Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welk merk is beter Piko of Roco?

Gestart door gerrie maandag 05 maart 2012, 19:59:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk merk is beter Piko of Roco?
Welk merk is beter Piko of Roco?
Waar rijden we lever mee, en welk merk is volgens jullie beter.
Ik vind dat ze aan elkaar gewaagt zijn, maar wat is jullie mening?
Re:Welk merk is beter Piko of Roco?
Ik heb niet erg veel ervaring met piko. Ik heb alleen de hondekop en die rijdt prima.
Ik heb drie roco loc's.
De roco's hebben weinig trekkracht. Een 2200 krijgt geen dummy met een plan E rijtuig omhoog daar waar elk ander model (behalve de 1100 van roco) geen problemen heeft.
Re:Welk merk is beter Piko of Roco?
Remie,

Ik heb zelf een 2200 + een dummy en die trekken met z'n gemak 4 Plan E's door mijn spiraal omhoog.
Volgens mij is jouw hellingspercentage te groot.

Grt, Ronald.
Re:Welk merk is beter Piko of Roco?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Welk merk is beter Piko of Roco?
Simpel gezegd: Hangt per loc af, en in die vergelijking kun je alle fabrikanten mee nemen, inclusief Marklin.
Re:Welk merk is beter Piko of Roco?
Hoi Remie net even getest met bruine 2200 van roco trekt met gemak 10 kalkwagons van roco en 3 plan E rijtuigen een helling
omhoog.
Hier kunnen nog zeker 3 plan E wagons bij gekoppeld  worden.
Op helling gestart, op halve kracht trok ze gewoon omhoog.
Helling is bij mij 8 cm hoog tegenover de vlakke baan.
Re:Welk merk is beter Piko of Roco?
Elk merk, ook M* !, maakt locs met resp. 1 , 2 , 4 slipbandjes, ja en M* presteert het zelfs om op een 4 assige loc 5 slipbandjes te monteren :D

Ook maakt elk merk locs met verschillende motoren!.

Ik denk dat ze niet voor elkaar onder doen, Piko en Roco.

Mvg Gert
Re:Welk merk is beter Piko of Roco?
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Welk merk is beter Piko of Roco?