Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

ik heb het al eerder geschreven, maar herhaling is de moeder van de wetenschap (naast zelfkennis). Wat jij allemaal voor elkaar krijgt is met geen woorden te beschrijven.
Als ik van mijn assignment in Canada af ben (nog 2 jaar) dan kan ik eindelijk beginnen aan mijn modelbaan. En als ik aan de scenery kom dan zullen jouw draadjes mij zeker inspireren. En voor de technieken zal ik vragen om mij eens een cursus te geven, want beter dan jij is er volgens mij niet. (sorry aan al de andere kunstenaars hier op het forum, want ik zie ook daar fantastische creaties)

Groeten uit Edmonton

Luc
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Nou Luc, zo maak je geen vrienden hoor  :), iedereen doet zijn best om er iets moois van te maken.

Ik zeg altijd, het is geen kwestie van kunnen maar van doen, ook bij mij gaat er wel eens iets goed fout en dan ga ik gewoon weer (meestal) opnieuw beginnen net zolang tot het naar mijn zin is, een ander heeft daar geen zin in maar allen hebben één doel, plezier beleven aan de hobby.

Privé cursus kan altijd, kost wel wat maar je krijgt er ook wat voor, in ieder geval een gezellige dag  :)

Vandaag was het bootje binnen, gelijk opgehaald en op de werf geplaatst, ik zeg niets meer aan doen, prima zo, is niks mis mee.  :-)



Het past i.i.g. goed.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :) Ik vind het een hele mooie boot en past prima, maar is wel erg wit. B)
Het springt er zo uit.
Ik snap dat het in aanbouw zijnde boot is, maar zou je niet alvast de boeg een kleurtje kunnen geven?
Ik denk dat het dan wat minder er uit knalt.

Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Komt wel goed Dirk-Jan.
Wil de romp eerst in de primer zetten en dan een kleurtje geven, bouwpakketje van Artitec is nog maar net binnen :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw

Mooie boot, Tom.

Maar zonder boot vind ik de helling eigenlijk leuker.
Zo zie je maar  :P

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Tony, voordeel is dat de boot er los in komt te staan.
Kan dan bijv. de even weken de helling met en de oneven weken zonder boot gebruiken.
Als de boot dan niet op de helling ligt dan is het mss leuk om een diorama te maken met boot.
Zo zie je, er is altijd overal een oplossing voor. :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 ;) Hey Tom ,

Komt de boot uit een 3d printer ? Het lijkt wel zo ....

Groeten Freddy

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Fredje, nee hoor is van Resin gemaakt.
Komt bij Artitec vandaan, denk dat je dacht dat de laagjes komen door de 3D print maar dat zijn de huidgangen waar ook de klinknagels in te zien zijn.
Hoop dat als het klaar is allemaal nog meer zichtbaar wordt.
Verder moet het allemaal nog en beetje geschuurd worden want er hangt nog wel wat extra materiaal aan van het gieten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zoiets had ik al gedacht, Tom.

Alleen van die even en oneven weken niet  :P
En zo'n extra dio voor de boot is helemaal een leuk extra klusje  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De boot is een prachtige aanvulling bij de werf al is de werf ook mooi zonder boot. :)
Het gaat er steeds mooier en mooier uitzien Tom. :thumbup:

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuke garnalenkotter, Tom.
Om er iets moois van te maken, is een modelbouw uitdaging op zich.
Dat zal je wel lukken. 't Is niet je eerste scheepsmodel. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Resin niet in de primer Tom. Poetsen met tandenborstel met jif, afspoelen en in dunne lagen 2x kwasten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Eerst maar eens beginnen met de dekschuit.
Kan er niet zoveel aan verknallen dus een mooi oefen projectje op het maritiem gedeelte van de baan.
De onderkant opgehoogd, dat komt later grotendeels in het ¨water¨te liggen.
Als ik dit niet doe dan ligt de dekschuit straks op het water i.p.v. er in.
tevens is dan de dekschuit afneembaar en kan ik die later weer op een volgend nieuw baantje gebruiken. Nee niet schrikken, deze gaat voorlopig verder gebouwd worden en er zijn ook nog geen plannen.  :-)

