Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat συμφωνώ απόλυτα
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
efgaristo poli.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wist niet dat we hier een talenpracticum hadden zoals in Vught. Bij de nonnekes  :-) :-) :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ach zo blijft mijn draadje toch nog een beetje actief. Zondag weer verder met de sloop.
Gaat rustig aan allemaal, er is geen haast bij.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels is er al weer aardig wat afgebroken en heb ik de muren van onze slaapkamer een nieuw kleurtje gegeven, liggen we met de Pasen er weer netjes bij. Boxspring komt nu nog mooier tot zijn recht en slaapt nog lekkerder, wat een kleur al niet kan doen.  :-)

Dit gedeelte is nu helemaal weg en de muur is in ere hersteld, gaatjes dicht en gesausd.



Stelling geplaatst, kan later een leuk klein baantje op komen, voorlopig eerst baantje van kleinzoon geplaatst, die gaat er tijdens school-vakantiedagen lekker aan knutselen.



Nog een paar delen en dan is de boel weg, foetsie en klaar voor het nieuwe project en dat doe ik dan zonder Hornbach.  ;)

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Je bent weer terug bij af Tom  :?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dan krijg ik nog ?200,=  van de bank.  @citaat
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
gelukkig niet naar de gevangenis  B)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hi Tom,

Ziet er weer glad uit allemaal.
Op naar nieuwe plannen en ideetjes👍🏻

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Wim, plannen zijn er al, allen moet de andere kant nog glad gemaakt worden en daarna bouwen.
Leuk dat je het nog steeds volgt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Tom, blijft trekken.
Ben zelf inmiddels weer voorzichtig aan het kijken.
Misschien binnenkort wat ruimte (2.93x 2.19m).
Weet nog niet zeker of ik weer wil beginnen en zo ja in welke vorm, of welke schaal.
Dus wie weet ooit.

Succes met plannen!

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
We zijn weer een goeie week verder, de lente is begonnen dus af en toe lekker uit de wind genieten van het zonnetje.
Maar er moet ook gewerkt worden, de wanden en het plafond zijn allemaal strak gerepareerd (gaatjes en gaten gedicht) en alles wit gesausd. Best wel een tijd mee bezig geweest, eerst structuur er op en dan nog een keer met witte muurverf er overheen.
Jaren geleden deed ik dat in een weekendje maar nu kost het wat meer tijd maar dat is niet ergm kan het in dit tempo gelukkig nog een beetje volhouden.

Er is ook een nieuwe werktafel in de maak, blad van 22mm MDF wordt nog in de epoxy gezet.
Morgen even wat rest van het MDF op maat zagen en dan kan er ook nog een plank boven op komen met wat apparatuur zoals het soldeerstation.
Er onder komen dan weer wat bakjes met materiaal wat zo in de loop der tijd is opgespaard.
De plank met schotjes zal ook blank blijven en in de epoxy gezet worden. Daarna zal het in de loop der tijd wel de bekende kolere zooi op tafel worden. Het is i.i.g groter dan wat ik had en vele malen stabieler.



Nog wat plinten en raamkozijnen in de verf zetten, ook moet de nieuwe voordeur aan de binnenkant afgelakt worden en dat ga ik morgen doen want het wordt mooi weer en dan kan de deur een tijdje open staan.

Plannen voor het nieuwe baantje zijn er genoeg maar nog niets definitiefs, wel h0e want daar ga ik mee door en voor.
Wil niet straks weer de boel moeten afbreken omdat ik het niet meer aankan of er bij kan of om wat voor reden dan ook, ook de L.O. (Lichamelijke Ongemakken) zijn nu goed merkbaar, na een muurtjes sauzen gaat het kaarsje uit. Gelukkig is er dan weer een volgende dag of een dag na de volgende dag enz. enz. en alles op zijn tijd.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw

Rustig aan vriend
morgen kan ook
anders maandag  of als het kan  ;)
Enne mooi zo een grote tafel
Ik heb een keukentafel
lekker ruim
1 nadeel
je krijgt ook meer troep  :D
Kan nu net zo werken als met de tafel van voorheen
En die was de helft
Dus ik blijf 1rst plek maken omtewerken
O:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ik heb op mijn gemak gekeken naar de afbraak van je baan. Ontzettend jammer, maar ik weet ook hoe het is als je gezondheid niet wil zoals je wenst. Dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Gelukkig blijf je wel aktief op kleinere schaal straks. Veel succes met de gedachte hierover en laten we eerst maar eens van het mooie weer genieten.  ;)

Groet Ronald  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Na een sportief weekend, Marathon Rotterdam, wielrennen Parijs - Roubaix, FC Twente-Feyenoord en tot slot de F1 waarin onze Max er al snel uit lag ben ik weer verder gegaan met de werktafel en de rest van het treinkamertje.
Er begint al wat schot in te komen, nog even en dan kan ik aan het treinbaantje beginnen.
Eerst het onderstel natuurlijk en dan de baan er op.

