Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Bedankt voor de links Tom!

Ben zelf aan het experimenteren met nog compactere MP3 modules (JQ6500 en binnenkort met DFplayer) elk rond €1.

Koploper geluiden had ik gevonden, de andere links zijn een welkome aanvulling.

@Hans: dat is een interessante optie, even wat uitproberen







Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 01 februari 2023, 21:49:09Deuren Locloods
Deuren goederenloods
Lift Mijnschacht
Havenkraan draait
Fabriek kraan draait
Laslicht Locloods
Laslicht Fabriek
Kreunende Locloodsdeuren geluid
Ontkoppel geluid
Werkplaat geluid
Diesel tanken geluid



Vraagje Tom,

Gebruik je telkens een nieuwe Arduino voor bovenstaande toepassingen of gebruik je soms één Arduino voor meerdere toepassingen ?

Met vriendelijk groet,
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tja, dan wordt het weer computeren, dat wil ik juist niet als hobby, 😂😂😂
Dan had ik wel bij een spel ontwikkelaar gaan werken 🤔
Tip niet zoeken op computer spel ontwikkelaar bij Google, voor je het weet ben je geen gardino maar een spelino ☺️😂

Maar wel super leuk hoe jij alles er in zet , en er plezier uit haalt 👍🏻
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: KeyWest op donderdag 02 februari 2023, 15:14:46Vraagje Tom,

Gebruik je telkens een nieuwe Arduino voor bovenstaande toepassingen of gebruik je soms één Arduino voor meerdere toepassingen ?

Met vriendelijk groet,


Ik gebruik 1 Uno en 1 Nano en de rest via DCCNext is ook op basis van Arduino.
Ga wel opzoek om een sketch te gebruiken die 2 verschillende motoren kan aansturen maar daar ga ik samen met mijn kleinzoon opzoek in chatGPT. Alleen die heeft even niet veel tijd, zit zwaar te blokken voor zijn eindexamen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Is die chatbot alleen betaald beschikbaar?
Vind het leuk ermee te experimenteren maar zal slechts sporadisch gebruik ervan maken
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Onderaan de pagina staat een voorbeeld van 2 motoren sturing ; https://arduinogetstarted.com/tutorials/arduino-controls-28byj-48-stepper-motor-using-uln2003-driver

Wat je wel voor moet opletten, is dat de stappenmotor geen 'nul' kent.  Als je alles afzet denkt ie dat die laatste positie de 'nul' is, tenzij je eeprom dat zou opslaan.
Of als je een soort ijking doet bij het opstarten.

Nu, als de kraan gewoon moet ronddraaien maakt dat niet zo veel uit, als je echter op een specifieke plaats wil stoppen om te laden dan moet je wel zeker zijn dat elke keer het dezelfde plaats is.  Een servo heeft positieterugkoppeling, dit soort motoren niet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat
leuk!! En met Accelstepper dus langzaam starten/stoppen
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
inderdaad, ik ben hier ook mee bezig voor mijn draaischijf (onder constructie).   De eerste tests zijn heel goed, wel best in halfstep gebruiken blijkbaar.
Het geeft een hele mooie vertraging telkens.

Ik heb een DFplayer printje liggen, en hiermee al (ook via arduino) het geluid van een overwegbel uitgekregen.  Dit met een setje oude speakers van een kapotte headset.

Alleen tijd om alles af te maken ontbreekt, want je bent er telkens toch redelijk lang mee bezig.

Laslicht heb ik ooit al eens getest, en dat is ook best mooi.   Loodsdeuren, ingangspoort, verlichting ... staat ook op de agenda hier.
De baanbesturing is al via eigenbouw arduino bouwblokken met servo's.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vanmorgen begonnen met wat meer over Arduino te lezen.
Maar na een tijdje was ik wel even klaar met lezen.

Er kunnen nog wel wat hoekjes op mijn baantje wat opgeleukt worden.
Is ook leuk om te doen dus handen uit de mouwen en rommelen maar.

Er moesten wat appels geplukt worden maar dat rot kind wilde niet op de ladder stil blijven staan.
Tot haar moeder er bij kwam en die beloofde een heerlijke appeltaart te gaan bakken van de appels die haar dochter zou plukken.
Rap de ladder op en plukken maar.



Deze man moest van zijn vrouw wat kolen meebrengen om de kachel op te stoken en ze wilde wel dat hij voor donker thuis was.
Echt veel zin had hij niet maar als het mot dan mot het maar.



