Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Super gedaan Tom! Subliem oog voor detail, zelfs bij het filmen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi filmpje Tom. Ik vind het kraken en piepen van de poorten zalig. De treinen lopen zacht en geruisloos over de sporen. En dan die details...

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Prachtig filmpje Tom inclusief geluiden. Er zijn momenten in die video waar je je afvraagt of dit modelbouw is of grootspoor, als je begrijpt wat ik bedoel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,
ik volg je al een tijdje,
@citaat @citaat
ik kan mee aan sluiten met de anderen,
mooi en prachtig en om van te genieten! :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heel mooi filmpje. Lekker relaxed. Fraaie details en goed gemonteerd.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuk filmpje geworden tom. En een hoop leuke details. Ziet er professioneel uit met al die geluidseffecten van fluitende vogels en piepende deuren.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wat n leuk filmpje Tom, geweldig gedaan :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 17 oktober 2022, 15:57:27
Eerste filmpje van de seintjes geven al een beetje de indruk.
Misschien is het niet geheel volgens de werkelijkheid maar ja, dat is mijn baantje ook niet.

Hoi Tom,
Ik heb net met veel bewondering je filmpje bekeken. Ik vind het prachtig. Krakende deuren, tsjilpende vogels (koolmezen?), seinen, bomen, lassers en monteurs aan het werk.
Ik neem meestal niet de tijd om dit soort filmpjes tot het eind af te kijken maar dat heb ik hier met veel plezier wel gedaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
is jammer dat de dag bij jou zo snel voorbij gaat. Had van mij nog wat langer mogen duren. Leuk filmpje ziet er super goed uit  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Henk, Wim, Dirk Jan, Freddy, Paul, Evert, Barry, Peter Alex, Luc, Freek, Benny, Piet, Adrie, Wim, AlbertG, Dirk en alle andere reuze bedankt voor jullie leuke reacties o.a. over het filmpje.
Het was weer een leuke bezigheid om het zo in elkaar te frutselen.

De geluiden die jullie in het filmpje horen komen ook daadwerkelijk van mijn baantje af.
Het toevoegen van die geluiden is leuk om te doen en zeker om die geluiden op te zoeken, te bewerken zo dat het passend is en dan met een geluidsdrager aan te sturen met de DCCNEXT.
Alleen mijn V36 heeft een geluidsdecoder, de V2006 en V2007 hebben geen geluid, daar hangen hier en daar wat speakertjes onder het baantje.

De V36 moet helaas voor de 3e keer terug naar de fabrikant, de el.koppelingen zijnnog steeds niet 100% betrouwbaar en dat is wel jammer. Je verwacht toch dat het na 2 keer te zijn hersteld door de fabrikant dat het nu goed moet zijn en zo goedkoop zijn ze nu ook weer niet.

Maar goed, ik kan wel weer verder seintjes bouwen, de volgende ga ik proberen met smd led uit te voeren.
Eerst moeten er dan lensjes in de lamp openingen komen, met Kristal Klear is dat wel te doen en is het ook echt weer priegelwerk.
Is goed voor mijn ogen en kromme vingers  >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inderdaad erg leuk filmpje. Alles met elkaar houdt het je lekker van de straat.
Als dat locje al voor de 3e keer terug moet vanwege de koppelingen ga je bijna vrezen dat het inferieure kwaliteit is wat gewoon niet goed kán (blijven) werken.
Triest, want je betaald er genoeg voor.
Maar hopelijk is 3 4x in dit geval scheepsrecht en wordt het probleem nu wel afdoende opgelost!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Bedankt Hans voor het compliment en inderdaad het van de straat houden vind ik ook wel lekker alhoewel we met mooi weer toch wel graag nog even daar van willen genieten.

