Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zonde van je baan, maar zeer begrijpelijk.

Gr. Dennis
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou Tom, zonde want het was zo mooi. Maar, begrijpelijk en ik ben zeker dat je ons weer heel veel moois gaat laten zien  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Jammer van deze beslissing Tom, je was al zover gekomen.
Zonde van deze mooie baan in wording, dat doorgaan op een lager pitje geen optie is.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom,

Heel jammer, maar niets aan te doen, het spreekwoord luidt: "ouderdom komt met gebreken" maar je hebt er nu wel genoeg (vind ik).

Als je veel dichter bij Den Bosch woonde, dan kon je je bij de MSG aansluiten bij de "Fine Scale" groep, lijkt me wat voor jou.

Houd de moed erin, groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Wat lees ik nu, deze mooie baan afbreken wat jammer wel. Maar gezondheid gaat voor alles ook voor de hobby zeg ik dan, ik hoop denk vele andere ook weer een mooie update van je kleinere banen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

2 maal op een goed jaar een baan afbreken? :(? :-(?
Maar ja, als voelt dat het lichamelijk te belastend is, is het de enige juiste beslissing.

Veel sterkte met de afbraak, maar vooral ... veel plezier met je nieuwe projecten.  Voor één ding moet je niet vrezen, nl ook deze nieuwe, kleinere projecten, zullen weer stuk voor stuk prachtexemplaren worden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Goede keuze nu hou je plezier in de hobby ipv dat het tegen gaat staan.
De kleinere banen zullen ook bij jouw straks weer prachtig worden met scenery dat weet ik zeker dus hup snel deze afbreken de baan dan kan je ons weer verblijden met nieuwe mooie update's van één van je baantjes.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Zelf zou ik in nog kleinere stapjes verder gegaan zijn, zeker omdat je al zo'n eind op scheut bent. Maar ik kan me goed voorstellen, dat je dat toch frustreert.
Uit ervaring weet ik ook, dat het werken aan kleinere projecten erg prettig is net zoveel knutselplezier oplevert !

Dit zijn keuzes en afwegingen, die je alleen zelf kunt maken. Vooral doen, wat goed voelt.
Rustig aan met afbreken en met je nieuwe projectjes gaat het vast goed komen  :P
Met jouw vaardigheden gaat dat zeker lukken.

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tja, als er wat tegen zit met de bouw,  bijvoorbeeld dat je ergens niet goed bij kan en daar lichamelijk last van hebt gaat dat steeds meer tegen staan EN dan ga je naar ontrax toe waar je ontzettend mooie kleine banen ziet......dan is de keus snel gemaakt. Veel succes Tom.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ben help jij dan de spullen heen en weer te verhuizen naar OnTraxx?
Want zal dat dan ook niet zo makkelijk gaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@Ben
Uit pure interesse, want hulp zal iig nodig zijn.
Maar er zijn wss genoeg hulpkr8en die tzt een nhandje kunnen toesteken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Allemaal bedankt voor het mee leven, het is jammer maar geen drama. Er zijn ergere dingen.
Ik heb nu nog de tijd en af en toe een beetje fut om de boel af te breken en ondertussen plannen te maken voor de komende jaren.
Misschien komt de energie weer een beetje terug als het wat verder in de tijd is en zo niet dan doen we het gewoon rustiger aan.
Ik blijf gewoon lekker beetje bezig en momenteel is het plannen maken voor het nieuwe baantje en af en toe de sloophamer gebruiken.
Rommel geeft het wel en de kliko zal snel gevuld zijn met stukken schuim en gips.
We zijn begonnen.









En of het iets gaat worden wat Ontraxs waardig zou zijn dan zou ik daar zeker trots op zijn maar of de lat zo hoog ligt weet ik niet. Ik doe maar wat en soms gaat het goed en soms net weer niet. Hulp is dan zeker welkom maar ik wil iets bouwen wat je eigenlijk zo onder je arm mee kan nemen dus dan zou ik er ook met de trein naar toe kunnen.  :-) :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hey Tom,

jammer dat je dit baantje niet tot het einde kon afwerken, maar zoals iedereen het ook al heeft neergeschreven hier,
als de gezondheid en het fysieke niet meer mee wil, moet je dat doen waar jij je het best bij voelt,
en is dit dan het einde van deze baan dan moet het zo maar zijn.
het was een juweeltje wat je aan het bouwen was, maar jou kennende zal dat bij je volgende baantje(s) ook weer zo zijn, en ik blijf ook deze weer met veel plezier volgen,
veel sterkte in de gezondheid en veel knutselplezier gewenst