Ze zeggen wel eens holle vaten klinken het hardst maar of deze vaten hol zijn valt nog te bezien.
Ze kunnen in ieder geval met een volgend schip aan boord gehesen worden.



Naast de klokkenfabriek ligt wat ijzeren voorraad, maar dat is toch van hout  :?
Nou ja, zal wel. zo heet nu eenmaal die voorraad.



Dat de kolenhandel in die tijd floreerde was een feit. Op menig hoek van de straat werd er over de prijs onderhandeld en als men het er met elkaar over eens was dan werd er met een harde handklap de zaak bezegeld.



Nu is het de hoogste tijd geworden om even over alles rustig nadenken, daar hebben ze ooit een bank voor bedacht.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Je hebt mooie scènes gemaakt, Tom :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het zijn weer zeer sfeervolle plaatjes die je ons laat zien :thumbup:. Dat zie ik liever dan wat regels Arduino script (maar dat is puur persoonlijk ;)).

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :)  B) Erg leuk Tom, het maakt het geheel levendiger, je maakt mooie scenery. :thumbup:
Door de beetje wazige foto lijkt dat meisje op het trappetje wel op Pipi Langkous zo met die staartjes aan de zijkant.
Maar dat zal wel niet, Pipi heeft geen trappetje nodig natuurlijk, die schud de appeltjes wel uit de boom. :D
 
Dirk-Jan

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Weer prachtig gedaan Tom, en dat met "die" ogen... >:-D  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat zijn fraaie plaatjes, die ons voorschotelt, Tom  :thumbup:
Er is veel op te zien en zó uit het leven gegrepen.
Was weer genieten !

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het zijn weer mooie scènes Tom,
met telkens een mooie beschrijving erbij van wat er zich afspeelt bij elke scène.
Zo zie je maar,
het zijn stuk voor stuk weer mooie hoekjes op het al zo mooie baantje. :thumbup:  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het is duidelijk: Tom heeft oog 🤭 voor details! 👍🏻
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@citaat
Hij heeft er twee  :)
Het is een kunst op zich en dat beheerst Tom volledig in mijn ogen.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vanmiddag DHL met een pakketje, netjes aangebeld en aangeboden.
Daar was ie dan, de vervanger van de V3623.
Fabrikant Brawa had na verschillende reparaties de moed opgegeven en het voorstel gedaan de Locomotief om te ruilen.
Prima service na alle ellende en vandaag kon de nieuwe even op de baan.
Men had uit coulance ook nog een wagon er bij gedaan.
Mooi wagonnetje wat ik zeker mee gaat laten rijden, ook al is het een Nederlander maar ja, wat maakt het ook uit.
Het schip in de haven voert tenslotte ook de Nederlandse driekleur en ook nog in de juiste volgorde.

Morgen eens verder kijken wat de Loc allemaal kan en de wagon gelijk voorzien van koppelingen.





Loc is wel 1 tijdperk nieuwer, maar ja de vooruitgang kunnen we ook op dit baantje niet tegen gaan.
Nu maar hopen dat de Loc blijft doen waar deze voor is bestemd en we van de vorige kunnen zeggen;
"gelukkig hebben we de foto's nog"  :)

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zaterdag 11 februari 2023, 17:22:09Mooi wagonnetje wat ik zeker mee gaat laten rijden, ook al is het een Nederlander maar ja, wat maakt het ook uit.
Als er een RIV-logo opstaat is de wagon te gebruiken in internationaal verkeer. En anders is het achtergebleven na de oorlog ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom je moet maar zo denken, het is de eerste uit de serie die proef komt draaien op je baantje. En ergens is dat nog realistisch ook. Dat wagonnetje past er mooi mij. Zet een dun schuin streepje door dat Nederland (als het geen RIV is) dan is het gewoon een aangekochte wagon.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik vind t schitterend wat je allemaal maakt. Die kleine scenes met figuurtjes maken het prachtig af! Geweldig sfeertje. Wanneer je rollend materieel presenteert is het een plezier om te kijken waar zich dat doorheen beweegt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

Gefeliciteerd met de late, maar toch nieuwe aanwinst!
Hopelijk kan je hier meer plezier aan beleven  :thumbup:  :thumbup:
Netjes dat er een karretje als coulance mee is gestuurd!

