Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Mooi Twilight sfeertje op de laatste foto, Tom! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Ik ben een favoriet van nacht foto's op een baan, dat geeft toch altijd een extra sfeertje echt top zo.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag weer eens de boel opgeruimd.
Komende weken zal er wat minder worden gebouwd, druk en Olympisch winterspelen kosten ook veel tijd.
Tijdens het opruimen kwam ik natuurlijk weer wat tegen, de armseinen van Viessmann.
Die moest ik dan toch nog maar even plaatsen en aansluiten.

Gaatje 13mm boren en plaatje er onder maken, soort van foamboard is mooi genoeg.



Natuurlijk moet ook het voorsein er bij, komt op dit stukje wel aardig uit.
In het eggie zullen ze best wel wat verder uit elkaar staan maar ja, ik heb niet de eggie ruimte.



Tussen de seinen heb ik gelijk ook maar de kabelgoten gelegd, kan maar gebeurt zijn.

Daarna de decoder aangesloten, in dit geval is het natuurlijk een wisseldecoder vanwege de magneetartikelen, maar wat bleek .... deze doet het niet meer. Nou die kunnen we netjes opsturen voor reparatie, komt goed.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom


Seinen maken het toch mooi op een baan, ik gebruik ook viessmann seinen inderdaad gaatje boren en klaar.

Vraagje die kabelgoten, van wat heb jij die gemaakt dit wil ik ook nog hebben hier.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het is altijd passen en meten Tom, dat het niet 100% de werkelijkheid is maakt toch niet uit het gaat om jou beleving.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zaterdag 10 februari 2018, 00:18:54
Vandaag weer eens de boel opgeruimd.
Komende weken zal er wat minder worden gebouwd, druk en Olympisch winterspelen kosten ook veel tijd.


Welke discipline doe jij mee dan? Dan ga ik zeker kijken. Normaal ben ik niet zo van de OS maar dan ....  ;) :D

mvg
Eric

PS> iTrain gaat heel erg lekker!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat De ware sportman herken je aan de TV-scherm vormige ogen. :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: peterke33 op zaterdag 10 februari 2018, 06:37:14
Hoi Tom

Vraagje die kabelgoten, van wat heb jij die gemaakt dit wil ik ook nog hebben hier.

Peter, ik heb ze niet zelf gemaakt hoor, kant en klaar gekocht bij Auhagen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
CiteerIn het eggie zullen ze best wel wat verder uit elkaar staan maar ja, ik heb niet de eggie ruimte.

iedereen heeft wel dat gevoel ...en ik hoop dat als ik met pensioen ga en we een leuk vrijstaand huis kan kopen in de achterhoek ...er een enorme ruimte is voor m'n nieuw baan.
dan....geen "eggie ruimte" meer  :P

tuut tuut de gr van Ruud

PS

ook een spoorder mag dromen  ;)

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De timmerman is bezig met de deuren van de betonmixer.
Deze houten deuren worden opengedraaid aan de betonmixer bevestigd als ze klaar zijn.





Verder alvast begonnen met het bergstationnetje.
Perron gemaakt van 9mm triplex en afgewerkt  met Auhagen kopsteenplaten.
De randen afgewerkt met vuren lat, de gaatjes worden nog dicht geplamuurd.









Hierna de rest verder afwerken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag kwam de timmerman de deuren afleveren en zijn ze in de ingang van de betonmixer gehangen.
Het geheel is nu bijna klaar, er moet alleen nog een bak komen waar de elevator in staat met wat transportbanden om de vrachtwages hu lading te laten lossen. Heeft iemand misschien daar een voorbeeld van. Kan op het www niets vinden.







Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ziet er weer goed uit, maar persoonlijk vind ik de deuren iets te grof voor de rest van het geheel. Maar waarschijnlijk was dat juist je bedoeling.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi Tom hoe je het allemaal maakt !
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Staf de Vlaming
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Ik vind de deurtjes wel geslaagd. In die tijd bouwden ze nog alles oerdegelijk en het moest jaren meegaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er weer prachtig uit Tom, zo ook het station met gerond perron  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Gerrit-1959 op woensdag 14 februari 2018, 07:54:36
Hallo Tom,

Ziet er weer goed uit, maar persoonlijk vind ik de deuren iets te grof voor de rest van het geheel. Maar waarschijnlijk was dat juist je bedoeling.

