Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

CS I Touchscreen werkt niet

Gestart door Chimeara dinsdag 06 maart 2012, 20:36:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2006

offline
CS I Touchscreen werkt niet
Onlangs een CS I aangeschaft. Na levering blijkt het touchscreen het niet te doen.
Doe ik iets fout of moet ik met de verkoper in de clinch gaan?

Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Heeft mijn schoonvader laatst ook gehad, van deze CS1 heb ik de fabrieks instellingen teruggezet, werkte daarna weer gewoon.
Ik weet niet of dit toevallig was, maar valt altiijd te proberen, succes, vr gr Arie
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Bedankt voor de tip Arie.

[Luie modus] Hoe zet ik de fabrieksinstellingen terug?[/Luie modus]
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Luie modus ondertussen al lang achter me gelaten en even RTFM gedaan.

Een herstart met de stop-knop lukt niet en het verwijderen van de batterijen en spanningloos maken werkt ook niet. Gevoelsmatig is het een software probleem en is het scherm niet echt defect.

ik zoek nog even verder.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Hoi, Ga naar instellingen, daar vindt je "reset unit fabrieksinstellingen", meestal is dit beveiligt en dan
moet je eerst even naar instelling sleutelsymbool, vinkje "blokkeer de reset naar fabrieksinst. "uitzetten.
Dan kun je wel de fabrieks instellingen resetten.
Ik heb een CS1R (update esu) dus bij mij ziet het er nu iets ander uit, loop gewoon even door de menu's en je komt het vanzelf tegen
Succes, vr gr Arie
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Ja dat gaat lekker werken als het touchscreen niet reageert........
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Hallo Roger,

zelf wel eens gehad dat er een vuiligheidje klem aan de rand van het touchscreen net onder het huis, het screen zelf was toen inderdaad niet te bedienen, na het stukje er tussenuit gewipt te hebben werkt bij mij het Cs weer, en was het probleem definitief over.

Mocht het screen wel werken maar verkeerd reageren dan moet deze opnieuw uitgelijnd worden.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: Wasmi op donderdag 08 maart 2012, 08:12:12
Ja dat gaat lekker werken als het touchscreen niet reageert........


>:-D Heb je gelijk in, ik zit me ook al suf te bedenken wat ik toen eerst heb gedaan, Waarschijnlijk heb ik eerst een firmware update (esu ) erop ggezet.
en daarna werkte het touchscreen weer. Tevens heb ik toen van het apparaat de fabrieksinstellingen gereset.
Vreemde is dat het apparaat nu nog steeds perfect werkt en dat voor mijn probeersels echt afgeschreven leek :?  vr gr Arie
Re:CS I Touchscreen werkt niet
ik heb het zelf meegemaakt met een ECOS, nieuw uit de doos.... daar hielp niets aan, kon het apparaat wel in kalibratiemodus krijgen, maar verder kwam ik niet meer. Uiteindelijk terug naar ESU geweest.... vandaar m'n reactie, ik ken de frustratie als zoiets het niet doet ;-)

Walter


Re:CS I Touchscreen werkt niet
Gisteren geprobeerd gebruik te maken van de telefonische helpdesk van keuterman. Deze verwees mij echter door naar ESU. Heeft ESU ook een Nederlandstalige telefonische helpdesk?



Re:CS I Touchscreen werkt niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Hallo Roger,

Patrick Danckaert in Belgie is de importeur voor de Benelux, en hij spreekt Nederlands,

http://www.tsdbvba.be/

met vriendelijke groet,

Walter
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Dank je voor de link. Morgen maar eens bellen.