Het ondergedeelte staat nu in een laagje epoxy, ik hoop dat de verf van het ondergedeelte later zonder kleurovergang hetzelfde zal worden als het bovengedeelte.
Met wat verf is er nog best wel wat te verdoezelen, we gaan het beleven.  ;)





Vanavond en morgenochtend nog even goed de tandjes poetsen en dan de dekschuit met tandenborstel en JIF poetsen en afspoelen. Daarna kijk ik wel of er een nieuwe tandenborstel komt of de oude weer bruikbaar is, met JIF krijg je denk ik wel mooie witte tandjes en dat vind ik ook wel mooi want heb nog al mijn eigen tandjes en daar ben ik wel zuinig op.  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Eerst toch de onderste laag van Balsa wat minder hoog gemaakt, later als het water er in ligt zal dan de romp in het water liggen en hoop ik op wat diepte werking omdat de dekschuit dan meer in het water ligt i.p.v. direct op de geverfde bodem. Afwachten dus op het resultaat, laterrrrrr.

Afscheid genomen van mijn trouwe tandenborstel en de dekschuit met JIF opgepoetst, spul afgespoeld en laten drogen.
Na de koffie was de dekschuit droog en 2 kleuren grijs op aanwijzing van de handleiding gemengd.
Kreeg het deskundige advies om niet de potjes te roeren of te schudden en met een bitterbalstokje een klontje verf onder uit het potje gehaald. De twee kleurtjes gemend en verdund met een paar druppies terpentine zo dat het lekker uitsmeert.

Met een nieuw kwastje het geheel in de grijze verf gezet, zit er lekker dun op, denk wel dat een tweede laag voldoende zal zijn.
Blijf alleen nog wel de naad zien tussen het resin en balsa, misschien een dun reepje styreen als lasnaad er overheen zetten, eerst de boel laten drogen.



Vanmiddag feestje van kleinzoon, laat verjaardagsfeestje van Juli en omdat hij volgende week een brugpieper wordt, kan de boel lekker rustig drogen.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hi Tom, zojuist terug van vakantie.
Jij hebt niet stilgezeten, zeg.

Mooie vorderingen en mooi in beeld gebracht.

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Je baantje wordt leuker en leuker, maar ik had dan ook niet anders verwacht.
Wat is JIF?  Iets dat iets wat je normaal met een C schrijft?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Cif of Jif, volgens mij hetzelfde, schuurmiddel.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dun reepje styreen over de naad kan best. Vroeger werden boten, als het staal te dun werd, gedubbeld, oftewel er werd een plaat overheen gemaakt. Stripje zou dat kunnen voorstellen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Na de tweede laag grijs maar eens aan de slag gegaan om het een beetje op een dekschuit in gebruik te laten lijken.
Met een laag MIG Chipping en een laagje MIG Rust-Shadow de boel nat in nat nog bewerkt met wat pigmentpoeder van Vallejo 73107 kwam er voor mij toch wel een redelijke dekschuit die de tand des tijds goed heeft doorstaan.
Nu nog de lading maken, ga een groot gedeelte van wat er in het doosje bij zit niet gebruiken. Voor de houtstapel komt er één van echt hout en de zakken ga ik nog eens bekijken hoe die er uitgaan zien na een lik verf en anders zakken maken van Dass-klei.

Nu nog ff een paar plaatjes om het met het forum te delen  :) zie dat helaas de bolders rechtsvoor ter ziele zijn, daar komt wel iets op te liggen zodat het later niet gaat opvallen.  >:-D





De boel nu maar weer even laten rusten (wilde bijna roesten schrijven) tijdens de F1 van België.
Opletten of ik onze zoon zie, die is er 2 dagen, de bofkont.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat

Ik vind dit leuker dan formule 1  :P
In plaats van zakken ( mogen die nat worden ? ) zou je misschien ook wat anders kunnen bedenken.

