Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

cabine trapjes 1200

Gestart door fransspoor maandag 12 maart 2012, 18:14:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cabine trapjes 1200
fransspoor
gast

cabine trapjes 1200
Beste modelspporders,

Teminste veronderstel ik dat jullie allemaal sporen :D. Ik beschik over een aantal 1200 locs van Lima die voor een deel reeds omgebouwd zijn naar 3rail, maar dat terzijde. Nu heb ik gemerkt dat de trapje aan de zijkant onder de cabinedeuren er kwetsbaar zijn en snel afbreken.Pogingen om dit met stukjes styreen te repareren is bijna geen doen,weinig vlees om te lijmen en laat weer los bij de minste of geringste aanraking.
Hebben jullie misschien een goede raad om dit op te lossen of is het een betaalbare oplossing dit in 3d te laten printen en waar zou ik dan als kostprijs op moeten rekenen?
Re:cabine trapjes 1200
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:cabine trapjes 1200
3D-printen is zeker een optie (mits je het mooi in de computer krijgt natuurlijk). Het enige nadeel is dat de meeste printbedrijven een minimum bestelbedrag hebben van bijvoorbeeld ?25,-. Je zou het met wat andere dingen kunnen laten meeprinten.
Re:cabine trapjes 1200
AnalogDriver
gast

Re:cabine trapjes 1200

Ik ken de situatie niet zo en zonder foto lastig precies te duiden,
maar kun je de trappetjes borgen door er een dun reepje messingplaat, of verenstaal (0.6 of 0.8mm)?

Achter de trappetjes plakken en dat aan de wagenbodem te lijmen of via gaatjes in de wagenbodem te verlijmen?
Re:cabine trapjes 1200
Ronald69
gast

Re:cabine trapjes 1200
Kijk eens HIER, sttat vol met tips om een 1200 te verbouwen.

Grt, Ronald.
Re:cabine trapjes 1200
fransspoor
gast

Re:cabine trapjes 1200
Analoog Driver,bedankt voor je reactie,
Zou moeten kijken of dit tot de mogelijkheden behoord.Probleem is dat bij de Lima er pennentjes aan de kap zitten om deze extra te borgen op de bodem. deze pennetjes gebruiken de ruimte tussen de treden om in te klikken

Ronald,
Dat draadje kende ik al heb het zelfs opgeslagen. Men heeft daar gekozen om de hele bufferbalk te wijzigen en de door mij bedoelde trapetjes te vervaardigen van dun doorzichtig verpakkingsplastic.

3d printen zou gezien een startbedrag van ongeveer 25,-- geen probleem hoeven op te leveren omdat ik meerdere van de trappetjes nodig heb.

Mvgr,
Fransspoor