Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

uhlenbrock decoder 76900

Gestart door roger dinsdag 03 april 2012, 20:58:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
uhlenbrock decoder 76900
Lid sinds: 2007

offline
uhlenbrock decoder 76900
Hoi allemaal

Ik heb zaterdag in houten een decoder gekocht 76900 van uhlenbrock
Goeie prijs (en als echte nederlander koop je dan net te snel ?)
Ik heb in het verleden tams decoders in een 3000 en in een 3003 geplaatst.
Dat ging na enige hulp prima (ook doordat er op internet een goede fotoreeks te vinden was).
Echter van de handleiding van deze decoder kan ik niets maken
Ik kom ongeveer tot zwart is massa en rood is stroom van de sleper.
Dan heb ik vier soldeerpunten naast elkaar  A1 ; A3 ; A2 ; A4
Ik denk dan draadje A1 naar lampje voor ........ :?
Maar nu wordt het gokken
Kan iemand mij helpen ?
bvd
groetjes Roger
Re:uhlenbrock decoder 76900
Re:uhlenbrock decoder 76900
Lid sinds: 2007

offline
Re:uhlenbrock decoder 76900
is de "gebruiksaanwijzing" die in het doosje zit
Ik kan hier niets mee, maar er zijn vast mensen die dit wel kunnen

gr Roger
Re:uhlenbrock decoder 76900
Wat wil je met de decoder doen? Het is alleen maar een functiedecoder voor 4 extra functies. Ik krijg de indruk dat je er een lok mee wilt aansturen, dat gaat dus niet........ Het gebruik als functie decoder is heel simpel, de verBruiker aan één van de 4 functieuitgangen aansluiten, d eretour alternatief aan het lok/wagon chassis of op de soldeerrpad linksboven in de foto aansluiten, en dat was het dan.

Walter
Re:uhlenbrock decoder 76900
Lid sinds: 2007

offline
Re:uhlenbrock decoder 76900
bedankt voor je reactie walter

Nu begrijp ik ook waarom ik alleen info kon vinden over binnenverlichting van een wagon
dus alles behalve de aansturing van de motor kun je er mee aansturen ?
Dus dan toch maar weer een tams kopen of is er een beter alternatief voor een oude loc

gr roger
Re:uhlenbrock decoder 76900
Beter alternatief is moeilijk te beoordelen. Er zijn gewoon een aantal opties. Wil je de lok niet ombouwen en zit er een wisselstroom motor in dan kun je een TAMS en UB gebruiken. Die hebben daar een decoder voor. Heb je een gelijkstroom motor, TAMS is goedkoop. Veel mensen vinden Lopi beter draaien. Die heeft in ieder geval meer mogelijkheden. WIl je wel ombouwen dan kun je kiezen voor een permanente magneet zoals die met ESU compleet met decoder geleverd wordt, maar ook kun je een M* oplossing kiezen door b.v. een vijfpolig anker in te stoppen. Dan kun je weer de verschillende decoderoplossingen kiezen. Ieder zijn voorkeur.
Re:uhlenbrock decoder 76900
Aliebengalie
gast

Re:uhlenbrock decoder 76900
Oude loc of niet , heeft mij nooit verschil gemaakt.
Het rijgenot en bedrijfs zekerheid speelt bij mij meer een belangrijkere rol dan hoe het er uit ziet.
Ik kan met een hele oude loc die er niet meer zo mooi uitziet net zo veel plezier beleven dan met een splinter nieuwe loc.
Vandaar dat ik nu me locs ombouw met alleen esu decoders.
De update's van de decoder en dmv mijn programmer speelt zeker een belangrijke rol bij deze keuze.
Als je mijn "oude"locs zie rijden op de baan , doen echt niet veel onder tov de nieuwere locs.
Alleen misschien een beetje meer geluid...maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Tevens is het verschil groot te noemen,tussen een niet volledig omgebouwde en een volledig omgebouwde loc.
Heb er net weer eentje omgebouwd die wisselstroom was met uhlenbrock decoder naar een Esu met 5 sterren en veldmagneet....wat nu rijd als een zonnetje , met zeker de helft minder herrie.

