Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

BSH Treinstel 180 (DE2)

Gestart door MarklinKoen zondag 11 maart 2012, 09:22:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) We gaan naar Rijswijk! En nog iets..
Zoals ook al tegen Jarno gezegd heb ik nog geen idee. Mocht ik dat weten plaats ik het hier :)
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) We gaan naar Rijswijk! En nog iets..
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) We gaan naar Rijswijk! En nog iets..
Citaat van: Charlie op maandag 14 januari 2013, 18:32:26
Een dagje sleutelen met wat forumleden lijkt me wel leuk.
Nou je bent van harte welkom bij WIJS-BSH zie het attachement.

grt Piet.
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Hallo allemaal,

We hebben er van genoten hoor, dit weekend op de Nederlandse Modelspoordagen!

Ik mocht om 6 uur mn bedje uitkomen :P, en om 7 uur werd ik opgehaald door onze penningmeester. We zijn toen eerst naar de Stalen D gegaan, en ook in de 180 geweest, om nog de laatste spulletjes te pakken. Daarna werd er koers gezet naar Rijswijk, waar ons een leuke dag stond te wachten!


BSH Rijswijk 005 by Koen langs de baan, on Flickr
Het opbouwen van de stand!


BSH Rijswijk 007 by Koen langs de baan, on Flickr
Naast ons stond de NZH met de LGB baan.


BSH Rijswijk 045 by Koen langs de baan, on Flickr
Met opvallend materieel :P


BSH Rijswijk 048 by Koen langs de baan, on Flickr
En ook een heel erg mooi station!


Een paar banen:


BSH Rijswijk 009 by Koen langs de baan, on Flickr


BSH Rijswijk 012 by Koen langs de baan, on Flickr


BSH Rijswijk 016 by Koen langs de baan, on Flickr


BSH Rijswijk 023 by Koen langs de baan, on Flickr


BSH Rijswijk 024 by Koen langs de baan, on Flickr


BSH Rijswijk 031 by Koen langs de baan, on Flickr


BSH Rijswijk 037 by Koen langs de baan, on Flickr
De hezelpoort!


BSH Rijswijk 035 by Koen langs de baan, on Flickr
Met de aparte aandrijving..


BSH Rijswijk 019 by Koen langs de baan, on Flickr
Onze stand toen de beurs net open was..


BSH Rijswijk 044 by Koen langs de baan, on Flickr
Al gauw hadden we veel kijkers, praters en kopers :)


BSH Rijswijk 020 by Koen langs de baan, on Flickr
Een deel van ons verkoopmateriaal!


BSH Rijswijk 038 by Koen langs de baan, on Flickr
En als je al om 6 uur op was, om 7 uur in de auto zat en dan de hele dag aanwezig bent ben je wel enorm blij dat we een senseo apparaat hadden :P


BSH Rijswijk 050 by Koen langs de baan, on Flickr
Onze 180 in 't klein.


BSH Rijswijk 075 by Koen langs de baan, on Flickr
En de dag loopt op zn einde.

We hebben lekker goed verkocht, en een nieuw lid binnengehaald. Iedereen die aanwezig was en heeft gedoneerd: Enorm bedankt! Iedereen die dat niet heeft gedaan: voel je vrij om dat alsnog te doen via onze site!
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Leuk verslag! En mooie posters ook. Jammer dat ik moest werken dit weekend, anders was ik wel even langsgekomen. :)
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Koen,

zoals Rutger het al zegt, leuk verslag en leuk dat je het naar je zin gehad hebt.
Ik wilde ook komen, maar had helaas veel huiswerk te doen dus kon ik niet komen.
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Een loods is cruciaal om een toekomst voor je materieel te hebben. Hoe lang is die loods, past de 180 daar wel in?
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
mooi dat er schot in de zaak zit :thumbup: ik hoop dat het jullie zal lukken. ik woon helaas (te) ver weg om regelmatig langs te komen. maar eens een keer helpen lijkt mij wel wat. ben niet bepaald technisch ofzo. maar schroefjes draien en schilderen moet wel lukken :D

gr
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Hallo iedereen,

Bedankt voor de leuke reacties!

