Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Een nissenhut in Driehoven

Gestart door Gerard maandag 12 maart 2012, 12:42:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een nissenhut in Driehoven
Degenen onder ons die een deel van hun tijd -al dan niet verplicht- bij Hare Majesteits Defensie hebben doorgebracht kennen het fenomeen ?nissenhut? vast nog wel: een uit golfplaten opgetrokken gebouw(tje) dat voor vele doeleinden werd gebruikt, zoals opslagloods, legering, leslokaal, briefingroom, werkplaats, hobbyruimte, kantoorgebouw, garage, vliegtuighangar, kerk, enz. enz. Voor degenen voor wie het allemaal adacrabada is: klik hier.
Zoals je kunt zien waren ze er dus  in vele vormen, uitvoeringen en maten. Oorspronkelijk komen ze uit het Engeland van de 2e Wereldoorlog en de Engelsen hebben er tijdens hun opmars in 1944 - ?45 ook vele tientallen in o.a. Nederland neergezet, met name op militaire terreinen en dan vooral op vliegvelden.
Klik hier voor meer info.
In de loop van de jaren werden de meeste afgebroken en soms werden de restanten verkocht aan civiele instanties die ze ergens anders weer opbouwden -soms als "tijdelijke" noodwoning- en ook kun je ze soms nog tegenkomen op bijvoorbeeld fabrieksterreinen. Ze zijn overigens nog steeds als bouwpakket nieuw te koop.
In Driehoven komt er (uiteraard zou ik bijna willen zeggen) ook eentje te staan.

Het basismateriaal is in mijn geval een ronde kartonnen koker waarin bijvoorbeeld posters verstuurd worden, maar een stuk pvc-pijp is voor dit project evengoed bruikbaar. Deze nissenhut wordt ± 10 cm lang en ± 3 cm hoog.


<de koker waarin posters verstuurd worden>


<het afgezaagde deel, staand>


<het afgezaagde deel, liggend>

Zo, dat was een heel intro om een relatief klein project toch nog enige 'body' te geven :biggrin:.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Aha, en daar blijft dus de resterende flatcable  :-) :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Gerard op maandag 12 maart 2012, 12:42:09
Zo, dat was een heel intro om een relatief klein project toch nog enige 'body' te geven :biggrin:.

Dus ik neem aan dat het gebouw inmiddels af is? :lol: Wie zijn flatcable gaat gebruikt worden? :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Ben benieuwd wat dit weer gaat worden :roll:

Dennis
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: minirailz op maandag 12 maart 2012, 16:13:26
Ben benieuwd wat dit weer gaat worden :roll:

Dennis

Een nissenhut dus  :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Gerard op maandag 12 maart 2012, 12:42:09
Ze zijn overigens nog steeds als bouwpakket nieuw te koop.

nieuw te koop, bedoel je 1:87 of 1:1?

jippie

kan ik weer al mijn babbel en praat eruit laten. maar er is helaas nog geen aanleiding geweest om het eruit te laten laat staan een goed onderwerp om over te beginnen dus dan verzin ik maar weer iets dat ik ongeveer binnen de 5 minuten kan typen zodat ik ook nog kan leren voor  school waar aanstaande maandag de proefwerkweek weer begint waarvoor ik weer veel moet gaan leren zodat ik over ga en op deze school kan blijven en dus ook een goede opleiding heb gehad al denk ik soms wel waarom grieks en latijn als ik een eigen bedrijf wil beginnen in modeltreinen terwijl daar geen grieks en latijn in voorkomt wat weer niet uitmaakt wat als dat idee gaat mislukken heb ik nog altijd iets om op terug te vallen al zou grieks alleen als aantekening komen te staan op mijn diploma omdat ik 't laat vallen zodra ik over ben waarmee ik eigenlijk automatisch weer voor latijn kies wat tevens gesproken wordt al dan niet verbasterd in de vliegenierswereld waar deze gebouwtjes ook te vinden en dit om het verhaaltje weer rond te krijgen en on-topic zodat het niet verwijderd kan worden als kletspraat omdat het nergens op slaat -veegt zijn bezweten handen af van het typen van dit bericht dat wel on-topic is gezien de inhoud- terwijl het wel on-topic is omdat het via een omleiding toch met het topic en de nissenhut te maken heeft waarvan wij toevallig genoeg ook een nissenhut gebruiken om onze traktor en caravan in te stallen gebruiken omdat deze er al stond en inderdaad voor vanalles te gebruiken is wat nu niet gedaan wordt omdat 't niet meer is dan wat houten balken en wat golfplaten wat eigenlijk ook de omschrijving en defenitie is van een nissenhut en dit zo teruglezend er toch achterkomend dat ik eigenlijk niets had te vertellen en dit in 'n paar minuten allemaal kwam opborrelen zonder er bij na te denken en bijna alles op te typen wat in mij naar bovenkwam en dat ik nu toch maar langzaam aan iets anders gaat doen dan wat ik nu aan het doen ben, namelijk he typen van een verhaaltje zonder punt, aangezien ik ook nog wel iets anders moet doen ik zal zeggen; het belooft weer wat en GZD!