Ik heb inmiddels de touchscreen al gecrontroleerd op vuiltjes in de rand. Ik zal ook even navragen welke update erop zit, zodat ik eventueel de laatste update erop kan zetten.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Vandaag update gedownload en het CS aangesloten op de PC via een netwerkkabel. Helaas herkent de PC het CS niet en is er geen communicatie mogelijk.
De handleiding geeft hierover ook niet veel duidelijkheid.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Als je de CS rechtstreeks aansluit aan de PC moet dat met een crossover kabel. Kan dat een oorzaak zijn?
Wanneer je de CS aan een router van een thuisnetwerk hangt, zou je moeten kunnen zien of er een netwerk
adres wordt toegekend en dat dan proberen te benaderen.

Winus
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Je moet toch op je pc internet achter http//www het IP adres van je CS intikken, en dan enter, toch ?

Mvg Gert
Re:CS I Touchscreen werkt niet
geen www. Gewoon het ip adres. bijv. http://192.168.1.100
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Het is zaak om te weten welk ip adres er in de CS1 is opgeslagen.
Ik heb enkele handleidingen nageslagen en heb er twee gevonden:
ESU: http://192.168.1.2
Märklin: http://192.16.1.2
De vorige eigenaar kan het adres ook hebben aangepast en dan is het gissen.
Met vriendelijke groet. Jean.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: KeyWest op donderdag 15 maart 2012, 11:50:10
Het is zaak om te weten welk ip adres er in de CS1 is opgeslagen.
Ik heb enkele handleidingen nageslagen en heb er twee gevonden:
ESU: http://192.168.1.2
Märklin: http://192.16.1.2
De vorige eigenaar kan het adres ook hebben aangepast en dan is het gissen.
Met vriendelijke groet. Jean.
Als de CS op een dynamisch adres staat, werkt dat niet zo. Het beste kun je volgens mij de CS eerst eens aansluiten op de router van je thuisnetwerk, met een normale netwerkkabel en daar kijken welk adres de router aan je CS heeft toegekend. Dat kun je als het goed is in het menu van je router zien.
Mocht dat niet werken dan heb je inderdaad het probleem om na te gaan welk vast IP-adres er op de CS is toegekend.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Wat je natuurlijk niet weet is of de optie "IP adres configureren via DHCP" op de CS1 staat aangevinkt of niet. Vanaf de fabriekinstelling staat deze niet aan en dan kan enkel een vast IP adres de oplossing zijn. Een rechtstreekse verbinding tussen CS1 en PC gaat enkel maar met "crossover-kabel", niet met een gewone ethernet-kabel. Mvg. Jean.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Morgen maar een crossover kabel gaan kopen, want via het netwerk krijg ik geen verbinding met het CS.

Ik geef nog niet op.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: Chimeara op vrijdag 16 maart 2012, 22:41:40
Morgen maar een crossover kabel gaan kopen, want via het netwerk krijg ik geen verbinding met het CS.

Ik geef nog niet op.
Hoi, maak je eigen crossover-kabel. Neem een oude ethernet kabel, knip hem in het midden door, maak dan de goede verbidingen (zie linkje), soldeer, krimpkous niet vergeten over elke verbinding, en klaar is kees. Die speciale tang hoef je dan niet te kopen. Mvg. Jean.
http://www.weethet.nl/dutch/network_utp_cables.php
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2008

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Ik heb mijn CS1R gewoon aangesloten op een switch met een standaard kabel.
(Kan ook rechtstreeks op de internet-modem aangesloten worden).
De verbinding is er onmiddelijk als je het correcte IP-adres (vanaf het CS1R-scherm te lezen) invult.
Vervolgens kan je het CS1-scherm laten afbeelden op je PC en dan krijg je dit:

Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: Chimeara op dinsdag 06 maart 2012, 20:36:13
Onlangs een CS I aangeschaft. Na levering blijkt het touchscreen het niet te doen.
Doe ik iets fout of moet ik met de verkoper in de clinch gaan?
Misschien is het goed om nog eens te bedenken wat de oorspronkelijke vraag was. Het probleem is dus dat niet bekend is wat het IP adres van deze CS is en ook dat niet bekend is welke instellingen deze heeft.
Als het niet via de fabrieksinstellingen (met een crossoverkabel) lukt, die hier al genoemd zijn en ook niet via het aansluiten op een scwitch/router van een thuisnetwerk (met een normale netwerkkabel) voor het geval staat ingesteld dat de CS zijn IP adres automatisch krijgt van de router, wordt het zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg. Misschien is de CS dan wel gewoon kapot.
Het lijkt me beter dat je met de verkoper in de clinch gaat en probeert je geld teug te krijgen.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2008

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
 :oops:
Je hebt helemaal gelijk, aan o.a. mijn verhaal heb je dan helemaal niks.
sorry  :)
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Ik dacht dat het de bedoeling was om de software/firmware te herladen en alzo te zien of het probleem verholpen zou zijn, en dit kan je enkel maar door de pc te koppelen aan de CS1 met een crossover-kabel zoals beschreven in de handleiding op blz. 42. 7.3 Firmware-update. Mvg. Jean.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Annemia, als je in opdrachtprompt een arp -a commando geeft krijg je een overzicht van alle IP adressen.
Dus ook het IP van je CS, mits deze niet op DHCP staat ingesteld.
Je dient dan wel je CS met een crossover kabel op je PC aan te sluiten.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Bedankt AD. Ter verduidelijking. Mvg. Jean.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Ad,
De Dos opdracht arp was mij onbekend.
Wat ik altijd doe is inloggen op mijn router bv 192.168.1.1 en dan in het menu van de router bij de netwerkinstellingen kijken welke apparaten, met hun IP-adres er allemaal aan mijn thuisnetwerk hangen. En dat zijn er inmiddels heel wat.
Ik vrees alleen dat deze berichten niet helpen voor de oplossing van het probleem van Chimeara.
Winus
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Ik ben inderdaad niet veel verder, ook niet na het aanschaffen van een crossover kabel.
Direct na het maken van de fysieke verbinding knippert de groene LED ten teken dat er gecommuniceerd word en daarn word het stil en blijft het stil.

Re:CS I Touchscreen werkt niet
Onderstaande moge bekend zijn.

Je kunt proberen een verbinding te maken zoals in dit bericht staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=35649.msg646119#msg646119
Het juiste IP-adres wat je dan op moet geven kun je zien in CS1.

Krijg je geen verbinding probeer het ook eens op een andere PC, het kan zijn dat je Netwerkkaart niet goed is.

Mvg,
Peter
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Met de laptop inderdaad iets meer succes geboekt. In ieder geval het (statische) IP adres kunnen achterhalen.
Desondanks geeft ook de laptop aan niet over de juiste stuurprogramma's te beschikken om verbinding te maken.

Word ongetwijfeld vervolgd.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Dat is heel vreemd, want voor een CS1 heb je helemaal geen stuurprogramma nodig. Je gebruikt je webbrowser en daar voor je de acties naar de CS1 uit. Niet zoals als bijv. met een printer dat je een specifieke driver nodig hebt.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Hoi,

Eerst tik je onder uitvoeren:
cmd

dan krijg je een dos box. Daarin tik je:
ipconfig/all

Dan krijg je alle ip adressen te zien die op en aan de pc zijn  aangesloten. Diegene die niet je netwerkadres is tik je in in je browser(geen firefox, dat werkt niet) IE werkt altijd.

In het scherm dat je dan ziet kun je gaan zoeken. Succes.

mvg,
Frank
Re:CS I Touchscreen werkt niet
ModelspoorKelder
gast

Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: fnieste op maandag 26 maart 2012, 20:45:26
Eerst tik je onder uitvoeren:
cmd

dan krijg je een dos box. Daarin tik je:
ipconfig/all

Dan krijg je alle ip adressen te zien die op en aan de pc zijn  aangesloten. Diegene die niet je netwerkadres is tik je in in je browser(geen firefox, dat werkt niet) IE werkt altijd.

