Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heel mooi Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat ziet er weer  :thumbup: uit Tom, als Winston op bezoek komt is het te hopen dat er iets meer in de koffer zit dan de afgelopen week.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Fijn, dat je weer lekker aan het bouwen bent Tom. Het wordt
weer een mooi hoek.

vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Prachtig weer om te zien hoe je het steeds weer voor elkaar krijgt deze mooie scenery te maken. :) :thumbup:
Met heel veel plezier naar je update gekeken Tom.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, ik kan mij alleen maar aansluiten bij de hierboven gedane lofbetuigingen

groetjes Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

ook ik sluit mij hierbij aan, het is echt genieten van al jou kunsten
steeds weer wordt je baan een stukje mooier :thumbup: :thumbup:
ik blijf het met veel plezier volgen

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, dat "stukje landschap" is nu al mooi, ook al zou je er niets meer
aan doen.

Frans
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuke reactie's allen bedankt, geeft de burger weer moed.

Vandaag beetje bezig geweest met groen, geeft toch ook altijd weer een ander beeld dan die kale rotsen.
Wat er verder mee gedaan gaat worden weet ik nog niet, misschien iets met koeien of schapen.
Nu eerst de ondergrond van Modpodge (mat) goed laten drogen zo dat het gras niet meer weg kan waaien want buiten staat er wind genoeg.
Gras instrooien gewoon met het theezeefje en met de pincet her en der pollen in steken.
Morgen kijken hoe het er uit ziet en anders kaal maaien.



Bij de Madonna met de grote bloemkolen zijn inmiddels voor alle dierbare de kaarsjes aangestoken.



Nu ff verder genieten van Juve tegen Atl-Madrid, lekker potje hoor met veel tempo.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Stil word je ervan, wat een beetje groen al weer niet kan doen. Je kleurcombinaties van rotsen zijn erg mooi.
Gr henk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, langs welke weg/welk pad kunnen belangstellende H0 toeristen de grot bereiken?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Gewoon, over het pad wat naar de grot zal gaan. :)
Daar wordt nu echter nog aan gewerkt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo, het is voor vandaag weer mooi geweest.
Pad naar de grot aangelegd en trap uitgehakt.



Verder het overtollige gras met de stofzuiger verwijdert en hatseflats, daar ging ook de schildersezel van Von Klomp mee.
Volgende keer ook voor de laatste vezeltjes een pantykousje op de slang zetten.
Nog 2 minuten in de stofzuigerzak zitten turen en daarna was ik er wel klaar mee, nieuwe ezel gemaakt.
De wereldberoemde kunstschilder Von Klomp legt de laatste hand aan het welbekende schilderij van de Madonna met de bekende titel.





Verder nog wat blokken schuim naast de ruïne geplakt, ga ik volgende week lekker mee verder en vol smeren met Sculptamold.

Nu lekker bij komen, morgen rustdag en vrijdag genieten bij OnTraxs, heb er zin in.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heel mooi en leuk die Maria grot  :thumbup:
Ga ik onthouden  :P :D en misschien zelf ook nog wel eens toepassen, beter goed gejat dan slecht verzonnen toch  :idea: :o)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Of beter goed gejat dan slecht gestolen  :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik hoop dat je wel aan je schouder denkt, Tom.
Dat uithakken van zo'n trap is er niet zo goed voor  :?

Mooi tafereel zo  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Het uithakken is meegevallen Tony, het was meer snijden, plakken en aansmeren.

2 dagen bezig geweest met het deel achter de wijnranken en naast de ruïne.
De rotsen achter de wijnranken worden nog wat vloeiender gemaakt, vind het nu zo op de foto te zien niet echt goed passen bij de rest.



Morgen weer een dag, nu alles even goed laten drogen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik vind het wel mooi  :thumbup:
Misschien hier en daar ietsje donkerder aanzetten?. Dan lijkt het realistischer?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ha die Tom

Weer hard gewerkt. Bij mij gaat het voorlopig minder hard. Vandaag naar modelexpo 2019 geweest in Utrecht. Filmpje volgt nog. Maar ik zie dat je weer druk bezig bent je baantje af te werken. Dit betekent dus dat het goed komt met de rijeigenschappen van de smalspoorloc? Enfin Bouw ze lekker verder. En misschien iets minder snel anders moet je over een half jaar weer een nieuw project starten omdat deze alweer helemaal klaar is.  :D :D :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Adrie, ben wel weer benieuwd wat je van de film hebt gemaakt, gaan we zeker weer zien.
Locs is nog niet bekend, 1 rijd er wel wat beter maar kruipend rijden zal een probleem worden.
We wachten het wel af, blijf zeker door bouwen omdat ik dat gewoon het leukste vind
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo vind ik het wel wat beter.
Lekker snel aangepast en gelijk al wat groen dr'op.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ware kunstwerken laat je weer zien  :D mooi gras en prachtige kleurschakering van je rotsen. Leuk om zo Madonna met de .... te laten vastleggen in verf.
Ton dat Modpodge wat voor spul is dat?
Succes met het afbouwen en we spreken elkaar.