Volgens mij komt het wel overeen met de dikke muren.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zoals ik al zei, je had je reden :D O:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :) Tom ,

Je gaat stevig vooruit met je baan ...  :thumbup:

Mvg Freddy

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Het word erg mooi, die deur heb je toch weer leuk gemaakt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Je hebt (alweer) mijn volle aandacht.

Benieuwd hoe je de dooie (kerk)hoek gaat verlevendigen met een begraafplaats  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Ludo, kijken of we de begraafplaats een beetje levendig kunnen maken, zo staat het vertaald als info over het Friedhof van Busch. Vandaag besteld, verwacht het vrijdag. Zondag wat Preisertjes de nek omdraaien en volgende week een paar ter aarde bestellingen regelen.
Tenminste, als het lukt en er inspiratie is, de spullen zijn i.i.g. onderweg.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De woningen in het bergdorp zijn vandaag voorzien van elektra, gas en waterleiding.
Nu er in de huizen stroom is kunnen de Preisertjes ook nog even mee genieten van de Olympische Winterspelen in Pyeongchang.
Hier en daar gaan de lichtlekken nog weggewerkt worden.



Het stationnetje is ook weer wat verder, zit te denken om er toch maar wat loketten in te maken met wat reizigers die kaartjes willen kopen.



De kleuren komen beetje vreemd over, zal morgen nog eens foto's maken maar dan i.p.v. de telefoon het fototoestel gebruiken.

Voor de kenners, bij de betonmixer is nog een bak gemaakt waar zand e.d. in gestort kan worden.
Dat gaat dan d.m.v. de elevator naar boven toe voor bewerking.



Het was voor vandaag niet veel maar ja, er zijn ook wel eens andere zaken die in huis gedaan moeten worden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, jouw scenery talenten zijn echt wel super!!!!!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Gisteravond even een loc opgehaald bij de enige treinenwinkel in Dordrecht, 't Winkeltje.
Altijd gezellig, praatje nieuwe dingen bekijken en met elkaar van gedachte wisselen.
Ik zag een leuk doosje Faller staan, was precies wat ik zocht om naast mijn stationnetje te gebruiken in het bergdorp.
Rechts daarvan was een lastige plek, wat zou je daar dan moeten zetten, wel een transformatorhuisje, heeft als doel het station en de dorpskroeg van stroom te voorzien.
Zo wordt dat stukje leuk opgevuld.
Vanmiddag gelijk maar in elkaar geknutseld, verfje er overheen om het passend te maken in het landschap en gelijk de glans van het plastiek er af, twee vliegen in één klap.







Zo, dat was het voor vandaag, straks naar een feestje in Rotjeknor.
Wordt laat vannacht en morgen weer vroeg op om de deur in Werkendam te openen.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
?t Winkeltje, daar ging ik vroeger al heen. Samen met mijn vader. Rijd er nog steeds een trein in de winkel/ etalage?
Leuk idee om het station in de bocht te plaatsen.
Veel plezier in rottjeknor!

Gr.Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wordt een leuk dorpje zo Tom, veel plezier in Rotjeknor
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat
Hoi Wim,  leuk dat je nog steeds het forum volgt en soms reageert.
Ja 't Winkeltje is toch wel iets speciaals, ik kwam er ook al (niet met mijn vader) toen Jan Kees zijn vader er nog de scepter zwaaide en er treintjes in de winkel reden.
Nu heb ik tot op heden geen trein meer zien rijden, maar het is nog steeds een prettige winkel waar je goed wordt geholpen en zeker als klant wordt gewaardeerd.

@citaat
Ceess, het is altijd een beetje zoeken naar de juiste oplossingen ook al staan er maar een paar huisjes toch wil ik proberen het idee te geven dat het om een dorp gaat. Het was super gezellig in Rotjeknor bij de Schone Lei, een aanrader voor mensen die van een prima keuken houden.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik wist niet dat er in Dordrecht een treinen winkel was, ik moest er donderdag voor mijn werk zijn en dan had ik ff langs kunnen rijden eind van de dag.