De werktafel is er klaar voor, werkblad staat lekker in de epoxy en kan dus wel wat hebben.





Hier kan ik ook nog genoeg opslaan.



Hier in deze hoek komt het treinbaantje.



Hier moet nog wel wat worden opgeruimd, bovenop wordt een werkblad waar ik ook aan de modelschepen kan werken.
Het spaanplaat wordt ook nog geïmpregneerd met een paar lagen epoxy.



Verder nog de raamsponning en de radiator in de verf zetten.



En de andere kant.



Het wordt nog wat.





Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hi Tom,

Druk baasje en nog zoveel energie na al dat sporten....
Ziet er keurig uit, kan niet wachten op wat er komen zal😉.

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: wila op maandag 09 april 2018, 23:22:20
Hi Tom,

Druk baasje en nog zoveel energie na al dat sporten....

Gr.Wim

Ja Wim, het was een hele zit afgelopen zondag.
Zelfs spierpijn in de handen van het zappen.

edit: aangepast wegens onterechte correctie.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik dacht dat je het wat rustiger aan ging doen, Tom  :P

Maar weer een mooie herstart die je maakt hoor  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ja Tony, dat is wel de bedoeling.
Sport bekijken vanaf de bank kan ook enerverend zijn en vermoeiend want het was af en toe vechten tegen de slaap  :)

Een herstart is leuk maar moet niet te dikwijls gebeuren, heb me nu gefocust op smalspoor h0e.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gaat de goede kant weer op Tom en ga je de bouw weer op 3rail doen?

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ja hoor Frans, zolang ik niet op mijn kop ga krijgen van beheer en/of moderators blijf ik dit draadje vervolgen want dat is volgens mij ook de gedachte van het 3 rail forum, iedereen is welkom, 2, 3 rail alle spoorschalen enz. enz.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een hele metamorfose. Benieuwd hoe de vlinder eruit komt te zien. Is het gemakkelijk om aan H0e-materiaal te komen?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ja hoor Gerrit, als je een beetje gaat zoeken dan is er voldoende te vinden.
Het meeste komt echter analoog aan dus dat wordt om(laten)bouwen naar digitaal.

Ik zoek op het WWW en vraag aan mijn leverancier of hij het ook kan leveren,mag dan ook iets duurder zijn want als ik het via het WWW bestel komen er ook verzendkosten bij en moet je maar afwachten of het werkt.
Soms kom je ook wel eens iets op en beurs tegen maar dan voor dezelfde prijs als op het WWW.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom
zo weer ff bijgelezen, je bent er helemaal klaar voor zo te zien, in ieder geval de kamer. :D
Sucsez met de start :arrow: :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom

Zo te zien wel helemaal klaar voor de nieuwe start. Ziet er weer keurig uit. Vooral de werktafel is om jaloers op te worden  8o.
Ga je zeker weer volgen met het nieuwe bouwproject zonder die irritante hornbachers.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik heb de chips al klaar staan, dus even aan de Bak Tom  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Gelukkig ben jij in het ombouwen vaardiger dan ik. Ik ben nog maar een beginner in de modeltreinenwereld. Ben wel benieuwd naar de producten, die je ons weer gaat voorschotelen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Je bent helemaal klaar voor een nieuwe start, ik ben eens benieuwd naar de schaal die je hier gaat laten zien.

Ik ken enkel H0 & Z schaal

Zelf zit ik ook klaar om jou baan en vorderingen te bekijken van het pc scherm  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heren, rustig aan hoor.
"Er moet nog heel wat water door den Rijn loopen (of stroomen) voordat iets geschieden zal" aldus luidt een oud Hollands spreekwoord.

Eerst nog wat schilderwerk, dan binnenkort nog even lekker met moeders er van tussen waar we wel aan toe zijn en als het dan niet te warm gaat worden zal er wel iets gaan verschijnen waar ik momenteel op zit te broeden.

Laat de zakken paprika chips, borrelnootjes en andere hartigheden nog maar even dicht, voor je het weet is de houdbaarheidsdatum voorbij.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

wat je zegt ....niks haasten, want haastig spoed is zelden goed  :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hey Tom,

Je kamertje en je werkplek ziet er weer perfect uit :thumbup: :thumbup:, en nu maar even rustig alles over denken wat er nu weer gaat komen.