zo, gerard, jij bent er toch wel aan gewend na Heumen hè  :lol: >:-D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Meer over de Nissenhut ===> klik
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Wasmi op maandag 12 maart 2012, 13:00:08
Aha, en daar blijft dus de resterende flatcable  :-) :D
Nou, eerder een deel van de resterende flat cable(s).

Citaat van: Wijbe op maandag 12 maart 2012, 14:02:28
Citaat van: Gerard op maandag 12 maart 2012, 12:42:09
Zo, dat was een heel intro om een relatief klein project toch nog enige 'body' te geven :biggrin:.
Dus ik neem aan dat het gebouw inmiddels af is? :lol:
Dat heb je dus verkeerd aangenomen :lol:. Ik ben er nog volop mee bezig.
CiteerWie zijn flatcable gaat gebruikt worden? :D
Die ik als eerste in mijn handen heb :biggrin:.

Citaat van: minirailz op maandag 12 maart 2012, 16:13:26
Ben benieuwd wat dit weer gaat worden :roll:
Ik hoop iets heel moois :biggrin:.

Citaat van: Ronald op maandag 12 maart 2012, 16:20:39
Citaat van: minirailz op maandag 12 maart 2012, 16:13:26
Ben benieuwd wat dit weer gaat worden :roll:

Dennis

Een nissenhut dus  :D
Ook. Ik hoop dus een hele mooie nissenhut :mrgreen:.

Citaat van: julian op maandag 12 maart 2012, 16:28:37
Citaat van: Gerard op maandag 12 maart 2012, 12:42:09
Ze zijn overigens nog steeds als bouwpakket nieuw te koop.

nieuw te koop, bedoel je 1:87 of 1:1?
Ze zijn nieuw te koop in de schaal 1:1.
Citeerjippie

kan ik weer al mijn babbel en praat eruit laten. maar er is helaas nog geen aanleiding geweest om het eruit te laten laat staan een goed onderwerp om over te beginnen dus dan verzin ik maar weer iets dat ik ongeveer binnen de 5 minuten kan typen zodat ik ook nog kan leren voor  school waar aanstaande maandag de proefwerkweek weer begint waarvoor ik weer veel moet gaan leren zodat ik over ga en op deze school kan blijven en dus ook een goede opleiding heb gehad al denk ik soms wel waarom grieks en latijn als ik een eigen bedrijf wil beginnen in modeltreinen terwijl daar geen grieks en latijn in voorkomt wat weer niet uitmaakt wat als dat idee gaat mislukken heb ik nog altijd iets om op terug te vallen al zou grieks alleen als aantekening komen te staan op mijn diploma omdat ik 't laat vallen zodra ik over ben waarmee ik eigenlijk automatisch weer voor latijn kies wat tevens gesproken wordt al dan niet verbasterd in de vliegenierswereld waar deze gebouwtjes ook te vinden en dit om het verhaaltje weer rond te krijgen en on-topic zodat het niet verwijderd kan worden als kletspraat omdat het nergens op slaat -veegt zijn bezweten handen af van het typen van dit bericht dat wel on-topic is gezien de inhoud- terwijl het wel on-topic is omdat het via een omleiding toch met het topic en de nissenhut te maken heeft waarvan wij toevallig genoeg ook een nissenhut gebruiken om onze traktor en caravan in te stallen gebruiken omdat deze er al stond en inderdaad voor vanalles te gebruiken is wat nu niet gedaan wordt omdat 't niet meer is dan wat houten balken en wat golfplaten wat eigenlijk ook de omschrijving en defenitie is van een nissenhut en dit zo teruglezend er toch achterkomend dat ik eigenlijk niets had te vertellen en dit in 'n paar minuten allemaal kwam opborrelen zonder er bij na te denken en bijna alles op te typen wat in mij naar bovenkwam en dat ik nu toch maar langzaam aan iets anders gaat doen dan wat ik nu aan het doen ben, namelijk he typen van een verhaaltje zonder punt, aangezien ik ook nog wel iets anders moet doen ik zal zeggen; het belooft weer wat en GZD!
[Slik :eek:] Dat was weer een heel verhaal met een hele grote omweg om "GZD" te kunnen zeggen :biggrin:.
Citeerzo, gerard, jij bent er toch wel aan gewend na Heumen hè  :lol: >:-D
Ja, de rafels aan mijn oren beginnen weer te genezen na een rustige zondag :lol:.