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat olie vaten, buizen enz. enz. enz. Er zijn vele mogelijkheden inderdaad.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zou je niet een paar paaltjes inlijmen, de lading moet toch gesjord kunnen worden?

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Die staan in de grondverf, komen er zeker ook nog op net als de arm voor het roer, die ga ik misschien van messing maken.
Lading gaat zeker en vast gesjord worden, ben nog op zoek naar spanbanden in h0  :P

Nu even genieten van een voorlopig goed spelend Feyenoord tegen Heerenveen uit wat altijd lastig is.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er goed uit Tom, als het net zo mooi word als momenteel de stand in Heerenveen is word het dubbel genieten. Hopelijk houden ze dit vast!  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Roerarm van messing zit bij mijn exemplaar, Ali van Alsacast heeft vast de mal meegejat en maakt alles na, ook nog eens voor de helft van de prijs. :O :D

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zo, paaltjes en helmstok zitten er nu ook aan, helmstok van messing was geen succes, helaas te dik messing rond in huis.

Bevrachting wat er bij zit ligt nu in de kliko, dat ziet er niet.
Zal wel een lading hout worden.





Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik heb nog eens op het www zitten zoeken naar Schleppkahn maar nergens zie ik die paaltjes op alleen op de h0 modellen.
Ze zitten er nu op, laat ze ook wel staan en heb gekozen voor een belading met hout.
Misschien niet goed gezocht maar vind het vreemd dat ik wel iets zie met een lading vol vaten of hooi maar die waren niet vast gesjord aan paaltjes. :(
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De platte boten die men in het Westland gebruikt(e) hadden ook geen rongen.
Die zaten alleen maar in de weg bij het beladen/ontladen van de groentekisten.
Voor houttransport lijkt 't me wél handig.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw

Ik volg dit al van het begin
Ziet er goed uit tom
Een paar opmerkingen
De boot zou zo met te water laten ,als het roer niet goed staat direct in de kade belanden
Mijn vader was masten bouwer scheeps timmerman
Als kind vaak rond banjeren op de werf, en dan gingen dit soort schepen metde kont eerst uit het water
De dekschuiten waren meest zwart geteerd,en dat werd goed bij gehouden ivm door roesten en dus zinken
Alleen de dekken waren roestig door slijtage ,en door de lading
Ik werkte op een sloperij, en daar sloopten we regelmatig van die dekschuiten en van die zand bakken met onder lossing
Door de ouderdom en slecht  :O gebruik werden ze (te)dun op plekken waar ze belast werden,en op de zijdes die steeds weer tegen de kade botsten met afmeren
Hier in de binnen stad  zag je ze vaak ookmet vaarbomen verhalen en dan stootten ze de kant vaak aan
Maar  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Thnx Jerry  :thumbup:. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het beter is om de schepen met de kont omhoog het water uit te halen maar als ik dan op het www ga zoeken zie ik toch dat de meeste met de neus (boeg) naar voren uit het water zijn gekomen.
Mijn scheepje komt er los in te staan en kan ik straks als het geverfd en opgetuigd is eens bekijken wat me het meeste aanspreekt.

Kan de dekschuit aan de zijkanten nog wel eens behandelen met wat zwart zodat deze straks niet zal zinken  :-) vind het zeker de moeite waard om het een beetje origineel te houden maar wel als een gebruiksvoorwerp.

Plaatjes van kotter op de helling.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw

Bij mijn vader was de werf allemaal luxe jachten
misschien dat daar verschil in zit/zat
En de toegang was  smal met links en rechts allemaal gemeerde jachten
Maar dat is me zo bij gebleven
Ook in de loods /winter stalling lagen ze zo achter zijde eerst
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Jerry, ik ga gewoon straks kijken als het scheepje klaar is op welke manier het op de helling komt en anders draai ik het gewoon iedere week een keertje om.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik had grote plannen, maandagmorgen vroeg opstaan en weer eens wat aan mijn baantje bouwen.
Na de jaloezie van de treinkamer te hebben geopend keek ik recht in de verbaasde ogen van een mannetje op een trapleer.
Geschrokken riep ik mijn wederhelft die lachend vertelde dat het de glazenwasser was.
Van de schrik bekomen en een bakkie leut later was het dan zover,, ik kon aan de bak, ja de wasbak om de emmer te vullen en de ramen te gaan lappen.
Nou ja, moet ook eens gebeuren en na alle ramen aan de binnenkant te hebben gelapt was ik wel even toe aan vijf pik van de baas.
Bakkie thee, TV aan en genieten van de Vuelta maar heel gek, ze moesten nog ruim 60km fietsen en ineens was er de finish. Kostbare tijd verloren en na het avondeten dan maar weer wat doen aan het baantje. Wat een verhaal maar ja, zo gaan de dagen soms voorbij.

De baan omhoog gezet zodat ik er niet oncomfortabel onder het baantje hoef te liggen maar zittend op een bureaustoel lekker kan knutselen en draadjes aansluiten. Maar nu was een servo aan de beurt, deze moet het kraantje heen en weer laten gaan. Met wat passen en meten werd de tijd versleten en uiteindelijk zat de servo op de juiste plek, stangetje aan de servoarm en onderkant kraan en de servo-switch programmeren en servo afstellen. Beetje bibberig gaat het wel heen en weer maar ja, daar heb ik ook weleens last van.

Nu gaan nadenken over het wel of niet kunnen takelen van lading naar de dekschuit, alhoewel ik daar van denk dat het wel een meer jaren plan gaat worden. ;)
Een niet al te best filmpje met de telefoon, ik heb nog steeds de juiste firewirekabel niet kunnen vinden om  de videocam op de laptop aan te sluiten.

En wie denkt wat gaat die klok snel, klopt is schaaltijd. Om 11:03 uur gaat de kraan draaien en 5 minuten later (is 30sec) gaat ie weer terug. Zo kan dat met de tooll Actie ingesteld worden en kan je de hele cyclus via de klok instellen zo gaat om 11:33 uur hetzelfde weer gebeuren enz. enz.- ( en ik weet dat de haak ondersteboven hangt  ;))

www.youtube.com/watch?v=GVzBhILb68E&feature=youtu.be
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Van die 60 km naar de finish is gewoon een tijdmachine, hoor Tom. Als het goed is werkt hij meestal 's nachts, maar kan ook onverwachts in werking komen of juist weigeren. Vooral als je jong bent, weigert hij op cruciale momenten, zoals voor verjaardagen, busreisjes, vakantie-uitjes, enz. Dus niet ernstigs.  >:-D
Maar leuk gedaan en ziet er goed uit. Verrijking op je baan. :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Beetje beweging altijd leuk. :)

Maak de hijsdraad effe strak: tijdelijk verzwaren en wat druppies verdunde houtlijm er op.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: nobody op maandag 27 augustus 2018, 13:28:24
De platte boten die men in het Westland gebruikt(e) hadden ook geen rongen.
Die zaten alleen maar in de weg bij het beladen/ontladen van de groentekisten.
Voor houttransport lijkt 't me wél handig.
Je bedoelt zoiets?

Nog een ander leuk plaatje.

Op de Haagsche beeldbank zijn veel van dat soort platen te vinden. Filteren op Loosduinsekade of Loosduinseweg levert het een en ander op aan leuk beeldmateriaal.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Ik heb je rustig gevolgd op vakantie met de tablet, en het word heel erg mooi bij jou.

Die kraan vind ik wel erg mooi, en ja die boot je kan er alle richtingen mee uit dus succes ermee.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Ja.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 28 augustus 2018, 08:21:29
Citaat van: nobody op maandag 27 augustus 2018, 13:28:24
De platte boten die men in het Westland gebruikt(e) hadden ook geen rongen.
Die zaten alleen maar in de weg bij het beladen/ontladen van de groentekisten.
Voor houttransport lijkt 't me wél handig.
Je bedoelt zoiets?

Nog een ander leuk plaatje.

