Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Een nissenhut in Driehoven

Gestart door Gerard maandag 12 maart 2012, 12:42:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Leuk zo :thumbup:
Trouwens, zie jij ook dat op de eerste foto dezelfde auto die het ongeluk heeft veroorzaakt al achter de Fiat reed ? 8o. Ik start een onderzoek :-).

Gr, Myron
Re:Een nissenhut in Driehoven
Ik vond dat ook al verdacht 8o. Zou er opzet in het spel zijn?
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Leuk verhaal en het is goed voor de economie dat er soms zulke ongelukjes gebeuren. Gelukkig zal de verzekering alles vergoeden en rijdt mevrouw in een "nieuwere" Cinquecento waardoor zij weer van alle gemakken is voorzien.

Groetjes,

Antal
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2010

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
ziet er goed uit :thumbup: :thumbup:
Wat komt er op dat spoortje te staan naast het sloopbedrijf :help:
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: mark99 op zondag 08 april 2012, 17:10:20
Ziet er heel mooi uit
Bedankt voor je reactie.

Citaat van: martjo op zondag 08 april 2012, 19:17:51
Schitterend weer zeg. :thumbup: Of je even een klein projectje tussendoor wil doen. Ahum... Van klein is inmiddels geen sprake meer. Super!!!
Nee inderdaad. Het kleine projectje begint een beetje uit de hand te lopen :biggrin:.

Citaat van: kippenlijntje op zondag 08 april 2012, 20:33:29
Ziet er goed uit Gerard en zoek je nog 1:87 ratten? Zo ja dan wil ik daar wel voor verzorgen. :P
Kom je ze dan ook regelmatig voeren? Want daar heb ik geen zin in en nog minder tijd voor.

Citaat van: julian op zondag 08 april 2012, 20:37:14
boxmeer schijnt een echte rattenplaag te hebben (gelderlander gister, bijlage maasland)
Laat ze dan maar lekker in Boxmeer blijven, ik heb ze hier niet nodig.
Citeerziet er mooi uit, kun je ook wat schutting voor mij maken  O:-D
Daar kunnen we het over een paar dagen wel even over hebben. Overigens is deze schutting gemaakt van restanten uit een andere bouwdoos (het "betonnen deel") en een stuk van een lamel (het "houtwerk").

Citaat van: dennisreij op maandag 09 april 2012, 11:05:00
dat ziet er netjes uit  :thumbup:
Dank je.

Citaat van: Wijbe op maandag 09 april 2012, 11:53:59
Schitterend, en dat van wat afvalmateriaal... :thumpup:
Bedankt. En er komt nog meer afval: er zijn 2 ladingen onderweg. Eén ervan arriveert zaterdag met een buurtgoederentrein vanuit Hovia. Daarvan komen -als het goed is- 2 fotoreportages. Wanneer en hoe de andere lading komt weet ik nog niet.
CiteerEnig punt van kritiek, wat kost het elke keer een moeite om een container op het achterterein te plaatsen. Arm personeel...

Het past allemaal net, de doorgang na het achterterrein mag eigenlijk wel wat vergroot worden.
Dat klopt en daar heb ik al eerder een opmerking over gekregen. En toen zei ik dat de ruimte voor de doorgang definitief bepaald zal worden als de peilers voor het luchtspoor op hun plek staan.

Citaat van: Davio op maandag 09 april 2012, 19:33:10
ziet er goed uit :thumbup: :thumbup:
Wat komt er op dat spoortje te staan naast het sloopbedrijf :help:
Daar komt een... Oeps, bijna verraden... :oops:. Dat blijft nog even geheim :wink:.

Vandaag een hele kleine update omdat ik vrijwel niets aan dit project heb gedaan :oops:. Gelukkig waren er wel weer een paar vragen en reacties die beantwoord moesten worden.


<een stapel overtollig geworden (olie?)vaten?>


<? staan nu op het terrein, opgestapeld tegen een wand>

Met de huidige olieprijzen zit er misschien weer handel in die soort vaten voor automobilisten die een eigen voorraadje gaan aanleggen :mrgreen:.