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Dank je Eric, voorlopig is het genieten van de nieuwe Loc en het wagonnetje doet ook als Nederlander leuk mee.

En om het ook eens een beetje spannend te maken kreeg ik net bericht van PostNL dat ze vanmiddag tussen 13:45 uur en 16:00 uur voor de deur staan met een pakketje uit Ermelo.
Wat gaat daar dan inzitten, ik laat het zeker wel zien "even geduld alstublieft"
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Spannend? Geduld? Mijn nieuwsgierigheid is natuurlijk groot want wat heb je nu weer in de koker zitten Tom? In eerste instantie dacht ik aan dat bewuste hoekje waar je nog over de aankleding dubt. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Kortom, ik (en wie niet) laat me graag verrassen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op vrijdag 17 februari 2023, 10:11:26"even geduld alstublieft"
Ja hoor, leuk. Dat 'even' gaat voor mij dan al vlug de volgende dag worden want voordat die postpief dat bij jou heeft afgeleverd lig ik al op één oor te ronken. Geduld is een schone zaak, maar 'tis soms verdomd irritant om te moeten wachten op spannende dingen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op vrijdag 17 februari 2023, 10:11:26het wagonnetje doet ook als Nederlander leuk mee.
Wat had je dan verwacht Tom? Dat een Nederlander zich afzijdig houdt en in een hoekje gaat staan toekijken? Dat zit niet in de aard van het beestje, weet je.
Waar ter wereld je ook komt, je bent als Nederlander nooit alleen, er is er altijd minstens één meer ter plekke. Dat is mijn rijke ervaring en ik kan daar een hoop leuke anekdotes over vertellen, maar dat ga ik nu niet doen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De Postmijnheer was mooi op tijd.
Nu eerst maar eens de handleiding doornemen en dan volgende week een poging wagen om het zelf te doen.
Kwestie van het 1 er uit en het ander er in prikken, zou toch ook voor mij mogelijk moeten zijn.
Daarna gewoon de handleiding stap voor stap volgen.

Dit is een klein ding maar naar verluid met grote verbeteringen aan de DR5000.



Nu eerst wat huishoudelijke taken uitvoeren, ook niet makkelijk hoor.
Zal wel volgende week worden om dit te gaan aanpassen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
CiteerDe Postmijnheer was mooi op tijd.

Om niet te zeggen ontzettend vlot, hulde voor jouw postmeneer. Heeft hij jou het nieuwe (Yamorc) hart voor je DR5000 bezorgd. Nu nog een chirurgische ingreep en je bent weer helemaal op vorderman. (En ik kan rustig slapen).

Tante Pos heeft voor mij ook een pakje deze kant op gestuurd en daarbij een nieuw record gebroken. 14 Dagen voordat het ding op het vliegtuig werd gezet. En toen heeft de Thaise douane ook een nieuw record gezet. Binnen twee dagen vrijgegeven, dat is snel. 8o

Edit: Volgens de PostNL T&T is het pakket released by customs. Volgens Thaipost T&T is het pakket arrived at customs. Das niet helemaal hetzelfde. Dus wat is het nu? Afwachten maar weer.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Klein maar fijn Tom, je centrale kan hierna weer op volle kracht aan de slag ( heb ik ergens gelezen )
Wat zijn de voordelen met deze print?


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Peter.
Zoals je zelf al aangaf, mijn DR5000 kan weer betrouwbaar en op volle kracht aan de slag. ;)

Verder kan je hier het e.e.a nalezen KLIK
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo dan, mijn DR5000 is niet meer.
Nee dat is nu een YD7001 en helemaal 2023.

Eerst de Licentie opgehaald, vermoedelijk was het druk op het kantoor van Karst Drenth.
90 minuten later waren de gegegevens binnen.

Inmiddels had ik de kap van de DR5000 afgehaald, gewoon ff 2 gaatjes prikken in de sticker en met de kruiskop de schroeven er uit draaien.
Dan de sticker verwijderen, naar verluid een peuterig gebeuren en daar zag ik tegenop met mijn kromme vingers.
De Föhn er bij gepakt en op standje middel gezet, de sticker verwarmd en zo liet die heel gemakkelijk los zonder gepeuter en gedoe.

Vervolgens volgens de handleiding alles uitgevoerd en binnen 15 minuten reden mijn treintjes weer.