groet Ronald  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
klopt het dat er nog wat weinig bomen staan ? ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Ronald, Modpodge is er in verschillende soorten, o.a. mat en glans.
Het is goed te gebruiken om met de mat uitvoering gras e.d. te verlijmen, laat zich ook gemakkelijk verdunnen met water.
De glans uitvoering gebruik ik om het wateroppervlak mee te maken, geeft een mooie glans en je kan het glas uitsmeren maar ook een beetje met beweging in het water.
Droogt vrij snel op, wordt behoorlijk hard en geeft een mooie glans over het water en het is niet duur.

@citaat Ruud, dat klopt helemaal, bomen komen er later op, nu moet ik nog regelmatig de baan omhoog klappen en daar worden bomen niet blij van.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
iTom

Had jou mooie baan(tje) al eerder gezien, maar het blijft waanzinnig mooi hoor.
Ik blijf je ook dan volgen kan ik lekker de kunsten afkijken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het werd toch weer eens tijd om wat aan mijn baantje te rommelen.
Het rijden zit er voorlopig nog niet in, de locjes liggen te wachten in the UK op het reviseren.
Daar heb ik alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Nu me maar eens focussen op het water.
Voorlopig het ondiepe gedeelte op kleur gebracht en bewerkt met een laagje ModPodge.



Enkele badgasten hebben inmiddels het kleine strandje ontdekt en ook de vliegvissers zijn weer aanwezig om een enkel forelletje te vangen.





Komende week de epoxy halen voor het diepere gedeelte, inmiddels wordt dat ook in kleinere hoeveelheden verkocht en daar heb ik genoeg aan.
Voor rond de ? 10 heb ik een blik van 0,15kg epoxy met bijpassende verharder. Dit is een epoxy met een verwerkingstijd van ruim 50 minuten.
Dat zal in de haven gegoten worden en na 24 uur uitharden kan daar ook nog een laagje ModPodge overeen voor het kabbelende watereffect.

Heb me ook maar weer eens gewaagd aan de bomenbouw.
Van zilverdraad een boompje gemaakt wat ik voorlopig bij de ruïne heb gezet.
Loof komt van Hekiflor.



Dat was het weer voor nu, hoop spoedig weer verder te gaan want het blijft en is toch leuk werk om aan het landschap te werken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hi Tom,

Leuk om weer wat voortgang te zien.
Erg veel sfeer, zeer goed gedaan.

Ben benieuwd hoe het water verder gaat worden.

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zeer fraai Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

weeral sfeervolle beelden, zeer mooi gedaan,  :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2018

Carpe Diem

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Geweldig Tom!
Wat een knap staaltje werk weer.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het viel natuurlijk gelijk op dat de kade naast de helling ook nog een beetje kaal is.
Voorlopig wat ijzerwerk geplaatst en kijken of er nog meer rommel bij kan, ik denk ook nog aan wat verschillende soorten materiaal zoals ketting en touw.
Moet er eens goed naar zoeken in de rommelbak.

Enkele staalplaten mogen er ook best bij staan alleen denk ik dat 1,5mm nog wel te dik overkomt.



Maar misschien valt het in het geheel wel minder zwaar op.



Ook de houtopslag begint een beetje vorm te krijgen.





En ook op de steiger begint er wat bedrijvigheid te komen.





Van de week weer beetje verder rommelen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
TOP TOP
Tom,

nu begint er echt leven in te komen, in je al zo mooie baantje
de metaalplaten valt best mee wat de dikte betreft, en met wat extra rommel zoals je aangeeft,
wat afval stukjes metaal en wat touw, opgerolde stukken zeilen bv,
dan wordt het een echt bedrijvige kade

ik blijf het met argus ogen volgen  :favorite:
super knap allemaal, geeft veel ideeën aan andere modelbouwers  :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Echt mooi allemaal Tom.  :thumbup: :thumbup:  Het gaat je goed af. Ik probeer er inspiratie voor mijn eigen baan mee op te doen. Dat gaat ook wel lukken denk ik  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Fraaie details weer, Tom  :thumbup:

Dit stuk ademt veel sfeer (van weleer)  ;)

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom,

In de binnenvaart is de maximaal gebruikte huiddikte (bepaalde plaatsen) 10 mm, ik heb een zeegaande en een binnenvaart achtergrond, mij is altijd opgevallen dat je bij binnenvaartschepen nogal veel beweging is de romp zag, dus het zou mij niet verbazen als zeegaande schepen een dikkere huiddikte hebben, maar 100 mm zoals de platen bij jou, zeker niet, er moet ook nog betalende vracht mee.

Groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Beste Anne, als we alles exact op schaal willen maken dan wordt de hobby een lastige zaak.

Als je nu goed had gelezen dan was het je waarschijnlijk al opgevallen dat ik zelf ook al twijfelde aan de dikte van het materiaal.
Ik vraag me af, met mijn achtergrond als meubelmaker, heb jij wel eens de sponningen van de huisjes opgemeten.

Laat mij nu lekker mijn gang gaan en denk jij dan lekker terug aan je achtergrond van de zeegaande en binnenvaart gaande scheepshuiden.  >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Ik volg je al een tijdje hier en ook op fb, en ja ik vind het erg mooi details zijn aanwezig.

Het word mooier en mooier, kijk dan ook graag dan ook graag af bij jou
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 15 april 2019, 19:17:54
Het viel natuurlijk gelijk op dat de kade naast de helling ook nog een beetje kaal is.
Voorlopig wat ijzerwerk geplaatst en kijken of er nog meer rommel bij kan, ik denk ook nog aan wat verschillende soorten materiaal zoals ketting en touw.
Moet er eens goed naar zoeken in de rommelbak.
Ziet er mooi uit Tom. Misschien is er nog plek om een kraantje neer te zetten? Die platen zien er behoorlijk zwaar uit.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
sometimes less is more, wat los gereedschap her en der kan de boel heel mooi afmaken.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 16 april 2019, 01:53:48
twijfelde aan de dikte van het materiaal.
Tom, ik heb goede ervaring met gewoon printerpapier. Met Humbrol of Revell enamel verven, laten drogen en dan de
andere zijde verven. Geen waterdragende verf gebruiken, want dan gaat het papier bobbelen.
Is printerpapier, naar jouw smaak, te dun dan kun je natuurlijk iets dikker papier gebruiken.

Verder: Nogmaals een dikke pluim voor je stemmingsvolle weergave!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dank voor het mee denken, na een nachtje slapen vond ik ze vanmorgen inderdaad te dik wat ik ook al eerder aangaf.

Citaat van: iTom op maandag 15 april 2019, 19:17:54

Enkele staalplaten mogen er ook best bij staan alleen denk ik dat 1,5mm nog wel te dik overkomt.


Verder vind ik ze ook wel wat aan de grote kant, de grootste plaat is nu bijna 2,4cm x 5cm wat neer komt omgerekend op een heel erg grote plaat  :) en dat is wellicht weer niet in overeenstemming met de kennis van mensen met een achtergrond van de zeegaande en binnenvaart. :)

Ik ga er nog eens mee stoeien, heb ook nog papierdun ABS staan, laat zich niet makkelijk verlijmen maar op een kleiner plaatje styreen plakken met houtlijm wil nog wel eens lukken. Het hoeft verder niets te houden.

Vanmiddag even mijn epoxy halen anders komt er 2 weken niets van, mag 2 weken geen autorijden vanwege medicatie. Gek hoor, je mag geen autorijden maar wel met de bus.  :?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat

toch heb ik (weer) een andere mening/kijk  :D, want er nu focus op die staalplaten, maar vallen ze uit de toon???
persoonlijk vind ik ze mooi en niet te dik.
nog een kleine aanvulling op de aankleding;
-wat terreinverlichting
-wat oud en vergaan stophout
-wat afval in een afvalbak o.i.d.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Zo zie je maar, ook al ontbreekt op de kade het groen, er is altijd wel wat te doen.
Moet ook nog op zoek naar een passend hijskraantje o.i.d.

Ga er rustig mee verder, komende weken toch wat meer aan huis gekluisterd, is ook geen straf als ik de weersverwachtingen mag geloven.
Zat ook nog eerst een beetje in zak en as, had een knobbeltje ontdekt op mijn huid, volgens de huisarts niets bijzonders iets van een ontstoken haarzakje, gelukkig want andersom had ook gekund  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom,

Als die stalen platen niet bij een scheepshelling hadden gestaan dan had je mij niet gehoord.......

Groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Württembergse K
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Erg mooi Tom.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Anne W op dinsdag 16 april 2019, 12:19:21

Als die stalen platen niet bij een scheepshelling hadden gestaan dan had je mij niet gehoord.......