Uiteraard ben ik benieuwd en blijf je volgen. 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Het treinkamertje ziet er weer strak uit, en je heb een prachtige werktafel.
Nu kan je tijdens de ganse zomer je bezinnen over j nieuwe baan om dan na de vakantie van start te gaan, ten minste als je zo lang nog  kan wachten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ivan, ben uitermate tevreden over mijn werktafel, zeker het MDF blad waar 3 lagen epoxy overheen zijn gegaan is ideaal. Glashard en makkelijk afneembaar.
Het is hier iedere dag na de vakantie, voorlopig gaan we alleen maar af en toe een paar dagen weg, soms met de auto en soms pakken we het vliegtuig. We hebben niet zo veel zin meer om langer weg te gaan, al dat gedoe met die koffers en andere soorten van bagage, zijn we een beetje klaar mee. 4 dagen weg is zeker zo leuk en nog leuker om dat over het hele jaar te verdelen.

Vandaag kreeg ik bericht dat het meeste van mijn bestelling h0e rails was aangekomen, dus dan maar i.p.v. het autootje wassen naar het winkeltje en de bestelling ophalen. Op de wissels na heb ik alle rails compleet, veel zal gebruik worden gemaakt van flexrails.

Het autootje kan morgen ook nog gewassen worden, zo groot is ie nu ook weer niet maar ziet er uit als een kolenbootje.
Word dus hoog tijd dat er eens een spons overheen gaat en een stofzuiger de binnenboel onder handen gaat nemen.
Gelukkig was dus de binnenboel nog niet gedaan en zo heeft ieder nadeel weer een voordeel en kon ik nog wat hout gaan halen om het onderstel van het treintafeltje in elkaar te zetten.

Nu was het vandaag redelijk warm weer en dan maar de korte mouwtjes aan en met het raam open was het best lekker werken.
De tafel heb ik extra hoog gemaakt, hoef ik niet zo te bukken en kan er van alles worden onder geschoven.
Zo ziet de hoogte er uit en met mijn postuur werkt dat wel lekker.  :-)



Kastje met de laptop past er ook goed onder, ik weet alleen nog niet of de laptop daar blijft staan, staat wel lekker uit de weg zo.





De duimstok van 1 meter even er voor gezet.



En de hoge stoel (soort van barkruk alleen hebben we geen bar) past er ook perfect onder en is dan ook geen sta in de weg.



En ook lekker, als je er wieltjes onder zet dan kan het geheel makkelijk ergens anders gezet woden waardoor er ook aan de zij- en achterkant gewerkt kan worden.



Later komt er een schuifbaar gedeelte op waar dan uiteindelijk het baantje opgebouwd gaat worden.
De voorste regel is nog niet op maat en nee ik ga het ook niet zo lang houden, morgen even afkorten.

De nieuwe centrale, inmiddels al goede ervaring mee in Werkendam bij HIP 2.0.
Over genomen van iemand die dacht dat deze ook gebruikt kon worden voor Motorola.
In z.g.a.n. staat, altijd binnen gestaan en van een net mannetje geweest. ;) :)



De voorraad doosjes met rails voor h0e of ook wel h09 genoemd wat ik inmiddels hier en daar als naam zo ben tegen gekomen.



Al met al weer een goed en wel bestede dag en morgen gooi ik dat autootje anders wel even door de witte was(straat).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Vanuit ervaring kan ik je zeggen, dat de hoogte van ruim een meter je gaat bevallen. Mijn tafel is ook 1,02 m en het is heerlijk op rechtop aan de tafel te kunnen werken en ook heerlijk om zoveel ruimte onder de tafel te hebben.
Je tafel ziet er weer solide uit.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op woensdag 11 april 2018, 23:01:52
rails voor h0e of ook wel h09 genoemd
H09 kan ik nergens vinden. Wél het Engelse 009.
Diverse schalen ===> klik
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Wim, klopt alleen soms kom je wel wat tegen als je zoekt op h09 KLIK
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ik krijg geen resultaat bij zoeken op "H09 scale"
Zoekresultaat op "009 scale" ===> klik
Veel leuke baantjes ...  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Geeft niets Wim, je kan niet alles hebben, hahahaha.

Met 009 is meer te vinden maar vond h09 wel grappig en was benieuwd of daar reacties op zouden komen en jawel hoor.
Leuke baantjes genoeg, probeer daar een beetje mengeling van te maken en dan daaruit iets te voorschijn te toveren.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het begin is er weer Tom, mooie hoogte om aan te werken  :thumbup:
Jammer dat de wissels er nog niet waren maar die zullen wel onderweg zijn.

