Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baanplan 320x220

Gestart door Guringo dinsdag 06 maart 2012, 11:00:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan 320x220
Guringo
gast

Baanplan 320x220
Beste mensen,

Ik heb met Traeditor een baanplan gemaakt, en deze met paint wat bewerkt. Maar ik vind het erg moeilijk me een voorstelling te maken van hoe het eruit komt te zien. Kan iemand er een 3d plaatje bij maken?? Ik maak gebruik van Marklin Mrails

Uiteraard zijn ideeen en suggesties meer dan welkom!

Groet,

Wouter

Re:Baanplan 320x220
philippe_007
gast

Re:Baanplan 320x220
3.2x2.2 is een mooi oppervlakte. Persoonlijk zou ik proberen met een andere opstelling, probeer eens iets anders dan een ovaal.  Probeer eens met een of twee schaduwstationen zodat de trein dat een tunnel in gaat ook terug uit deze richting uit de tunnel komt. Ik vrees dat rondjes rijden snel gaat vervelen.
Succes met het ontwerpen.
Philippe
Re:Baanplan 320x220
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baanplan 320x220
Bij dit baanplan moet je er ook rekening mee houden dat je baan van 4 kanten bereikbaar moet zijn. Is dat niet het geval dan word het moeilijk om problemen op te lossen.
Re:Baanplan 320x220
Guringo
gast

Re:Baanplan 320x220
Een belangrijke aanvulling wellicht is dat deze baan aan het plafond komt te hangen. Ik kan dus rond de baan, en onder de baan door de lier de baan omhoog te laten trekken. Maar... Door deze constructie wil ik het op 1 rijniveau houden, zodat de gehele plaat in het verlaagde plafond verdwijnt. Vandaar dat ik geen schaduwstation heb ingetekend...

Ik sta zeer open voor suggesties en ideeen op deze plaat, dus als je mee wil denken hoor ik het graag!

Groet!!
Re:Baanplan 320x220
philippe_007
gast

Re:Baanplan 320x220
1 niveau is geen probleem,
een schaduw station zal den iets moeilijker zijn, maar je kan een spoor in een tunnel laten verdubbelen. 1 Trein komt dan binnen en een andere vertrekt, dit geeft meer variatie op de baan.

Probeer ook eens door uw sporen niet evenwijdig met uw plank te laten lopen, maar bv diagonaal.
Dit geeft een volledig ander beeld van de baan.

mvg,
philippe
Re:Baanplan 320x220
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re:Baanplan 320x220
In aansluiting op Chimeara...
Met een diepte van 110cm als je rondom er bij kan blijft het heel erg lastig
aan de scenery, lantaarnpalen etc te knutselen.
Ook als de baan plat op de vloer ligt lijkt me dit niet fijn, zonder schade
toe te brengen aan al bestaande zaken
Re:Baanplan 320x220
philippe_007
gast

Re:Baanplan 320x220
Ik heb hier vlug iets proberen uit te tekenen, je ziet maar of je er iets aan hebt.

mvg,
philippe
Re:Baanplan 320x220
Guringo
gast

Re:Baanplan 320x220
Ik heb m aangepast op de m-rails die ik gebruik, en wellicht toch met 2 niveaus, waarbij het schaduw station een stukje in mijn te bouwen holle plaat terecht komt zodat het spoor erover heen niet zo hoog hoeft te worden.

Op- en aanmerkingen zijn meer dan welkom, als ook een 3d tekening...!

Groeten!
Re:Baanplan 320x220
philippe_007
gast

Re:Baanplan 320x220
Hey,

best proberen die krappe bochten onderaan rechts uit het zicht te nemen (vb door een bos of huizen er rond te plaatsen. Dit heeft een volledige andere dimensie aan uw baan.

Een stuk van de Keerlus na uw station zou ik in het zicht laten. Dit zodat uw treinen dat het station verlaten niet direct weg zijn.
Mss ook proberen deze keerlus te ontdubbelen ? Dan kan 1 trein binnen rijden en de andere komt naar buiten.

mvg,
Philippe
Re:Baanplan 320x220
Guringo
gast

Re:Baanplan 320x220
Dat wil ik inderdaad gaan doen in de bocht rechts onder, alsook links boven...

Ik heb het plan nog iets bij gesteld... Een dubbele keerlus wordt lastig rechtsboven ivm de ruimte... Nu heb ik er wel een andere verbinding bij gemaakt...

Re:Baanplan 320x220
Guringo
gast

Re:Baanplan 320x220
Zoals je kan zien heb ik een 3d tekening kunnen fabriceren... Alleen waar ik niet uit kom is hoe ik mijn 'gras' op 0 hoogte kan laten staan. Zoals je ziet in de rode cirkel staat de brug op de 'grond', terwijl het hoogte verschil 9 cm zou moeten zijn...

Weet iemand raad?
Re:Baanplan 320x220
philippe_007
gast

Re:Baanplan 320x220
Ziet er al goed uit....

links onder kan je de scherpe bocht een beetje wegsteken door daar een stad/dorp te bouwen rond de sporen.

mvg,
Philippe
Re:Baanplan 320x220
Guringo
gast

Re:Baanplan 320x220
Ja dat is de bedoeling, maar ik krijg de brug niet van het 'gras' af... Heb je tips waarmee het wel lukt?
Re:Baanplan 320x220
Guringo
gast

Re:Baanplan 320x220
Dankzij Ton is het gelukt!! Bedankt nogmaals...! Links onder komen nog huisjes enzo, en rechtsboven komt denk ik een bos ofzo... Wellicht dat ik de weg rechtsboven nog door laat lopen omhoog richting de industrie linksboven...

Verder suggesties hoor ik graag!!!
Re:Baanplan 320x220
oetbeem
gast

Re:Baanplan 320x220
mooi baanplan

je kan ookeen berg rechts boven maken met bomen erin gepoot :D

ben benieuwd hoe het word

mvg oetbeem
Re:Baanplan 320x220
martvdb
gast

Re:Baanplan 320x220
Hallo wouter,

Ik weet niet hoelang je armen zijn, maar een breedte van 220cm is wel erg breed om middenin scenery of treinen op te pakken.

Just a piece of advice.
Re:Baanplan 320x220
Guringo
gast

Re:Baanplan 320x220
Bedankt voor de tip... Ik ben net geen 2.00m en heb gemeten dat ik bij een tafel op heuphoogte ongeveer 1,20m kan reiken... Zo ben ik aan de 2,20 gekomen. De 3,20 mag best een paar centimeter meer worden, maar die 2,20 is heilig..! Overigens was ik nog wat aan het puzzelen en kwam ook nog op bijgaand plan. Wat vinden jullie ervan?