Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Aansluiting boosters

Gestart door aideeaidee vrijdag 16 maart 2012, 21:25:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluiting boosters
Lid sinds: 2011

offline
Aansluiting boosters
Ik ben (eindelijk) zo ver dat ik kan beginnen met het aansluiten. Ik probeer een stukje baan in de luchtte krijgen om het concept duidelijk te krijgen.
Ik heb een IB Basic met twee losse boosters van IB. Ik heb drie trafo's waarvan ik de bruine draad heb doorverbonden. De IB Basic en beide boosters worden ieder met een aparte trafo gevoed. Vervolgens heb ik de driedraads DC aansluiting van de IB Basic geknoopt aan de driedraads ingang van een van de  boosters. De tweede booster is via de flatcable verbonden met de eerste booster. Volgens mij is daarmee de basis gelegd. Als ik de trafo's aanzet dan begint na het opstarten van de IB Basic de boosters snel rood/groen te knipperen, nogal onregelmatig. ALs ik de IB Basic op stop druk dan gaan de boosters tweemaal groen een maal rood knipperen (geen signaal melding). Volgens de handleiding betekent rood/groen knipperen oververhitting, maar dat lijkt me stug, want hij staat net aan. Iemand hints?
Re:Aansluiting boosters
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Aansluiting boosters
Beste Albert,

Alleen met de IB Basic werkt het goed?

En als je alleen de eerste booster aansluit?

Dit zijn gewoon vragen van een niet-kenner van de IB, ongetwijfeld komen er nog meedenkers met IB ervaring

Groet, Anne W
Re:Aansluiting boosters
De basic komt gewoon met z'n display volgens handleiding. Ik ben nog niet aan het rijden, het is de eerste poging onm een stukje baan te laten werken. Uiteraard ga ik morgen proberen om het probleem te verkleinen, maar als herintreder en newbee op digitaal aansturingsgebied hoop ik op hints zodat ik wat meer gericht kan zoeken.
Re:Aansluiting boosters : opgelost
Met dank aan allen die via PM mij geholpen hebben. De Powerboosters 3 worden via een driepolige DCC koppeling aan de IBBasic geknoopt. De flatcable wordt hier dus niet gebruikt (Daar is ook geen aansluiting voor op de IB Basic). Ook niet tussen de twee boosters, beide worden via de drie-draads aansluiting verbonden. Dipswitch 1 moet aan. Ook moesten de trafo's nog in fase gebracht worden. Er staat een truc beschreven met een lampje, maar dat werkte bij mij niet. Gelukkig was de mulitmeter voorhanden. Inmiddels lijkt de IB Basic, trafo's en de boosters nu goed samen te werken. De lampjes van de stroomafname melders branden, de kuhn decoders laten zich programmeren. Eerst maar weer eens handleidingen lezen ;-) We komen steeds dichterbij :-)