Dat klopt niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet).
De opdracht IPCONFIG /ALL toont de IP configuratie van alleen de pc. Niet van andere aangesloten apparaten. Je ziet alleen het/de IP adres(sen) van de computer waarop je die opdracht uitvoert. Dat zijn dan het IP adres, het subnetmasker (dit is een adres dat voor alle apparaten in het netwerk hetzelfde moet zijn, anders kunnen ze niet met elkaar communiceren) en tenslotte het Gateway adres. Dit is het adres waar "verkeer" naar toe gestuurd wordt, "als Window het ook niet meer weet waarheen te sturen". Dat is bijna altijd het IP adres van de router, die dan de data weer naar Internet routeert. Tik je dat laatste adres in je browser in, dan kun je je router configuratie bekijken/aanpassen.
Die set van adressen kan wel vaker voorkomen. Moderne laptops hebben vaak een aansluiting voor een netwerkkabel, maar ook draadloos internet. Dan heb je dus 2 "netwerk adapters" in je computer en als ze allebei ingeschakeld zijn en verbinding kunnen maken, krijg je dus ook 2 IP adressen (met bijbehorend subnetmasker). Het gateway adres komt altijd maar 1 keer voor.
Je ziet met dit commando dus niet de IP adressen van je CS, printer, smart phone, andere pc/laptop, of wat dan ook.

@Chimeara: wat was het IP adres van de CS wat je hebt weten te achterhalen?

Gr,
Daan
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Zowel op PC als laptop krijg ik via arp -a een adres te zien.
Op de PC geeft hij het volgende adres weer:
Interface: 169.254.230.238
Internet: 169.254.255.255

Dit als ik de PC en het CS heb verbonden met een crossover kabel.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Ik vrees dat alle adviezen over wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn al een keer geschreven zijn maar toch nog weer een poging.
Volgens mij is wat je nu schrijft het IP adres en het Mac adres van de PC of laptop.
Als het Central station staat ingesteld op de fabrieksinstellingen houdt dit in dat deze bij het aansluiten aan de router van een huisnetwerk automatisch een IP adres krijgt toegewezen.
Het punt is dat je dan dat adres moet zien te achterhalen. In ieder geval de eerste drie cijfergroepen zijn gelijk en alleen de laatste drie cijfers zullen anders zijn.
Het eenvoudigst is het om in het setup menu van de router te kijken welke adressen deze aan de verschillende aangesloten apparaten heeft toegekend. Bij mijn router werkt dat door in de adresbalk van mijn browser (Firefox in dit geval) het volgende intik. http://192.168.1.1 en in jouw geval zou dat iets zijn als http://169.254.x.xxx Na het inloggen kun je dan in het menu zoeken naar de IP adressen van je thuisnetwerk.
Vervolgens kun je dan het gevonden adres van de Central Station op dezelfde manier in de menubalk van de browser typen en dan krijg je als het goed is verbinding met je Central Station.
Mocht dit niet werken wat dan??? Ik zou het niet weten.
Van de week hoorde ik dat een kapotte Central station was aangeboden voor de ESU reloaded update en dat deze op die manier gerepareerd is.
Succes ermee!!
Winus
Re:CS I Touchscreen werkt niet
ModelspoorKelder
gast

Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: Chimeara op woensdag 28 maart 2012, 22:22:32
Zowel op PC als laptop krijg ik via arp -a een adres te zien.
Op de PC geeft hij het volgende adres weer:
Interface: 169.254.230.238
Internet: 169.254.255.255

Dit als ik de PC en het CS heb verbonden met een crossover kabel.