Misschien heb ik morgen meer te vertellen, misschien ook niet. Ik moet nu eerst even een aantal lantaarnpalen plaatsen en aansluiten. Dat wordt weer gaten graven, leidingen trekken enzovoort. Tot die tijd: Horas!
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: myron777 op maandag 09 april 2012, 12:48:11
Leuk zo :thumbup:
Trouwens, zie jij ook dat op de eerste foto dezelfde auto die het ongeluk heeft veroorzaakt al achter de Fiat reed ? 8o. Ik start een onderzoek :-).

Gr, Myron

Dat jullie niet eens opmerken dat de politie toch duidelijk aan het bumperkleven is!! Dat is pas de echte oorzaak want de bestuurder van de grijze auto schrok hiervan zo dat hij alsnog later tegen de Fiat aanreed.  :warning:
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
MGJ transport van opslag goederen naar Driehoven, Deel I

nu er een verbond is tussen de 3 sloopplaatsen zullen ook de nodige opgeslagen spullen te Hovia naar  het depot in Driehoven vervoerd gaan worden.

dus is men alvast gaan rondsnoffelen op het terrein en heeft een aardige vracht bij elkaar gesprokkeld en zelfs een bedrijfvrachtwagentje gevonden om in Dhv gestald te kunnen worden en daar dienst te gaan doen.

Uiteraard zijn er ook foto's, grote, maar aan de eisen voldoenende foto's  :-)



<en opweg>



<lossen>

en zo gingen er nog vele ladingen, 4x gereden in totaal


motorblok uit een vrachtwagen


busbankjes uit afgevoerde bussen die per toeval uit Dhv komen


en de bedrijfswagens, de linker is van het duitse bedrijf die ze langzamerhand vervangt en deze dus bij de sloop afleverd waarvan de andere 2 er weer vanaf geplukt zijn. <de middelste rijdt al een tijdje in Hovia rond, de linker wordt opgenknapt en gaat met de rest mee naar Dhv>


berg spullen, gelukkig wordt alles vanavond binnen gezet



ook hangt hier inmiddels het logo van MGJ


deze gaat naar binnen en zal met een paar kleine aanpassingen morgen inzetbaar zijn en klaargezet worden.

vrijdag zal alles op de buurtgoederentrein gezet richting Ehv om vandaar weer gerangeerd te worden richting Dhv. Hier zal hij op zaterdag aankomen om gelost te worden en de spullen met de toepasselijke nieuwe bedrijfswagen richting het depot te gaan.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Kermit65 op dinsdag 10 april 2012, 16:26:40
Citaat van: myron777 op maandag 09 april 2012, 12:48:11
Leuk zo :thumbup:
Trouwens, zie jij ook dat op de eerste foto dezelfde auto die het ongeluk heeft veroorzaakt al achter de Fiat reed ? 8o. Ik start een onderzoek :-).

Gr, Myron

Dat jullie niet eens opmerken dat de politie toch duidelijk aan het bumperkleven is!! Dat is pas de echte oorzaak want de bestuurder van de grijze auto schrok hiervan zo dat hij alsnog later tegen de Fiat aanreed.  :warning:
Nee, dat was een staandehouding door de politie na een achtervolging, aldus Myron. Je kan ook duidelijk zien dat de politiewagen en de achtervolgde auto op de vluchtstrook staan.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: julian op dinsdag 10 april 2012, 16:57:40
MGJ transport van opslag goederen naar Driehoven, Deel I

nu er een verbond is tussen de 3 sloopplaatsen zullen ook de nodige opgeslagen spullen te Hovia naar  het depot in Driehoven vervoerd gaan worden.

dus is men alvast gaan rondsnoffelen op het terrein en heeft een aardige vracht bij elkaar gesprokkeld en zelfs een bedrijfvrachtwagentje gevonden om in Dhv gestald te kunnen worden en daar dienst te gaan doen.