Dus alle waar naar zijn geld zeg ik maar.
Maar er zijn ook die hier een andere mening over hebben,maar dit is mijn mening en voldoende ervaring om de verschillen zeker te onder scheiden.

Mvg; Alex
Re:uhlenbrock decoder 76900
Ik sluit me er graag bij aan. Aan de andere kant, alles kost (veel) geld. Dat betekent dat ik toch ook wel een paar TAMS, Delta en M* heb draaien. Maar alle waar is naar zijn geld. Dus op termijn zal ik de diverse decoders die ik in mijn treinen heb wel ombouwen naar ESU. Het is ook wel een beetje wat je er op dit moment voor over hebt, om hoeveel treinen het gaat etc. Maar de esu loopt het best, dat vind ik ook. Maar met de andere ben ik ook best tevreden al rijdt het wat minder. Ik geef wel toe dat ik - omdat ik geheel in opbouw ben - (nog) niet zo kritisch ben. Het feit dat ik alle electronica en zaken aan de loop krijg vind ik al kicken. Als de baan 'af' is dan gelden weer andere factoren.
Re:uhlenbrock decoder 76900
Aliebengalie
gast

Re:uhlenbrock decoder 76900
De baan ooit af ??????

Komt bij mij nooit aan de beurt hoor.....nee ik zorg wel dat ik constant bezig blijft,dat vind ik het leukste ervan....gisteren weer een paar aanpassingen gedaan.
Nee aanpassen en uitprobeersels moeten bij mij wel doorgaan,anders is de gein eraf.

Niets geheel geautomatiseerd....nee half vind ik ook prima....maar afkomen nooit ,dan vind ik he niet meer leuk.

En over het geld,ja helemaal gelijk....maar het ombouwen gebeurd bij mij ook niet allemaal achter elkaar hoor. Zoveel zakgeld heb ik niet.... :D

Mvg: Alex
Re:uhlenbrock decoder 76900
hahahaha, af stond tussen aanhalingstekens hoor. Ik kan me voorstellen dat wanneer de baan mooi is aangekleed en alles rijdt je ook bijvoorbeeld de baan in een bepaald tijdperk wilt plaatsen of dat je alle treinen op dezelfde manier wilt laten rijden etc. Voor mij geldt dat ik blij ben met alles wat rijdt omdat de boel nog compleet kaal is en het opbouwen van de baan de eerste prioriteit heeft. Nou ja, de onderlaag en schaduwstation liggen en langzaam maar zeker begint het geheel electronisch te werken. Maar *echt af*? Nimmer  :P
Re:uhlenbrock decoder 76900
Heren, heren, dwalen we een beetje af van het topic "Ülenbrock decoder 76900"?
Hier mijn ervaringen met Ühlenbrock:
===> klik
===> klak
Aangezien de bewuste decoder niet goed functioneert op mijn baan, waarop ik gebruik maak van een IB IR+6021 en een mix van Motorola 1 en 2 en DCC, ligt de Ü* decoder ongebruikt in de kast.
Iemand trek in deze decoder? Voor nop! Stuur een PB met je volledige adres. Wie 't eerst komt, 't eerst maalt :important:

Re:uhlenbrock decoder 76900
Citaat van: nobody op woensdag 04 april 2012, 14:56:16

Iemand trek in deze decoder? Voor nop! Stuur een PB met je volledige adres. Wie 't eerst komt, 't eerst maalt :important:


Je hebt een PB. :)

Gr, Ben.
Re:uhlenbrock decoder 76900
Afdwalen? Volgens mij hoort de verkoop in een ander draadje 8) 8) 8) Maar dat is verdwalen  :P
Re:uhlenbrock decoder 76900
Citaat van: aideeaidee op woensdag 04 april 2012, 18:55:04
Volgens mij hoort de verkoop in een ander draadje
Voor niets (gratis) is volgens mij geen verkoop... ;)