Citaat van: nobody op maandag 12 maart 2012, 16:31:23
Meer over de Nissenhut ===> klik
Je hebt de introductie niet goed gelezen: daar stond dezelfde link ook al.

Morgen volgt de volgende update.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Moderne versie van een nissen- of Romneyhut:
Klikkerdeklik
Dit is een telecom gebouw (PoP=Point of Presence) van BT.
Die staan altijd langs het spoor en passen dus goed op de baan.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Hallo Gerard,

ik sluit gewoon weer aan om te volgen. Ik weet nu al dat het de moeite waard zal zijn. Weer veel bouwplezier en we zien de updates weer graag tegemoet.

groeten Martin
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Hee Gerard,
Leuk project, en dat moet wel weer mooi gaan worden. Ik ben zéér benieuwd naar de beschrijving :wink:
Laat ik maar gelijk zeggen: GZD :thumbup:
Ik wacht vol spanning op de volgende update.

Gr, Myron
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Ha Gerard!

Kijk ik begon je topics al te missen en je updates. :)
Je hebt mijn aandacht te pakken en leuk om te zien hoe je een nissenhut gaat maken.
Het geinige is dat ik die dingen wel herken die hier in de omgeving gestaan hebben. :)
Ik laat me verrassen en verheugen op je updates en slim om het zo van een koker te doen.
Nu weet ik ook direct hoe je die flat cable kan gebruiken. :P
Ga zo door. :)

groetjes,

Antal
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Om de een of andere reden wil ik ook dit draadje wel volgen.  :D :D :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
 8o
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Gerard op maandag 12 maart 2012, 18:44:25
Citaat van: nobody op maandag 12 maart 2012, 16:31:23
Meer over de Nissenhut ===> klik
Je hebt de introductie niet goed gelezen: daar stond dezelfde link ook al.
:oops: MMC. Mea Maxima Culpa.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Kappa op maandag 12 maart 2012, 19:41:49
Moderne versie van een nissen- of Romneyhut:
Klikkerdeklik
Dit is een telecom gebouw (PoP=Point of Presence) van BT.
Die staan altijd langs het spoor en passen dus goed op de baan.
Waar staat "BT" voor?

Citaat van: martjo op maandag 12 maart 2012, 19:52:49
ik sluit gewoon weer aan om te volgen. Ik weet nu al dat het de moeite waard zal zijn.
Welkom bij de "volgers" van dit topic. Ik hoop dat je na afloop niet teleurgesteld zal zijn.
CiteerWeer veel bouwplezier en we zien de updates weer graag tegemoet.
Dank je, en de update kun je hieronder vinden.

Citaat van: myron777 op maandag 12 maart 2012, 21:29:01
Leuk project, en dat moet wel weer mooi gaan worden. Ik ben zéér benieuwd naar de beschrijving :wink:
Laat ik maar gelijk zeggen: GZD :thumbup:
Ik GZD :biggrin:.
CiteerIk wacht vol spanning op de volgende update.
Verminder de spanning dan nu maar, de volgende update vind je vanzelf als je naar beneden scrollt.