Ja dat locje is zeker genoeg voor betaald, voor € 436,= mag je toch wel iets meer verwachten dan het haperen van de haken. Soms doen ze het maar dikwijls niet. Kreeg nog een tip van de fabrikant om CV 1006 op waarde 96 en CV1007 op waarde 4 aan te passen maar ook dat gaf geen verbetering. Helaas kreeg meer het idee dat het nog slechter werd.
Nu afwachten wat de fabrikant nog in petto heeft.  :(
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een genot om naar jouw baan te kijken Tom.
Prachtig, zeer gedetailleerd.
Mijn grote complimenten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Krijg ik net van kleinzoon Wessel foto's doorgestuurd uit Berlijn.
Weekje op pad met school vanwege het eindexamenjaar.
Even ontspannen en dan is er niets mooiers dan een paar treinen bekijken in of bij Berlijn.
Dan natuurlijk de foto's naar Opa sturen want die vind dat ook wel leuk natuurlijk.

Ik ken de locatie niet, ben wel jaren geleden naar Berlijn geweest maar dit niet gezien.









En zo delen kleinzoon en Opa de hobby. Leuk toch.
Hij is nu 16 jaar en vind treinen al 13 jaar iets om samen met mij (Opa) te delen.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuk dat je iets hebt om met je kleinzoon te delen :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Bas, dat delen heb ik ook met mijn 2 kleindochters hoor, alleen met hun deel ik geen treintjes maar extra zakgeld om te shoppen  :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De lensjes gemaakt met en van Kristal Klear en dan de smd leds er in geplakt.
Resultaat van een paar uurtjes knutselen en prutselen.













Nu de lijm goed laten drogen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat

Tom, dat is geen delen maar uitdelen.  ;)

De seintjes zien er zo goed uit. Nu komen ook de juiste lichtkleuren op mijn schermpje.  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Glueck auf

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het museum is het Technikmuseum in Berlijn, Tom, geweldig museum, de loks staan in twee halfronde lokloodsen. Verder een modelbaan van het voormalig Anhalter Bahnhof, het terrein van de museum was deels onderdeel van het Anhalter Bahnhof.
Naast treinen ook vliegtuigen (waaronder een Rosinenbomber, opgehangen op/aan het dak)  en schepen en andere machines.
Een aanrader als je in Berlijn bent! Vlak bij metrostation Gleisdreieck.

Peter 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 19 oktober 2022, 16:19:52
@citaat Bas, dat delen heb ik ook met mijn 2 kleindochters hoor, alleen met hun deel ik geen treintjes maar extra zakgeld om te shoppen  :-)
Daar zijn het meiden voor :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nu de ledjes aangesloten, denk toch dat 402 te klein zal zijn, binnenkort eens proberen met 603 en 805 smd leds.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik liep even achter Tom, maar kan je wel vertellen, dat ik ook erg genoten heb van je filmpje  :thumbup:
De foto's vanuit Berlijn zijn ook de moeite waard ! Aardig gebaar van je kleinzoon !

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ze zouden zeker iets groter zouden mogen Tom, maar het resultaat mag er nu al wezen   :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, ik vind het wel meevallen, maar ik beoordeel het natuurlijk wel van een foto.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat kan je nagaan hoe het in het echie is  :-) :-) :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag een flink pakket ontvangen.
Had iets in de 3 Rail koopjeshoek gevonden van Faller en voor een leuke prijs gekocht.
Nu eens kijken hoe de boel straks op de baan er bij gaat komen, ga ik er een Altstadt van maken of ga ik ze als achtergrond huizen plaatsen.

Gaat het een echte Altstadt worden dan gaan de huidige huizen deels in de sloop en worden dat achtergrond huizen.
Voorlopig echter nog wat genieten van het mooie weer.

Rijden is nu ook even wat minder want de V3623 is voor de 3e keer terug naar de fabrikant.
Steeds weer problemen met de koppelingen.
Het mechanisme is gewoon niet ok, de pen met de haak wil de ene keer wel en de andere keer niet omlaag.
De pen lijkt net te kort want als ik de koppelingen een beetje aandruk werken ze wel maar na een paar keer is het weer fout.
Zal wel weer een week of 4 tot 5 uit de dienstregeling zijn, maar met de twee betrouwbare Lenz locjes lukt het ook wel om alle goederen op tijd op de juiste plekken gerangeerd te krijgen.  :)

Altstadt



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is een mooie set Tom. Benieuwd hoe je dit op je baan gaat implementeren ........
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :) Leuke setjes Tom, je kan voorlopig even plakken.
En dat zijn heel wat raampjes alles bij elkaar, dat houd je wel effe van de straat. :D
Het linkerhoekhuis van de eerste set is hetzelfde als die van de tweede set, maar door de kleurvariatie valt dat niet op. 8)
En het rechterhoekhuis van de eerste set is de tweede van links in de tweede set, maar met een iets ander dak en andere voordeuren.

Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi Tom !
Bij jou is een gedeelte van de woningnood opgelost... :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Oe dat zijn mooie setjes Tom. Maar zoveel ruimte heb je toch niet op je baantje. Dat hoekje met het kleine café aan de haven is te klein volgens mijn inschatting. Nou ja, hoe dan ook. Je maakt er vast iets moois van en daar gaat het om. Ik wacht geduldig op de resultaten (ook al is dat soms moeilijk).  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
heb hier ook zulke setjes gewoon in 2 gezaagd want dan heb je dubbel zoveel achtergrondhuisjes
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Met die huizen kun je je op herfstige dagen prima amuseren, Tom !
Leuke puzzel ook, om een passende combinatie te maken met eventueel een stel gehalveerde erbij.
Maar dat had je zelf ook ook bedacht  ;)

Grtz en geniet lekker van de nazomer,
Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 26 oktober 2022, 16:59:57
Had iets in de 3 Rail koopjeshoek gevonden van Faller en voor een leuke prijs gekocht.

Appa, dus jij hebt ze te pakken.
Zag ze staan vorige week en te lang getwijfeld.  :?
Maak er wat moois van Tom.

Vrgr,
Wilko
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Ik ben heel benieuwd hoe je deze fraaie panden gaat inpassen. En ook heel nieuwsgierig hoe je weer de metamorfose gaat maken van plastiek model naar levensechte woningen met jaren verwering.

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Freek op woensdag 26 oktober 2022, 17:07:22
Dat is een mooie set Tom. Benieuwd hoe je dit op je baan gaat implementeren ........

Dank je Freek. ik ben zelf ook benieuwd.

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 26 oktober 2022, 17:13:03
:) Leuke setjes Tom, je kan voorlopig even plakken.
En dat zijn heel wat raampjes alles bij elkaar, dat houd je wel effe van de straat. :D
Het linkerhoekhuis van de eerste set is hetzelfde als die van de tweede set, maar door de kleurvariatie valt dat niet op. 8)
En het rechterhoekhuis van de eerste set is de tweede van links in de tweede set, maar met een iets ander dak en andere voordeuren.

Dirk-Jan

DJ. Zeker leuke setjes, das zekers. Net even hier buiten gekeken maar het rijtje van vier huizen waarvan wij in 1 wonen en dan ook nog een hoekhuis blijken ook allemaal hetzelfde te zijn. Maar net wat je schrijft, met wat aanpassingen is er wel iets mee te doen.

Citaat van: Wim op woensdag 26 oktober 2022, 17:14:31
Mooi Tom !
Bij jou is een gedeelte van de woningnood opgelost... :)

Nee hoor Wim, hier geen last van pfas, fijn stof en andere zaken die momenteel het bouwen in NL stil leggen.
Er moeten nog wel plannen gemaakt worden.

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 26 oktober 2022, 19:02:34
Oe dat zijn mooie setjes Tom. Maar zoveel ruimte heb je toch niet op je baantje. Dat hoekje met het kleine café aan de haven is te klein volgens mijn inschatting. Nou ja, hoe dan ook. Je maakt er vast iets moois van en daar gaat het om. Ik wacht geduldig op de resultaten (ook al is dat soms moeilijk).  :)

Henk. Inderdaad mooie setjes, kon ze daarom ook niet laten liggen. Ruimte gebrek is altijd een probleem maar er is overal een oplossing voor en die oplossing ligt altijd bij jezelf. Gewoon nu rustig inderdaad afwachten  :) is voor sommige mensen best moeilijk.

