Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Zelfbouw K83 Viessmann

Gestart door Jasperkc woensdag 30 mei 2012, 22:57:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zelfbouw K83 Viessmann
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Zelfbouw K83 Viessmann
Hallo Iedereen,

Ik had al een tijdje een 2tal K83 decoders liggen, art. 5291. Van de week heb ik één van de 2 in elkaar gezet en toen alles aangesloten was, heb ik hem getest. Helaas zonder resultaat. Ik heb toen de gebruiksaanwijzing erbij gehaald en ontdekte dat ik vergeten was de externe stroom aan te sluiten (de zogenaamde E-bus) Nadat ik dit had uitgeprobeerd had dat ook geen resultaat. Ik heb toen op de club even een 5211 geleend en die thuis op dezelfde manier aangesloten. Deze gaf wel resultaat. O ja goed te vermelden. Ook de codering had ik goed ingesteld. Helaas werkt ie dus niet. Is er ook iemand die verstand heeft van deze printplaten en die ook eventueel voor mij wil doormeten?

Groet, Jasper
Re: Zelfbouw K83 Viessmann
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Zelfbouw K83 Viessmann
Beste Jasper,

Heb je de "binnen" opstelling van de 5211 ook vergeleken met de door jou gebouwde?

Groet, Anne W
Re: Zelfbouw K83 Viessmann
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Zelfbouw K83 Viessmann
Hallo Anne,

Ja dat heb ik gedaan. Echter de indeling van de 5211 is niet meer hetzelfde als die van de 5291. Daar wordt toch weer een andere platine voor gebruikt. Ik vrees dus dat er iets niet helemaal goed is gegaan, wat ik nu nog niet kan bekijken. Daar heb ik iets te weinig verstand van en ook geen apparatuur voor om het door te meten. Jasper
Re: Zelfbouw K83 Viessmann
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Zelfbouw K83 Viessmann
Beste Jasper,

En als je de tweede nu ook eens bouwt, misschien "doet" die het wel of ontdek je toch een fout.

Toevallig geen lid van de MSG/Den Bosch?

Succes, groet, Anne W
Re: Zelfbouw K83 Viessmann
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Zelfbouw K83 Viessmann
stel hem eens in op adressen 5-8.In enkele uitgaven van viessman zat een verkeerde handleiding voor de instellingen van 1-4.