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,


heb erg genoten van jouw baan en verhalen daarom heen.
Veel succes met de sloop en nieuwe ideeën en bouw van kleine modelbanen ,  gezondheid gaat boven alles,
groet Johan

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
hatseflats....de beuk erin  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Daar ken ik je dus van ....
.... Jij bent de man met de hamer  :O
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nog even een uurtje sloopwerk gedaan, nu komt het eerste gat in de muur weer in beeld, dat gaan we weer dicht maken zodat de muur straks weer netjes strak is (hoop ik)



Gelijk de armseinen verwijdert, heel de tijd geen licht in, op het laatste moment brande het ledje weer, nou ja, beter laat dan nooit.
Denk ook niet dat ik die straks weer ga gebruiken dus die zullen wel naar Marktplaats gaan.







En het luik is er ook weer bij.



Morgen dag naar Zwolle, workshop iTrain 4.1 want daar moeten we natuurlijk wel weer van op de hoogte blijven.
De vragen gaan natuurlijk straks weer komen zodra de nieuwe release 4.1 actief is, denk volgende maand.
Dat wordt weer een aardig ritje.

Zondag weer verder met de sloop.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoy tom,

we hebben alvast weer heel veel geleerd van je scenery kunsten en dat zal in de toekomst zeker ook  nog zo gaan zijn.
Pagina's in een boek zijn er om omgedraaid te worden.

Ik kijk al uit naar je volgende creaties.

Groetjes
Bart
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom. Dat is naar nieuws. Jammer dat je deze mooie baan af moest breken 8o Maar het is wel zoals je zelf al verteld, dat een kleinere baan makkelijker te hanteren is. Zijn module bakken niet een idee?

In ieder geval wens ik je succes met de volgende baan en veel knutsel plezier.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Kijk ik een paar dagen niet ligt ineens je baan op de stort  :?
Deze zag ik niet aankomen, jou kennende gaat het weer een mooi geheel opleveren wat de volgend jaar in Utrecht kunnen bewonderen  :)

Succes met de sloop en wederopbouw.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

Een vervelende oorzaak heeft een enigszins logisch gevolg, maar toch best een dapper besluit! :cool:
Erg jammer dat je met deze modelbaan stopt, ik had graag de voltooiing van met name de wijngaard tegen de berg gezien.
Succes met het voorzichtige sloopwerk en de verkoop van alle overbodige spulletjes :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom

Fijn is anders. Maar als het lichaam begint te protesteren en je met een kleiner diorama toch je hobby voort kunt zetten dan heb je een wijs besluit genomen. Ik heb en zal je draadje zeker vol bewondering blijven volgen, want ook al ga je kleiner de details die zullen er des te beter uit komen te zien. Veel succes met het demonteren van je baan :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Ik herken je probleem daarom ben ik ook gestopt maar jou kennende verzin je wel weer een baan,
waar je wat makkelijker aan kan werken,ik vindt modelspoor nog steeds erg leuk en zie dan ook baantjes,
met modules 80x40 bijv en dat 3x dus voor het betere rangeerwerk en voor een groot gedeelte hand besturing,
zodat het niet te saai word maar dat is voor iedereen weer anders.
Ben benieuwd wat je weer uitvogelt deze keer.
Het beste er mee,
Grt Frans
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wederom dank voor jullie reacties, hartverwarmend en vol van positieve aanmoedigingen.
Nee het doel is zeker niet om in Utrecht deel te nemen aan Ontraxs 2019, zou trouwens niet eens weten hoe ze aan de deelnemers komen.

Laat mij maar lekker thuis knutselen en genieten van de hobby en dan een dagje naar Ontraxs in 2019 om van de mooie dingen aldaar te genieten.

Vandaag zou een dagje Zwolle worden maar helaas ook hier heeft waarschijnlijk de griep onze voordeur gevonden. Hoop wel dat het snel over is want zaterdagavond a.s. staat Herman van Veen op de agenda en zou jammer zijn om dat te missen.   
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom

Beterschap zou ik zeggen. Zou idd heel vervelend zijn als je Zwolle en Herman van Veen moest missen.  :thumbup: :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op donderdag 15 maart 2018, 09:43:22
Vandaag zou een dagje Zwolle worden maar helaas ook hier heeft waarschijnlijk de griep onze voordeur gevonden.