Citaat van: kippenlijntje op maandag 12 maart 2012, 23:42:38
Kijk ik begon je topics al te missen en je updates. :)
Oeps, dat klinkt als een ernstige verslaving :eek:, daar moet je echt wat aan gaan doen :lol:.
CiteerJe hebt mijn aandacht te pakken en leuk om te zien hoe je een nissenhut gaat maken.
Owjee, ik word in de gaten gehouden :wink:.
CiteerHet geinige is dat ik die dingen wel herken die hier in de omgeving gestaan hebben. :)
Dat kan. Zoals ik in de intro al zei: ze werden na hun militaire "carrière" vaak ook nog gebruikt voor andere doeleinden gebruikt.
CiteerIk laat me verrassen en verheugen op je updates en slim om het zo van een koker te doen.
Een betere basis als koker (of pvc-pijp) kon ik niet vinden: die zijn al mooi rond. Het enige wat een beetje lastig is het in de lengte doorsnijden.
CiteerNu weet ik ook direct hoe je die flat cable kan gebruiken. :P
Dit is maar één van de mogelijkheden. Rolluiken en -deuren zijn bijvoorbeeld ook mogelijk.
CiteerGa zo door. :)
Jawel chef :biggrin:.

Citaat van: Kermit65 op dinsdag 13 maart 2012, 08:16:22
Om de een of andere reden wil ik ook dit draadje wel volgen.  :D :D :D
Heb je daar een speciale reden voor O:-D.

Na het beantwoorden van de reacties is het de hoogste tijd voor de dagelijkse update. Wat is er gebeurd en gedaan? Zie hieronder.


<het afgezaagde deel is in de lengte doormidden gesneden>


<de buitenzijde met beide kopwanden>


<de binnenzijde met beide kopwanden>

Ik heb eerst 3 openingen gesneden in de linker wand voor de ramen en het raam van de deur. Daarna heb ik ramen en deur niet in, maar op de wand geplakt. Om een egale wand te krijgen heb ik rond ramen en deur dunne stukjes karton geplakt. Straks komt daar de flat cable weer overheen.

<de beide kopwanden>

Omdat ik bij deze wand geen rekening hoefde te houden met ramen en deuren kon ik deze wand meteen beplakken met flat cable. De deur zelf wordt uiteraard nog aangepakt vanwege zijn plastic uitstraling:

<kopwand met schuifdeur>

Zo, dat was het weer voor vandaag. Morgen komt er meer.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Mooi Gerard! Ga deze weer volgen!
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Wauw, dat wordt weer erg mooi :thumbup:

Gr, Myron
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Netjes hoor Gerard! :thumbup:

Is het resultaat te zien de 23e?  :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
 :thumbup: ik hou t kort
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Hoi Gerard,

dat ziet er goed uit hoor :thumbup:

groeten Martin
Re:Een nissenhut in Driehoven
Ziet er mooi uit :thumbup:
Gr mark
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Netjes gedaan en dat ziet er weer goed uit. :)

Groetjes,

Antal
Re:Een nissenhut in Driehoven
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Jouw kennende zal dit project zeker gaan lukken.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Hoi Gerard,

wat is het altijd leuk om te zien hoe je van iets simpels iets leuks kan bouwen.
Als je nog flatcable tekort komt laat maar weten. Ik heb nog wel de nodige liggen.

Groetjes dennis
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: MarklinKoen op dinsdag 13 maart 2012, 13:53:21
Mooi Gerard!
Bedankt voor je reactie.
CiteerGa deze weer volgen!
Ik dacht al, waar blijft Koen toch :wink:.

Citaat van: myron777 op dinsdag 13 maart 2012, 14:44:26
Wauw, dat wordt weer erg mooi :thumbup:
Ik ga proberen het nog mooier te maken, dus stay tuned.

Citaat van: Ronald op dinsdag 13 maart 2012, 15:24:58
Netjes hoor Gerard! :thumbup:

Is het resultaat te zien de 23e?  :D
Waarschijnlijk al eerder, maar dan moet je wel regelmatig hier komen kijken :mrgreen: (al weet ik bijna zeker dat je het op een heel andere manier bedoelt :lol:).

