Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1

Gestart door HdW zondag 18 maart 2012, 22:03:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
Geacht forum,

Ik probeer een Uhlenbrock 76200 te programmeren met een Mobile Station 1. Alles gaat volgens het boekje: juiste instellingen op het Mobile Station, (Regel CV ingeven, waarde ingeven) en de loc knippert ook braaf op het commanda "programmeren", maar de ingestelde waarden veranderen niet.

Wat doe ik fout?

HdW
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
Hallo HDW,

Probeer eens de waardes 1 voor 1 te veranderen.

Dus programeermudus inschakelen, 1 cv veranderen, uit de programeermudus modus, kijken of hij de cv verandering gepakt heeft.

Ik heb bij de 76400 het zelfde probleem gehad als ik te veel cv waardes in 1 keer verander.

Suc6

Sander
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
Goedenavond,

Ik veranderde de CV-waardes al 1 voor 1; het moet dus tóch een andere oorzaak hebben. Ik ga anders Uhlenbrock zelf maar eens bellen. Ze hebben een helpdesk.

Wordt vervolgd!

HdW
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
ik heb hetzelfde fenomeen met een Piko loc met Uh* decoder er in.   Bvb veranderen van het adres lijkt te lukken en hij aanvaardt het netjes met een aantal knipoogjes, maar blijkt dan dat het NIET veranderd is.
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
Ik heb hetzelfde als ik U decoders via de CS1R wil programmeren, in Motorola kan je CV's veranderen, loc knippert braaf, maar er is geen zak veranderd, doe ik hetzelfde in de DCC mode, dan gaat het prima.

Raar, want U. decoders zijn toch multiprotocol ?, Motorola en DCC .

Mvg Gert
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
op mijn zoektocht hier met de zoekfunctie heb ik wel een paar stukjes gelezen over een "speciale" manier van programmeren met de MS1, maar 't was me niet helemaal duidelijk.
Er wa siets met  adres instellen, 5 of 6x op de rijrichting-wisseltoets drukken tot de lichtjes knipperen, en dan iets met een adres 1 klaar hebben, en overzetten.  Maar zo ver ben ik niet geraakt.
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
Dani,

heb je geen 6021 ?

Mvg Gert
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
In het boekje v/d 76200 staat het volgende mbt programmeren met een marklin centrale, is dus ook MS1.

1)Centrale uit en weer aan zetten
2)locadres invoeren en licht aanzetten
3)5 x achter elkaar de rijrichtingswisselaar bedienen
4)achterlicht loc moet dan 4 x knipperen
5)De te veranderen CV ingeven
6)Rijrichtingswisselaar kort activeren, achterlicht loc knippert 4 x snel
7)gewenste waarde v/d CV ingeven
8)Rijrichtingswisselaar kort activeren

De CV zou nu veranderd moeten zijn, je kan het testen of het werkt met CV 01 loc adres.

Mvg Gert
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
@gert : neen, ik heb geen 6021, helaas.  Ik heb enkel 2 MS-1 controllers en een PC met MRDirect.

Ik zal het toch es moeten testen op deze manier.

Bedankt
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
Probeer eens met deze handleiding:
klikje
Het is wel omslachtig, maar werkt ook voor niet-mFx-loks.

Uit ervaring weet ik dat het programmeren met een Mä-centrale (lees: 6021) anders gaat dan met een MS-1.

Groet,
Rob
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
dus m.a.w. even vertaald en samengevat ;

- zorg dat het geheugen van je MS leeg is
- programmeer der dan 9 willekeurige lokomotieven in
- als 10de neem je de 29750 uit de "kataloog/loklijst"en je noemt hem "prog lok"
- zet dan je loko (mfx) op het programmeerspoor
- indien MFX, kan deze zich niet aanmelden want de MS zit "vol"
- geef het even tijd, en selecteer dan de "prog lok"  als aktieve loko
- selecteer in het MS menu de functie "lok wijzigen"
- ga dan naar "reg" wijzigen
- selecteer het register nummer en "klik"  (druk op de rijregelaar)
- stel de waarde in en "klik" nogmaals
- de lok bevestigt met knipperende Lichtjes en klaar .



Dat heb ik dus al geprobeerd , maar niet met een "vol geheugen".   Zou dat de truuk zijn ?
Ik vermoed van niet, want bij mijn weten is dat enkel om te voorkomen dat een MFX lok zich automatisch aanmeldt


Maar het is de moeite  van het proberen zeker waard !!! Bedankt voor de tip, Rob
Re:Uhlenbrock 76200 programmeren met Mobile Station 1
Voor de meeste programmeerwerkzaamheden gebruik ik een 6021. Ik stuur mijn baantje er niet meer mee aan, maar met programmeren zijn er dan veel meer mogelijkheden dan met een MS-1 of MS-2. Met sommige ESU-decoders kunnen zelfs de CV's boven de 80 met een 6021 worden geprogrammeerd, ook met een waarde van boven de 80. Is het een optie op een 6021 daarvoor aan te schaffen?

Maar terug naar het programmeren met een MS-1. Op ons forum heb ik nog wat gezocht en deze draadjes gevonden:
draadje 1
draadje 2

Met behulp van de tips in deze draadjes zou het moeten lukken denk ik.
Succes!

Groet,
Rob