Had je graag voor een bakkie leut uitgenodigd, maar dat kan nu om twee redenen niet doorgaan, helaas. Ten eerste kom je niet (bovenstaand) en ten tweede zit ik aan de andere kant van de aardbol  B).
Maar mocht er een volgend bezoek aan onze mooie stad gepland worden, zet ik de koffiepot op het gas  :D
Beterschap en nog veel sloopplezier (en vooral plezier met de nieuwe plannen).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nieuw baantje bouwen betekent een nieuwe plan en een nieuw draadje over het plannen en bouwen.
Het eerste baanplan komt al van de (digitale) tekentafel, had er vandaag alle tijd voor, er was hier in huis een beetje last van griep, vrouwtje had het goed te pakken, hoop dat ze weer snel is opgeknapt want zaterdagavond a.s. staat nog steeds Herman van Veen op de agenda.
Helaas was daardoor het ritje naar Zwolle niet haalbaar, gewoon Shit Happens.



Het idee van het spoor over het water is dat daar een houten steiger gaat komen waar het spoor overheen gaat lopen. Aansluitend kan er dan een bootje langs worden afgemeerd wat hout komt brengen voor de fabrieken of ander materiaal brengt of haalt.

Het geheel wordt op XPS plaat gebouwd met een ondergrond van een plaatje MDF en wat latten waardoor er ruimte onder de plaat is voor de bedrading. Denk voor bijna 100% dat het allemaal digitaal gaat worden aangestuurd.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Kijk aan tijdens de afbouw van het oude wordt er al weer aan de opbouw van het nieuwe gewerkt.
Ook dit gaan we weer volgen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
He, alweer afbreken, jammer hoor. Maar ik snap het wel als je het gewoon niet vol kan houden.
Maar gelukkig wel de energie om gelijk al een nieuw ontwerp te maken. Ziet er leuk uit  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Tom,

Ik dacht even dat ht niet goed ging na bezoek aan mij, maar gelukkig weer inspiratie en gaat er weer wat moois ontstaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ha die Tom

Je draadje gaat vast weer hoge kijkcijfers opleveren met deze nieuwe uitdaging. Geweldig dat je nu al weer nieuwe inspiratie hebt opgedaan.  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Adrie, ik ben John de Mol niet hoor, die ligt wakker van de kijkcijfers, ik niet hoor.
Hoop alleen dat iedereen er net zo van kan en gaat genieten als ik hoop te doen dan ben ik al een tevreden hobbyist.
En wie weet kunnen we elkaar weer helpen met goede raad en advies want het motto is nog steeds, het is geen kwestie van kunnen maar van doen en het is beter goed gejat dan slecht verzonnen.  :) :) :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,
ik had je pas nog bij de hip gesproken en toen had je het er al over maar nu ine ene en zo snel de daad bij het word dat had ik toch niet zien aankomen

het is jammer dat je met de nieuwe baan stopt en zelfs al aan het slopen ben.
bij mij staat alles op dit moment op een zacht pitje maar ook dat zal wel weer veranderen.

ik wens je heel veel sterkte met de nieuwe baan je leuke plannen en niet te vergeten zaterdag je avondje uit naar herman van veen

ik wens je heel veel plezier zaterdag en met de nieuwe plannen

Gr Ed

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Ed, ik ga nooit zo lang ergens over nadenken, weet uit ervaring (winkel) dat de uitdrukking, "ik ga er even over nadenken" meestal betekend dat men niet de daad bij het woord gaat doen en dan komt van uitstel in de meeste gevallen afstel.
Als alle klanten die mij in het verleden hebben gezegd dat ze er over gingen nadenken er op terug waren gekomen dan was ik nu multimiljonair, hahaha.  :-) :-) :-)

Ik hoop dat het zaterdagavond door gaat, voorlopig ligt moeders al 2 dagen plat, zie wel anders geef ik de kaartjes wel aan onze dochter of zoon. Blijft het toch nog in de familie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi,

Nu eerst afbreken en dan verder kijken. De ideeën zijn er al en dat is positief.  :thumbup:

Citaat van: iTom op donderdag 15 maart 2018, 09:43:22
Nee het doel is zeker niet om in Utrecht deel te nemen aan Ontraxs 2019, zou trouwens niet eens weten hoe ze aan de deelnemers komen.