Citaat van: julian op dinsdag 13 maart 2012, 16:09:32
:thumbup: ik hou t kort
Dat scheelt me 5 minuten lezen, 5 minuten die ik aan het project kan besteden :wink:.

Citaat van: martjo op dinsdag 13 maart 2012, 16:59:49
dat ziet er goed uit hoor :thumbup:
Citaat van: mark99 op dinsdag 13 maart 2012, 17:22:28
Ziet er mooi uit :thumbup:
Citaat van: kippenlijntje op dinsdag 13 maart 2012, 17:38:06
Netjes gedaan en dat ziet er weer goed uit. :)
Citaat van: Looney Tunes op dinsdag 13 maart 2012, 17:39:24
Jouw kennende zal dit project zeker gaan lukken.
Bedankt voor de positieve reacties. Ik ga gewoon verder, dus kom regelmatig even kijken naar de vorderingen.

Citaat van: dennisreij op dinsdag 13 maart 2012, 17:49:25
wat is het altijd leuk om te zien hoe je van iets simpels iets leuks kan bouwen.
Ik liep al langer met dit idee rond, maar ik had niet het juiste materiaal (lees: flat cable).
CiteerAls je nog flatcable tekort komt laat maar weten. Ik heb nog wel de nodige liggen.
Ik heb nog wel wat liggen, maar het is goed dat ik dat weet. Niet weggooien hè :wink:.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Ik dacht trouwens toen ik de eerste keer de titel zag (heel vluchtig), dat er "Een niksnut in Driehoven" stond. Was al verbaasd....... :D :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Haha,

ik zou niet durven om deze weg te gooien.
Anders heb ik er op mijn werk nog wel genoeg liggen.
Geen probleem.

Groetjes Dennis
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Ronald op dinsdag 13 maart 2012, 21:24:08
Ik dacht trouwens toen ik de eerste keer de titel zag (heel vluchtig), dat er "Een niksnut in Driehoven" stond. Was al verbaasd....... :D :D

Hoezo? Was jij in Driehoven dan?   >:-D

Leuk project, Gerard. Wat voor bedrijfje of (wat dan ook) komt erin? 

Gr.  Charlie
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Charlie op dinsdag 13 maart 2012, 21:34:24
Citaat van: Ronald op dinsdag 13 maart 2012, 21:24:08
Ik dacht trouwens toen ik de eerste keer de titel zag (heel vluchtig), dat er "Een niksnut in Driehoven" stond. Was al verbaasd....... :D :D

Hoezo? Was jij in Driehoven dan?   >:-D

Leuk project, Gerard. Wat voor bedrijfje of (wat dan ook) komt erin? 

Gr.  Charlie

Daarom dus ook verbaasd, want 'k was gewoon in Gouda  >:-D

Denk dat Gerard er een wietteelt-inval na gaat maken  :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Ronald op dinsdag 13 maart 2012, 21:24:08
Ik dacht trouwens toen ik de eerste keer de titel zag (heel vluchtig), dat er "Een niksnut in Driehoven" stond. Was al verbaasd....... :D :D
Een "nikshut"? :sad: Wordt het niet hoog tijd voor een bezoekje aan de opticien? :wink:

Citaat van: dennisreij op dinsdag 13 maart 2012, 21:24:13
Haha,

ik zou niet durven om deze weg te gooien.
Anders heb ik er op mijn werk nog wel genoeg liggen.
Geen probleem.
Alvast bedankt voor de moeite :biggrin:.

Citaat van: Charlie op dinsdag 13 maart 2012, 21:34:24
Citaat van: Ronald op dinsdag 13 maart 2012, 21:24:08
Ik dacht trouwens toen ik de eerste keer de titel zag (heel vluchtig), dat er "Een niksnut in Driehoven" stond. Was al verbaasd....... :D :D
Hoezo? Was jij in Driehoven dan?   >:-D
Dan is Ronald heel stiekem hier geweest: ik heb hem in elk geval niet gezien of gehoord.
CiteerLeuk project, Gerard. Wat voor bedrijfje of (wat dan ook) komt erin?
Ik zit nog te twijfelen tussen het clubgebouw van de plaatselijke motorclub (nee, geen "Hell's Angels") of scouting, maar een autohandelaar à la "Beun de Haas" behoort ook nog tot de mogelijkheden. Ik ben er nog niet uit. Komt tijd, komt raad.