Uiteraard zijn er ook foto's, grote, maar aan de eisen voldoenende foto's  :-)
<diverse foto's met onderschriften>

vrijdag zal alles op de buurtgoederentrein gezet richting Ehv om vandaar weer gerangeerd te worden richting Dhv. Hier zal hij op zaterdag aankomen om gelost te worden en de spullen met de toepasselijke nieuwe bedrijfswagen richting het depot te gaan.
Uiteraard volgt er na zaterdag dan een foto-reportage van het lossen van de trein en de afvoer van het materiaal naar het MGJ-filiaal Driehoven.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
MGJ transport van opslag goederen naar Driehoven, Deel II

roffel, roffel, roffel,

tadaa, dit is het resultaat, een paar kleine wijzigingen.


ook het Hoviase wagenpark heeft een oppimper gehad


van de witte ziet de achterkant van de cabine er net zo uit bij de Dhv-versie, maar dan zonder "roest zacht"


op naar het vervoer, hij wordt vervoerd omdat de tanks leeg zijn omdat hij op de trein gaat. (leek ons veiliger)


het spekTAKEL kan beginnen, de wagons zijn inmiddels gearriveerd en zijn op de plek geduwd door de oude vertrouwde V100


en hop, op de wagen ermee



V100 staat geduldig te wachten
en er wordt geladen


owjee, de kisten en de pallat moet nog terug, deze zijn nog hard nodig in Hovia




zo, die zijn er weer uit


wagentje dicht en afsluiten



en alles staat klaar voor vertrek.

vrijdag zal alles richting Ehv vertrekken met een klein verslagje om zaterdag aan te komen, aldaar zal de reportage worden voortgezet.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Gerard op dinsdag 10 april 2012, 18:30:47
Citaat van: Kermit65 op dinsdag 10 april 2012, 16:26:40

Dat jullie niet eens opmerken dat de politie toch duidelijk aan het bumperkleven is!! Dat is pas de echte oorzaak want de bestuurder van de grijze auto schrok hiervan zo dat hij alsnog later tegen de Fiat aanreed.  :warning:
Nee, dat was een staandehouding door de politie na een achtervolging, aldus Myron. Je kan ook duidelijk zien dat de politiewagen en de achtervolgde auto op de vluchtstrook staan.

Nee nou wordtie fraai! Zelfs op de vluchtstrook nog bumperkleven ook! Het moet niet gekker worden met die politie!  8o 8o :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Je weet toch dat de politie "alles" mag doen (en laten). Zo wordt bumperkleven op de vluchtstrook op papier een staandehouding en geen haan die er naar kraait...
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
MGJ transport van opslag goederen naar Driehoven, Deel III

na een ongeluksdag en geen tijd is de trein gisteren vertrokken waar hij vandaag zal aankomen in Dhv.
gister is het verslag er niet meer van gekomen wegens een modelbouwbeurs.


broem, broem, broem, daar komt de trein. (helaas kon de Shortline versie gekocht op de beurs niet rijden, deze bleek analoog te zijn, terwijl er werdt gezegd op de beurs dati digi was  :evil: :evil: :evil: :evil: )


ook een helikopter hing in de lucht


en terugduwend het industriespoortje op, hij heeft een bus bij voor het transport naar een modelstad. deze zal later bekend gemaakt worden.


stoere lok, de nieuwe Shortlines bleek analoog te zijn, anders was er dubbeltractie geweest  :(


geduldig staat het te wachten


het afladen van de bus, maarrr, de wand is alweer opgeklapt


maar deze moet er weer op, deze bus zal dienst gaan doen op de buslijn Dhv-Msb (maarsbeek)



hop, erop


en daar gaat alles weer



stoere lok op het station, in Hovia is het verplicht via het station te vertrekken vanaf het industrie gedeeldte. zo kunnen eventuele laadfouten rechtgezet worden voordat alles de tunnel in gaat.




zo, de bijzondere lading


kwijl, kwijl  :D heb er nu 2,  B)


daaag
doei
dahaaag
haje
houdoe


vandaag komt alles aan in Dhv via een omsteek in Nijmegen en herrangeren in Eindhoven (vannacht gebeurd)

vanaf nu zullen de update's komen van gerards kant.  :arrow: gerard, maak er wat moois van  :thumbup:

-geplaatst met toestemming van gerard-
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: julian op zondag 15 april 2012, 14:26:26
vanaf nu zullen de update's komen van gerards kant.
En dat klopt en vanaf deze zijde zullen nog 3 updates volgen.
Citeer:arrow: gerard, maak er wat moois van  :thumbup:
Ik zal mijn best doen. Hieronder de eerste update, deel IV.