Citaat van: bellejt op woensdag 26 oktober 2022, 19:23:52
heb hier ook zulke setjes gewoon in 2 gezaagd want dan heb je dubbel zoveel achtergrondhuisjes

Belletje. Kijk dat is natuurlijk ook mogelijk. Ik had dat ook al een beetje bedacht.

Citaat van: Tony op woensdag 26 oktober 2022, 19:25:39
Met die huizen kun je je op herfstige dagen prima amuseren, Tom !
Leuke puzzel ook, om een passende combinatie te maken met eventueel een stel gehalveerde erbij.
Maar dat had je zelf ook ook bedacht  ;)

Grtz en geniet lekker van de nazomer,
Tony

Tony, ik plan nog niets want als de herfstige dagen uit blijven ga ik me focussen op de winterse dagen.  ;)
De puzzel om het te combineren vind ik nu al leuk, ik kan daar avonden over piekeren en kijken naar de plek waar het moet komen.
Voorlopig is het buiten nog heerlijk en morgen komt onze jongste kleindochter Opa helpen om de voortuin beetje blad vrij te maken.

Ik ben er weer helemaal happy mee.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Trainspotter op woensdag 26 oktober 2022, 20:37:42
Citaat van: iTom op woensdag 26 oktober 2022, 16:59:57
Had iets in de 3 Rail koopjeshoek gevonden van Faller en voor een leuke prijs gekocht.

Appa, dus jij hebt ze te pakken.
Zag ze staan vorige week en te lang getwijfeld.  :?
Maak er wat moois van Tom.

Vrgr,
Wilko

Zo zie je maar Wilco, altijd gelijk toeslaan. Ik zag ze pas vorige week en gelijk toegeslagen. Ik ga zoals ik vroeger mijn baas in het einde jaarsgesprek beloofde er weer mijn best op doen.

Citaat van: Wico op woensdag 26 oktober 2022, 20:44:28
Tom,

Ik ben heel benieuwd hoe je deze fraaie panden gaat inpassen. En ook heel nieuwsgierig hoe je weer de metamorfose gaat maken van plastiek model naar levensechte woningen met jaren verwering.

Groeten,
Wico

Ja Wico, zelf ook weer benieuwd. Het is altijd weer een uitdaging. Voordeel van een Altstadt is dat er altijd smalle straatjes en steegjes zijn waardoor de huizen heel dicht op elkaar staan. Ook de metamorfose van plastiek naar levensecht gaat weer een uitdaging worden. Hoop wel dat ik verf genoeg heb  :-) om te verweren.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ze staan bij mij klaar om mee te verhuizen naar mijn nieuwe woonstee, om, als ik er weer zin in krijg, te gebruiken in een stadsdiorama, als ik geen zin meer krijg dan gaan ze naar de MSG/Den Bosch en zullen ze wel gebruikt gaan worden op de "Herzogenbahn".

Groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Werk aan de winkel Tom, maar eens ingebouwd kunnen wij weer smullen van je kunsten.

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Anne W op woensdag 26 oktober 2022, 23:23:06
Ze staan bij mij klaar om mee te verhuizen naar mijn nieuwe woonstee, om, als ik er weer zin in krijg, te gebruiken in een stadsdiorama, als ik geen zin meer krijg dan gaan ze naar de MSG/Den Bosch en zullen ze wel gebruikt gaan worden op de "Herzogenbahn".

Groet, Anne W

Anne, leuk dat je ze mee laat verhuizen en wie weet gaat het straks weer een beetje kriebelen.
Een stadsdiorama er van maken kan ook veel voldoening geven.

Citaat van: lucdiels op donderdag 27 oktober 2022, 08:15:29
Werk aan de winkel Tom, maar eens ingebouwd kunnen wij weer smullen van je kunsten.

Luc

Ja Luc, eens. Daar loop ik soms ook van te dromen.
Ik kan er straks lekker op te keer gaan met de kwast en vele kleurtjes verf.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En vandaag tijdens het maken van een pan erwtensoep (gaat er ook met dit weer wel in) weer een pakketje, nu wat kleiner maar zeker iets waar ik me weer mee kan amuseren.
Van Artitec de havenset boeien.

