Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vraagje over gras

Gestart door bartv donderdag 15 maart 2012, 21:41:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vraagje over gras
Lid sinds: 2011

offline
vraagje over gras
Ik zou gras willen leggen op mijn tafel.maar ik daar een vraagje je over.

Leg je eerst je rails en leg je dat gras er rond(uitsnijden dus)

Of mag ik mijn gras eerst volledig leggen en dan mijn rails erop leggen en vast vijzen?

Wat raden jullie mij aan?
Re:vraagje over gras
Ik zou aanraden om geen gras rond de rails te leggen, maar balast.
Tussen het ballast hier en daar misschien een klein beetje gras strooien, maar niet te veel.
Het gebruik van een grasmat raad ik af. Als je een grasmat gebruikt, dan knip je rechte lijnen. Strooi liever gras, de natuur is nooit kaarsrecht!
Succes!
Remie
Re:vraagje over gras
Lid sinds: 2009

offline
Re:vraagje over gras
Ik zou eerst de rails leggen en dan pas gras op de baan.
Als je gras matten wil gebruiken kun je met plukjes gras van de Heki vlies wildgrasmatten het mooi onregelmatig maken en ook nog verschillende kleuren er in brengen.
Re:vraagje over gras
Als je echt zo'n grote mat wilt gebruiken, kan dat ook best onder je rails, het kan geen kwaad... Wa de anderen voorstellen ziet er veel beter uit, maar is ook meer werk.

Walter
Re:vraagje over gras
Citaat van: Wasmi op vrijdag 16 maart 2012, 11:20:15
kan geen kwaad...
Zolang je geen busch wegfolie gaat gebruiken niet.
Re:vraagje over gras
Lid sinds: 2009

offline
Re:vraagje over gras
toch zou ik zon rol willen afraden, het is leuk voor een speelbaantje maar ziet er niet erg realitich uit. Als je echt wat wil kun je beter zelf gras gaan strooien.

Maar over het algemeen word eerst alle rails gelegd dan word de rails gebalast en pas daarna ga je verder met de rest van de scenery
Re:vraagje over gras
Lid sinds: 2010

offline
Re:vraagje over gras
je krijgt met de rol al gauw het biljartlaken effect, stap eens op de fiets rij door de landerijen en je zult zien dat niet één akker of weiland zo glad is, en over de kleurschakering nog maar te zwijgen. suc6

jan