MGJ transport van opslag goederen naar Driehoven, Deel IV

Zaterdag 14 april, de dag vóór aankomst van de ?schroottrein?. De 6409 bracht een kraan naar NedTrain Driehoven. Doordat deze trein een uur te vroeg was kon er maar één foto gemaakt kon worden van deze trein toen deze onderweg was.


<het transport rijdt langs het industrieterrein van Driehoven>

Maar toen de trein eenmaal bij NedTrain stond konden onderstaande foto?s gemaakt worden:


<op het  terrein van NedTrain, de 6409>


<de complete trein met?>


<? en zonder loc, die inmiddels weer vertrokken is naar de volgende opdracht>

Daarna was het een dagje erg rustig bij NedTrain.
Re:Een nissenhut in Driehoven
MGJ transport van opslag goederen naar Driehoven, Deel V

Na de rit uit Hovia die zaterdag begon en via Nijmegen en Eindhoven liep, is het transport zondag -na uitrangeren in Eindhoven- in Driehoven aangekomen. Omdat er bij NedTrain de meeste ruimte beschikbaar is, was al eerder besloten om de trein daar te lossen en werd het transport dus daarheen gedirigeerd. Trekkracht is nu de 6494.


<de trein rijdt door het station van Driehoven, ?>


<? stopt ter hoogte van ?Blokpost 13?, ?>


<? en als de wissels zijn omgelegd gaat het geduwd naar NedTrain?>


<? waar het materiaal klaar staat om de trein te kunnen lossen>

Uiteraard is de spanning van de bovenleiding gehaald.


<als eerste wordt de vrachtwagen van de trein gehaald?>


<... en op het platform van NedTrain neergezet?>


<? zodat daar meteen een deel van de inhoud van de fietswagon op geladen kan worden>

?Buurman? Cement Industrie Driehoven (CiD) heeft een grote vorkheftruc...


<? en die kon op zondag gehuurd worden om de wagon te lossen>

Nadat de vrachtwagen met een paar jerrycans getankt is (vanwege het transport per trein was de tank leeg) kan de eerste rit naar het MGJ-filiaal Driehoven beginnen.


<de eerste lading vertrekt naar het MGJ-filiaal>


<daar staat de kleine vorkheftruc van MGJ-Driehoven klaar>


<er is een 2e vrachtwagen ingehuurd om het lossen en vooral het pendelen sneller te laten verlopen?>


<? en ook die vertrekt, volgeladen met busbanken, voor de eerste rit naar het MGJ-filiaal>


<later komt deze wagen nog een keer terug om een lading klein restmateriaal op te halen>

Na een paar uur hard buffelen is de trein leeg en kunnen de lege wagens, weliswaar via een omweg, weer naar Eindhoven gereden worden. Vandaar zullen ze binnen niet al te lange tijd in een trein richting Hovia gezet worden.


<langs de schaapskooi>


<over de kruising en dan ?standje 7?>
Re:Een nissenhut in Driehoven
Minto Tighfield
gast

Re:Een nissenhut in Driehoven
Hallo Gerard

Mooie reportage van een geslaagd transport.

Groet,

Minto Tighfield
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
"Cement Industrie Eindhoven (CiD)".....  :O

Lijkt mij toch meer de CIE, of niet?
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Minto Tighfield op maandag 16 april 2012, 09:22:14
Mooie reportage van een geslaagd transport.
Dank je. Vanmiddag komt het laatste deel van deze reportage.

Citaat van: Kermit65 op maandag 16 april 2012, 13:35:54
"Cement Industrie Eindhoven (CiD)".....  :O

Lijkt mij toch meer de CIE, of niet?
Cement Industrie Eindhoven moet zijn Cement Industrie Driehoven (CiD) :oops:. De tekst is aangepast, bedankt voor je oplettendheid.
Re:Een nissenhut in Driehoven
MGJ transport van opslag goederen naar Driehoven, Deel VI

Na bewezen diensten kan ook de kraan weer naar de volgende klus.


<de Structon-loc ?Carin? wordt aangekoppeld?>


<? en na de remproef vertrekt ook dit convooi langs de schaapskooi>


<?houdoe!? en bedankt en wie weet tot een volgende gelegenheid?>

Tot zover het VIe en tevens laatste deel van het verslag van de overbrenging van klein schroot van Hovia naar Driehoven.
Ik hoop dat jullie genoten hebben van onze fotoreportages. Julian en ik vonden het in ieder geval leuk om ze te maken en op het forum te zetten.