Citaat van: Ronald op dinsdag 13 maart 2012, 21:37:29
Denk dat Gerard er een wietteelt-inval na gaat maken  :D
Wat ook een optie zou kunnen zijn. Wie weet...

Zoals gisteren al aangekondigd: de update van woensdag 14 maart.


<kopwand met schuifdeur>


<de beide kopwanden, bekleed met flat-cable met rechts de toekomstige rail voor de schuifdeur die over de zwarte lijn geplakt gaat worden>

Probleem: omdat de schuifdeur in openstaande positie op de kopwand wordt gelijmd én er hoogstwaarschijnlijk verlichting in de nissenhut komt, moet ook de binnenzijde van de hut aangekleed worden (hoewel we daar straks heel weinig van zullen zien).
Oplossing: leg een stuk flat cable onder de scanner en laat die scanner vervolgens zijn werk doen en print daarna de scan.
Resultaat: een A-4'tje met een gekopieerde flat cable.


<de gescande en geprinte flat-cable?>


<? aan de binnenzijde van de hut gelijmd>

Voor vandaag zullen jullie het ermee moeten doen, morgen is er weer een dag :biggrin:. Tot dan en blijf gezond.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Gerard op woensdag 14 maart 2012, 13:50:41
Citaat van: Charlie op dinsdag 13 maart 2012, 21:34:24
Citaat van: Ronald op dinsdag 13 maart 2012, 21:24:08
Ik dacht trouwens toen ik de eerste keer de titel zag (heel vluchtig), dat er "Een niksnut in Driehoven" stond. Was al verbaasd....... :D :D
Hoezo? Was jij in Driehoven dan?   >:-D
Dan is Ronald heel stiekem hier geweest: ik heb hem in elk geval niet gezien of gehoord.

Was stiekem foto's aan 't maken van strategische doelen voor Wijbe's Friese invasie  :D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Handig & slim, de gescande en geprinte flatcable :thumbup:
Jaren geleden stond er een Nissenhut op de jachtclub, die door de Koninklijke Marine geschonken was en als opslagplaats dienst deed.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
 :thumbup:

ik zeg scouting, maar dat komt omdat ik erbij zit  O:-D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
 :eek: :eek:
Dat wordt weer prachtig. slim gedaan, met dat gekopieërde flat-cable, bedankt voor de tip :cool:

Gr, Myron
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Ronald op woensdag 14 maart 2012, 13:56:30
Was stiekem foto's aan 't maken van strategische doelen voor Wijbe's Friese invasie  :D
Ach, over die invasie uit Fryslân maak ik me allang geen zorgen meer. Daar wordt al jaren mee gedreigd, maar er gebeurt helemaal niks.
Dat jij je laat inhuren als spion valt me overigens wel tegen van je :sad:. Word je door je werkgever zo slecht betaald dat je moet bijklussen?

Citaat van: nobody op woensdag 14 maart 2012, 13:57:06
Handig & slim, de gescande en geprinte flatcable :thumbup:
In deze update zie je nog een toepassing van dezelfde truc.
CiteerJaren geleden stond er een Nissenhut op de jachtclub, die door de Koninklijke Marine geschonken was en als opslagplaats dienst deed.
En dat zal niet de enige nissenhut zijn geweest die na een militaire carrière een 2e leven kreeg.

Citaat van: julian op woensdag 14 maart 2012, 15:09:16
:thumbup:

ik zeg scouting, maar dat komt omdat ik erbij zit  O:-D
Jij bent bevooroordeeld :lol:.

Citaat van: myron777 op woensdag 14 maart 2012, 20:39:01
:eek: :eek:
Dat wordt weer prachtig. slim gedaan, met dat gekopieërde flat-cable, bedankt voor de tip :cool:
In deze update vind je nog een tip :wink:.

