Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Voorlopig laat ik de tunnel zo, komt t.z.t. wel wat anders voor.
Nu bezig met een ander project, de wijngaarde bij het klooster.
Muurtjes plaatsen, landschap vorm geven, trap maken tussen het gesteente enz. enz. en natuurlijk de wijnranken zelf.
Daar heb ik nog wel een klein voorraadje van, die kunnen goed als voorbeeld dienen.
Nu even de eerste bouw laten drogen.







Snoeihout uit de tuin even geplaatst voor de hoogte van de te maken bomen, overigens vind ik dit skelet ook nog niet zo verkeerd, zal eens kijken of daar ook een boom van te maken valt. Hoogte vind ik ook wel acceptabel.
De boel rustig laten drogen en dan verder met wat Sculptamold om het landschap verder af te werken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
begin 20ste eeuw werden al gewapende betonconstructies gebouwd en in de jaren 20 en 30 zeker ook betonnen spoorondergangen of tunnels.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik had al iets gevonden voor de tunnel, beton is beton en past ook wel naast zo'n cementfabriek.
Maar dat is voor later, werp me nu voorlopig even op das Holzsteiner Kloster Weingut anders hebben we volgend jaar nog geen druiven.  :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Drank is belangrijker dan beton :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat wijze woorden Bas :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

laat het beton maar even voor wat het is,je zal er met zijn tijd wel weer een mooie oplossing voor uit jouw mouw schudden
het snoeihout ziet er des te beter uit,  :thumbup:
lijkt nu al of het een boom is die zijn bladeren al helemaal kwijt is
ook de verhouding (hoogte) vind ik helemaal goed. nu nog zien of je er een mooie boom van kan maken
al zal dat jou zeker wel weer lukken
suc6

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vanavond nog wat kleine details aangebracht, afwatering hoort ook op een modelbaan.
Als het heeft geregend dan is het belangrijk om het water af te kunnen voeren, daar weten wij natuurlijk alles van. ;)
Via putten en riolering wordt het hemelwater afgevoerd.











De afvoer zal net boven de waterspiegel uit gaan komen. Het water staat momenteel ook hier erg laag  :-) binnenkort zal het water hoger komen te staan.

De ketting onder de garnalenkotter was wat grof, nu een nieuwe geplaatst, is meer op schaal.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat 't Zijn de kleine dingen die 't 'm doen. Fraai hoor!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Even weinig tijd (gehad) om te reageren, Tom.

Maar je laat weer heerlijke staaltjes modelbouw-scenery zien  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wat een prachtige details Tom de aangebrachte putten en rioleringsafvoerbuis. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heel mooi gemaakt Tom!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

als je niet beter wist zou je zo in de foto's stappen. Levensecht, echt waar... :thumbup:

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goede morgen beste modelspoorbouwers.
De wintertijd is vandaag ingegaan en dat betekent weer lekker knutselen aan de modelspoorbaan.

Deze week zelf ook weer een beetje (tegen beter weten in) aan het baantje gewerkt, wat kleine dingetjes en wat grotere voor mijn zielige schoudertjes zwaardere werk.

Eerst de kolenkarretjes maar eens verder voorzien van lading.



Natuurlijk horen er ook nog lantaarnpalen op de baan, had nog wat liggen van de vorige keer en 3 stuks hebben een plekje gevonden op het pad naar het klooster, mag wat kosten maar dan heb je ook wat  ;)





Vind deze wel aardig passen dus gaan we die later ook aansluiten want ze ¨motte wel een lichie kenne geven¨

Inmiddels ook al een beetje bezig met een boom, eerst beetje in model knippen en dan wat stukje zeeschuim er op plakken.
Als dat vast zit ga ik de boel beetje uitdunnen en vorm geven daarna donkerbruin spuiten en met loof bestrooien. Misschien wel vandaag want het zonnetje schijnt en dan kan ik dat lekker buiten in  de tuin doen.



Morgen eindelijk voor de eerste behandeling naar de pijnpoli, hoop dat het resultaat zal geven. Zou wel fijn zijn.





Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Met de winter voor de deur,
komt al snel modelbouwsleur........