Citaat van: Rutger op zondag 20 januari 2013, 18:02:05
Leuk verslag! En mooie posters ook. Jammer dat ik moest werken dit weekend, anders was ik wel even langsgekomen. :)
Dankje! Jammer dat je moest werken, had graag even kennis gemaakt :)

Citaat van: dennisreij op donderdag 24 januari 2013, 12:04:12
Koen,

zoals Rutger het al zegt, leuk verslag en leuk dat je het naar je zin gehad hebt.
Ik wilde ook komen, maar had helaas veel huiswerk te doen dus kon ik niet komen.
Ook jammer! Maargoed, huiswerk gaat voor (hoewel ik dat een beetje vergeet :P :D )

Citaat van: timtrein op donderdag 24 januari 2013, 17:20:11
Een loods is cruciaal om een toekomst voor je materieel te hebben. Hoe lang is die loods, past de 180 daar wel in?
Hi Tim, De loods mag nu nog weinig bekend over worden.. Eigenlijk staat de brief ook nog helemaal niet online (misschien even op de site geweest. Maar was in elk geval niet de bedoeling). Maar om antwoord te geven: de loods in de driehoek zou groot genoeg zijn om één bak in te stallen. Dat is dan met middendraaistel en koppeling. De 180 gaat dan ook in tweeën opgeknapt worden. Maar daar volgt tzt meer info over. Eerst moet de 232 een grondige revisie krijgen.

Citaat van: mathijs-spoor3 op donderdag 24 januari 2013, 18:54:11
mooi dat er schot in de zaak zit :thumbup: ik hoop dat het jullie zal lukken. ik woon helaas (te) ver weg om regelmatig langs te komen. maar eens een keer helpen lijkt mij wel wat. ben niet bepaald technisch ofzo. maar schroefjes draien en schilderen moet wel lukken :D

gr
Dat zou heel leuk zijn als je eens langs wilt komen. Bij deze ook aan anderen die er over denken om eens langs te komen: als je lid wilt worden betekend dat niet dat je elke week langs moet komen, of dat er echt een minimum aantal keer is. Natuurlijk fijn als je vaak kan komen en zo wat meer kan doen. Maar één keer in de maand, of één keer in de twee maanden kan natuurlijk ook. Daarnaast hebben wij veel aan nieuwe donateurs. Dus mocht klussen niet goed uitkomen, kan iemand zo toch zijn steentje bijdragen.

@Allen: Binnen een week hebben we weer vergadering. Misschien kan er daarna iets meer duidelijkheid worden gegeven omtrend onze nieuwe verblijfsplaats en daarmee de toekomst van ons materieel. Ik houd jullie op de hoogte!

Koen
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Hallo Koen,

Ook ik was Zaterdag in Rijswijk, maar ik heb je niet gezien. Ik kwam bij de kraam en heb even met je mede clubgenoten gesproken. Op mijn vraag waar jij was kreeg ik het antwoord: "hij kreeg een telefoontje en daar is ie toen op af gegaan." Jij was dus helaas niet op de kraam toen ik er was. Nou ja jij kent mij ook niet, maar ik had het wel even leuk gevonden om met je een praatje te maken. Ik ben ook niet naar de Meet en Greet gegaan en ben verder gegaan met over de beurs lopen. Ik heb ook nog wat leuke spulletjes gekocht zoals een Geluidsdecoder van ESU en 30 Wisselstroomwieltjes voor Roco. Ook heb ik nog het Boekje gekocht Treinen in Beeld en het tijdschrift Digital 2013. Daarna ben ik met mijn vrienden naar Den Haag gegaan en heb de tram genomen naar de Kust en daar hebben we even over de boulevard gelopen. We hebben daarna nog even een bezoek gebracht aan het Sea life. Daarna ben ik weer naar huis gegaan en heb ik terug gekeken op een erg leuke dag.

Groet, Jasper
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Hey Jasper,

Oke, jammer dat we elkaar zijn misgelopen. Ja was inderdaad even een telefoontje die ik op een iets minder lawaaierige plek moest beantwoorden, dus ik was even weg. Meet en Greet heb ik ook overgeslagen. Althans, ben een paar keer langs de horecahoek gelopen, maar zag niks wat leek op 3rail of bekenden.

Groet, Koen
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Hoe gaat het met het stel Koen?
Re: BSH Treinstel 180 (DE2) Verslag Rijswijk
Zo..! Tijd geleden dat ik hier heb geupdated. Ben niet veel meer actief op 3rail. Bij deze korte samenvatting:

5 Oktober 2013 zijnwe verhuisd van onze oude locatie bij het seinwezen naar de spoordriehoek. Na lange tijd wordt de rode locloods op spoor 22 weer in gebruik! Main project is momenteel sikje 232. Op onze facebookpagina en website (zie links onderin bericht). Ondertussen wordt door een aantal mensen aan de electronica van de 180 gewerkt, om de ABk werkend te krijgen wat laagspanning betreft. Wat je noemt over de inderdaad roestige 180; de trein zal bij de naderende revisie grondig aangepakt worden, maar het onderstel is niet verrot. Plaatwerk is op een aantal plekken wel slecht, en dat zal vervangen worden. Verdere berichtgeving is bijna wekelijks te vinden op:

www.facebook.nl/bshonline
www.bsh-online.nl
Re: BSH Treinstel 180 (DE2)
Na een veeg- en schoonmaakbeurt is het topic weer geopend.