De organisatoren hebben zo hun connecties in de modelspoorwereld. Ze krijgen nog wel eens wat tips om eens te kijken naar banen. Vaak ook op andere buitenlandse beurzen worden banen gespot. Zoals op Sedan 2017 (Het franse jungle baantje en de snoepfabriek) en Intermodellbau 2017 (de oostduitse Thuringenbaan), Leipzig en Warley. Soms geven de bekende bouwers zelf aan dat ze met een nieuwe baan bezig zijn en dat ze een bepaalde beurs halen. :) Dan is het aan de organisatie of ze uitnodigen of niet. Dus mogelijkheden zat  :D :D

Succes met afbreken en met het plannen van nieuwe baan(tjes).

Groet Ronald.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vanmiddag weer beetje verder gegaan, 1 gat weer dicht gemaakt en de eerste rail los van de baan gehaald.
Was niet helemaal de bedoeling vandaag maar soms heb je net zo'n uurtje waarvan je dan moet profiteren.







Ook vanmiddag het h0e locje getest, ik krijg het idee dat het niet lekker loopt op Peco rails, ga wat Roco veldspoor bestellen en dan eens kijken hoe het daar op wil lopen. Locje komt van Roco en dan ga ik er vanuit dat het wel matcht met het veldspoor van Roco anders is het inde oefening. Ben er beetje klaar mee op dit moment.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Al heeft het misshien een raar verloop,
maar nu zie ik wat jij gebruikt hebt als onder basis voor het maken van jou bergen,
Alleen is het niet helemaal duidelijk op de foto, maar heb je vliegengaas gebruikt
of is het een ander soort gaas, op foto lijkt het me iets grover te zijn

Groetjes Freddy

trouwens nog veel suc6 met de afbraak
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik maak gebruik van voliere gaas, is wel wat stug maar verder goed stevig om als ondergrond te gebruiken. Daarna vellen van de keukenrol er overheen , ingesmeerd met houtlijm zodat je een mooie basis krijgt waar verder op gebouwd kan worden. Met stukken afvalschuim worden dan de rotsblokken gevormd welke later weer worden afgewerkt met gips. 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
'k was even een tijdje een tijdje "Einstein" aan het spelen, en heb weer eens van alles gemist.

Ik werd nieuwsgierig van de titel, en terugbladerend, viel het kwartje pas. Je wordt nog eens een professionele baanafbreker!

Kleiner moeten gaan wonen, en dus een nog kleiner baantje moeten maken. Een moedig besluit waar ik zelf nog lang niet aan toe hoop te zijn, althans, het is me al twee keer overkomen, en toen was de overstap naar schaal h0 nog een optie. Maar veel kleiner moet je niet willen gaan, als de ogen ook wat ouder worden.

Sterkte met alles.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Jan Willem, h0e is ook gewoon schaal h0 alleen is het spoor smaller, de scenery blijft het zelfde.
Een mens moet wel eens realistische beslissingen nemen en daarmee op de toekomst waarvan ik hoop dat ie er nog zeker is zal zijn voorbereid.
Ik heb er geen probleem mee, kan me ook op een A4tje uitleven. :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het gaat niet snel maar toch schiet het op  :)

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hey Tom,

Ja, ik leef nog, maar zoals je weet ben ik meer een lezer als schrijver, maar nu moet ik wel reageren.

Wat jammer dat je de boel weer moet afbreken, ik weet er alles van, maar ik hoop wel dat je met je nieuwe ideeen goed uit de
voeten kunt en er voldoening in vind, uiteraard blijf ik je volgen want in mijn nieuwe baan zullen er zeker ideeen van jou in verwerkt worden.

En verder wens ik je beterschap met al je gezondheids probleempjes en zeker niet bij de pakken neer zitten.

Groet Herman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
"we want more" 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat #metoo
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat aber ich auch.....


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Er zitten tocch wel even een paar hoog opgeleiden hier op het forum , met al die vreemde talen...... :D :D :D

Lekker bezig Tom.......

Mvg: Alex
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Et moi aussi

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :offtopic: (hi hi hi) hallo

nu weer terug naar het slopen  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
σχετικά με το θέμα αλλά και πάλι
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Precies Tom terug naar de foto's van de vorderingen  :)