Leuke compacte centrale, en dat voor weinig  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Peter, ik weet nog niet exact welke wissels ik nodig heb, ben nog een beetje zoekende naar een baanplan.

Voorlopig is er nog genoeg aan de treintafel te doen en zijn er ook nog andere plannen.
En verder ook genieten van het mooie weer, je ruikt het voorjaar en jammer genoeg hoor je het ook met al die hogedrukreinigers die nu ineens naar buiten komen. Wat een lawaai. Ik doe het gewoon met water en antigroenspul en dat gaat prima en geruisloos.

O ja, autootje is nog steeds niet gewassen, morgen misschien.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hmmmm, auto wassen. Echt een existentieel dilemma. Schoonmaken met de wetenschap, dat hij toch weer vies wordt. Bij onjuist gebruik van schoonmaakmiddelen schade aan de lak, enz., enz., enz. 8) 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
He Tom

Veel plezier met de DR 5000    :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Aan het tempo te zien zal het baanplan ook wel snel online staan.
Sucsez Tom
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

ook voor mij is het een onbekende schaal H09 of 009,
ben benieuwd wat je er nu weer van uit je mouwen gaat schudden
we zullen het wel weer snel hier vernemen, aan het tempo dat je nu al bezig bent met de treinentafel en je mooie werktafel
ik zit al te popelen... ;)

grts Freddy
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tempo valt wel mee hoor Cees, machines doen het meeste werk.
Vandaag nog even bezig geweest met het gedeelte waar uiteindelijk het baantje op gaat komen.
Schuifbaar en kantelbaar, lekker om straks de bedrading aan de onderkant weg te werken, geheel op zijn kant zetten zodat ik niet onder de baan hoeft te komen. Natuurlijk moet dan wel alles vast staan en anders merk je dat vanzelf.









Gelukkig had ik van het baantje St. Barbara de geleidingswieltjes bewaard welke hier weer goed van pas komen.



Ondertussen een paar baantjes getekend, het komt al snel op het zelfde neer in dit formaat.
Maar het treintje rijden vind ik wel leuk maar minder belangrijk, de scenery is meer mijn ding.
Heb ooit weleens gezegd, mocht ik op mijn ouwe dag nog eens een treinbaantje bouwen dan zonder treintjes  :-) :-) maar ja, er moet toch iets bewegen op het baantje.

No. 1




No.2



No. 3



De laatste is met een wat hoger gelegen pendelbaantje maar dat hadden jullie vast al door.  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Autootje is nog niet gewassen, het langere staan wordt steeds een groter probleem.
Onderzoek wijst uit naar Meralgia paresthetica, geloof niet dat ik dat kan gaan onthouden.

Wat is het, een aandoening van de huidzenuw van het bovenbeen.
De klacht is een dove, pijnlijke of tintelende plek aan de zijkant van het bovenbeen. De pijn ontstaat bij wat langdurig staan en liggen met gestrekt been.

Moet er even over nadenken wat de opties zijn, één er van is het uitschakelen van de zenuw maar dan wordt het bovenbeen gevoelloos en dat is iets waar ik nog niet aan toe ben. Andere opties zijn injecties en pijnstillers.

Oud worden gaat vanzelf en gaat gepaard met wat lichamelijke ongemakken, als je helemaal niets meer voelt dan ben je mors dood. >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat

Dag Tom,

De symptomen die je beschrijft heb ik ook wel eens last van.
Wat ik dan (meestal) doe is even mijn been verplaatsen of buigen.
Nu weet ik in ieder geval ook wat ik mankeer.  :O
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, baantje nr 2 vind ik heel leuk.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op donderdag 12 april 2018, 21:50:30
Oud worden gaat vanzelf en gaat gepaard met wat lichamelijke ongemakken
Daar kan ik ook van meepraten. Heb last van etalagebenen. Klote voor iemand die graag wandelt.
Maar: Er zijn ergere kwalen/ziekten.
Carpe diem. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Wim, we zijn een stelletje krakkemikkig ouwe hobbyisten maar we genieten wel van onze hobby.
En inderdaad zijn er vele ergere kwalen en ziektes maar ja, er is geen groter leed dan je eigen leed.

Zeker klote als je last hebt van etalage benen en zeker als je graag mag wandelen.
Ik wandel ook graag maar dan van terras naar terras en dat lukt aardig.
Ga volgende week weer de terrassen 4 daagse van Praag doen  :)