Maar welke loc heb je opgehaald.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een V100. Nieuwe magneet en decoder in laten bouwen. Is gewoon voor n beetje pendelen.
't Winkeltje zit daar al heel lang. Ik kwam er al begin 1980.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Het word erg mooi bij jou, en geniet van de foto's die gemaakt zijn met licht in de huisjes.  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het zat al in mijn kop-lop-er dus al een tijdje mee rond.
Vanmorgen me maar weer eens in verdiept want ik zou toch mijn baantje ook met koploper moeten kunnen aansturen.
Ondanks dat mijnheer Haagsma mij een fervent tegenstander vind van zijn programma en er ook nog wel vaak wordt gedacht dat ik een hekel heb aan koploper wat beslist niet zo is moest vandaag het tegendeel voor mijzelf maar eens worden bewezen.
Ik ben zeker geen tegenstander heb alleen een tijdje geleden voor wat anders gekozen.

Mijn nieuwe baantje had ik al een tijd geleden getekend maar daar was het nog niet mee klaar.
Alles zag er wel goed uit en het rijden in de test stand ging best goed.
Voorzichtig maar eens begonnen met de Railbus (2rail) te ijken, nou dat was wel een dingetje maar dank zij de help-file ook dit uiteindelijk voor elkaar gekregen en het pendelbaantje een tijdje laten rijden.
Voor de één is het niks bijzonders maar voor mij was het toch wel even een momentje, ik blijf echter wel mijn baan gewoon met iTrain aansturen en iTrain natuurlijk voor beginners ondersteunen. Ik weet nu een beetje hoe koploper werkt. Is ook niks mis mee.



Daarna maar weer eens me op de scenery gestort, had inmiddels wat doosjes binnen waaronder wat spullen die straks ook nog bij de betonmixer komen te staan.

Deze gaat het zand en steen aanleveren om later beton van te maken.



En hiermee zal het een en ander vertranspoteerd gaan worden.



Daarna maar weer verder met het bergstationnetje, moet toch ook van binnen wat te zien zijn.
Paar muurtjes geplaatst, foto's geprint en poppetjes geplakt en voila, we hebben ook in het stationnetje wat leven (nou ja) in de brouwerij.









Zo, was me het dagje wel, nu op tijd mijn mandje in, morgen komt de timmerman om 08:00 uur voor de 2e keer de nieuwe deur plaatsen ( de eerste keer was niet gelukt) en ga ik vroeg op pad naar Eindhoven om iemand met iTrain te helpen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
hoi Tom,

:O iedereen is wel perplex zo te zien , niemand die reageert op je koploper avontuur   :D
nou leuk hoor ik zei wel eens op mn werk dat je de vijand moet kennen en las daarom de Viva.
Je moest wel weten natuurlijk tegen wie je het zei en slecht een enkele vrouwelijke collega werd kwaad. >:-D

maar ik wijk weer eens af  :offtopic:

gr Ruud
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 19 februari 2018, 00:01:29

Ondanks dat mijnheer Haagsma mij een fervent tegenstander vind van zijn programma


Laten lullen zou ik zeggen. Hij was al snel zijn warme welkom op HIP vergeten. :thumbdown:

Gr, Ben. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
't Wordt een knus stationnetje.
Onderzoek alle dingen en behoud het goede. :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: nobody op dinsdag 20 februari 2018, 17:09:20

Onderzoek alle dingen en behoud het goede. :D

..... en zo is het maar net.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Mooie vorderingen weer.

Citaat van: iTom op maandag 19 februari 2018, 00:01:29
Ondanks dat mijnheer Haagsma mij een fervent tegenstander vind van zijn programma en er ook nog wel vaak wordt gedacht dat ik een hekel heb aan koploper wat beslist niet zo is moest vandaag het tegendeel voor mijzelf maar eens worden bewezen.
Ik ben zeker geen tegenstander heb alleen een tijdje geleden voor wat anders gekozen.

Zo denk ik er ook over.
Kreeg er een hoop commentaar op toen ik het wereldkundig maakte.
Werd zelfs voor verrader uitgemaakt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Henk, dat is zeker triest.
Snap ik ook niets van.

Ik ken dat wel, heb het zo vaak moeten horen terwijl ik ondertussen probeerde iedereen te helpen met het begin van een digitale treinbaan.
En het maakt mij niet uit met welk programma want het gaat maar om ÉÉN DING, plezier hebben in de hobby en dat wordt nog weleens vergeten.

Soms was het als grapje bedoelt maar een grap is één keer leuk, twee keer kan het er mee door en een derde keer ben je er wel klaar mee.

Mensen die je uitmaken voor overloper, verrader enz. hebben ergens in de bovenkamer een steekje los en zijn het niet waard om van onze hobby te genieten.
Laat ze voor wat ze waard zijn en dat is niet veel bijzonders.

