Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Fleischmann 4200. Ombouwen waard?

Gestart door Jessendelft donderdag 29 maart 2012, 23:48:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
Hoi allemaal,

Ik heb een fleischmann 4200 hier staan. Deze staat nu een beetje te staan op de baan, omdat er geen sleper onder zit en hij geen decoder heeft.
Ik weet niet zeker wat ik er mee wil doen. Is het de moeite om hem om te bouwen?

De volgende stappen zijn nodig om hem digitaal te krijgen:
Het motorschild moet aangepast worden (?16.50)
Er moet een sleper onder komen (Paar euro?)
en uiteindelijk ook een decoder (ik zat te denken aan ESU lokpilot = ?30)

Totaal zou het me dus iets van 50 euro gaan kosten om hem digitaal te krijgen, en dit geld kan ik ook erg goed voor andere dingen gebruiken.

Zouden jullie aanraden om hem om te bouwen, of om hem lekker als kijkloc te laten staan, en er niet meer aan te zitten?

Grtzz Jesper/Jessendelft.


Ps. voor de duidelijkheid nog even een plaatje van google erbij geplukt voor degene die de loc niet kennen:
Re:Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
Niet aan beginnen.

Voor dat geld kan je zelfs een digitale lok kopen.

Gr, Mars
Re:Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
Lid sinds: 2008

Met een MAC meer mans

offline
Re:Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
Niet doen zo bijzondere lok is het niet , een rangeerlok 3 rail en voorbereid of met decoder is zeker op marktplaats
of Ebay te koop voor het totaal begroot bedrag.

wil.
Re:Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
ik zou het zelf ook niet aanvatten, hoor.
De afwerking van dit lokje is echt speelgoedachtig (sorry, ik bedoel daar niets slechts mee)  en idd, voor die 50 euro kan je ander spul kopen.
Re:Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
Haha nou dan weet ik dat ook weer :)
Er is ooit eens iemand geweest die het had gevraagd aan mij, maar ik vond hem zelf nou ook niet zo heel speciaal. Nu is het wel duidelijk :)

Dank jullie wel voor mij overtuigen
Re:Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:Fleischmann 4200. Ombouwen waard?
Citaat van: Jessendelft op vrijdag 30 maart 2012, 14:55:30
Haha nou dan weet ik dat ook weer :)
Er is ooit eens iemand geweest die het had gevraagd aan mij, maar ik vond hem zelf nou ook niet zo heel speciaal. Nu is het wel duidelijk :)

Dank jullie wel voor mij overtuigen

Nou kan het ook zijn dat je speciale herinneringen hebt bij dit locje. Dan is het het overwegen waard.
In een aantal gevallen kan je het motorschild zelf ombouwen. Er zijn verschillende beschrijvingen van te vinden op het web... En dan een goedkopere Tams-dcoder erin met een slepertje. Net over de 2 tientjes en dan rijdt je mooie herinnering!

Succes!
Willem E.