Om een idee te krijgen van het eindresultaat heb ik even een paar foto's gemaakt:


<heli view 1>


<heli view 2>


<preiser view 1>


<preiser view 2>

Voor de vloer geldt eigenlijk hetzelfde als voor de binnenbekleding van de hut: de schuifdeur staat open en met de eventuele verlichting van het interieur mag een aangeklede vloer niet ontbreken. Dus scan je een plaat stoeptegels en je print die uit en die plak je op een stukje karton. Het resultaat zie je hieronder.


<de vloerplaat beplakt met gescande en geprinte stoeptegels>

Ondanks de "dreiging" (:eek:) van een invasie (:lol:) uit Fryslân ga ik gewoon verder met bouwen. Mocht er daardoor een hinderlijke (?) kleine verstoring optreden dan zal er niet meer dan een kleine vertraging ontstaan in de bouw en oplevering.
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Ziet er weer goed uit zo. :thumbup:

groeten Martin
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
zzzzzzzzzzzzip :|

weet nu niets meer te zeggen  :-(

snik

GZD dan toch maar?  :thumbup:
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Hoi Gerard.

Misschien kan ik nog aan SCSI kabel komen. Deze is breder dan de normale IDE kabel die jij nu gebruikt.
Als je er interesse in hebt hoor ik het wel. Dan ga ik op mijn werken even kijken wat ik kan scoren.

groetjes Dennis
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Mooi weer :thumbup:
Hij begint nu flink vorm te krijgen, super gedaan.

Gr, Myron
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Gerard op donderdag 15 maart 2012, 13:20:44
Citaat van: Ronald op woensdag 14 maart 2012, 13:56:30
Was stiekem foto's aan 't maken van strategische doelen voor Wijbe's Friese invasie  :D
Ach, over die invasie uit Fryslân maak ik me allang geen zorgen meer. Daar wordt al jaren mee gedreigd, maar er gebeurt helemaal niks.
Dat jij je laat inhuren als spion valt me overigens wel tegen van je :sad:. Word je door je werkgever zo slecht betaald dat je moet bijklussen?

Ik betaal pas als de foto's binnen zijn, maar dat zal nog wel even duren. Ze moeten over 4 rivieren......

Maar ga zo door Gerard, dit hutje ga ik ook nog wel een keer nabouwen. Moet alleen wel even een oude computer voor worden opgeofferd :)
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: Wijbe op donderdag 15 maart 2012, 21:09:58
Citaat van: Gerard op donderdag 15 maart 2012, 13:20:44
Citaat van: Ronald op woensdag 14 maart 2012, 13:56:30
Was stiekem foto's aan 't maken van strategische doelen voor Wijbe's Friese invasie  :D
Ach, over die invasie uit Fryslân maak ik me allang geen zorgen meer. Daar wordt al jaren mee gedreigd, maar er gebeurt helemaal niks.
Dat jij je laat inhuren als spion valt me overigens wel tegen van je :sad:. Word je door je werkgever zo slecht betaald dat je moet bijklussen?

Ik betaal pas als de foto's binnen zijn, maar dat zal nog wel even duren. Ze moeten over 4 rivieren......

Maar ga zo door Gerard, dit hutje ga ik ook nog wel een keer nabouwen. Moet alleen wel even een oude computer voor worden opgeofferd :)

Ik zwem me rot op die 4 rivieren. Vergeet niet dat ik ook de Hollandse IJssel over moet  :(
Re:Een nissenhut in Driehoven
Hoi Gerard,
Leuk om te zien hoe je daar mee bezig bent! Erg knap gedaan! Helaas voor jou ben je niet zo knap als Ronald die op een rivier kan zwemmen, ik moet door al die rivieren, dat is mij wat te nat, ik sta aan jou zijde  >:-D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
brrrrrrr, pas maar op voor de boten!

ben  je ze niet vergeten in een plastic waterdicht zakje te doen?  >:-D
Re:Een nissenhut in Driehoven
Citaat van: martjo op donderdag 15 maart 2012, 15:02:02
Ziet er weer goed uit zo. :thumbup:
Dank je wel. En het moeilijkste moet nog komen, zie hieronder.