Mede namens Julian: bedankt voor het lezen bekijken en becommentariëren van onze reportagereeks. Misschien tot een volgende keer. Horas!
Re:Een nissenhut in Driehoven
Minto Tighfield
gast

Re:Een nissenhut in Driehoven
Hallo

Ik ben benieuwd wat jullie volgend gezamenlijk project zal zijn. Dit was erg leuk om te volgen.

Groeten,

Minto Tighfield :)
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
En de nissenhut???
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: martjo op maandag 16 april 2012, 18:44:20
En de nissenhut???

die staat vol  :D

Citaat van: Minto Tighfield op maandag 16 april 2012, 16:49:25
Ik ben benieuwd wat jullie volgend gezamenlijk project zal zijn. Dit was erg leuk om te volgen.
ik ook  O:-D ;)
Re:Een nissenhut in Driehoven
Mannen  "petje af " wat  een samenwerking.  Gewoon even lekker zitten genieten van het "beeld verhaal" erg leuk en bedankt.


gr erik
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Minto Tighfield op maandag 16 april 2012, 16:49:25
Ik ben benieuwd wat jullie volgend gezamenlijk project zal zijn. Dit was erg leuk om te volgen.
Dankje, we hebben het graag gedaan en we vonden het ook leuk om te doen.

Citaat van: veldkamp op dinsdag 17 april 2012, 11:59:23
Mannen  "petje af " wat  een samenwerking.  Gewoon even lekker zitten genieten van het "beeld verhaal" erg leuk en bedankt.
Graag gedaan en het is leuk om te lezen dat je er van genoten hebt.

Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat het idee van deze fotoreportagereeks afkomstig is van Julian.
Re:Een nissenhut in Driehoven
echt een leuk idee van zo een nissenhut

zou je het erg vinden als ik ook zo een nissenhut maak voor een schroothoop  :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Ga je gang (ik voel me vereerd), maar wel onder één voorwaarde: dat je de bouw hier op het forum laat zien :wink:.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Zo die heeft vast al spijt van zijn opmerking :mrgreen:
Re:Een nissenhut in Driehoven
Welnee, je moet het zien als een aanmoediging :lol:.
Re:Een nissenhut in Driehoven
 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Ik heb me dan ook laten influisteren dat Gerard ooit zei: "Schroothoop doet leven"..  :D
Re: Een nissenhut in Driehoven
hallo gerard
ik heb nog een klein vraagje hoe hoog en hoe breed is de nissenhut en wat is de lengte van de hut
ik wil ook 1 maken voor een manege maar weet niet goed hoe groot het moet zijn  :thumbup:
alvast bedankt :P
Re: Een nissenhut in Driehoven
De hoogte van deze is 3,5 cm en de breedte is 7,5 cm.
Maar één en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de koker of pijp die je gaat gebruiken.

Succes met de bouw. Laat je dat hier op het forum zien?
Re: Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Gerard op donderdag 05 juli 2012, 15:21:14
De hoogte van deze is 3,5 cm en de breedte is 7,5 cm.
Maar één en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de koker of pijp die je gaat gebruiken.

Succes met de bouw. Laat je dat hier op het forum zien?
bedankt
en ik zal een draadje erover maken  :-)
zou een wc rolletje stevig genoeg zijn  8)
Re: Een nissenhut in Driehoven
Een wc-rolletje zal stevig genoeg zijn, maar is die ook groot genoeg? Er komen toch geen grote gewichten op en ik neem aan dat je de wc-rol ook nog gaat beplakken met flat cable? Dat verstevigt de zaak ook nog eens.
En anders plak je aan de binnenkant van de rol iets van hout of extra karton ofzo.

Succes.
Re: Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Gerard op donderdag 05 juli 2012, 15:36:17
Een wc-rolletje zal stevig genoeg zijn, maar is die ook groot genoeg? Er komen toch geen grote gewichten op en ik neem aan dat je de wc-rol ook nog gaat beplakken met flat cable? Dat verstevigt de zaak ook nog eens.
En anders plak je aan de binnenkant van de rol iets van hout of extra karton ofzo.

Succes.
oke bedankt
:D