Nu dus helemaal 2023 met mijn YD7001, ben benieuwd wat er allemaal beter zal werken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, een nieuw aventuur dus met de YD7001.
Maar mag ik misschien een tip geven over het verwijderen van stickers en vervelende plakresten. Ik neem voor dit soort gedoe een klein kommetje dat ik vul met een paar eetlepels olijfolie. Daarna een eetlepel Baked Soda (voor weinig geld te koop bij de Lidl). Ik roer de baked soda door de olijfolie zodat er een stevig papje ontstaat. Daarna een bakkwastje de sticker- en plakresten mee insmeren. Een paar minuutjes laten intrekken en daarna het geheel makkelijk te verwijderen. Mocht het niet meteen bij de eerste keer goed gaan, dan gewoon weer een laagje insmeren met het bakkwastje. Dan lukt het geheid.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ook een goeie tip maar vond het met de Föhn toch wel eenvoudiger en werkte prima.
Trok in 1 keer de sticker los.
Overigens hebben we inmiddels de krultang ook al de deur uitgedaan wegens het hoge energie verbruik.  :)  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 20 februari 2023, 14:03:03Eerst de Licentie opgehaald, vermoedelijk was het druk op het kantoor van Karst Drenth
Je was niet de enige die de ombouw gedaan heeft :)

Mooi dat het gelukt is!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En alles werkt weer.
Locs rijden prima en de accessoires schakelen nog steeds zonder problemen.
Ik had met de DR5000 ook verder geen problemen maar ben nu weer helemaal 2023 met mijn Centrale update naar de YD7001.
Nu de sticker nog dan is het plaatje weer compleet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sticker op jouw voorhoofd, goedgekeurd voor 2023 :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat 
Voorlopig geen sticker, zou die ophalen tijdens mijn bezoek aan OntraXs.
Maar het loopt even anders, kleindochter zou Oma (moeders) gezelschap houden en dat was al geregeld.
Maar ja, afgelopen dinsdagnacht zat ik samen met moeders om 01:00 uur bij de spoedeisende hulp.

Mijn vrouw loopt al een tijd heel erg slecht wegens neuropathie aan de benen.
Rollator als hulpmiddel helpt gelukkig maar daar heb je niet veel aan als je de trap op moet.
En waar ik al een tijdje bang voor was gebeurde die dinsdagavond.
Boven aan de trap viel ze, gelukkig niet als Johan Derkens maar voorover.
Bril in gruzelementen en flinke wond bij de linker slaap.
Linkerhand werd al behoorlijk blauw en het opstaan ging al helemaal niet.
Helpen tillen leek of ik aan een dood paard stond te trekken, uiteindelijk kreeg ik ze op een stoel en konden we even een beetje bijkomen.
Ik vertrouwde het niet dus de Dokterspost gebeld, die kijken dan via de telefoon mee en vonden dat we wel langs moest komen.
Of ik met eigen vervoer kon, natuurlijk geen probleem.
Warm aankleden omdat het buiten goed koud was. Het was behoorlijk aan het vriezen zag ik al.
Tot overmaat van ramp kreeg ik de deuren van de auto niet open. Alles zat potdicht gevroren.
Na wat trekken kreeg ik uiteindelijk een achterdeur open, wie de Aygo kent weet dat dit niet echt een grote deur is.
Maar ik kon naar binnen en met een beetje wurmen kon ik het autootje starten en na een paar minuten kreeg ik de voorste deuren open.
Dan nog flink ijskrabben en maar hopen dat het niet erg glad zou zijn onderweg.
Dat viel gelukkig mee.
Uiteindelijk kwamen we dan bij de spoedeisende hulp aan en werd ze onderzocht en het gat werd met een soort van lijm dicht gemaakt.
hechten was niet nodig.
De arts controleerde alle zere plekken en gelukkig was behalve de bril niets gebroken.
Thuis even bijkomen en de volgende ochtend aan de slag.
We hadden al plannen naar een appartement met alles gelijkvloers te gaan maar die liggen ook niet voor het oprapen.
Wat dan, deze situatie zal niet beter worden en voor het slapen en badderen moet ze toch de trap op.
Dan maar kijken naar een traplift.
Ik wist niet dat er zoveel bedrijven zijn die trapliften maken en verkopen.
Met enkele al afspraken gemaakt om in te meten en een vrij blijvende offerte te maken.
Je kan ze zelfs al huren, dacht dat doen we, voor € 100,- per maand kan je huren.
Maar dan moet je wel eerst nog even in de buidel tasten want de boel moet wel op maat gemaakt worden.
Al met al een situatie die genoeg zorgen baart en er voorlopig niet veel tijd is voor de hobby.
Ik denk wel en hoop dat als de traplift op een redelijk korte termijn geleverd kan worden de mobiliteit van moeders er op vooruit zal gaan.




Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wat heftig Tom, wens je veel sterkte de komende tijd!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is niet mis, Tom  :?

Ik zou eens contact opnemen met de gemeente, die bemiddelen/helpen ( gebruikte die weer hergebruikt kunnen worden, subsidies e.d. ) ook weleens met trapliften.
Hopelijk wordt een en ander snel geregeld.

Grtz, beterschap voor je vrouw en pas ook goed op jezelf !
Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Wat een ellende allemaal en verstandig om nu passende maatregelen te nemen voordat het echt goed fout gaat. Dan snap ik dat de hobby even op de tweede plaats komt. Beterschap voor je vrouw gewenst!

En hopelijk snel een passende oplossing.

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom, sterkte voor jullie, ik heb een neef wonen in Dubbeldam en die heeft pas ook een traplift laten installeren, waarbij, dacht ik, ook de gemeente betrokken was.

Groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sterkte de komende tijd Tom.
En heel veel beterschap voor je vrouw toegewenst.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou Tom, wat een narigheid allemaal.
Beterschap voor moeders en sterkte met alles te regelen.

Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wat een ellende allemaal Tom, ik wens jou en Riet veel sterkte toe en hoop dat de traplift snel geregeld is.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou Tom, dergelijke ervaringen gaan je niet in de kouwe kleren zitten, ook al was het die nacht wel koud. En zo hebben we allemaal onze besognes. Oud worden is niet erg maar het gaat vaak wel gepaard met enkele ongemakken. Ik hoop dat je deerne zich snel weer beter voelt om een ritje naar Hans Anders te kunnen maken. Doe ze ondertussen maar een beetje verwennen dan voelt ze zich hopelijk ook wat beter.

En ja, een traplift is op onze leeftijd dan weer een puik hulpmiddel. Ook daarom heb ik in ons huis geen trappen gebouwd, alles gelijkvloers. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat zo een traplift zou moeten kosten maar €100,- per maand is ook niet niks. Dat zijn er dan €1200,- per jaar. En hoeveel jaar denk je er dan plezier van te hebben? Mocht je over een paar jaar toch aan een appartement willen dan kan huren voordeliger zijn.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 10 maart 2023, 10:11:53Ik hoop dat je deerne zich snel weer beter voelt om een ritje naar Hans Anders te kunnen maken.

Henk, ben er gisteren gelijk mee naar de Opticien geweest en die hadden zowaar nog een zelfde montuur.
Voor 50% van de prijs hebben ze de glazen overgezet en kan ze moeders weer de bril dragen.

Dat geeft wel weer een goed gevoel en inmiddels zijn er al enkele bedrijven die komen inmeten en offertes gaan maken.
Alles op basis van vrijblijvend er is een behoorlijke concurrentie in het aanbod van trapliften.
Onze zoon heeft diverse bedrijven as klant en levert daar de machines die ze nodig hebben o.a. om de rails e.d. te maken en te buigen.
We wachten het voor nu even allemaal af.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is allemaal niet zo mooi. En dan sta je in 1 keer voor de keuze, traplift of alles gelijk vloers ......... Ik wens je en uiteraard je wederhelft veel sterkte.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
veel sterkte voor jou en veel beterschap voor je vrouw,

mvg,
Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

Zo, wat een gedoe ineens!
Zo is er niets aan de hand en van het ene op het andere moment zijn er problemen die alle aandacht opeisen.
Sterkte met het herstel!

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Narigheid Tom... Het is nooit een goed moment voor zoiets, maar dat alles dichtgevroren zat maakte het er niet beter op :? . Er zijn ook zat 2e hands trapliften te koop, maar het moet maar net passen qua lengte en eventuele draai in de trap. Maar wellicht dat je zoon daar ook nog iets in kan betekenen.
En zo heb je het plotseling druk met dingen waar je helemaal niet druk mee wil zijn. Maar ja, je moet wel.
Sterkte en beterschap!