiner contact opervlakte krijgt.
Verder is het bij adereindhulzen belangrijk dat je een passende perstang gebruikt zodat de huls goed klem om de aders zit.
Verder moet je niet te veel waarde gaan leggen op uitspraken van mensen die niet op een professionele wijze zijn betrokken bij de ontwikkelijk of verwerking van deze producten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lekker strak allemaal Tom!!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2018

treinbaan op zolder

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dit gaat weer heel mooi worden denk ik. Blijf het volgen succes Tom.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Citaat van: iTom op woensdag 27 november 2019, 23:34:29
Na dat de rails is gelegd snij ik de rest van het XPS plaat weg, geprobeerd om er een schuin randje aan te snijden maar dat is nog wel een ding.
Ik weet er bestaan hulpmiddelen voor, ga daar eens naar zoeken.

ik meen dat dat keesmarklin zo'n snijapparaatje verkocht maar kon op zijn site niets vinden.
Als je volgende week naar Houten gaat zul je het wel vinden.

Henk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ik ken dat apparaatje Henk.
Bij HIP hebben we er één liggen maar het snijden is geen succes.
Ik doe het wel uit de losse pols en zoals Tony al schreef, met het ballasten compenseren.
En nee, volgende week geen Houten, Houten Digitaal is voor mij voorlopig weer genoeg Houten geweest.
Kijk nu uit naar Januari, de Broodfabriek, veel gezelliger. :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Je bent weer lekker bezig Tom, heerlijk hè al die draden.

Ik ben het volledig het Alex eens wat betreft de adereindhulsjes, in mijn werk is het zelfs verplicht ze te gebruiken.
En zoals eerder aangegeven een goede tang en de juiste huls zijn een must.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
In het ene bedrijf is het verplicht, in het andere weer niet.
Men is over het algemeen vrij om te bepalen of men gebruik maakt van adereindjes bij installaties zoals het op het www internet is terug te lezen.
Uiteraard is als je het verplicht van de werkgever moet gebruiken goed gereedschap van belang, maar ja dat is met alles wat we uitvoeren.
Zonder goed gereedschap valt er niet goed te werken.
Meerdere discussies zijn welkom maar dan gaan we er wel weer rustig voor zitten met Chips, kaas en een goede fles Pinot Grigio  :) (althans dat vind ik lekker  ;))
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gefeliciteerd, Tom  ;)

En nog vele goede en mooie jaren gewenst !

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, van harte, en graag nog vele gezonde jaren toegewenst.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, wellicht ten overvloede, nogmaals


               
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Laat het knallen Tom 🕺🏻🥂👯‍♂️🍾🎂
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hi Tom

Van harte gefeliciteerd 🥳 met je verjaardag!!!

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gefeliciteerd  :)