Misschien denkt men nu, ja boeien  :-) maar nu kan de haven nog wat verder aangekleed worden en wat is een havan zonder meeuwen.
Juist, een haven zonder meeuwen dus ook zonder gekrijs van meeuwen.
Maar ze gaan er komen en zeker ook het gekrijs maar dan wel (heel) zachtjes op de achtergrond en misschien ook alleen als er een trein in het havengebied aan gaat komen.





en wie goed kijkt ziet de meeuwen al in de vershoudfolie.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wie kent het niet; Toon Hermans met de duif is dood mijnheer Hartman, of het lied over Flappie door Youp van 't Hek.
Ik moest er steeds aan terug denken toen ik begon aan de meeuwen van Artitec die straks bij de haven en de nieuwe boeien gaan komen.
Leuke jongens hoor die meeuwen van Artitec en je hoeft er niet heel veel aan te doen.
Gaatje boren van 0,5mm en dan de pootjes er in plakken.
Zwemvliesje ombuigen en daarne beetje verf hier en daar.
Snavels zijn beetje aan de korte kant maar ja, beetje dikke verf en daarmee snaveltjes langer maken, wie weet gaat het lukken.

De eerste activiteit is achter de rug, ze kunnen nu i.i.g. op hun pootjes staan  :-) en ik heb kramp in mijn vingers  :)
Even een malletje gemaakt waar ze op hun rug in kunnen liggen, uit de hand gaatje boren gaat zo wel beter.





Dan voorzochtig uit de hand 0,5mm boren.



Daarna kunnen de pootjes in het gaatje geprikt worden.



Herr Huber begint alles in de gaten te houden.



Pootjes staan nog niet op de grond maar wel in de grondverf.



......en ze zijn echt wel klein



Daarna laat ik de lijm van de pootjes beetje uitharden en verevolgend de voetjes zwemvliezen ombuigen zodat ze straks stevig op hun eigen benen waterstelten kunnen staan.



Volgende stap gaan de pootjes 2e verflaag krijgen en worden de rompen wit geverfd.
Dan de boel even 24 uur laten drogen en vervolgens de details van de veren verder uitwerken, snavel kleurtje geven en de punt van de staart gaat zwart worden.




Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nou Tom om die meeuwen te maken moet je niet kippig zijn. Handig zo een nestje waar ze lekker in kunnen liggen. Had je ook in de bankschroef kunnen doen, of?  >:-D
Met die korte snaveltjes lijkt het toch meer op een duif inderdaad. Effe wat langer breien dus.
Dat komt wel goed bij Tom.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 8o Pppffff.... da's best een gepriegel. 8)
Best wel apart dat de snaveltjes wat aan de kleine kant zijn, Artitec is toch meestal heel secuur met hun produkten.
Nou ja, je maakt er vast wel wat moois van, suc6 met verder priegelen.

Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat gepriegel op de vierkante cm gaat je goed af Tom. :thumbup:
Ben benieuwd naar het eind resultaat als de meeuwen op je mooie baan staan.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is best een Tomiaans klusje.
Ik denk dat Tom engelengeduld heeft.

Best mooi die "duifjes"

Mvrgr

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tjeetje Mina Tom, heb je haviksogen? Alhoewel dat voor die duiven niet gezond is. Dat is enorm priegel werk. Petje af! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dios mio, Tom wat voor lens gebruik jij niet om DAT nog te kunnen zien.... :O
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik gebruik voor detailwerk sinds enige tijd dit:



Wat een genot, had ik tientallen jaren geleden al moeten hebben....
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Spcsvr en veel licht.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Meeuw met de snavel omlaag in een wasknijper en met een tandenstoker een puntje verf aanbrengen en omlaag trekken en zo laten drogen.
Gaat je vast lukken  O:-D

Misschien niet meteen bij iedere poging, maar het kan zeker.

Grtz Tony