Als je goed had gelezen was je reactie niet nodig geweest, maar ja goed lezen............ dat is natuurlijk best moeilijk.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 16 april 2019, 01:53:48
@citaat Beste Anne, als we alles exact op schaal willen maken dan wordt de hobby een lastige zaak.

Als je nu goed had gelezen dan was het je waarschijnlijk al opgevallen dat ik zelf ook al twijfelde aan de dikte van het materiaal.
Ik vraag me af, met mijn achtergrond als meubelmaker, heb jij wel eens de sponningen van de huisjes opgemeten.

Laat mij nu lekker mijn gang gaan en denk jij dan lekker terug aan je achtergrond van de zeegaande en binnenvaart gaande scheepshuiden.  >:-D

zoals het al dikwijls is aangehaald en Tom het nu nog eens schrijft,
alles exact op schaal is in onze hobby niet haalbaar,
kijk maar eens naar iedereen die zelf zijn kasseitjes maakt op zijn baan,
deze worden meestal met een huls van een penseel gemaakt, en welk formaat heeft zo'n penseel
dan gaat het al snel om de afmeting 3-4 mm  en dan is het nog maar een klein penseeltje als je die in verhouding zou gaan omrekenen dan spreken we van kasseien ipv kasseitjes,  26-35 cm dat is het formaat van een trottoirtegel
en daarop heeft dus nog nooit iemand commentaar gegeven

maw. ik vind de staalplaten dus zeker ok

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heren, heren wat een gekibbel om niks!
In den beginne denkt Tom zelf dat hij de staalplaten te dik vindt, vervolgens wordt dit bevestigd door ervaringsdeskundige Anne. Beide heren zijn het dus in principe eens en toch ontstaat er een zinloze discussie eindigend met kasseien die niet op schaal zijn.
Zo ken ik er ook nog wel een paar: meet je bergen maar eens op en kom er achter dat het niets meer dan flinke molshopen zijn. Dat geldt ook voor de doorsnee modelbaanboom. En ga zo maar door.

Lekker belangrijk.
Leg nou niet iedere reactie op een weegschaaltje.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 15 april 2019, 19:17:54

Enkele staalplaten mogen er ook best bij staan alleen denk ik dat 1,5mm nog wel te dik overkomt.


Het kan net weet ik als ervaringsdeskundige die ooit een sloep heeft gehuurd voor een afdelingsuitje.

Mits je natuurlijk Grade A scheepsbouwstaalplaten wil uitbeelden conform EN 10025, met 3.2 certificaat volgens EN 10204, dan hebben we het over dikten tot 100mm en formaten van 12000 x 3000mm. Op een weegschaaltje is dat bijna 29 ton aan gewicht.
Maar als het gaat om niet gecertificeerd staal S235/S355 dan wordt het echt een ander verhaal. Het stopt dan veelal bij 25mm dikte en dan valt het inderdaad een beetje uit de toon.

Ik zou het laten voor wat het is.

Gr, Ben. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi,

Goed, ik ga niets zeggen over de dikte van de staalplaten en andere zaken e.d. Dat is iets wat je zelf mooi mag vinden of juist niet.

Ik hoor veel al mensen roepen van alles op de juiste schaal uitvoeren want dat hoort zo. Gelukkig is de hobby zo divers dat je alle kanten op kan met hoever je bepaalde zaken exact als mogelijk op schaal maakt. Detailwerk komt met de ongekende mogelijkheden van de fotografie van tegenwoordig ongenadig scherp op de foto te staan. Dan vallen zaken eerder op dan als je zo langs de modelbaan in het echt staat te kijken.

In gesprekken met de diverse bekende (en goede) modelbouwers hoor je steeds hetzelfde terugkomen: Het gaat om de illusie van het totaal. Het hoeft niet exact op schaal te zijn als het geheel maar voor het gevoel er goed uit ziet en realistisch overkomt. Als je goed gaat kijken naar de mooiste banen op beurzen (OnTraXS! bijvoorbeeld) dan zal je je verbazen hoe "niet op schaal" de meeste banen zijn. Het is meer de illusie van het geheel van de baan die maakt of iets werkt of niet. En met werken bedoel ik dan of het "in de juiste schaal" voelt of niet. Dat is voor iedereen iets persoonlijk.

Groet Ronald.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Kijk, wat een informatie allemaal.
Inmiddels heb ik door de kennis van @citaat @citaat Ben wat meer info kunnen vinden.

Onder andere een tabel met maten, en daar heb ik wat aan want ik doe graag alles met maten.



Ik heb ook weleens een roeiboot gehuurd om er op het Waaltje naar een visstek te roeien om aldaar te proberen een forelletje te vangen maar dat waren altijd roeiboten van hout en dus heb ik meer kennis van hout en houten roeispanen.