Op de Haagsche beeldbank zijn veel van dat soort platen te vinden. Filteren op Loosduinsekade of Loosduinseweg levert het een en ander op aan leuk beeldmateriaal.

Als je het dan toch over Westlandse schuiten of 'Westlanders' hebt, kun je ook (misschien wel beter?) kijken op de beeldbank van het Historisch Archief Westland, zoals hier, daar en nog meer. Zoek op 'schuit' en dan alleen bij foto's.
Van wat ik mij kan herinneren werden de kisten/kistjes gewoon los op de schuit gezet en zo werd er naar de veelal nabij gelegen veiling gevaren/gepunterd. Door de nodige schaalvergroting zijn natuurlijk al die kleine veilinglocaties verdwenen....
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom

Heb een paar foto's gevonden met rongen op de dekschuit. Bij de tweede werd me pas duidelijk waarvoor ze gebruikt worden  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Die laatste foto zijn ook dozen op een schuit >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Voorbeelden zijn te vinden kennelijk. Ik heb ze er op gezet conform het verhaal in de bijsluiter van de leverancier. Maar meer van belang: vind je het niks laat je ze weg.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Na dat ik een foto had ontvangen van onze schoonzoon die al 2 dagen de Mont Ventoux op de fiets aan het beklimmen is en vandaag is gefinished in 1 uur en 45 minuten en met een team van 8 man ? 17.881,50 hebben gesponsord (schoonzoon 2e van links, schoonpa is trots  :))



kreeg ik zelf het idee om aan het scheepje te beginnen met een eerste antifouling laag.

Eerst ff met de tandenborstel en Jif de boel ligt opgeschuurd.



Koddertje verf uit het potje gediept en gemengd met een druppeltje terpentine



de eerste laag er dun opgezet.











Nu lekker laten drogen en dan de volgende laag er op.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels zit de tweede laag er op.
Nu 24 uur laten drogen en dan het deel boven de waterlijn afplakken en aflakken.
Het roer ook gelijk maar meegenomen met de kwast.
De contouren in de romp zijn nog duidelijk zichtbaar, dat geeft straks houvast bij het afplakken.







Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Krijgt de romp onderaan nog een mooi zwart kleurtje ? en de schroef mooi koper kleur of gaat alles in het water liggen zodat je er niet veel van gaat zien0
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Peter, nee de onderkant blijft echt groen, ik ga de kleuren gebruiken van het voorbeeld.
Onder de waterlijn groen, misschien wat verweren want ze heeft natuurlijk een zeevarend verleden. De scheepsschroef ga ik nog over nadenken, kan zijn dat die vervangen moet worden op de werf.
Nee ze komt zeker niet in het water te liggen want dan had ik het waterlijn model gekocht, was aardig wat eurootjes goedkoper geweest.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom
Knappe prestatie van je schoonzoon. Ben er een keer met de wagen tegen op gereden, maar die had er al moeite mee  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,
Een lange tijd niet gekeken, maar jij gaat gewoon door, en weer super gedetailleerd   :thumbup:
Gert Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Doorgaan met bouwen, maar dan wel iedere dag als het kan 1 tot 2 uurtjes anders kost het te veel geld, energie en is het geen hobby meer  ;)

Vandaag de waterlijn afgeplakt en het deel boven de waterlijn in de verf gezet, gaat hoop ik straks wel een redelijk strakke waterlijn worden maar moet nog een keertje overgedaan worden. Denk toch dat enkele details dan verloren gaan zoals de klinknagels van de scheepshuid.
Maar ja, beter goed in de verf dan wegrottend van de roest, houtrot en houtworm  :)







Nu maar weer ff laten drogen, hoop dat Verstappen straks een mooie rit gaat rijden en uitrijden, daarna nog een keer de huid verfje geven. Het zit er echt super dun op, verf goed vermengd met terpentine en aangebracht met een nieuwe platte kwast. Achteraf misschien beter met spuitbussen kunnen werken maar ach, in het eggie zitten er ook vaak wel dikkere verflagen op zo'n schip  :)