Dit zijn zogeheten APIPA adressen (Automatic Private IP Addressing), een functie van Windows die je PC of laptop een IP adres toekent, op het moment dat er geen DHCP server (bij de meeste hobbyisten in de vorm van een router) aanwezig is. Probleem is nu, dat je CS geen IP adres krijgt toegewezen, omdat die niet op een router of DHCP server is aangesloten.
Als ik het goed begrijp, heeft je laptop een (bekabelde) interface, daar wordt het eerste adres aan toegekend, en het 2de (internet) zal bij je draadloze WIFI verbinding horen. APIPA kent dus een IP adres toe aan de netwerk adapters van de computer, maar zal geen adres toekennen aan andere apparaten in het netwerk.
Het gebruik van een cross-over kabel is in dit geval alleen zinvol, als je zowel op de computer als op de CS zelf een IP adres kunt instellen. Aangezien je je CS niet kunt benaderen, moet je echt een router gebruiken, die automatisch adressen uitdeelt aan alle aangesloten apparatuur. En dan maar hopen dat je CS zo geconfigureerd is om automatisch een IP adres te ontvangen, en niet met een "hard" IP adres geconfigureerd is.

Gr,
Daan
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: KeyWest op donderdag 15 maart 2012, 12:58:36
Wat je natuurlijk niet weet is of de optie "IP adres configureren via DHCP" op de CS1 staat aangevinkt of niet. Vanaf de fabriekinstelling staat deze niet aan en dan kan enkel een vast IP adres de oplossing zijn. Een rechtstreekse verbinding tussen CS1 en PC gaat enkel maar met "crossover-kabel", niet met een gewone ethernet-kabel. Mvg. Jean.
Daan zoals ik reeds eerder schreef "Vanaf de fabriekinstelling staat DHCP niet aan", dus geen automatische IP toewijzing. Mvg. Jean
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: Chimeara op donderdag 22 maart 2012, 12:26:15
Desondanks geeft ook de laptop aan niet over de juiste stuurprogramma's te beschikken om verbinding te maken.
Zoals al gezegd heeft je CS1 geen stuurprogramma nodig, je netwerk kaart wel. Kijk eens bij apparaat beheer of er geen geel uitroepteken bij je netwerkkaart staat (als dat het geval is werkt je netwerkkaart niet goed)
Re:CS I Touchscreen werkt niet
ModelspoorKelder
gast

Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: KeyWest op donderdag 29 maart 2012, 12:32:18
Citaat van: KeyWest op donderdag 15 maart 2012, 12:58:36
Wat je natuurlijk niet weet is of de optie "IP adres configureren via DHCP" op de CS1 staat aangevinkt of niet. Vanaf de fabriekinstelling staat deze niet aan en dan kan enkel een vast IP adres de oplossing zijn. Een rechtstreekse verbinding tussen CS1 en PC gaat enkel maar met "crossover-kabel", niet met een gewone ethernet-kabel. Mvg. Jean.
Daan zoals ik reeds eerder schreef "Vanaf de fabriekinstelling staat DHCP niet aan", dus geen automatische IP toewijzing. Mvg. Jean

Volgens bladzijde 41 (paragraaf 7.2.1) van de handleiding van de Central Station, staat de optie om automatisch een IP adres van een DHCP server te krijgen, vanaf fabriek AAN.

Daan
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Paragraaf 7.2.1
7.2.1 DHCP-server in het netwerk
  ? Let er op dat het vinkje bij ?IP-adres via DHCP-server betrekken is gezet.