Zo en nu weer lekker verder met deze geweldige hobby die onze vrije tijd zo aangenaam maakt.  :thumbup: :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Mocht het weer gaan kriebelen: kies als je met de IB Basic rijdt voor het LocoNet protocol als digitaal systeem i.p.v. Intellibox/Twincenter.



Ik neem aan dat je dat ook bij iTrain doet: Intellibox (LocoNet USB)?

Gr, Ben.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat  Ben, het kriebelt zeker, wil gewoon ook mijn baantje kunnen aansturen met de software in NL welke ik voorhanden heb.

Uiteraard staat de boel ook bij mij op het LocoNet Protocol.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Klopt helemaal Ben, er is verschil tussen het bestand op de laptop van de keukentafel en de laptop boven aan de treinbaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
CiteerBen, het kriebelt zeker, wil gewoon ook mijn baantje kunnen aansturen met de software in NL welke ik voorhanden heb.
we leven in een IT gedomineerde wereld en dat is goed hoor en we als modelspoorders plukken daar natuurlijk de vruchten van.
Tis vanzelfsprekend om het even welk programma je gebruikt en discussies tussen de verschillen kan zelf uitdagend en verrijkend zijn.
Ik had waarschijnlijk nu met koploper gewerkt als mij niet verteld was dat iTrain (zeker in die tijd) simpeler was.
en vaak is het zo .....wat je als eerst ziet...dat blijft dan plakken/kopen.

groet Ruud 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Ruud,

Simpeler wil ook wel eens zeggen "minder mogelijkheden", inmiddels is iTrain al heel wat uitgebreider geworden.

Groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: feniks op woensdag 21 februari 2018, 16:24:28

Ik had waarschijnlijk nu met koploper gewerkt als mij niet verteld was dat iTrain (zeker in die tijd) simpeler was.

groet Ruud

Citaat van: Anne W op woensdag 21 februari 2018, 22:36:23
Beste Ruud,

Simpeler wil ook wel eens zeggen "minder mogelijkheden", inmiddels is iTrain al heel wat uitgebreider geworden.

Groet, Anne W

Beste Ruud en Anne W, het zijn jullie woorden. Ik heb nooit beweerd dat het één simpeler zou zijn dan het ander.
Als jullie daar verder over willen discussiëren open daar dan een draadje over maar doe het niet in mijn draadje, alvast bedankt. :thumbup:

Nu weer terug naar het baantje, het station gaat een dak krijgen en dan moet natuurlijk eerst de verlichting er in.
Met 2 wit (koud) leds wordt de stationshal verlicht, later zal de restauratie warm wit krijgen maar dat moet ik er nog in plakken.
De daksteunen zijn even verwijdert, moet ze passend maken want helaas klopt daar niet heel veel van.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat

Ik zou niet willen omdat ik de kennis niet heb en ook niet durven om de kans te vermijden dat de poten van een bed om mijn hoofd vliegen.

Groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
het wordt een heeel mooi stationnetje  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Onder het stationnetje komt een verdeelstationnetje.
Hier worden de lantaarnpalen en ledjes voor de huizen op aangesloten.
De spanning van 10 volt is teruggedraaid naar 5 volt en zo krijgen de lampjes en ledjes een lange levensduur.



Afgelopen vrijdag tijdens Rail bij Rosoft een defecte wisseldecoder afgegeven en half uurtje later kwam Wim met een nieuwe aandragen, deze was ook inmiddels voorzien van een mooi kastje wat Wim met de 3D printer maakt (voor de info) duurt 3 uur printen maar dan heb je wel zoiets moois.
Hier worden enkele armseinen op aangesloten.



De eerste lantaarnpalen zijn geplaatst en aangesloten, morgen weer verder want de schouder begint nu wel heel erg te steken dus even een paar paracetamolletjes er in dan zal het wel gaan met slapen.





Vanavond eens gaan bedenken hoe ik bij de kerk de begraafplaats ga maken, in gedachte zie ik daar nog wel een kist ter aarde besteld worden.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom weer knutselwerken van hoogstaande kwaliteit.   :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Straalt een leuk sfeertje uit Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Dat ziet er weerom prachtig uit.

Bovendien was het leuk je eens ontmoet te hebben afgelopen vrijdag op Rail 2018. :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom

Leuk sfeer foto ben benieuwd naar het vervolg (kerkhof)  :P