Die kan bij jou niet lang genoeg duren, Tom !
Is ook leuk voor ons  :P

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het blijven de details die het um doen Tom, beetje bij beetje wordt het mooier en mooier  :thumbup: :thumbup:

Succes morgen op de pijnpoli, hopelijk kunnen ze je helpen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, ik vind de scene met het vakwerkhuis en de lantaarns erg mooi.
Succes met de pijnbestrijding en schrik niet terug als ze in je nek of ruggegraat willen steken.
De onderbouwing en kennis is van een andere orde dan die in de modelbouw  :)

Mvg Frans
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De behandeling is me reuze meegevallen.
Met een echo wordt de zenuw gevonden.
Klein prikje in de schouder is alles, daarna is de boel verdoofd.
Dan gaat er stroom op het naaldje van 3cm en wordt de zenuw geprikkeld dan maakt de arm oncontroleerbare bewegingen die als positief worden gezien door de behandelende arts.
Vervolgens laten ze ongeveer 10 minuten stroom door de naald voeren, gaat prima en als je ogen op led's gaan lijken  :) is de behandeling klaar.
Dan mag je 24 uur geen auto besturen en moet je het rustaagh aan doen.
Daar heb ik me ook aan gehouden en nu maar hopen dat tussen nu en 6 tot 8 weken de behandeling effect blijkt te hebben. Over 2 weken de rechterschouder en dan moet ik een 6 tot 8 maanden van de pijn af zijn, daarna weer herhalen.
Voorlopig wat kleine dingetjes doen aan en voor het baantje, alles is daar eigenlijk wel klein want zo groot is het nu ook weer niet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Positief bericht. Hopen maar dat de behandeling beklijft.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, hopen dat het helpt!

mvg Frans
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beetje de rommel aan het opruimen nu het wat rustiger is met het bouwen en zo kwam ik de doos van Ali tegen.
Daar zat nog wel het e.e.a. in waar ik ooit verder wat mee wilde doen.
Eerst een module die 9 geluiden kan afspelen zonder een maximum tijd.
Leuk om onder de baan te hangen en wat verschillende geluiden af te spelen. Ze kunnen niet allemaal tegelijk en breken af zodra je de volgende aantikt. Kan via drukknoppen (had er helaas maar 6 en meer gingen er ook niet op het breadboard) de laatste 3 dan maar met een draadje vanaf massa.
Niet spectaculair maar vond het wel grappig, zo kunnen we nog weleens wat geluidjes laten horen en bijv. ook via koploper of iTrain aan sturen. Dat ga ik nog doen als ik weer wat meer armslag heb  ;).

www.youtube.com/watch?v=ivuqigkDReA

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,
Goed je weet te zien rommelen.
Na de behandeling wel rustig aan doen ,  toch ?

Hoop dat het resultaat heeft.

Groet, erik
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag met wat hulp de baan omhoog gezet. Steun er onder en dan wat draadjes aansluiten van de 3 lantaarnpaaltjes.



Rustig aan draadjes trekken, valt een beetje tegen maar kalme dienst. De hele dag de tijd.



Denk dat de verlichting nog wel een beetje verder gedimd kan worden, later.

Ook inmiddels een lasser geplaatst bij de scheepshelling, had eerst nog een idee om de lasser op het dek van het garnalenkottertje te zetten maar zie daar voorlopig vanaf. Kottertje staat los op de baan wat dan weer lastig wordt om draadjes door de romp te voeren.



Nu de lasser aansluiten op het lichtmodule voor laslichten. Nog zoeken naar wat hij eigenlijk aan het lassen is en nog proberen om een extra ledje er bij te plaatsen in de violetkleur voor autogeen lassen. Er kunnen nog meer leds op de module aangesloten worden, 3 blauwe en 3 witte wordt aanbevolen. Ik denk dat er in het gebouw wat bij de werf komt later binnen veel gelast gaat worden.  ;)




Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, heel mooi sfeertje met die lantaarns!

compliment

Frans
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goed bezig Tom!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Laatste dagen wat verder gewerkt aan het baantje. Ook een nieuwe motor (nou ja, motortje) ingebouwd in een dieseltje. Het rijden gaat wel wat beter maar nog steeds geen hosanna. Locje rijd zijn/haar rondje maar bij het kruipen over de wissels om te rangeren is het weer een drama. Voorlopig dan maar verder met de rest, we noemen het inmiddels al een beetje de stilleven baan.