Ik vrees dat dit niet op staat zoals in het plaatje. Mvg.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Het wordt een beetje vervelend welles nietes spelletje waar ik me met een beetje tegenzin toch maar in meng.
Onlangs heb ik een CS1 teruggezet naar de fabrieksinstellingen en voor zover ik me kan herinneren stond er toen het bewuste vinkje bij "IP adres van de server betrekken".
In de handleiding kan ik geen duidelijk antwoord vinden, het staat er niet expliciet, maar tussen de regels door kun je het wel concluderen. Hierbij de tekst die daarover gaat:
" 7.2 ........ Heeft u geen DHCP server in het netwerk of wilt u het Central Sation met een computer verbinden, die nog nooit in een netwerk opgenomen was of met handmatig uit te geven IP-adressen werkt, lees dan vanaf paragraaf 7.2.2 verder.
7.2.1 DHCP-server in het netwerk.
Een DHCP-server geeft de IP-adressen automatisch uit aan de apparaten in het netwerk. Het Central Station controleert, vanaf de fabriek of er een dergelijke server beschikbaar is en vraagt een geldig IP-adres aan. U moet echter alleen het toegewezen IP-adres onthouden en in de adresregel van de internetbrowser invoeren".
Aangezien de meeste routers tegenwoordig als DHCP server fungeren en automatisch IP-adressen uitgeven, is dus het enige probleem om het IP-adres van de Central Station te achterhalen, maar dat heb ik al eerder geschreven.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Ik zal het vanavond nog eens proberen via de router. Daarover zullen nog wel vragen komen want in sommige opzichten ben ik best een digibeet. :)

Re:CS I Touchscreen werkt niet
ModelspoorKelder
gast

Re:CS I Touchscreen werkt niet
Precies....

Citaat van: Annemia op donderdag 29 maart 2012, 13:42:21
7.2.1 DHCP-server in het netwerk.
Een DHCP-server geeft de IP-adressen automatisch uit aan de apparaten in het netwerk. Het Central Station controleert, vanaf de fabriek of er een dergelijke server beschikbaar is en vraagt een geldig IP-adres aan. U moet echter alleen het toegewezen IP-adres onthouden en in de adresregel van de internetbrowser invoeren".

Overigens is het niet mijn bedoeling om een welles/nietes spelletje te organiseren in dit draadje, maar ik probeer alleen maar te helpen aan de hand van feiten zoals ik die ken. Hetgeen ik hier schrijf is puur gebaseerd op wat ik terug kan vinden in de desbetreffende handleidingen, kennis van netwerken en eigen ervaring. Ik hoop alleen maar dat de vraagsteller van dit draadje er wat aan heeft en zijn CS aan de praat krijgt.

Gr,

Daan
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Citaat van: ModelspoorKelder op donderdag 29 maart 2012, 19:05:11
Precies....

Ik hoop alleen maar dat de vraagsteller van dit draadje er wat aan heeft en zijn CS aan de praat krijgt.

Gr,

Daan

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Schiet lekker op.
Rechtstreeks verbinding maken met de router lukt niet. Dan word er een gebruikersnaam en een wachtwoord gevraagd. Die heb ik bij mijn weten nooit ingesteld. Ik kan dus geen IP adressen van aangesloten apparaten uitlezen.

Bij rechtstreeks aansluiten vraagt de PC om een stuurprogramma voor het WPD bestandsysteem. daarbij krijg ik de volgede melding. Dit apparaat start niet (Code 10)

Alles uitgevoerd vanaf de PC.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Ondertussen wel in het menu van de router gekomen. Wachtwoord 3x negeren was de truck.
Verder weinig zinnigs kunnen zien in het setup menu.

Ik heb overigens een Darytek Vigor 2200e.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Hallo Roger,

Ik heb met een CS1 mee gemaakt dat er vocht tussen het touchscreen en de rand zit.
Ik heb de CS1 uit elkaar gehaald en het touchscreen schoon gemaakt en de rand ook natuurlijk.
Daarna werkte het touchscreen weer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Jac.
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Volgens mij wordt het een lastig verhaal zo, is er niet een medeforumlid die bij je in de buurt woont en hier verstand van heeft en waar je heen zou kunnen gaan?

Koen
Re:CS I Touchscreen werkt niet
Als die er zou zijn, zou ik dat erg kunnen waarderen. Ik woon overigens in het zelfde plaatsje als forumoprichter Sacha.

Vandaag overigens geen tijd gehad om het ding eens uit elkaar te schroeven. ik weet ook niet of ik er nog aan begin vandaag.