Ik ben al enige tijd bezig om een methode te vinden om ook de wissels bij k-rails netjes te ballasten en dat is nu goed gelukt.
Ik heb een oud stuk rail ingesmeerd met vaseline. Vervolgens heb ik die op een kartonnen ondergrond voorzien van ballast.
Na het drogen heb ik het stuk rail met wat duw en trekwerk verwijderd van de ondergrond (daarom dus vaseline). Daarna heb ik de reepjes ballast met een schaar op maat geknipt en tussen de bielzen van de wissels geklemd. Er komen zo dus geen losse steentjes tussen de wissels en alles is eenvoudig weer weg te halen.
Bij de twee stukken met bewegende delen heb ik de kartonnen ondergrond voor het grootste deel weer van het opgedroogde ballast afgepulkt om op die manier een heel dun laagje houtlijm met ballast te krijgen. Dit dunne plakje ligt los op de bewegende delen en kan bij problemen dus eenvoudig worden verwijderd.
Onderstaande foto's laten het stap voor stap zien. Inclusief het 'verbergen' van de omgedraaide, doorgesoldeerde wisselspoelen volgens de Huib Maaskant methode.
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft,
Groet,
Guus