Achter het klooster komen wat terrassen voor de druivenranken. Enkele muurtjes zijn geplaatst, als deze stevig genoeg staan wordt het gedeelte achter de muurtjes opgevuld met resten xps plaat en Sculptamold en tenslotte zullen daar de druivenplanten gaan komen. Ook moeten er hier en daar nog wat trapjes gemaakt worden, ben op zoek naar wat natuursteen voor de treden.
De monniken en de nonnen hebben het toch al niet zo makkelijk met al die lange jurken en pijen, trappen zal voor hun het oogsten van de druiven wat aangenamer maken.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Het word wel heel erg mooi, en ja ik kijk graag de kunsten af bij jou  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vanmorgen 2e behandeling gehad, 15 minuten 45 volt door mijn dondertje om mijn zieltje goed te doen.

Voorlopig rustig aan met de hobby, mag iedere dag voorlopig 1 of 2 uurtje prutsen.
Eerst maar wat groen aangebracht, tevens de ondergrond voor de druivenranken op de terrassen van het Weingut.



Vervolgens een paar wagonnetjes aangepakt, ook in het stilleven mogen de wagonnetjes wel voorzien zijn van lading.



Verder afwachten hoe het allemaal opdroogt  ;)



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, als je behandelaar net zo bekwaam is in pijnbestrijding
als jij met het bouwen van scenery dan vermoed ik dat het wel goed komt,
zowel met je schouder als met je baan.

Frans
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Het is goed om horen dat er een oplossing is voor je pijnlijke schouders.
Wat met je baan bezig zijn zal wel een leuke afwisseling, ten minste als je niet te lang prutst, maar dat is het hem juist: wanneer je begint zijn er direct een paar uur voorbij.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
  @citaat @citaat Frans, ik heb alle vertrouwen in de bekwaamheid van de pijnbestrijding.
Van mijn gefreubel en gefrutsel kan ik enorm genieten en dat het er dan nog leuk uit gaat zien is weer mooi meegenomen, het gaat uiteindelijk maar om 1 ding, dat is plezier hebben in en van de hobby.

@citaat Ja Ivan, als je even niet oplet dan vliegt de tijd, zeker als het lekker gaat, maar daar hebben we een oplossing voor en daar ben ik binnenkort al 50 jaar mee samen en die houd de boel echt wel goed in de gaten.  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zie dat de terrassen weer klaar liggen voor wein weib und gesang. Nu maar hopen dat de wijnranken goede vrucht dragen  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gefeliciteerd met het bereiken van pagina 100, Tom!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Ja Adrie, de terrassen liggen klaar om de heerlijke druiven tot het kostelijke vocht om te zetten wat dan weer op andere terrassen genuttigd gaat worden.

@citaat Dibbes bedankt, zo dan, nu op naar de 5000e post, gaat dat nog mogelijk zijn op pagina 100. Ik zeg vanavond geen nee tegen een Chardonnay en zal er mee proosten op deze 100e pagina.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw

Mooie voorbereidingen, Tom  :thumbup:

Je zult wel tot het voorjaar moeten wachten met het poten van de druivenstokken, mag niet meer na de eerste vorst in het najaar.......
Maar er zijn gelukkig nog genoeg andere scenery-karweitjes om de winter door te komen  ;)

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Wederom genoten van je updates met je gemaakte prachtige scenery schitterend hoe je dat ondanks je lichamelijke gebreken doet mijn complimenten. :) :thumbup:
Succes met de verdere behandelingen hopelijk is er snel resultaat.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Gefeliciteerd met deze mijlpaal van 100 pagina's! And still going strong (hoewel soms ietsjes minder) :thumbup:. Sterkte met het herstel van je schouder en blijf ons a.u.b. voeden met fraaie updates :D.

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zaterdag 17 november 2018, 18:31:24

nu op naar de 5000e post


Als het je pleziert: +1
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ja hoor, waarom ook niet  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Graag gedaan dan maar: +2
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hier nog eentje :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :o) Hier doe ik niet aan mee.

Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik laat me ook niet lenen voor dit soort onzin >:-D

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat
@citaat @citaat

Als jullie het niet doen waarom zou ik het wel doen dan. :P :D

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Waanzinnig die tellers. En elkaar feliciteren alsof er prestaties zijn geleverd, lekker belangrijk........ 8)

+3
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wauw goed zeg, een prestatie van formaat!
Maar we gaan er niet aan meedoen natuurlijk en zeker niet reageren, want dat doet de tellers alleen maar oplopen  >:-D.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
hierbij mijn bijdrage   B)

"je kan er wat van vinden"
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik stop er ook mee!  >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gaat vanavond niet meer lukken :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Ik draag ook mijn steentje bij aan jou doelstelling.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En dan maar in twee berichtjes, gefeliciteerd met de 100 pagina  :D