Citaat van: myron777 op donderdag 15 maart 2012, 20:16:42
Mooi weer :thumbup:
Dank je wel.
CiteerHij begint nu flink vorm te krijgen, super gedaan.
En het wordt nog "erger" :biggrin:, bekijk de update van vandaag maar eens :wink:.

Citaat van: Wijbe op donderdag 15 maart 2012, 21:09:58
Ik betaal pas als de foto's binnen zijn, maar dat zal nog wel even duren. Ze moeten over 4 rivieren......
En dan over het vlakke Friese land en daar zouden ze best wel eens onderschept kunnen worden :twisted:.
CiteerMaar ga zo door Gerard, dit hutje ga ik ook nog wel een keer nabouwen. Moet alleen wel even een oude computer voor worden opgeofferd :)
Daar mag je ook een nieuwe computer voor opofferen hoor :mrgreen:.

Citaat van: Ronald op donderdag 15 maart 2012, 21:31:27
Ik zwem me rot op die 4 rivieren. Vergeet niet dat ik ook de Hollandse IJssel over moet  :(
Vind je het heel erg dat ik van mening ben dat dat jouw probleem is en niet mijn probleem :twisted:?

Citaat van: Remie op donderdag 15 maart 2012, 21:56:55
Leuk om te zien hoe je daar mee bezig bent! Erg knap gedaan!
Dank je.
CiteerHelaas voor jou ben je niet zo knap als Ronald die op een rivier kan zwemmen, ik moet door al die rivieren, dat is mij wat te nat, ...
Ik ben ook helemaal niet van plan om op of over of door rivieren te gaan zwemmen. Ik blijf liever thuis om verder te bouwen. Lekker warm en droog en een muziekje erbij (jaja, nog steeds Sky Radio :biggrin:).
Citeer... ik sta aan jou zijde  >:-D
Kijk, daar heb ik tenminste wat aan :wink:.

Citaat van: julian op donderdag 15 maart 2012, 22:34:37
ben  je ze niet vergeten in een plastic waterdicht zakje te doen?  >:-D
Zeg, aan wie zijn kant sta jij eigenlijk :eek:? Aan de kant van de aanvallers en de spionnen :sad:?

Zo, na alle zin en onzin is het -zij het wat later dan normaal- tijd voor een update.
Een beetje zonlicht in het interieur is ook welkom, dus komt er aan de straatzijde een raampartij.


<de opening voor een raam met raampartij>


<de kopwanden en de raampartij zijn geschilderd>

In deze update zien jullie ineens 3 geschilderde kopwanden en voordat jullie je gaan afvragen waar die 3e wand voor bedoeld is: er komt een uitbreiding aan de hut.
Nadat ik de koker in de lengte had doorgesneden bleef er een halve koker over en die lag me al die tijd verwijtend aan te kijken dat die niet mee mocht doen. En daar kan ik dan weer niet tegen en omdat er ruimte is voor een uitbreiding van de nissenhut vond ik het wel zo leuk om dat dan maar te doen. Handig voor de toekomstige gebruiker(s) van het gebouw.


<het losse stuk op maat gesneden>


<de uitbreiding met kopwand>


<en dan zou het zoiets moeten gaan worden>

Zo, voor vandaag lijkt me dat weer voldoende. Het is vrijdag en voor de meesten begint vandaag het weekeind. Volgens mijn CAO heb ik daar ook recht op, dus tot de volgende keer maar weer. Houdoe!
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Hoi Gerard,

dat is een leuke uitbreiding van het geheel. Ook voor jou een prettig weekend.

groeten Martin
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Leuk bedacht die uitbreiding dwars op het hoofdgebouw. :thumbup:

Hoezo recht op weekend? U heeft toch altijd weekend.  >:-D

Gr.  Charlie
Re:Een nissenhut in Driehoven
Leuke update weer Gerard! Ziet er grappig uit zo!
Re:Een nissenhut in Driehoven
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Dat is een verrassing, zo'n uitbreiding :wink:
Het ziet er echt geweldig uit, dus GZD :thumbup:

Gr, Myron
Re:Een nissenhut in Driehoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Een nissenhut in Driehoven
Wederom een erg leuk project! Ik blijf het maar weer volgen, dat was bij alle vorige ook de moeite. :D

Fijn weekend iedereen!

Groetjes,
Rutger